1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597417 inlägg · 6213 ämnen

das Boot

Sv: das Boot
orion: När vi nu får en ny andrestyrman och dessutom kanske några nya torpedladdningar och ny energi blir vi ännu svårare för fienderna! En ny och fräsch hemmahamn kanske blir bra också!

Helg Ernest: Och tänk vad fem månader på varvet kan göra med vår stackars farkost...
I höst är vi där igen, inte lika uträknade, men ännu giftigare!
Fly like a butterfly and sting like a bee...

the bee goes on...zzzzzzzzzz

Dax att gå till Ytläge för att proviantera och permision nu !

Verkar ha varit en positiv andraperiod, trots att det inte blev någon godkänd kasse. Hoppas vi öser ännu lite mer i tredje och trycker in ett par puckar! Frölundas def-spel kan straffa sig...

FORZA TIMRÅ!

frölundaindian: Hehe, vi får väl se. Nej, jag tror aldrig supportrarna ger upp, vi kommer alltid fortsätta stödja Timrå!

FORZA TIMRÅ!

FreddanVF: det såg ju likadant ut som jensas tackling...bara att alaavara e lite hårdare..;)

klm: när vi leder med 1-3 och det är 1 sekund kvar av matchen måste ni väl ge upp:)

Frisco: kanske en ny regel vi skulle införa "picking snores from the other team".... 5min... ;)

FreddanVF: Lägg av Freddan, det är bara pinsamt.

FreddanVF: Man kan väl inte bli avstängd för att ha petat ut snorkråkor på motståndaren.

FreddanVF:

Jag är inte rädd för att någon skall bli avstängd. Jag anser bara att de fasoner som du tänker ta till är ungefär på en 10-årings nivå.

"Buhuu, han tog min leksaksbil, då tar jag hans plasthink".

poffa: Sandlåda tycker bara dom som är rädda att nån ska bli avstängd...

FreddanVF:

Sluta slicka på plastspaden, kravla dig ur sandlådan och väx upp.

poffa: Ja nu när vi vinner slipper jag anmäla :o)

FreddanVF:

Möjligt, men låt de domare och ledare sköta om anmälnadet. Håll dig du till att titta på TV.

FreddanVF: 0-1! va? satan! Vi är Timrå och vi ger aldrig upp!

FORZA TIMRÅ!

poffa: Haha skitsnack.. det är händelsen det handlar om..

FreddanVF:

Nä, knappast. Där var det domaren som anmälde händelsen. Det är inte löjligt utan bara hur han upplever det. Sen om det är rätt eller fel hör inte hit. Att man som åskådare eller som du, som TV-tittare skall hålla på och anmäla spelare till disciplinnämnden är sandlåda på högsta nivå.

poffa: Ja precis lika löjligt som när Jensa blev anmäld..

FreddanVF:

Lägg av! Visst förstår jag vad du menar men att hålla på och anmäla är bara löjligt.

Grattis ni ska få en spelare avstängd... Disciplinnämnden ska få in en anmälning från mig iaf. Jens Karlsson avstängd för tacklingen på Wallenberg... Den Jan Axel Alavaara fick var mycket värre. Snacka om händer i ansiktet.

Boman78: Jävla bra tryck av timråklacken på radion, precis som det ska vara!

Ut med Frölundaspelarna, en efter en!

FORZA TIMRÅ!

Nu får surconny o "experten" challe hålla i hatten för ikväll blir det röd-vit- hockeydynamit på 4:an.. synd att han inte ville stå i klacken..

klm: vi kör hård rock

orion: Nu kör vi! Rock n' roll!

FORZA TIMRÅ!

Helg Ernest: Då bemannar vi torpedstationerna. Ikväll ska vi skjuta Socker-Connys skuta i sank. Jag längtar redan efter hans bortförklaringar...och längtar efter varannangångs-Kimmos målvaktsspel!
das boot goes on...

Helg Ernest: Vart nått fel där !

Helg Ernest: Nåt som blev fel där, tror jag..

I kväll laddar vi Tuberna till max.
Finns ingen anledning att smyga med el-motorer.
Ytläge och slå till hårt och skoningslöst !

Vi gör som Börje Lundin !

orion: Mitt goda självförtroende sträcker sig nog bara till onsdagen. Skulle bli väldigt förvånad och glatt överraskad om vi går segrande från Gavlerinken.
Men Timrå tror jag fortfarande på.

Åkerman: Jamen det är väl härligt med självförtroende. Hoppas att Timrå IK har en sjättedel av ditt ikväll...
(Och att du har en sjättedel av ditt på torsdagmorgon!)

klm: Jag hoppas och tror faktiskt på Timrå fortfarande. Vad som talar för Timrå idag är att jag reser ner och kollar på Timråmatchen på väg till Gävle, och jag upplever ett härligt hockeyflyt just nu.
Så ni kan lugnt luta er tillbaka och njuta av matchen.

mike66: På tal om detta...

Alla: Har de bytt speldatum för en ev sjunde match. Enligt tidigare papper från swehockey är det ju fredagen som är matchdag. Kan vara trist att åka ner en dag för sent...

orion: Precis dä här är das boot-tråden dä. Hindenburg var en tysk zeppelinare som gick i reguljärtrafik mellan Tyskland och Nord- och Sydamerika. Vid förtöjningen i Lakehurst utanför New York åkte den på sin förtöjningsstolpe och det blev en explosionsartad eld som dödade 36 av de 97 som var ombord. Hindenburg-olyckan blev slutet på den så kallade luftskeppsepoken.

Men Das Boot lever kvar än idag och ska upp och ta tjyvluft i möra(läs idag) Det är inte över förrens den feta tyskkärringen har slutat att andas.

Sieben acht guten nacht! ZZZZZzzzzzZZZZZZäta

klm: Fick rysningar längs ryggraden den allra första gången den gick i TV iaf... I mitten av 80-talet nån gång...

Dream Team: Ja, visst är det. Den engelska översättningen av filmtiteln - The boat - vart väl aldrig nån hit...

som orion säger: das boot goes on...

250kg kärlek: Låter väldigt mycket Summer Games...

klm: Mmm.. vilken härlig syn..
Sällan har väl tyska och engelska i välregisserad blandning låtit mer klangfullt än såhär...

Åkerman: Nu är det här ju ingen Zeppelinartråd, utan en Ubåts-dito, kanske därför det känns som vi kommer underifrån.

Åkerman: Ja, precis. Det är det som alla tror - att båten har sjunkit för gott. Det trodde man när Zäta stack, det trodde man när elitserien började (om man inte hade varit i Brunflo och sett hur fantastiskt stabila TIK var redan då), det trodde man när första förlusten kom, det trodde man efter 0-7 mot Malmö. Framför allt trodde man det efter lottningen mot Luleå, efter 0-1 mot Frölunda, efter 1-2 mot Frölunda. Och åter igen!

Man är i det här fallet inte Timrås supportrar, för de vet hur fruktansvärt farlig das boot är, speciellt när den är uträknad och fienden redan firar segern !

FORZA, FORZA TIMRÅ!

das Boot goes on...

klm: Das Timrå-Boot verkar ju vara helt under isen på bilden.

klm: Den är läcker - och förr eller senare så måste även Das Boot komma upp till ytläge igen, varför inte redan i möra.

orion: Jorå nog vet jag skillnaden alltid - alla män har inte varit i en ubåt, hahahaha.......!

mike66: Skickar upp en das boot-bakgrund som gäller för hela den här säsongen. Bilden är så jävla läcker, skulle vilja ha den som en megaposter på sisådär 3x5 meter på väggen!

I morrn kör vi stenhårt!

FORZA TIMRÅ!

mike66: vet du inte ens det...

orion: Vad är skillnaden mellan en blondin och en ubåt?

250kg kärlek: Sorry, min Mac-miljö sorterar ut det mesta just nu, Real Player försöker leta efter nån uppdatering som inte finns...
Kan inte reimportera mina egna mp3:or för kontroll, ens!
Men du kan ju berätta om eländet :)

orion: Som sagt: Det finns en hel del rätt dåliga kopior av das boot. Här kommer en...

dr Dängroth:

Ja, precis... I så fall hade vi dängt dem! Brudjävel, allt är hennes fel...

« · 253474 · »