1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596704 inlägg · 6213 ämnen

das Boot

Sv: das Boot
willysson: ...och mannen med jättebenskydden är omutlig!

hassebo: timrå skulle ha gjort några i första... hade 1-1 sen rann det iväg, det är bara att tagga till på onsdag då...

willysson: Ja, de skulle ha ryckt åt sig en 2-0 ledning i första. Då hade det sett helt annorlunda ut!

Lika bra att ta en stortorsk ikväll nu då, så att vi blir rejält nedskrivna inför onsdagens match. Det verkar ju vara säsongens melodi...

hassebo: ja man får ju hoppas det, men vi är ju inte bra hemma heller... men Vi brukar ju resa oss, gör en bra sista nu så blir det rock på onsdag...

willysson: Vi får väl göra en Frölunda och byta hall. Vi trycker in oss i Gärdehof nu på onsdag! =)

hassebo: Ja den hallen gillar man ju....not....:)

En ledig helg på framsidan, med sol och frisk luft, tycks inte ha passat Timråkillarna så bra.

Och snyggast? Då har ni inte sett Fredrik Andersson i årjundradets fulaste keps... ;)

Los Lobos: Finns fulare kepsar än sådär....

willysson: Möjligt, men de har ni nog bara på er hemmavid...

Los Lobos: Det tror jag inte...:)

willysson: ja, fast de har nog ingen mod att trä på huvudet

(fast jag har faktiskt inte sett anderssons keps, så det var bara en rapp ordväxling -:)

Los Lobos:
prova att skriva något roligt iställe...

gud: Jag övar...

hör ni hur de öser beröm över tik på radiosporten!!!

Kvällens utvisning:
60.00 10 min Timrå 31. ANDERSSON, Fredrik ABUSE

Frisco:
jaaaaaaaaa....;0)

Även om FV var bra i andra så ska inte Timrå släppa in 4 puckar. Skärpning. Nu blire tufft på onsdag men vi ska grejat !!!

Frisco: Har man sett Fredrik A:s pinsamma viftande och gapande i båset i match efter match, så blir man inte förvånad...

Los Lobos:
roligt skrev jag ju...;0)

hassebo: Det var inte direkt så att dom ville byta hall.. Men ni kanske ska ha Timrå Horse Show i Timrå?

FreddanVF: Inga problem.

FreddanVF: Nu var det ju aningen, aningen ironi i uttalandet oxå, om du inte förstog det...

Jag skyller allt på Roland Engström i ST!
Han fixade linserna, men hur fan kunde han tippa TIK som vinnare, han om någon borde veta att neggotips i Sundsvallarn betyder seger.
Skärpning på onsdag, Roland! Dissa Timrå så får du en bortaresa till...

das boot goes on...

orion:

Håller med... "Idioten" tippade 1-3 eller nå´t! Själv gjorde jag allt för att vi skulle vinna, d v s förnedrade mig själv på olika sätt... Till ingen nytta! Men har man alltingt emot sig, så...

DJ Hemp:

allting...

Das Boot:

Man är mer än lovligt förbannad! Först torskar mina italienska favoriter från Milano, då de har ett kanonläge att gå ikapp de svartvitrandiga idioterna från Torino... Och nu detta! Återigen ett gäng svartvitrandiga idioter inblandade, förvisso...

Fast kvällens svartvita var inga idioter, lite favoriserade dom storebror, men till blinde Rönnmark, "the piano tuner", var det mil!

DJ Hemp: Törs inte fråga hur det gick med grannen, singeltjejen..;-)

Såna här dagar är det helt uppenbart att vi bor ganska nära...www.btinternet.com/~g.a.patterson/ mailart/burkedav.htm

dr Dängroth: länkar igen..

Inte ens länkarna fungerar.. nåja tänk er Hell Station järnvägsstation, nära Trondheim, Norge i skymningen med "Gods expedition"byggnad och allt.

dr Dängroth: Här kommer länken!

dr Dängroth:

Hon var fan inte hemma ikväll. Jag kollade alla fönster, men det var mörkt överallt. Jag ringde på, men ingen öppnade. Jag fluktade i brevinkastet, men det var tyst som i graven. Kanske kom hon hem senare under kvällen, men då var det ju redan kört...!

DJ Hemp: Beklagligt..hade hon varit hemma hade matchen slutat på ett annat sätt. Å de ä inte skrock.

dr Dängroth:

Ja, precis... I så fall hade vi dängt dem! Brudjävel, allt är hennes fel...

orion: Som sagt: Det finns en hel del rätt dåliga kopior av das boot. Här kommer en...

250kg kärlek: Sorry, min Mac-miljö sorterar ut det mesta just nu, Real Player försöker leta efter nån uppdatering som inte finns...
Kan inte reimportera mina egna mp3:or för kontroll, ens!
Men du kan ju berätta om eländet :)

orion: Vad är skillnaden mellan en blondin och en ubåt?

mike66: vet du inte ens det...

mike66: Skickar upp en das boot-bakgrund som gäller för hela den här säsongen. Bilden är så jävla läcker, skulle vilja ha den som en megaposter på sisådär 3x5 meter på väggen!

I morrn kör vi stenhårt!

FORZA TIMRÅ!

klm: Den är läcker - och förr eller senare så måste även Das Boot komma upp till ytläge igen, varför inte redan i möra.

orion: Jorå nog vet jag skillnaden alltid - alla män har inte varit i en ubåt, hahahaha.......!

klm: Das Timrå-Boot verkar ju vara helt under isen på bilden.

das Boot goes on...

Åkerman: Ja, precis. Det är det som alla tror - att båten har sjunkit för gott. Det trodde man när Zäta stack, det trodde man när elitserien började (om man inte hade varit i Brunflo och sett hur fantastiskt stabila TIK var redan då), det trodde man när första förlusten kom, det trodde man efter 0-7 mot Malmö. Framför allt trodde man det efter lottningen mot Luleå, efter 0-1 mot Frölunda, efter 1-2 mot Frölunda. Och åter igen!

Man är i det här fallet inte Timrås supportrar, för de vet hur fruktansvärt farlig das boot är, speciellt när den är uträknad och fienden redan firar segern !

FORZA, FORZA TIMRÅ!

Åkerman: Nu är det här ju ingen Zeppelinartråd, utan en Ubåts-dito, kanske därför det känns som vi kommer underifrån.

klm: Mmm.. vilken härlig syn..
Sällan har väl tyska och engelska i välregisserad blandning låtit mer klangfullt än såhär...

250kg kärlek: Låter väldigt mycket Summer Games...

Dream Team: Ja, visst är det. Den engelska översättningen av filmtiteln - The boat - vart väl aldrig nån hit...

som orion säger: das boot goes on...

klm: Fick rysningar längs ryggraden den allra första gången den gick i TV iaf... I mitten av 80-talet nån gång...

orion: Precis dä här är das boot-tråden dä. Hindenburg var en tysk zeppelinare som gick i reguljärtrafik mellan Tyskland och Nord- och Sydamerika. Vid förtöjningen i Lakehurst utanför New York åkte den på sin förtöjningsstolpe och det blev en explosionsartad eld som dödade 36 av de 97 som var ombord. Hindenburg-olyckan blev slutet på den så kallade luftskeppsepoken.

Men Das Boot lever kvar än idag och ska upp och ta tjyvluft i möra(läs idag) Det är inte över förrens den feta tyskkärringen har slutat att andas.

Sieben acht guten nacht! ZZZZZzzzzzZZZZZZäta

Alla: Har de bytt speldatum för en ev sjunde match. Enligt tidigare papper från swehockey är det ju fredagen som är matchdag. Kan vara trist att åka ner en dag för sent...

« · 250335 · »