1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597225 inlägg · 6213 ämnen

das Boot

Sv: das Boot
Redax 2: tror nog att Bird, Lester, Dexter och Coleman hamnar i himlen, möjligen krymper stråksektionen, (Paganini hade väl aktier i fel bolag?)
Jag tror att Fan har en liiten orkester!

orion: Betänk dessutom vilken saxsektion man dessutom har tillgång till (om nu inte Fan lade beslag på alla eftersom de flesta nyttjade konstigt röka...)...

Hörde just på radion att Nina Simone numera lirar med Strimma och Jan Johansson i himlen!
Det lär svänga!!!

DaHonk: Tycke ni ja... :P

Helg Ernest: dom är väldigt, väldigt.... väldigt... söta :)

En till länk jag rekomenderar !
Obs ! Bredband rekomenderas.
Sug hem och avnjut gärna med en pilsner. ( c :

Kvällens Status Quo får ni faktist välja själv i kväll ! ( c :
(Tidsbrist och vet ju inte om någon uppskattar det heller )

Bergius: Har hittills aldrig behövt stava Meduzas förnamn!
Why worry...

Helg Ernest: Jo jag har förstått vad du menat när du skrivit Eddy. Själv uttalar jag hans artistnamn Eddi och stavar det Eddie.

orion: Jag brukar inte lägga så stor vikt med alla pikar om stavning ! ( c : Eftersom jag är dyslektiker brukar min stavning vara si och så. Jag tycker det räcker helt fullt och fast att folk begriper vad man skriver. Genom jobbet skickar jag dagligen brev till olika kunder och leverantörer. (Fransmän, Engelsmän, Amerikaner och Israliter. Där går det ju att skylla på språkförbistring. Jag klara då mitt jobb bra om jag får uttrycka det själv. ( c : Iofsig. Klagar jag på Min dotter hur hon skriver, dessa nymodiga nerkortningar till ibland endast en bokstav är helt talanglöst.
Nä, huvudsaken man kan göra sig förstådd, för ser dom att det är ett stavfel, då har dom ju förstått vad jag skrivet.
Om vi tar ny Eddy, så säger man ju säga det phonetiskt på två vis.
Eddy eller Eddii. Eet faller ju bort.
Jag brykar säga Eddy, så då kan vi ju säga att jag har en Phonetisk stavning så slipper folk ha invändningar.

Ps. Se upp för Eggen, de kan ha en förödande effekt ( c : Ds

Bergius: Du har väl sett värsta språket?
"Du", ordet jag började min mening till dej med, stavar små barn "duv", och dom har rätt, kolla hur det låter när du säger du till din älskade...
(vill bara säga att stavningsprocenten inte betyder allt, vem fan har uttalat Meduzas förnamn "Eddiee", ja ungefär sårå!)
Själv råkade jag vara rättstavningsexpert i skolan, men vafan hjälpte det i själva livet!

Hittade en upplyftande bild som KLM skickade till mej i "vintras"
Det som gör den konstnärligt högtstående, tycker jag, är det tidstypiska typsnittet! Vem snackade fonter då, då var det fronter som gällde!!!

Helg Ernest: du vet väl att det stavas Eddie?

El Maco: Vi kör väl kvällens Eddy med tanke på din fina bild av Koskinen.

Vi lägger väll ut Kvällens Status Quo också da ! ( c :
En riktigt gammal pärla 72 är det. dvs 31 år sedan. ( c :

El Maco: Du är för ung för att förstå dig på sådant ! ( c :

Varför inte lite BRA musik i denna tråd? Kolla in Kalle Koskinen på trombon i Laakso.

Tja ! Kvällens Eddy får bli denna !
Men jag vidhåller att Dave Edmonds version är bättre ( c :

Helg Ernest: En söt elakhet!

En liten natti saga då !
"It's the first day of school and the teacher thought she'd get to know the kids by asking them their name and what their father does for a living.

The first little girl says: "My name is Mary and my daddy is a postman." The next little boy says: "I'm Andy and my Dad is a mechanic." Then one little boy says: "My name is Jimmy and my father is a striptease dancer in a cabaret for gay men."

The teacher gasps and quickly changes the subject, but later in the school yard the teacher approaches Jimmy privately and asks if it was really true that his Dad dances nude in a gay bar. He blushed and said,

"I'm sorry but my dad plays hockey for Sweden, and I was just too embarrassed to say so."

KVällens Status Quo får bli Road Hous Blus. Live från Timrå Isstadion 1996 avslutningslåten från koncerten
Jag tror vi var 645 pers, verkligen ynkligt. Nästan lika ynkligt som att det inte var fullsatt en match i semin. ( c :

Jävulskt DRAG !!!!!!!!!!!

Kvällens Eddy får bli denna !
En seriös låt som omväxling !

orion: Jo, det skulle kunna vara nått !
Jag gjorde ju en remix på 3 av dina Das Boot .
Men av någon annledning så lyckades jag med att få " Hack" i själva låtarna där jag inte varit och fipplat.
Jag skall göra om den, för den vart bra, över 5 min lång.
Ett riktigt mästerverk ( C : Inte mixningen utan att man kan sitta i lurar och avnjuta dem i följd.
Ja, det var kanon med Hank skivan ( c :
Inget annat går här hemma nu. Men en tanke som slagit mig är,
Han måste ha bandat i ett lugnare tempo för ingen är så snabb i fingrarna ?

Helg Ernest: Jorå, finns mycket skojsiga grejor i min ubåt...
That´s what friends are for, som sagt!
Funderar av och till på en "Final remix" av das Boot och alla Timrås egna låtar, min skalle säger att det går, "Timrå Hej", "Vi heter Timrå IK" osv. Till och med gökungen "Timrå rockagil...", fast den tror jag att jag utelämnar.
Finns det nåt bättre än ett projekt som fortfarande bara är i skallen?!!!

rokla: Jag förmodar att det var Hank du syftade på ?
Har letat en skiva med honom ninst 15-20 år.
Så kommer Orion med den, i förregår låg den i min brevlåda.
Helt kanon ! Han har nog gjort 2-3 LP skivor. Vem har du ?
Det fanns en skiva med en låt som var Driver Licens på.
Det fanns många kanon låtar även på den. Kan vara 79-80 möjligen.

Helg Ernest: Kanon !! äntligen ett TIK fan med musiksmak ..har hela CD Kung!!!!!!!!!!!!1

250kg kärlek: Jo, den fick en att vilja sova, då det var så tragiskt igentligen. Är det någon som vet hur det gått för JAG med hunden?
Har den kommit till rätta ?

Helg Ernest: Nattvisa.

Vi får ju inte glömma KVÄLLENS EDDY !!!!
Tänkte den passar ju i kväll till Hank.

Någon fler som tycker det svänger ?
I sådana fall- One moor !

Eftersom Orion gjort ett kanon arbete och hitta min länge efterlänktade Hank C Burnette så måste jag ju bara del ge er andra ett smakprov !

När man hör honom undrar man vilken var först ?
Hank C Burnette eller Stray Cats ? ( c :
78-80 var det bara ett måste att ha Hank i den avancerade stereon med autorevers i Chevan. ( c :
Lyssna och avgör själv , någon Flash back ?
Den är scannad med Norton antivirus, så ingen skall oroa´sig ( c :

Kvällens Eddy ! Har lite brottom på väg till Sängen !
Hatar morgon flyg ! ) c :

Helg Ernest: Hälsa mongo barne där nere att han kan sluta va dum... så gö ja inget.

Helg Ernest: De e han som e störd kunde du inte ha skaffa nått vettigare?? typ en hund eller nått. En söt Doberman eller varför inte en kanin eller en katt.

Pelle Hallin: Sluta bråka med din bror , annars kommer jag upp och hoppar kråka på er båda. ( c :

Helg Ernest: Pappa du e stenålder satt...

orion: Ja, jag hoppas dom skojar !
Inte min favorit iallafall. Han kan värkligen locka fram stenålderskänslorna hos en . Du fattar vad jag menar ! ( c :

En öl och en Jäger är väl aldrig fel!
Men Jesper Jäger i rödvitt, hallå...skojar ni?

Undra hur många liter pilsner man har druckit till Status låten i sina dagar ?

Orion kan du inte lägga ut en Hank C Burnett låt så man värkligen blir nostalgisk ?

Skall vi ta en klassiker från 73 också ?
Status Quo Klassiker !

Kan ju inte frångå principen !
Inte för jag vet om det glädjer någon men ändå da !

KVÄLLENS EDDY !

Ja, vi har väll bara snart en sak att göra ?
Kan passa här nu ?

mike66: Hade du varit kvinna och lika vacker som en viss häxa så hade du inte behövt bekymra dig om att behöva ha bägge händerna på tangent bordet, saker göre sig av sig själv så att säga,,,,,men missar man första straffen så får man en chans till i sudden,,,

HH: Hade jag varit kvinna så hade jag aldríg behövt beröra det här problemet. Jag förstår ännu inte hur jag kan klara utav att skriva med bägge pekfingrarna på tangentbordet, SAMTIDIGT?!

mike66: Seghet och dylikt sägs vara ållders relaterat, men faan vet tror knappast på det,,, så länge du hinner skriva brev och lyssna på musik och ta en snabbis sammtidigt då kan man inte kallas för gammal faan är mer än man själv klarar,,tror jag men har förstås alldrig provat att lyssna på musik och skicka brev sammtidigt

mike66: Hehe låter okeej, mer kul än pappa kan ha iaf...

mike66: Här har den ultimata gå o sov musiken ! ( c :
Faan vilket drag det kommer att bli på gatufesten !!!!

Pelle Hallin: Jo om man var strandsatt på en öde ö och inte hade nått annat att lyssna på - då skulle det vara jäkligt bra ;) Men i stort så är jag väl en allätare då det gäller musik, förutom då denna sorgliga dansmusik som jag avskyr som pesten. Visst, det kan väl vara trevligt att svinga in sina ludna på *Jurassic Park nån sen lördagsnatt bara för att få damma av tangoplattorna till Sven-Hendrixs kramgoa saxofonparty 109! Och att sedan få foxtrotta sig med nån gammal skräcködla dä kan vara skojigt ungefär en gång om året dårå ;)

Fotnot *Espan!

mike66: Åsså en sista tro ja ;) den e kul den :P

mike66: Den här e åsså bra ;)

mike66: Ja, i kväll fick du lite att bita i ! ( c :
Du får bränna direlkt!
Jag har slutat slå på både MSN och ICQn hemma.
Man får ju bara en massa mess! ( c :
Nä, nu drar jag mig tillsängs !
Natti natti.

« · 270915 · »