1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597202 inlägg · 6213 ämnen

das Boot

Sv: das Boot
Helg Ernest: förstår inte dig ikväll... suck..

Hälge: Kanske ett skammbud ? eller inget bud alls ?
Who nows ?

Nä, jag håller med Dream team.
Sängen kallar ! Skall ju dra ihop majbrasa i morgon .
Så alla är hjärtligt välkommen till Wifstavarvs båtklubb på sista april !. ( Kapellet, för er som inte vet vart den ena av 2
5 stjärninga gästhamnar ligger i Sverige)

Natti natti !

Helg Ernest: "Jindrich kanske inte valde frivilligt att sluta ?"

Nähä ?

Var det någon som tvingade honom ?

Ge dig nu !

Helg Ernest: Säg inge elakt om Jindrich han tyckte ja hade snyggt namn så han e snäll :P ;)

Jimmy: Nej, jag köper dina funderingar också.. men man kan ju se på saken från lite olika synvinklar...

Nu tänkte jag ta och synvinkla mig i säng jag.. Det känns skönt att det blitt lite fart här på GB:n igen.. det har vart tråkigt dött nåra dar nu. Hoppas det fortsätter såhär...

Gonatt med er allihop..=)

Hälge: Nä, inte Andersson. Han har med ålderns rätt dragit in årorna. Jindrich kanske inte valde frivilligt att sluta ?
Det vet vi ju inte ?, ´han kanske gjorde som det vart för att ha hedern kvar ? Who nows ?

Dream Team:

Hur än man vrider och vänder på det så tror inte jag en enda sekund på att Åkerblom tränat lika bra som han gjorde året innan med laget om skulle fått träna själv. Då borde chanserna var att han är lika bra som spelare som den gågna säsongen vara ganska små också.

Åkerblom tillförde mycket men han var knappast den enda pådrivaren i detta fantastiska lag. Han är heller inte en oersättlig spelare.

Men visst jag erkänner skulle Sami Kapanen säga att han spelar med Timrå IK nästa säsong om han fick träna själv så skulle jag inte protestera. Men det ska vara en sådan undantagsspelare för att detta ska kunna accepteras anser jag. En sådan är inte Markus Åkerblom.

Helg Ernest: Du ger dig inte.

Har Andersson och Jindrich blivit borttvingade ifrån klubben ?

Dysso: Nja, det är väll bara Cassel , Lind och Lindman som frivilligt gått till andra klubbar.
Resten har mer äller mindre tvingade bort från klubben.

Helg Ernest: Cassel tyckte att det var ett bra tillfälle att flytta hem nu när han blev erbjuden ett 2 års kontrakt, eftersom han ändå hade tänkt flytta hem inom en snar framtid.

Helg Ernest:

Näe Caselståhl har ingen dotter i Gävle. Det har du helt rätt i. Han är dock född, uppvuxen och Hockeyfostrad i Gävle. Men han valde fortfarande att lämna Timrå. Hur du kan få att det är Timrås fel får du gärna förklara. Han blev ju erbjuden kontrakt men valde Brynäs.

Henrik Eriksson och Patrik Wallenberg är de enda som hittils som inte blivit erbjudna kontrakt. Det är på grund av att vi värvat killar med samma klass men med bättre poyential på deras positioner i stället.

Kan du förstå detta nu eller måste jag ta det ytterliggare några gånger?

Vi har en del att värva ja. Men hade vi fått behålla de vi velat hade laget varit så gott som klart idag. Ersättare till de som lämnat kommer att komma var så säker.

Jimmy: Jo, jag kollade idag och han verkar ha en tjänst på kansliet. Han skulle ju flytta hem till Ö-vik ?
Men han kanske tog sitt förnuft till fånga ( c :
Visst kommer man att sakna honom.
Han var väll en av de mest utvisade i hela ES för miss conduct ?

Visst är Freddan en förlust moraliskt sett.
Men han deltog ju inte i spelet "Fysiskt" ( c :
Så honom måste det ju gå att ersätta om man bortser från
hans peppning av laget.

Helg Ernest:

Du kanske helt har missat det, men av tradition så blir lagen som hamnar bra i serien och gör en väldigt bra säsong av med många spelare. Att Timrå's spelare sen antagligen är relativt billiga sett till deras prestation under säsongen gör inte saken sämre. Ta det som en komplimang, ALLA vill ha era spelare!

Se framåt, se möjligheterna. Gråt inte över spilld mjölk.

Jimmy: Nu pratar jag EN spelare, inte hela laget..

En spelare som är:

1: Lagkapten.
2: Pådrivare för HELA laget.
3: Målskytt.
4: Respekterad i hela hockeysverige.
5. Nyckelspelare av stora mått under slutspelet.

Det är lite mer än vad Timo Peltomaa nånsin visade prov på under sitt första år i Timråtröjan....

31 Fredrik Andersson Slutar pga. Ålder ?
35 Kimmo Kapanen MV Kimmo Kapanen 3 år

Backar
2 Martin Lindman Färjestad . (Pengar)
3 David Halvardsson B David Halvardsson 1 år
4 Tommi Rajamäki B Tommi Rajamäki 2 år
7 Daniel Casselståhl Brynäs ?
8 Sanny Lindström B Sanny Lindström 1 år
9 Kalle Koskinen B Kalle Koskinen 2 år
11 Robert Jindrich Slutar
18 Erik Tägtström
21 Mats Hansson
36 Pär Styf B Pär Styf 3 år

Forwards
6 Patrik Wallenberg Ej förnyad ?( Varför ?)
10 Christian Söderström F Christian Söderström1 år
12 Robert Carlsson F Robert Carlsson 2 år
13 Henrik Eriksson Ej förnyad ?( Varför ?)
14 Niklas Nordgren F Niklas Nordgren 2 år
15 Valeri Krykov F Valeri Krykov 1 år
16 Per Hallin F Per Hallin 1 år
17 Niklas Zetterström
23 Christian Sjögren F Christian Sjögren 1 år
24 Mikael Lind Brynäs ( Förståligt )
27 Toni Koivunen F Toni Koivunen 1 år
29 Markus Matthiasson F Markus Matthiasson2år
33 Marcus Åkerblom Fick ej bygga hus ?

T Kent Johansson 2 år
Nyalingarna.
F Yared Hagos 2 år (ny från AIK)
F Lee Jinman 1 år (ny från Nottingham)
F Fredrik Sundin 1 år (ny från Färjestad)

Så här ser det ju inte så hemskt ut ?
Vi skall alltså ersätta 8 spelare ?

Har svårt att se varför Henke Eriksson , Cassel och Wallenberg skulle inte duga .
Cassel hade väll inte någon dotter i Gävle som Lind ?

Jimmy:

Jag anar att det KAN ha funnits NÅGON annan faktor som spelade in också. ;P

Dream Team: Så som du tänkte tänkte man nog angående Timo Peltomaa också efter hans första år i klubben.

Sommaren 2001: Timrå IK körde individuell träning - Slutade tolva.

Sommaren 2002: Timrå IK körde stenhårt ihop som ett lag - Slutade 3:a

Hälge: Se till vad du har, inte vad du går miste om..

Dream Team: Jag håller inte med dig. Det spelar ingen roll vad man heter, är det obligatorisk närvaro, så är det.

Helg Ernest: Då har vi olika åsikter angående Åkerblom. Jag tycker inte han är värd särbehandling och ska få kunna träna som han vill. Timrå IK är i första hand ett LAG. Då tränar man som ett LAG också.

Vad i hela friden är du inte förstår med att Fredrik Andersson har bestämt sig för att lägga skridskorna på hyllan? Han kan vara mer än nöjd med sin långa och framgångsrika karriär. Vaddå han finns kvar i kansliet? Varför skulle han inte kunna göra det? Vad har det med att han lagt av att göra?

Jimmy: En spelare av Åkerbloms klass går inte att hitta i alla gathörn i Östersund direkt... Här har klubben kunnat agera mycket bättre. TIK ha kunnat ge Markus ett eget träningsprogram att följa.. Han kan ha fått fixat med det han vill och sen är alla glada. Man får ju se till vad klubben har och vad man faktiskt går miste om.. Jag säger inget om det varit nån annan i Timrå som haft dom kraven, nu snackar vi en lagkapten av stora mått...

Dåligt agerat av TIK i detta fall!

Förlåt en fråga.
Vad hade Lindh och Casselståhl för nummer i TIK?

Helg Ernest: Gick ju kanon för Peltomaa att träna å bygga hus själv då året innan? Freddan annonserade väl ganska tidigt att detta var hans sista säsong och att han vill spela slutspel med Timrå innan han la av. Gör dig inte dummare än du redan är.

Jimmy: Nubben ? Han skulle fått gått i fjol ! ( c :
Åkerblom har säkert kunnat träna själv.
Nått är antingen fel i ledningen , eller så villa Freddan hem ?
Freddan finns ju fortfarande med i Kansliet på hemsidan, så så brottom verkar han inte ha ?
Helvete 2-1 till VF , jag vet att det är en förlustmatch, men ändå.

Helg Ernest: Vaddå dög inte? Det är alltså Timrå som fick Fredrik Andersson och Robert Jindrich att lägga av eller vad menar du? Markus Åkerblom ville inte sommarträna. Då har han inget i Timrå att göra anser jag. Men det är väl Timrås och Nubbens fel att han inte ville sommmarträna.

1-1 Åkerblom !

Jimmy: Jo, men köper det inte !
Varför skall man ändra på ett vinnande koncept ?
Lind, Cassel och Lindman kan man acceptera.
Men resten tycker jag dög och borde fått varit kvar.

Helg Ernest: Men han stack ju självmant... Han var nog först på TIK:S lista..

Helg Ernest: Nu hann jag inte svara, men jag skulle precis svara som Jimmy just gjorde.

Lind är klockren i tekningarna, inte en missad ! ( c :

Helg Ernest: Fredrik Andersson, Daniel Caselståhl, Robert Jindrich, Martin Lindman, Mikael Lind, Markus Åkerblom valde att lämna laget. Inget vi kan göra något åt. Det är 6st. +1 till i Anders Eldebrink.

Henrik Eriksson ville ha mer speltid. Det kunde vi inte lova. Då valde han en Allsvensk klubb i Rögle där han får spela mer. Patrik Wallenberg erbjöds inte nytt kontrakt. Man valde att satsa på en yngre kille i Fredrik Sundin istället på hans plats. Henrik Eriksson ersattes av Yared Hagos.

Vi har alltså ersatt de som inte dög. Dessutom så har vi värvat en ny på en av de som lämnades plats. Lee Jinman tar över Mikael Lind. Nu fattas ersättre till de andra som säkerligen Nubben gör sitt yttersta för att hitta.

Fattar du nu?

Hälge: Kan inte fatta iallafall !
Dom har ju kunnat spela ihop sig ännubättre till i år .
Som jag ser det är de bara 3 som slutat frivilligt, rästen dög tydligen inte.
Men dom dög att skaka om i ES iallafall.

Helg Ernest: Vadå "hur kan man byta ut hälften" ?

Några vill härifrån och några får inte förnyat kontrakt, det är så det funkar.

Helg Ernest: hehe, vad är ställningen?

Ankan och Hägerfors - Timrå är imponerande.
Fy faan ! Hur kan man byta ut hälften ?

Helg Ernest: Men lägg ner för i helvete! Kamma dig för fan! Du behöver inte reprisera allt du ser på videon i denna GB.

Ta en Norrlands.....pyyyyyyyyyyysssssssscccccccchhhhhh och varva ner!!!

Om du inte har nåt konstruktivt att skriva så släck lampan för schatan!!!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Frölunda 3 man i utvisningsbåset . Timrå 2

Helg Ernest: Vill bara gå in och bryta här.. för det ser lite väl hett ut just nu.. Game Misconduct ligger i luften...

Faan vad hett de är, nu slåss dom igen

Faan nu slåss dom med
PP Timrå

Faan Krykov höll på göra mål

Borta tröjorna är snyggast !

Fick mitt livs shock! Pelle Hallin skulle se video.
Det vart Timrå Vs Frölunda.
Faan om det vore september nu !
Faan va braaaa !!!!!!!

Hur Faan KAN MAN BYTA UT HALVA DET LAGET ?

Måste nog gå och se jag med !!!!
Krykov ut Tripping 4:12 1a

Tja ! Vi kastar väl in kvällens Status Quo också då !
Enjoy !

Tja, varför inte en kvällen Eddy redan nu ?
Det finns ju vissa som klarat uppkörningen för "Eu-moppe" idag.
Då passar ju denna ( Tror det blir en repris )

El Maco: visst är väl vissa ttrådar mer ppoetiska...
ankskit: vem kom på den?

El Maco: Vilken upplyftande läsning du lade ut, tyckte det var kul att ryssarna fick gå in gratis iallafall...:)

orion: där kom ubåten upp till ytan igen efter fyrtioåtta raka inlägg betitlade ankskit. Vackert så.

dr Dängroth: Gud lyssnade inte på Bird, han lyssnade inte på Mozart, han tog Johann Sebastian på dödsbädden när han började närma sig det övergudomliga!
Fast det betyder ju egentligen bara att gud har allt vi har, plus gudomlig avundsjuka!

"När Talibaner snackar sväng spelar Sundsvall i NHL", (gammalt djungelordspråk!)

orion: Det svänger säkert. Men för att citera en tveksam talibans skepsism "God never listened to Charlie Parker- Charlie Parker lived in vain..."

« · 274115 · »