1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596716 inlägg · 6213 ämnen

das Boot

Sv: das Boot
mike66: På tal om detta...

klm: Jag hoppas och tror faktiskt på Timrå fortfarande. Vad som talar för Timrå idag är att jag reser ner och kollar på Timråmatchen på väg till Gävle, och jag upplever ett härligt hockeyflyt just nu.
Så ni kan lugnt luta er tillbaka och njuta av matchen.

Åkerman: Jamen det är väl härligt med självförtroende. Hoppas att Timrå IK har en sjättedel av ditt ikväll...
(Och att du har en sjättedel av ditt på torsdagmorgon!)

orion: Mitt goda självförtroende sträcker sig nog bara till onsdagen. Skulle bli väldigt förvånad och glatt överraskad om vi går segrande från Gavlerinken.
Men Timrå tror jag fortfarande på.

I kväll laddar vi Tuberna till max.
Finns ingen anledning att smyga med el-motorer.
Ytläge och slå till hårt och skoningslöst !

Vi gör som Börje Lundin !

Helg Ernest: Nåt som blev fel där, tror jag..

Helg Ernest: Vart nått fel där !

Helg Ernest: Då bemannar vi torpedstationerna. Ikväll ska vi skjuta Socker-Connys skuta i sank. Jag längtar redan efter hans bortförklaringar...och längtar efter varannangångs-Kimmos målvaktsspel!
das boot goes on...

orion: Nu kör vi! Rock n' roll!

FORZA TIMRÅ!

klm: vi kör hård rock

Nu får surconny o "experten" challe hålla i hatten för ikväll blir det röd-vit- hockeydynamit på 4:an.. synd att han inte ville stå i klacken..

Boman78: Jävla bra tryck av timråklacken på radion, precis som det ska vara!

Ut med Frölundaspelarna, en efter en!

FORZA TIMRÅ!

Grattis ni ska få en spelare avstängd... Disciplinnämnden ska få in en anmälning från mig iaf. Jens Karlsson avstängd för tacklingen på Wallenberg... Den Jan Axel Alavaara fick var mycket värre. Snacka om händer i ansiktet.

FreddanVF:

Lägg av! Visst förstår jag vad du menar men att hålla på och anmäla är bara löjligt.

poffa: Ja precis lika löjligt som när Jensa blev anmäld..

FreddanVF:

Nä, knappast. Där var det domaren som anmälde händelsen. Det är inte löjligt utan bara hur han upplever det. Sen om det är rätt eller fel hör inte hit. Att man som åskådare eller som du, som TV-tittare skall hålla på och anmäla spelare till disciplinnämnden är sandlåda på högsta nivå.

poffa: Haha skitsnack.. det är händelsen det handlar om..

FreddanVF: 0-1! va? satan! Vi är Timrå och vi ger aldrig upp!

FORZA TIMRÅ!

FreddanVF:

Möjligt, men låt de domare och ledare sköta om anmälnadet. Håll dig du till att titta på TV.

poffa: Ja nu när vi vinner slipper jag anmäla :o)

FreddanVF:

Sluta slicka på plastspaden, kravla dig ur sandlådan och väx upp.

poffa: Sandlåda tycker bara dom som är rädda att nån ska bli avstängd...

FreddanVF:

Jag är inte rädd för att någon skall bli avstängd. Jag anser bara att de fasoner som du tänker ta till är ungefär på en 10-årings nivå.

"Buhuu, han tog min leksaksbil, då tar jag hans plasthink".

FreddanVF: Man kan väl inte bli avstängd för att ha petat ut snorkråkor på motståndaren.

FreddanVF: Lägg av Freddan, det är bara pinsamt.

Frisco: kanske en ny regel vi skulle införa "picking snores from the other team".... 5min... ;)

klm: när vi leder med 1-3 och det är 1 sekund kvar av matchen måste ni väl ge upp:)

FreddanVF: det såg ju likadant ut som jensas tackling...bara att alaavara e lite hårdare..;)

frölundaindian: Hehe, vi får väl se. Nej, jag tror aldrig supportrarna ger upp, vi kommer alltid fortsätta stödja Timrå!

FORZA TIMRÅ!

Verkar ha varit en positiv andraperiod, trots att det inte blev någon godkänd kasse. Hoppas vi öser ännu lite mer i tredje och trycker in ett par puckar! Frölundas def-spel kan straffa sig...

FORZA TIMRÅ!

Dax att gå till Ytläge för att proviantera och permision nu !

Helg Ernest: Och tänk vad fem månader på varvet kan göra med vår stackars farkost...
I höst är vi där igen, inte lika uträknade, men ännu giftigare!
Fly like a butterfly and sting like a bee...

the bee goes on...zzzzzzzzzz

orion: När vi nu får en ny andrestyrman och dessutom kanske några nya torpedladdningar och ny energi blir vi ännu svårare för fienderna! En ny och fräsch hemmahamn kanske blir bra också!

klm: Pasi Petri..? Inget klart.
Ny hemmahamn, klart!
Vem blir andre, klart??? (Synd på Eldebrink!)

Vi kommer ju inte att vara uträknade nästa år, men det räcker att vi förlorar dom sju första matcherna så är vi nere på 180 m igen, åsså blir det som iår igen!

orion: Pasi är klar ! Läs den tidigare länken här på HS från en finsk tidning. Pasi Ruotsi Timrå Ik . ( c :
Dessutom har säkra källor både på och utanför Domustrappan bekräftat.

mike66: tokthomas lyssnar nog inte. Han startar en ny tråd...igen!
Suck...
Ulf Dahlén, han är juh bara en Kilroy som man ritar, killen finns ju inte på riktigt!

orion: Själv så är jag övertygad om att det går att omplacera både Jindrich och Lindman i laget. Se vad Pirro den gamle filuren gjorde av landslagsbacken Hedin i kvartsfinal #6, upp med honom i kedjan bah och köra på bah - Jag tror att man är lite för enkelspårig om man inte ser till de offensiva kvaliteér som de bägge herrarna Jindrich och Lindman besitter.

Säg så här: Hade bara Jindrich fått tjangsen att spela 10 sekunder i ett PP sist mot Frölunda så hade vi varit i final nu - sanna mina ord!

Vi måste bara försöka få ha kvar Jindrich - han är en klasslirare bara han får vara hel en hel säsong, och då menar jag givetvis frisk och kry från krämpor.

mike66: And you didn´t even mention Kalle Koskinen på topp goddamnit!

mike66: Har hört rykten som säger att Jindrich funderar på att sluta helt...

Tragiskt i sånt fall... ;(

El Maco: Självklart så borde det gå att använda Kalle som tung center(inga roblem) - Vi har ett komplett lag där alla kan spela för varann överallt och hur som helst.

Timrå IK - det kompakta kollektivet!

Dream Team: Vore mycket tråkigt om de kallkällorna skulle ha rätt - Man har ju följt den killen från schratch och verkligen förstått vilka kvaliteér han egentligen har. Jag hoppas verkligen att han blir kvar.

mike66: Jepp, håller med om herr J, men är mycket tveksam till herr L, han fär gärna söka lyckan nån annastans, varför inte i Indianland, han har ju visat sig ha fjädrar i hatten...
Styf, Jindrich, Koskinen, där börjar verkligheten, Pasi P, där börjar drömmarna, Cassel platsar, Halvardsson växer...

mike66: Mina personliga kallkällor har pratat väl med mig tidigare ikväll (gott med öl..) men dom andra får gärna ha fel..

Under slutspelet var Jindrich en gigant, framför allt ofensivt. Skulle vara en stor förlust att mista honom...

orion: Nja, vi får nog inte vara för hårda i vår bedömning gällande Lindman - Han är rookie = orutinerad inte van att spela på den här nivån under en hel säsong. Mycket matcher för honom i och med landslagsuppdragen - Om man nu ska hård dra det hela så har inte heller Nordgren svarat upp till det högt ställda förväntningarna i slutspelet - Då som notorisk målskytt. Visst Lindman var inte bra i slutspelet men han ska visas all respekt för det han varit med om och gjort under hela denna säsong. Läste så sent som idag att Lindman inte var oäven för att stanna i TIK i ytterligare en säsong.

Och vad vet vi igenkligen om Pasi i nuläget? Det är inte så att vi går på lite gamla meriter här när vi så gärna vill ha med honom i laget igen? Det är ju inget som säger att han inte hade sin bästa säsong redan 2000/2001, han kan ju rentutsagt vara bedrövlig nu och påväg utför i karriären? Nä jag hoppas verkligen att både Jindrich och Lindman blir kvar i det här gänget och jag kan gärna klara mig utan PP om det skulle knipa.

mike66: jag håller med om Lindman, förstår inte varför alla klagar på honom. Om han nu byter klubb till t.ex FBK för bättre lön så kan vi ju inte klaga honom..man får inte TIKhjärta efter en säsong i klubben och förövrigt så är han en bra back som gärna får stanna om TIK har råd med honom.

klaga på honom...

mike66: Ja fast på väg utför i karriären brukar ju betyda nytändning och guldglans i vårt lilla storstadsfrämmande lag, så varför inte PP, när KK, och en del andra "tvivelaktiga finnar", eller hur var det sorkBoork sa...

Utför i karriären: Micke Lind, Daniel Casselståhl, Niklas Nordgren (lider MoDO eller lider dom), Robert Carlsson, Marcus Mattiasson, Kimmo Kapanen, Fredrik Andersson, Daniel Halvardsson, med flera!
Vi har ju byggt ett bronslag av loosers, bara att fortsätta på den vägen. PP kanske är trött, han kommer att vakna hos oss!

orion: För faen - har vi bara råd så det är klart att Pasi är välkommen tillbaks till gänget. Ska man vara ärlig så har vi nog inte heller råd att behålla Lindman, och i dagsläget så lär nog Färjestad ligga bra till i förhandligarna.

En finnsatan mer eller mindre - spelarolldårå ;)

Ps.SorkBoork är för mig en utdöende ras!

Forza Tirmå FF!

mike66: Jepp! Lindman till FBK, och indianerna tar guld, fast Lindman borde ha indianmedalj...konstig värld det här med idrott!

« · 251617 · »