1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597421 inlägg · 6213 ämnen

das Boot

Sv: das Boot
actionleif: tycker det verkar vara ett Styf läge nu...... eller Robban?

Hälge: jag sätter emot

Hälge: ah.. fan å .. han revancherar sig

actionleif: Åkerblom hade ju ett friläge alldeles nyss, men tyvärr inget mål.

Hälge: Slut på tredje perioden.. JA! en poäng iaf ;) .. hoppas grabbarna klarar av motståndet från både frölunda och domaren . Åkerblom avgör. vem sätter emot ?

actionleif: Sudden: Fy fan va läskigt!

FORZA TIMRÅ!

actionleif: Grabbarna jobbar något enormt, men vad håller Rönnmark på med här på slutet ?

Oden: man undrar ju vad som händer .. verkar som om de håller tätt ändå .. bra krigat gubbar!

Utvisning Krykov?!?! va faaaan.

actionleif: Dö för varandra, KRIIIIGA.

Oden: fem mot tre för frölunda mitt i sista perioden .. aj aj

Kämmmpa Timrå. KIRIGA, SLIT, BLÖD, OFFRA.

Mr Y: joo .. dom har delat på perioderna. hoppas att timrå tar sista .. de brukar vara vass då

actionleif: Enlit radiosporten så hadde Frölunda alla spel i den anndra perioden.

Portello : Ringde ner i periodpausen .. och som det lät då så hade timrå totalt övertag i första perioden .. enda gången indianerna pressade var i 5-3

actionleif: Tycker ändå att VF borde kunna visa mera offensivt. Dom har ju trots allt hemmaplan.
Tror att ni har en stor chams att vinna detta.

fan! .. man hinner bara komma hem så kvitterar frölunda .. J. Lundqvist

klm: inte SÅ fult som Karlssons grej men onödigt...men 2+2 hade räckt

klm: Jo sant... jag sitter och tittar på det... armbågstackling i ansiktet var det men inte SÅ fult...

Tycho: OK. Det stämmer säkert. Följer det hela via radion. Korkat att göra en sån grej, speciellt i sitt första byte, hur som helst ;=)

klm: Anser inte att detta var lika fult som varken sjögrens eller jensas...
Rätt dömt med "bara" GM

Portello: Håller med dig om Lind. Oerhört värdefullt med en sån tekare. Ju viktigare tekning dess bättre är han dessutom. En sak att vinna en tekning i mittzon, en helt annan att vinna i anfallzon i PP.

En annan tikare jag fått upp ögonen för i detta slutspel är Kalle Koskinen. Oerhört nyttig back.

Hälge: Förstår att du som TIk:are är nöjd efter första perioden :)
Men jag som neutral åskådare vill nog ha mera underhållning.

Albert Hall: frölunda ville nog inte ha samma hawaii hockey som i semi två...vi kommer i andra...;)

Nu.Åter till tv-soffan.

Portello: Jag tycker att underhållningen är förträfflig. :-)

Portello: Daniel Rafner, Djurgården, får matchstraff för en liknande grej som Jens Karlsson gjorde. Hans första byte, korkat!

FORZA TIMRÅ!

Portello: Jag tycker VF verkar sega idag. PP:et i 5 mot 3 var otroligt dåligt. Verkade nåstan som om dom var ointresserade. Sen spelar VF oerhört defensivt, varför det? Hemmaplan och ledning med 2-1 i matcher och man vågar inte anfalla. Konstigt.
Det här ser riktigt, riktigt bra ut för Timrå.

Hälge: Mmmmm, Lind är ju grym på att vinna tekningar.
Man får hoppas att resten av matchen blir roligare att se på.
Har inte varit någon vidare underhållning hittills.

Portello: Det gick för sakta för Frölunda, men det gör inget. Där ser man vad tekningar kan vara viktiga.

Portello: det e ju roligt att timrå får vara med i matchen lite....;O

Hälge: Frölundas PP spel var inge vidare, 1.40 i 5-3 SKA bara vara mål.
Då var ni aningens effektivare, fem sekunder typ...

klm: 1:a perioden slut och ledning med 1-0. Skönt att vi klarade spel 3 mot 5 i över 1 minut. Nu gäller det att hålla tätt i början på 2:a och helst sätta en puck till.

Klacken hörs bra.

klm: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! 1-0 Rajamäki. Lind vinner tekning - som alltid i slutspelet!

Ubåten slår till igen!

FORZA TIMRÅ!

Utvisning på frölundalirare, Alavaara. Snälla, tryck in en puck nu Timrå!

FORZA TIMRÅ!

klm: ok! då vet jag iallafall att det är nått, vad låter det?

Helg Ernest: Jag kör den i Winamp och det fungerar bra. Låter inte riktigt som midi, men det kanske det är. En 6.07 lång ljudfil som påminner lite om orions alster i karaktären.

klm: orion: mike66: Kan någon av er kolla om ni kan läsa denna fil i Midi format ? Jag vet inte vad det är men det är till en ubåt

Alla: Gonatt!
ZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ zzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZzzzz ZzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzZZZZZZZzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZZ ZZZZZZZZZZZZZäta x 40zzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzz

klm: Låt oss hoppas!

klm: Bra !
Natti natti på er allihop !!!

mike66: skitsnyggt!
Vi tar med oss tanken in i natten! Just nu när jag ska gå till sängs sitter glada stackare på en buss till Göteborg för att heja på Timrå, heder åt dom! Hoppas att dom inte hejar så starkt att Tmrå tror att dom är på hemmaplan, dä blir det ju torsk...
Gonatt

Helg Ernest: 1500 hours it is!

mike66: Haha. Den var fin! Naiv, gärna. Carpe Diem, jo visst. Men hoppet är det som får mig att gå vidare. Just den här vintern har hoppet ständigt varit allestäders närvarande.

FORZA TIMRÅ!

klm: Orion: mike66: och resten !
Nu tar jag och uppsöker kojen inna sjöslaget börjar.
Överbefälhavaren hotade med Tidig revelj i morgon bitti.
Börjar matchen 15:00 ?

orion: En ny version att beskåda - kanske t.o.m går att läsa om den i framtiden?!

Låt oss rekapitulera vad som hände där nere sist.

Mål: 3-4.
Skott: 35-33.
Utvmin: 45-24.

01.46 1 - 1 EQ Timrå 27. KOIVUNEN, Toni
(HALLIN, Per, JINDRICH, Robert)

04.37 1 - 2 EQ Timrå 10. SÖDERSTRÖM, Christian
(HALLIN, Per)

15.12 2 - 3 EQ Timrå 24. LIND, Mikael
(RAJAMÄKI, Tommi)

56.40 2 - 4 EQ Timrå 14. NORDGREN, Niklas
(KRYKOV, Valeri)

I eftermiddag gör vi om det här va!

FORZA TIMRÅ!

klm:
du är då fasligt naiv...but I like your attitude! Det finns idioter som tror att det finns hopp-jag är en av dom!
SockerConny sover nog gott,...för gott?

orion: Väldans läcker bild. Tror stenhårt på Timrå imorrn. Att vi är uträknade är finemang. Torpedluckorna öppnas, stridsstationerna bemannas, och vi är livsfarliga igen!

FORZA TIMRÅ!

Låt Das Boot ringa i öronen på alla Göteborgare ända fram till allsvenska starten! Låt dem få undra vad som hände...

mike66: Sjysst! Nu med bild på Frölunda som sjunker genom isen efter en Timråtorped...

« · 248564 · »