Helg Ernest: Inte idag... Dumma ST har tippat Timråvinst igen, jag försökte nå Engström hela dan igår för att säga åt honom att sluta med dumheterna, men han svarade inte. Timrå behöver neggas! Jag ställer upp matchpucken och tippar djyrtjyrkoseger med 6-1!
Senaste nytt ! Röda Armén är på en offenciv frammarch. Den har redan nu ryckt in och intagit den Kungliga Huvudstaden. Skall nått kunna få dom på retrett ? Nej, då motståndarkombatanterna är för klent byggda och ej har huvud för att ta sig ann denna övermektiga uppgift. Röda Arméns Gossar kommer att kämpar tappert med siktet inställt på en sak. Att i slut ändan föra den ståtliga SM-Bucklan hem till dom vackra kustlandet med dom höga bergen och djupa dalarna.
Må dessa spännstiga pojkar kämpa ned lede fi och lyckas med sina uppgift till fullo.
Helg Ernest: Jag har funderat på hur man skall få fler tillfällen att njuta av den. Så fort saker och ting känns hopplösa ska man tänka på hur det känns att verkligen vinna över Warulfven och spela Var e vargen. Det finns inget som kan göra en på bättre humör, undantaget möjligen om MooDoo åkte ur ES.
Jag levde 1974. Så jag vet. Men problemet är snarare att Du inte letar efter den musik som är "grejen" 2003, utan ägnar alldeles för mycket tid åt båten...
DJ Hemp: 1974 var ett bra år, både musikaliskt och i övrigt. Jag fyllde 15 år , Abba vann schlagerfestivalen med Waterlo. Slade erövrade världen . Status Quo ger ut sin 4e officiella skiva. Du missade nått att inte höra på det. Historian kan man inte ändra på och när man hör musiken från då, kontra det som görs idag. Är det en jävla skillnad ( Inkl. Minnen ( c : )
Lyssnade på radio Guld när jag var nere och jobbade med båten. Dom körde en timmslång sändning om 1974, alla hitts och allt som hände det året berättade de om. Snacka om nostalgi kick. Bara att inse , - Musiken var bättre då!!!!!!! Hörde ni från sändningarna från Finalen i Finland ? De hade tydligen fått tag på Status Quos nyaste , Heavy Trafic. Dom spelade den konstant, med nått inslag av Bryan Adams .
Dom körde bla. titelspåret som låter så här ! Slit med hällsan !
Detta test genomgår även TIK spelarna ( c : ? Annars borde det gå att rekrytera där , om dom kan åka skridskor förstås.
Prov / Omfattning / Krav Vapentest / Säkerhets- och skjutprov / Godkänd Snabbmarsch / 6,5 km med 20 kg packning / 40 min Stridshinderbana / 4,5 km med 20 kg packning / 42 min Uthållighetsprov / ca en vecka / Godkänd Distanspaddling / 80-100 distansminuter / Genomförd
Helg Ernest: Cassel valde självmant att flytta hem. Jag har snackat med honom personligen och han hade tänkt tanken att flytta hem en dag förr eller senare och han blev faktiskt erbjuden ett 2-årskontrakt även med Timrå men han resonerade som så här att nu när Brynäs kom in bilden och gav honom ett erbjudande att flytta hem så hade han ju en anledning till att flytta hem i "förtid". Dessutom är både han och tjejen från Gävle och dom har all sin släkt kvar där nere och sen så har även Anki (tjejen) fått jobb i Gävle. Och om han nu hade stannat ytterligare 2år till i Timrå så vet man ju inte om Brynäs hade vart intresserade av att knyta upp honom i organisationen och dessutom pågår ju en föryngringsprocess hos Gävlelaget och då slog Cassel två flugor i en smäll och skrev på. Men det känns samtidigt vemodigt att lämna Timrå efter 7 säsonger och man har ju fått en massa kamrater här uppe efter alla år och vi har trivts bra i Sundsvall och det är klart att jag kommer att följa Timrås framfart i fortsättningen också och komma upp och hälsa på. Men han blir kvar ytterligare nån månad till i stan innan flyttlasset tillbaka till Gävle går eftersom han jobbar på ett försäkringsbolag i stan så har han uppsägningstid och lite ogjort arbete kvar.
Cassel lovade dessutom att komma på Medborgarhuset den 9 maj och lyssna på "Smalare än Thord" och även ta med sig Mille så att vi supportrar skulle få chansen att ta ett ärligt avsked av dessa underbara killar och hockeyspelare.
Sen är det inte omöjligt heller att Cassel och Mille dyker upp i stan under Gatufesten i sommar.
dr Dängroth: Min presentation summerar numera det hela: "the beat goes on-das Boot goes on".
Inge större fel på Cher, fast hon blir mindre och mindre original för varje år ("byt inte bort din Volvo bit för bit" stod det i reklamen för länge sen!) Sonny Bono var ett fascistiskt svin, han lär ha åkt omkring med en dekal på bakrutan uppmanande folk att skjuta utrotningshotade fåglar. Och spöade sin väna fru gjorde han! Han var kort, och nu är han inte längre!
Har förstått att vissa har ledsnat på ubåtstråden, men man ska inte heller missbruka trådar, det är kanske så att man borde hitta ett forum där man byter favvolåtar med varann, inte nödvändigtvis här. Men Ubåtsmetaforen håller vad gäller Timrås slutspel i år, och kanske kommer att göra det igen. Remixmaskinen är alltid välsmord!
orion: Bird, Johann Sebastian , Jimi och fler hade ju den där gudomliga touchen. Som om Guds finger pekat på dem..och sagt "du där..." Det korta "taliban"citatet var en text rip-off som i ursprunglig mening syftade till att hur lite vissa gudar svänger. Har du förresten övergett Sonny Bonos och Chers beat till förmån till "das boot goes down"?
Börje: Ligger mycket i det ni säger om sommarträning. Förra sommaren var det ett antal spelare i Linköping som fick träna på egen hand. Det verkar som man har lärt sig en läxa av det åtminstone, ingen tillåts träna på egen hand i år, frånsett finländarna som får vara i Finland ett litet tag extra.
Börje: Instämmer, Synd på en bra spelare och lagkapten men det visar också för framtida förvärv vad som gäller om de väljer Timrå IK. Här ska det tränas varesig man heter ditt eller datt. Inget daltande.
Det ända jag har att invända på nyförvärven hitentills är Yared Hagos. Jag har aldrig gillat han och det krävs en heldel från hans sida innan jag blir nöjd. Min helt subjektiva åsikt. Lee Jinman kan jag inte uttala mig om men nog känns det som att en till center av högre rang vore välkommet. Den som farbror Hasse tippsade om (Roest) verkar som ett bra alternativ.
Dream Team: Jag tycker att det var klokt agerat av Timrå att inte tillåta någon särbehandling av Åkerblom. Jag menar, en kille som prioriterar husbygge före försäsongsträning får hellre gå till Linköping eller Tyskland som jag ser det. En sådan spelare är inget att satsa på. Och sätter ner moralen för övriga i truppen dessutom.
Man vill inte åka ur i samma läge en gång till.. man vill ersätta dessa bägge hjältar med förhoppningsvis bättre spelare. Man ska inte hymla om att både Henke och Wall-Enberg hörde till dom svagaste på forwardssidan den här säsongen.. Siktar klubben högre, ja då bör man ju även försöka ersätta dom som det är lite frågetecken framför...
Det är mycket därför jag har svårt att se hur klubben kan förlänga kontraktet med Halvard.. han anser inte jag håller måttet. Det känns faktiskt lite desperat om man frågar mig...
dr-nix: Vart ännumer depremerad i natt, då jag såg bitar av en bandad ´match mot VF , då dom spelade ut VF i första totalt. Då ifrågasätter man varför inte det försökts att behålla laget intakt och varför inte Wallenberg och Henke inte fått förnyat förtroende ? Nu skall jag sova ! Natti
dr-nix: Skall jag vara ärlig , gör inte jag det heller ( c : Men min tanke är i kort het. Varför inte lägga alla medel på att behålla ett "Vinnande" team. istället för att byta ut dom. Natti nu !
Dream Team: Jamenvisst är det kuligare även om en del blir fel! Skulle vi vänta på att allt blir rätt blir vi ju inte meteorologer utan patologer, och hur kul är det!
Friman SR: det kan vara kuligare att scrolla sej förbi inlägg än att skriva inlägg där man gnäller över att man måste scrolla sej förbi...ja, ungefär! Du verkar läsa mer än du skriver. Helg Ernest använder rättmätigt sin penna till att tycka vad fan han vill. Gör du detsamma, eller scrolla sorgligt vidare. Jag har aldrig behövt spola förbi dina inlägg. Beror det på att dom är jävligt bra eller bara sällsynta?
(förlåt min tidigare kritik, Earnie, men dina inlägg tenderar ju ibland att bli svårscrollade! Men jag försvarar din rätt att skriva dom, och min rätt att bråka på dom!)
Linköping kommer aldrig ta SM-guld. En typisk plastklubb som tog sig upp i SHL för ni blev nyrika. Finns varken tradition, kultur eller stolthet i den klubben.
Dumma ST har tippat Timråvinst igen, jag försökte nå Engström hela dan igår för att säga åt honom att sluta med dumheterna, men han svarade inte. Timrå behöver neggas! Jag ställer upp matchpucken och tippar djyrtjyrkoseger med 6-1!