Spännande! Baserat på hur Brynäs hanterat de inledande 20 omgångarna och med förutsättningen att exakt samma mönster fortsätter så är sannolikheten skyhög att vi tar tre poäng ikväll. Det enda lilla[*] som krävs är att vi gör första målet i matchen. BIF har gjort förstamålet i hälften av sina matcher, vunnit sju av dessa och tappat tre till torsk. Släpper de däremot in första så har de inte lyckats vända en enda match förutom en kryssvinst mot Örebro.
[*]: Vi har inlett målskyttet i fyra av 20 omgångar hittills... 🫤
Knylan: Med tanke på hur sjukt viktigt 1a målet verkar vara idagens hockey är det ju intressant att vi ligger så pass bra till, trots att vi bara gjort 1a målet i 20 spelade matcher.
JanneH: Verkligen! Och jag tänker att det måste vara en helt annan arbetsro i laget om man skulle släppa in första målet kontra stressen som blir för de lag som aldrig eller väldigt sällan vänt ett underläge.
NickNack: Åkte laget ned till den Jävliga staden igår? Annars riskerar dom kanske att bli sittande på E4 i Söderhamn-Gävle området om jag tolkar väderinstitutionerna nyheter rätt..
Knylan: för Timrå är verkligheten annan än normen i år…
Spelarna som var med i fjol måste njuta hårt av tryggheten i år.
Tyvärr är det ju lite som att motståndarna måste bitchslappa oss med en balja för att vi ska luta framåt lite mer.
Om offensiv-defensiv inställningen hade ett vred så ska det vredet 2 snäpp mot offensiv i grunden.
Grundspelet Timrå har räcker gott för att spela på resultat men man kan inte spela på 0-0 så intensiteten måste upp lite från start i matcherna. Då kan man ta med sig något mål framåt på situationerna man skapar och det blir även lättare att hålla motståndare på utsida i egna zonen.
Sist vi var i Gävle var vi inte alls tillräckligt taggade när det gäller fysiska spelet och det hårda jobbet med korta byten och kontaktspelet.
Då ger vi Brünāss taktpinnen och låter dem spela precis som dom vill med mycket puck-kontroll…
Ikväll hoppas jag att vi låter dem ha taktpinnen lika mycket som Frölunda fick.
För spelarnas inställning önskar man att dom inser att detta är årets derbyn sedan m0d0 bestämde sig för att lira mot Vimmerby ist…
Det betyder inte allt men det betyder mer än Malmö borta beträffande lokalpatriotiska sociala normen!
sargad: Mötte bussen i Gnarp nu, om allt flyter på är de på plats två timmar innan matchstart. Känns lite tight? Sträckan Söderhamn-Gävle är riktigt dålig och den har dom inte ens tagit sig förbi än.. Är det Byberg/Nordin som klantat till det igen? Inte första gången isåfall
Har man pratat om vad som väntar, kort tid på plats. Snabb värmning och pang på så alla är mentalt med på vad som ska ske så slår det väl att åka ner och ställa sig i en kö på e4 och bidra till lite mer kö och ändå riskera att komma till arenan sent…
Men med Byberg/Nordda har det varit bekymmer som sagt tidigare…
NickNack: Ja det är dumt att inte åka vägar som är utmärkt på kartan, jag jagar på ett ställe där alla vägar inte är utmärkta, det slutar i en kostig efter ett tag.
Villervalla: Finns en del roliga saker om man kör efter gps så kan de bli som för en chaffis från öst körde genom mitt samhälle o hamnade på en igen snöad skogsbilväg o han följde gps fick bärgas efter att min kompis körde förbi honom o plogade vägen så kan de gå......🤣🤣🇱🇸
Lilja pä läktaren 2a matchen i rad. När kommer ett tycka synd om reportage i ST om honom ? Efter Boyce reportage . Även Pilö på läktarn igen. Inget ST reportage?
Rip Kirby: Det är väl tur att man bor i den garanterat helt snöfria delen av landet nu när det råder "snökaos" i de riktigt tunga vinterlänen i södra Sverige.
Fan jag kan inte låta bli att tycka lite synd om Lilja, ändå. En toppenkille (av alla intervjuer att döma) som skriver 3 långa år med TIK, trots erbjudande från Luleå, i jakten på sitt stora genombrott. Och sen blev det så här. Jag hoppas verkligen att han inte läst/läser Hockeysnack. Tonen hos oss supportrar är ju brutalt hård. Det är nog ganska svårt att föreställa sig hur det skulle kännas att läsa sådant om sig själv efter att ha gjort allt man kan.
Visst, det är elitidrott, och visst, han är en vuxen människa som själv har valt att ge sig in i det här. Men vi kan nog alla vara överens om att det finns betydligt större synder man kan begå som människa än att kämpa helhjärtat men ändå inte riktigt lyckas ”leverera som förväntat” i hitte-på-aktiviteten ishockey.
BaraTikare: På X så var det någon Luleåsupporter som hävdade att Liljas flickvän bor kvar i Luleå. Om han tänkt ha det så i 3 år så förstår jag att det inte går bra.
Suck, Linken i 4:e igen och Westfält i 3:e. Fattar inte att Tommy inte inser det ska vara tvärtom. Westfält ska leda 4:e och inte spela konstruktivt. Linken ska spela med Heikke.
The great one: märkligt kan man tycka. Tycker som du att Eriksson bör spela med Heikki, då Eriksson ändå har förmågan att kunna vara kreativ med pucken i anfallszon, jämfört med Westfält.
Ja, Eriksson har ju just det kreativiteten , något Westfält saknar och därför passar Westfält mycket bättre i en 4:e som ska gå in och stänga ned. Tycker vi får ut mycket bättre av båda formationerna när Linken spelar i 3:e och Westfält i 4:e.
[*]: Vi har inlett målskyttet i fyra av 20 omgångar hittills... 🫤