1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596601 inlägg · 6213 ämnen

das Boot

Sv: das Boot
NuMo: Han är ju så jävla trög.

NuMo: Nä, visst gick det lite fort där...fan hur man längtar efter dom där små trepoängarna mot Rögle vi missade i höstas...

orion: Wikegård kan ju inte räkna. Både Modo och Luleå skulle vinna sina återstående matcher, men ändå var det matchboll Modo. Fast Luleå skulle inte orka kämpa mer, för man har ju kämpat hela säsongen.

orion: Men är det inte jävlar i helvete tändvätska att Wikegård säger att det står mellan MoDo och Luleå, med fördel MoDo...
Ner för fan till nittio meter nu!!!

orion: Jag tycker att vi ska ha Åke Svanstedt som tränare...beväpnad med sina grisfösare kan han säkert få slöpickarna att åka fort! Sen kan ju hans advokat, Leif Silbersky hävda att domaren har fel, och han brukar ju vinna...

U137: orion levererade en alster 2003 som fortfarande sitter på näthinnan. Jag måste sluta vara en sån pessimist.
"Dissade av dom som vet, jajamen...
Dags att söka dom djup där expertisen har placerat oss.

Hela året har vi blivit vänligt klappade på axeln av pressmaffian, "snart börjar fallet..."

Nänä, inte fallet, nedstigningen till 180 meter...långt förbi den röda linjen på djupmätaren ibland, det har knakat i skrovet. Vissa gånger har vi fått slå in träkilar för att stoppa läckorna, men vi har varje gång återvänt till lagom djup och skjutit skrytskeppen i sank. Underbemannade, med våra topptorpedister ur slag har vi ändå haft inhoppare som gjort sin plikt.

Slå underifrån, vi ska fortsätta att slå underifrån!

Jag har precis gjort en non-directors recut av ”das boot”.
Det var framför allt slutet som störde mej. Bort med flygbomberna, den slutar numera med bullar och saft på kajen,
och en vårsol som lyser som guld...

das boot goes on..."

the beat goes on...

Johnny Hazard: Tack! Det kan bli en remix till, men det måste isåfall laget förtjäna...

Johnny Hazard: E inte den båten dränkt å på grunn för länge sen? Ja intrakkaserar i trån nu...

I'm in luv Timrå IK. Man får en bra gadd för 3 1/2 papp... Ska man gadda sig för 3 1/2 papp me personligt TIK-motiv som man kan stå för elle ska man ge 3 och ett halft papp för en TIK-littografi å hänga på väggen som åxe e grymt cooool...

Hur gör hardcores??? Gadda eller tavla? Hur ja en gör så blire en tavla...tror jag...

orion: En underbar tråd som bör betraktas till "Minnenas HS". Jag minns ännu alla de olika kompositionerna av "Das Boot" som florerade ute i cyberjymden. Man må vara en nostalgisk nörd eller inte, men vem faan bryr sig om hundra år?

RTS: 18:37

Sänder en stor tanke/Eloge till de tappra tillresta, fy fan vad ni gör det bra!!.

En reflektion av dagen bara:

-Starkov i boxplay gång på gång och Måns i både PP o BP

-Vår bäste på plan Päärsinen, bänkad i slutet.

-Björn Svensson fortsatt fullt förtroende.

-Måns speltid skulle jag villa veta, 35min?

Problemet är att Timrå IK är toppstyrt av en enda man. .......

Vi gör väl som många tidigere, gjort skyller förlusten på på nr: 14# och 24# hahahahhaha. Nää. skämt å sådo, faann nu är det jobbigt värre.

erathoo: ...heh...och efter den 15:e ser det precis likadant ut....

Tänk att det ska ta en sån jädra tid att spela ihop ett lag ;-)
nu har det gått 14 matcher och fortfarande vet ingen hur man ska spela eller vem som ska ta pucken...nåja 41 matcher kvar, lagom till kvalserien kanske man har hittat hur det ska gå till....

tvåtumfyra: Ja du det kan man undra!!!
Bort med sportchef Linkqvist o Challe.
Allt som Kenta byggde upp är nu totalt borta. In med nytt blod, gärna med en speltanke bakom, ingen hästtränare för nu är det hockey som gäller.

RED DEVILS: Jag har suttit och kollat på Challe aggarande i båse under flera matcher och kan bara säga att våra juntränare gör det bättre, tro mig. Kan det bli mer "snurrigt". Challe=Snurre sprätt.

Per HApps: Det är inte patetiskt,vad som däremot är patetiskt är
att man från första början anställde honom,jag underkände det då
och det står jag för,fick på käften av ganska många då jag skrev så.
maila du klubbledningen om inte annat för din egen skull känns lite
bättre då,det har jag gjort några gånger.

Men jag tror aldrig det händer, att challe får gå. TJ, Linkan Challe och Nygge har kört klubben i fördärvet. Varför har vi inga finnar kvar? Varför har vi inga spelare som väljer att komma till TIK trots att man inte har bäst lön i TIK längre. Pga att det är pulver som styr skutan. Jag vet inte, men TIK har aldrig sitt goda rykte om trivsel och bra välkomnande. Alla våra stjärnor har gått sen challe kom. Ingen kommer överrens med honom. Rykten säger även att Perssinen inte vill vara kvar för han inte trivs. Men det är väl ingen som vill ha honom. Då måste man väl börja fundera. Det finns tre spelare som håller bra lite fart i det hela, Lander, PS, erixon. Challe har inte förmågan att få spelarna att gå åt samma håll.

Per HApps: Ja gör de! Vi står bakom dig! Vända ryggen till mot spelarna! njaa, de är som "schackpjäser", någon sa; att de har ju inte roligt på isen och jag är beredd att hålla med om. SPARKA CHALLE 08; och laget kommer att får harmoni. Nu är vi sex spelare, bra CHALLE!!!

VILKA AMATÖRER!!!!!!!!!!!

MB: Går det änns att göra det nu?

Per HApps: Lugn, man kan inte sjunka lägre än laget...........

fighter: Ja, jag hoppas det... challe borde aldrig blivt född... hockey suger fruktansvärt mycket...

fighter:
nu mailar jag i alla fall klubbledningen och kräver challes avgång, sen får man tycka att det är patetiskt men det skiter jag i, jag anser att det är patetiskt att jag skall behöva göra en så patetisk handling.  :((

fighter: Nu är jag förbannd. Lämna den där jävla Mannen med den röda näsan kvar där han hör hemma. Och förresten. ja Yippie!

Härligt Sonnenberg

fighter: PP mål? kors i taket.

tvåtumfyra: Vilka kommentatorer då?

GRATTIS.....

tvåtumfyra:
Agerar inte Linkan ikväll så bör nog han också börja söka nytt jobb.

Frölunda imorgon är kanske nåt som borde bojkottas.

tvåtumfyra: På måndag får han sparken,det är jag säker på.

fighter: till och med kommentatorerna kräver challes avgång......hur länge ska det ta innan föreningen agerar??????

fighter:
Nu ser man körslaget på 4:an

250kg kärlek: Ja nu är det nog dags för challe att packa sina väskor
och kvittera ut slutlönen.
Och nu måste man nog öppna plånboken och leta längst ner för där
finns nog lite,annars risk för kvalserien och nästa år allsvenskan o då kan man snacka om losa pengar.

vilket jävla skit lag timrå är ks väntar

Alla tre mål är mitt i boxen. Trots att den är liten. Tränargrej.

superfalle:
Håller med dig till fullo, man fattar ingenting av spelsystemet.

Adjöss och tack för fisken.

Challe behöver inte följa med hem till Timrå.

MB: Det sjunker....

Hahahahaha, bra markering i boxen.

250kg kärlek: Challe är ballast i båten, vi behöver en boj som flyter upp.....

Rooster23: inga linjer . jag fattar inte spel systemet .. vad är tanken ? .. även om de inte lyckas så brukar man ju kunna se vad själva målet med grejorna är . nu undrar man . vad är målet om allt går som man vill att de ska gå ..

Rooster23: Man måste kunna begära en förändring i ett spel som med all önskvärd tydlighet inte fungerat en enda sekund i år. Se på spelet i box play. Inget lag har en sån defensiv box, som sätter sig i knä på egen målvakt, som Timrå. Det är livsfarligt precis varenda gång i BP men detta till trots fortsätter man köra på utan att förändra.

När ska Charles förstå att vi inte har någon Johan Andersson i laget som gör att man kan spela så. När ska Charles förstå att man faktiskt kan spela annorlunda. När när när???????????????????????????????

Till den eller dem som fortfarande anser att Charles är rätt namn att vända detta sjunkande skepp. Det är nog dags att inse att han inte har förmågan. Tyvärr.

Springsteen: Jag är så jävla uppgiven så det inte är sant, Timrås gammla "Vi ger aldrig upp" devis har blivit sakta men noggrant nedmonterad, dels av ledningen som med att värva spelare av icke Timrå karaktär och en coach som förespråkar något helt annan hockey, svinflusan vore en mjuk vindpust jämfört med hur man mår nu.

Zaccodog: Hejar du på timrå eller?

Försvarsspelet är en katastrof och det finns inga linjer i anfallsspelet och v arken bp eller pp fungerar. Allt detta kan verkligen inte vara spelarnas fel.

Raggaren Putte: skönt att höra ,att vi gör 2 bra perioder ,då kanske vi vinner tillslut ...någon gång i ÅR

« · 1243998 · »