1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600111 inlägg · 6212 ämnen

das Boot

Sv: das Boot
ajon: Vi har ju ett visst ansvar gentemot vår landsända också. Även om vi bor mitt i Sverige så räknar södra Sverige oss som en norrländsk ort och det är i alla fall tändvätska för mej.

Träffade en skåning och en snubbe från nordligaste lappland när jag var på utbildning med jobbet i sthlm ifjol.

Lapp: - Jag har nästan 150 mil hit till ståkkhålm.
Skåning: -150mil!!! Vafan, då är jag i Barcelona!

Det är ett långt land vi bor i, och just nu speas den bästa hockeyn i en sydnorrländsk kuststad!

Hassan: Spiknykter och hemma och har en ledig påsklovsdag med barnen ( dom sover ) är dock hög på slutspelet och att det luktar guld ! man vill ju bada i vängåvan och i Timrå vid kommunhuset. Eller hur ?!?!

ralus: ja det skulle vara härligt om ni kunde sätta HV på plats ikväll också.

ralus: känns för övrigt som om jag skulle kunna offra ett ben för att ha kokko och hahl nästa säsong

tror vi har en riktigt bra chans ikväll. vi är inne i ett stim och ALLA vill verkligen vinna varenda match. vårat bortaspel är lika bra som vårat hemmaspel, tror det kan gå vägen ikväll, och om det gör det kommer det ju en GIGANTISK press på hv

iggy: Haha.... drick inge mer nu.

Hassan: Nu sitter laget tillsammans Challe inträngt på en liten spelkiosk i Jönköping och spelar på lite hästar och på en bortaseger, skrattar och har kul !
oj Peter Regin släppte en pysare..alla springer ut och skriker en äkliga danskfis...dom verkar ha riktigt KUL i Jönköping !! Bådar gott inför kvällen.
efter lunchen börjar focuseringen !!! Hårda nävar knyter skridskorna och klubborna lindas hårt hårt hårt !! Timrå ROCKAR ikväll !

iggy: Tror också B. Svensson nätar ikväll. Han hade sin guldrush under typ två veckor på grundserien då han var riktigt grym poängmässigt. Idag nätar han....

Jag känner på mej att det även kommer att bli minst ett matchstraff för vardera lag ikväll. Hoppas det sker genom en fight, då är risken för skador minst.

Ribbo: vilken räddningsprocent hade Freddan 01/02 ? ...vet du ?
das boot har ett utbildningssyfte nästa som en slags bibel.... för Tikare.
Skellefteå AIKs fans har visst börjat tittat på den också....Men vi var först som alltid ...hahaha - FORZA Timrå bara positiva tankar på spelarna, Björn Svensson sätter en pyts ikväll !

Dream Team:

Sant, men senaste aktivitet var för ett år sedan :)

Dream Team:

Tjabba svikare :-)

Snart dax att äntra bussen, noterade att det saknas en del i din personliga inställning/profil????

Ha det, La Revedere

Ribbo: 1 år? Snarare 5 år.

orion:

1 år gammal tråd :)

undrar om lillKenta kan simma?

3 - 1 Thats it!

1 - 3 say no moor!

Hassan: Kåberg? Så här ser han ut efter att förlorat finalen mot Timrå.

Helg Ernest: hehe...... men vart är kåberg??

Ja, man får hoppas första line är komplett snart.
mitt tipps 2 - 4

orion: Är torpederna laddade? Det är nu det gäller. Några klinkande tonerhörs norrifrån.

orion:

Vad fan är det för fel på Sushi till middag...?!

Metal Guru: Tre svar: Vegetarian, teverummet fullt av släktingar, grattis Mora!

orion:
Kan du inte gå på korvmojen, och zappa till en annan kanal.
1-1 kan jag tyvärr inte ge dig absolution från.

1-1 mot Mora, sushi till middag och schlagerfucki´n-festivalen på teve...är det konstigt att man längtar bort nångång?

73Sjöbba: torpederna är laddade! Var inte rädd...

Ambroo: Tror inte jag heller..vore ju guld om ni missade! :-)

1(ETT)! skott på mål i andra perioden och totalt 12(TOLV)! avslut sett över hela matchen!

Vad är de för fel i och kring laget?
Vart är våra(?) tränare och coachingen som följer med dem?
Vart är tändningen och framförallt hjärtat hos laget?
Svebba får komma in i PP med 5 min kvar, trots att han inte gjort ett enda mål på hela säsongen!
Kung Karl är så iskall i dagsläget att han ger en hemorrojder!

Idag förtjänade de visslingar och burop! Det blir inget slutspel i år...heller!

På väg in i matchen...2-2, det är ju meningen att vi ska vinna när vi vänder underlägen...Gud: har du inte läst handboken i dramaturgi? Hur ska du kunna skriva manus till en film om ubåtar?

orion: Har torpedverkstaden på 400 famnars djup julstängt?

73Sjöbba: Jag ligger på 90 famnars djup och lurar. De bästa torpederna är ju fortfarande på verkstan, men vi får se...

orion: Hur går det med torpederna?

orion: VI vet, andra vet inte vad vi vet.
medans så kan man...

torpederna är på verkstan på lagning! Have no fear...

dags att fortsätta sjunkandet, kanske med en torsk imorgon! Vi kan ligga på havsbotten nån vecka eller två! Vi är små, billiga och uträknade, men vi har torpeder på verkstan, på lagning!

en kul grej: När man kommer hem och ska scrolla gästboken brukar det vara tre sidor mellan matchslut och klockan 22.00 Ikväll var matchslut och 22.00 på samma sida! Är segrar i hokkymatcher inte särskilt förvånande längre? Ska vi äntligen bli ett Färjestad? Loobotomi!

nectis: fast om jag slutar skoja för en gångs skull: Minns hur vi har lidit förut över tappade höstpoäng... I vår har vi inga tappade höstpoäng att gråta över!

orion: Sant det du säger, men en sak är ju också klar, Storlagen som har pengar som Frölunda t.ex kommer juh nog dra in ett par nyförvärv efter jul och sedan vara helt ostoppbara, det som är så tråkigt med svensk ishockey storlagen har ju så mycket mer att gå på. Menmen hoppas Timrå någon gång blir ett sånt lag.

Timrå IK!

det här blir garanterat en säsong då man önskar att flest poäng i grundserien borde ge SM-guld. för sen kommer väl nåt Stereoid-Färjestad eller nåt Mono-lag från Övik och snor hela pokalen... Jävligt trist dock att jag inte sett en enda minut hokky i år... eller alternativt: det är därför!

Tro inte allt som är sant!

Lemmy:Det är bara att betala eller att säga upp sitt abonemang det har jag gjort.men jag tycker att alla som är missnöjda ska maila dom ansvariga det har jag ochså gjort.ty får man inte veta att man gör fel då kan man inte bättra sig.

Bissett19: Det är bara att inse att Canal + och Comhem hatar Norrlandslagen :/.

Bissett19: Ja vafasen, 2 timrå och vad var det? 2 brynäs också?. Vi borde få subventionerat ju. Varför ska vi betala sörlänningarnas säsongskort?

orion: Ni är välkomna till PPV-rasism klubben.Satt o tittade på matcherna som dem lagt ut fram till 28 oktober.7 matcher med Frölunda,plus matchen på Lördag som visas i Kanal 5.

Mailar Canal+ för att påverka dom att sända fler Timråmatcher! Säsongskortet verkar garantera två matcher i höst, jävligt magert och förmodligen baserat på prestationerna från i fjol, och det är ju gissningsvis långt ifrån det vi får se i år! Gör din röst hörd!

htikare: Jonte verkar ha fått för många välkomstdunkar i ryggen; www.timraik.nu/matchen/?nid=1631

htikare: Känslan är väl ändå den att om det tryter så lättar TJ på lädret och låter Nubben plocka hit bästa tänkbara. Skulle tro att de isf handlar om en utlänning och med tanke på att transferfönstret står på vid gavel så är oron kanske lite väl omotiverad...

Ambroo: Jo jag har förstått ditt förnamn! men lite ironi piggar ju upp..
Ja en bra back till som fransson hade varit tryggt med tanke på att sanny också haft krämpor på slutet i omgångar förutom Kimmo L....
I värsta fall kanske det finns någon i A-svenskan med e-klausul som gick att inhandla om detta fortsätter samt att det inte finns ekonmi för någon dyr backvärvning..skridskosnabbhet hos en back idag typ Franssson borde vara det man söker då det inte längre går att "haka fast motståndaren"
med styrka som tidigare..

htikare: Lägg dock märke till en sak och det är att ironi bara är mitt förnamn...

Skador får man ta och det rår ingen på, om man inte tränat försäsong med plasttyngder och har gädda och pommes frites på menyn vill säga... Däremot så skulle det som sagt inte vara helt fel med ytterligare ett namn på backsidan. Är fortfarande sur över att man inre knöt upp Johan Fransson när man hade chansen.

Ambroo: Precis vi har ju en hel kedja där..Kupec, Johansson Österholm.
vi har nästan för bred trupp..Nä visst håller med.. ser det lite oroväckande ut men det är iallafall 3 veckor till premiären så vi hoppas några hinner läka ihop riktigt..lotvonen borde få köra skyddsträning för överkroppen så han håller ihop mer bänkpress o dylikt!
Det kan ju också vara ren otur trots att han är skadad så ofta...
O på backsidan har vi nog inget att hämta från j-20 om nu skadeeländet fortsätter..

« · 1016135 · »