Helg Ernest: Jo, ibland måste man väcka gamla demoner till liv! Och bra blev det! Timrås jävulska dominans när väl spöket hade dött... Första riktiga powerplayet denna säsong...
Men fan att dom inte gick för 4-1 utan försökte knyta ihop, det var det som gjorde att SSK fick 3-2, och var nära kvittering.
Vi har ett jävla bra lag när dom vågar spela! Och Manderville som ser till att få en utvisning i vår favör, när vi just fått en emot oss, så ortoligt rutinerat!
orion: Du och jag vet varför denna förlösande vinst kom i kväll! Dom andra lär nog också komma till insikt! Eller är det åldersbetingat ?
Skön seger, tyvärr via radion från stallet. Men faan va bra klacken hördes. Den bara malde på, iallafall första perren. Tom Modoiten på sportradion var imponerad. Är det Christe Jonasson han heter ?
friskan: Javafaen, gb:n är ju så mesig numera så jag laddar in ett par tre skridskobananer och hoppas på att det vänder ikväll. Ingen riktig plattmatch ännu utan bara hedersamma uddamålsförluster. Men som sagt, "It´s a long way to the top if ya wanna rock´n rolla.
orion: Nu eller aldrig! Ladda torpederna för att skjuta SSK ner i Marianergraven! Var man på var plats, ingen stackars sate sviker! Ikväll är det vinna eller försvinna!
orion: Jag har inte kollat fakta men visst har TIK torpederat SSK for det mesta nar vi motts i avgorande lagen de senaste tio aren? Allsvenskor, kvalserier och liknande, nar det verkligen gallt har vi tagit dem. Vi maste ligga pa ett prydligt plus mot dem i modern tid.
Got to one place really fine Getting out to quite a time A little trouble there I didn't seem very fair Tried to go we had a fight So they made us stay the night And it was harassing Very embarrassing That's another place that I have seen A place I wish I haven't been
Win or lose, lose or win I ain't ever doing that again Keeping out and never creeping in No I ain't ever doing that again I know I've done some silly things But I ain't ever doing that again No I ain't ever doing that again I ain't ever doing that again No I ain't ever doing that again
Jag han bara med att lyssna sporadiskt till 2 första perioderna och då lät det väldigt förtroende ingivande. Men va f..n dom kan ju inte vinna jämt ? Visst skulle det underlätta. Det var ju synd för Oksa att han inte fick bli historisk eller skall man säga hysterisk ? Fatta jag det rätt så spelade dom nästan ut Bollklubben i 2 första, vad hände sedan ?
Knylan: Då kan jag rekomendera Emil och gropen. Den läste jag nog minst 500 ggr. för min son. 5 sidor max 5 ord per sida. Väldigt bra illustrationer. Men glöm ej att ta med dig tipex på fall du skulle vilja radera nått ( c :
orion: Nu känns det som vi är på "G" igen! A Year ( Lancaster / Frost )
Standing by the wayside, begging for a ride I been waiting so long, a year has gone Look at all the people, strangers every one I've been looking so long, a year has gone
You were all I lived for, I guess my life is through I've been living so long, I can't go on Lonely Sunday morning, rest in peace, my love You been sleeping so long, a year has gone
How could I ever start to tell you The end is almost here? The song of love is ringing in my ears Playing loud, playing clear The song will never change The memory will always be so near
Standing by the wayside, begging for a ride I been waiting so long, a year has gone
Zlatan spelade inte, Nielsen gjorde mål, Mellberg är en idiot, nu vinner vi mot Island och TIK tuffar på i djuphavet.
Tack för att Leksand och DIF finns, någon kvalserie blir det inte. Sop-Taavola gör sin plikt och sänker SSK och Mora ska vi ha bakom oss. Slutspel blir det tamefan om vi så ställer J20 på benen i serien. Tryggt, nicht wahr?
Må Mets få tag på en bra catcher så ser 2006 lovande ut. Varför inte Molina?
orion: Nä nu går jag och sover ( c : U-96 A successful U-boat whose exploits during one particular patrol in October-December of 1941 provided the historical basis for the novel and film Das Boot. Altogether sank 28 merchant ships totaling 190,181 tons before being retired to training duties in 1944.
Type: VII C Built: Germaniawerft, Kiel Keel laid: 16 September 1939 Launched: 1 August 1940 Commissioned: 14 September 1940 Commanders: KL Heinrich Lehmann-Willenbrock, September 1940-March 1940 OL Hans-Jürgen Hellriegel, April 1942-March 1943 OL Wilhelm Peters, March-October 1943 Fate: Sunk at dock by U.S. air attack, 30 March 1945, Wilhelmshaven
El Maco: Man har varit ner med en bemannad Batyscaf Marianergraven, djuphavsgrav i Stilla Havet med världens största djup, Challengerdjupet 11 034 meter.
Vi som dyker vet att 1 liter luft är 0,75L vid 10 meter 0,5L vid 20 m 0,25L vid 30 m osv.
Då kan du tänka dig hur stor den är på 11034 meter.
Teoretiskt kan man säga att om du kunde ta en liter luft och trycka ner den så börjar den sjunka av sig själv vid ca 900meter Mao borde Batyscafen sjunkit som en sten ner till botten
Nu är frågan ! Hur f..n tog dom sig upp från Marianergraven ? Dom annvände inga liner utan gick för propeller
Jag som ser mig själv som en smart och rolig person. Jag tycker också att alla dessa hockeyprofessorer som dömer ut än den ena och än den andra kan hoppa från alnöbron och ta med sig Nike89 och Moverare i fallet...
I den senaste matchen mot HV kan jag med säkerhet om jag nu hade lust, kunnat räkna upp ett helt lag som enligt vissa inte var sämre eller bättre än nån annan. Kalle K och Teemu A var inte ett dugg bättre eller sämre än det övriga laget. Krykovs defensiv är väl vida känd vid det här laget men framåt så skapar han en hel del fast han är otränad som en kovlandsspelare...
Med lite flytningar så hade Kryckan stänkt in ett par tre baljor i den första perren. Det är lite för mycket skitsnack här på GB:n tycker jag. många verkar ha sett en helt annan match än den jag såg igår. Pust och stön vad skönt det ska bli med kvalserien ändårå - då lovar jag att stötta laget mer än nånsin då dom minst förtjänar det...
Mina Intressen: supporterhåkky och vanlig hockey när den är som sämst. Gillar med HS: Det är ganska roligt att läsa alla de patetiska inläggen. Favoritämne på HS: Politik & Samhälle. Antal inlägg på HS genom åren: många skitinlägg blire. Tillhör debattämne: Bara jalm och trams o fjall.
Inlägg idag: Självklart är det nyttigt med sallad, frukt och juice. Har du funderat över att McDonalds inte bara vänder sig till barn? Hur många föredrar inte juice framför coca cola? Det måste vara en del med tanke på att det säljer...
Företagen anpassar sig efter individernas önskemål och nu är det inriktat på kalorisnål mat. Med all säkerhet kan jag säga att dressingens fetthalt inte är nära att uppnå det som en mumsig hamburgare har. Jag tycker att McDonalds har tagit ett steg i rätt riktning. Endel kritiserar deras salladsmeny, då vill jag avsluta med att du får det du betalar för...
Handsen på hjärtat; En Norrlands Guld; Pyyyyyyyyyssssscccccccchhhhhhh, Nationalsången - Skål på er...!
Har fått fram svaret på varför mike66 inte är inne här så mycket nuförtiden .. tog denna film genom hans fönster.. den skrala inledningen var tydligen för mycket för karln ..
El Aka Ali: Tittade just i gamla hockeykalendrar och det dräller av lagnamn som inte existerar i dag. T.ex: Kågedalen, Groko, Järved, Clemensnäs, Rönnskär. Om du har tillgång till katalogen från -74 så finns Granö med där. Då spelade de i div 2 Norra B. Själv har jag ingen katalog från de åren då Granö spelade i div. 1.
Dream Team: Laget Granö, från Lyckseletrakten, spelade en eller två säsonger i den tidens allsvenska. I laget fanns f.ö. en liten kvick forward som jag tror fortfarnde bor i Ånge. Han spelade och var tränare där i slutet av sin karriär. Jag tror han jobbade på Fuji-labbet innan det lades ner.
El Aka Ali: Granö? Är du säker på att laget som Timrå mötte hette så? Jag kan med all säkerhet garantera att man nog aldrig mött ett lag med det namnet i tävlingssammanhang i vilket fall. Det blir hem och rota i arkiven idag igen tror jag....
Dream Team: Apropå roliga hockeyepisoder vad gäller Timrå IK. Året efter att man åkt ur ES där i början på 80-talet. Så såg jag ett antal matcher mot knepiga lag som Clemensnäs och Granö. Matchen mot Granö var speciell. Så fort Tik fick spela en man kort, då gjorde man mål. Spela man 5 mot 5 då gick det sämre. Då kunde man släppa även några mål bakåt. Hur som hellst så vann TIK matchen, men som du ser så var det inte så bevänt med skärpan. Inte förrän de spela 4 mot 5. Då tog man i lite grann. Liknande var en match mot Clemensnäs. Det var som om all injobbad hockeykunskap bara användes i nödfall. Hade hela tiden känslan av att TIK-arna kände sig våldsamt överlägsna och spelade därför mycket nonschalant. Den där känslan att de kunde så oerhört mycket mer än motståndarna, förföljde laget under många år. Nu är det andra värderingar som gäller och tur är väl det.
El Aka Ali: Men både Rolle och Tomas var ju åter i Timråtröjan till säsongen 1988/89...? Det blev närapå två säsonger för Rolle i Flyers och nåt liknande för Claesson i Flyers och sedemera Njurunda. Ja, Heffners/Ortvikens IF var väl rätt starka på den tiden med. Jag minns att man kvalade till division 1 nåt år, eller man var åtminstone riktigt nära. Henrik Sandström ledde väl målskyttet, om jag inte minns totalt galet. Sedan stöp det i vanlig ording på brister i kassan.
Dream Team: Claesson gick till Njurunda och efter nägot år kom även Rolle dit. Det var under åren då NSK var riktigt bra och hade ett klart högre publiksnitt än TIK.
El Maco: Jepp, det var Flyers som Rolle gick till, efter att ha varit lite väl rak med vad han tyckte och tänkte om den i hans ögon inte helt eminenta träanrduon Brown/Edin. Gick Claesson samma väg? Tråkigt att Flyers la ner, förresten.
Jag hade också mina luckor där i mitten av -80-talet. Från -87 och framåt fram till det jag förflyttade mig ner till västkusten nu i vintras går det nog att räkna de matcher jag missade på mina bägge händer. Det var inte särskilt många i vilket fall. Ja, vad gäller hemmamatcher, alltså.
Det var ju så glest befolkat att man kunde välja och vraka var man satt. Biljettkontroll på sittplats? Ytterst ovanligt... I allsvenskan 1986, var det väl (?) förlorade Timrå i ladan mot S/G Hockey med 2-16. Jag kommer t.o.m ihåg att det var Dick Nyqvist med familj som satt framför mig och beklagade sig högljutt över vad vi alla fick uppleva.
Första hemmamatchen måste ha varit i barnvagn eller nåt. Första borta var förmodligen en SCA-cup skärningen sjuttiotal eller åttiotal. Första "riktiga" bortamatchen i baksätet på farsans Renault mot Modo i elitserien 81. Därefter lucka några år innan det blev resor i andra baksäten till Husum, Sollefteå och Härnösand samma säsong som Jocke Nilsson gjorde debut.
För övrigt tror jag att svaret på var Rolle spelade den knappa säsong när han och Thomas Claesson råkade i luven med tränaren (Javafan hette han? Brown? Var det Stephen Brown?) är Bergeforsen. Eller var det Heffners?
Dessutom har jag minnen av rökning under match, man kunde stå under den ihåliga träläktaren och röka.
Men det jävligaste minnet är när man skulle kissa i pausen, det var en toalett under läktaren, utan dörr. Där stod jag, visste att arton gubbar stog bakom min rygg och väntade på att jag skulle bli klar.
Nån som tror att det funkade fint, ja utom Lillen Eklund, då?
Dream Team: Dream Team: Det sorgliga är att jag inte minns matchen så mycket...
Jag hade äntligen fått ihop det med flickan jag höll kär. Mitt hockeyintresse var normalt, kolla VM, se Sverige bli förnedrat av ryssarna så till den milda grad att man till slut hoppades att Tre Kronor skulle torska tvåsiffrigt! Så såg det ut på sextio- sjuttiotalet!
Åsså säger drömtjejen: "Vi ska åka till Timrå, du och jag, och gå på hockey!" -Varför Timrå?, svarar jag. "Jo min storebror håller på MoDo, och därför håller jag på Timrå!"
Ett begripligt argument, jag har själv en storebror!
I Timrås ishall, inlindade i samma halsduk satt vi och frös och såg Strimma göra sin klassiska "hämta bakom kassen, upp genom mittzon, finta slagskott, men runda backen och göra mål"
Finns det nåt annat än kapitulation?
Viss kärlek tar slut... men inte kärleken till Timrå IK!
( och storebror är chefredaktör för en stor liberal tidning i stan, ni vet den tidning som ständigt tippar matcherna, och alltid fel...)
El Maco: Jag tror att du blandar ihop Fuhrbergarna lite nu. Det finns en fd konstapel Fuhrberg som förövrigt har en son som spelar i J-18-laget i Timrå IK...
Dream Team: Jösses. Det där ger otvivelaktigt distans till dagens små bekymmer.
Vad gäller första matchen var det nog första play off-matchen mot Strömsbro (eller möjligen den andra, de vann ju bägge stort och det enda jag minns från matchen är att jag tyckte lite synd om Strömsbro...) i samma kval 1981. Från att knappt brytt mig om hockey blev jag fast i träsket och jag har därefter aldrig lyckats ta mig ur...
81-83 typ satt jag på Norra läktaren mitt emot klacken. Jag och en kompis brukade stå alldeles vid räcket och sedan smita över när matchen började. Så länge vi inte var i vägen för press etc som satt där inne så såg funktionärerna mellan fingrarna lite (Det var ju så mkt folk så de tyckte väl synd om oss som inte såg så bra...)...
När så publikintresset började falna och Södra läktaren inte var så fullpackad så smet man över dit istället. Draget där blev dock sämre och sämre och till slut blev man förvånad om några organiserade ramsor förekom. Säsongen 87 var jag troligtvis en av dem som såg Bergnäset. Dock var jag snål och brukade komma i andra och tillhör således ej de 69 betalande...
Nu är jag uråldrig men hart fortfarande ej kommit längre än ståplats. Å andra sidan har jag sett DIF-Timrå från en VIP-loge (Troligen första gången en Timråflagga hängt från ett loge-fönster i Globen) men det är en helt annan historia...
Vad kan supportrarna ha för förväntningar på Timrå nästa säsong? – Att vi är där för att tömma tanken varje dag. Sen kommer vi inte lyckas vinna varje gång. Är det så att motståndarna gör ... | Läs mer
Klaus Doldinger...rimmar nästan på Goldfinger!
Vi är på väg upp mot ytan! Skönt att en Brünaesare hajar sånt ; )