orion: Näää nu var du väl lite elak igen, så många indianer gjorde han väl inte ändå? Om jag fick bestämma som jag inte brukar få göra så ofta men ändå, då skulle hela Timrå IK få bragdguldmedaljen 2002/2003.
mike66: Jag är världens snällaste supporter! Har man en back i landslaget blir jag stolt! När jag sen upptäcker att jag blir orolig när han har pucken i egen zon börjar jag undra: är det mitt fel...nä fan, killen är oberäknelig. Det kan man vara som forward-Kenta Nilsson, geni eller normal, men som baack kan man inte leka!
orion: Jag vet att du innerst inne är en väldigt snäll och beskedlig hockeysupporter. Vad tror du om att köpa in ett gäng med ölbackar till nästa säsong? Jag tror nog att man skulle veta var man hade dom - bör vara mer beräknelig än Lindman i alla fall? Va faen Lindman är ju bara barnet ännu - född 1974-03-27 han blev m.a.o 29 år häromdan - Han har ju hela hockeylivet framför sig killen juh - klart att han kan utvecklas vidare, men en ölback är som sagt var säkerligen mer beräknelig.
Dream Team: Den är kanon ! Hittade 2 CD med Eddys sammlade verk på ÖoB , Musik sen en annan var "yngre" ! Syn bara att man inte har kvar banden med E Hitler och Luftwaffe. Det var ju också Eddy fast i icke rumsrent skick.
Dream Team: Ja, E Hitler , undra hur jävla packade dom måste ha varit när dom gjorde dessa band. Sitter själv och lyssnar på Hakan nu ! Den brukar jag sjunga för ungarna då blir dom "Jätte" glad.
Dream Team: Ja, en saki är säker , han kan inte haft många skruvar på rätt ställe ! ( c : Ja, får nog bränna dom åt dig . Eddys Värsting Hits och På begäran. Eller så får vi släppa iväg ett par /natt ( c : Det är totalt 33 mästerverk.
Helg Ernest: Minns att man låg inne med en samling C-60 band under de fagra åren på 80-talet, med väldigt skiftande kvalitet.. Oftast sämre ljud än mono...
Fanns hur som helst en rad pärlor där med galningen som man önskar man hade kvar.. ;))
Dream Team: Ja, jag tror jag kan ha nått band ute på vinden ! Men hittade en nu här på skivan som måste vara en kassetvariant. Den är då inte rumsren. Epatraktor heter den !
mike66: Det är en remix som Thomas Whitt Eddys producent gjort Han har tagit från E Hittler banden och mixat ihop det. En kompis till mig ringde upp mister Whitt och beställde E Hitler banden bakvägen så att säga. ( c : Han var väll för slut som mäniska Eddy då , så dom skulle väll ha hop de sista korvörena som gick att klämma ur !
Helg Ernest: Hmm. jag tror att du har läst för mycket i våran gb : ) Då kunde vi ta till såna där knep innan moderatorbytet för att slippa bannor. Under silly måste ju livet få innehålla annat än hockey. Vi är ju alla bara människor trots allt.
Helg Ernest: Om nån kommer ihåg Dängroth som härjade här för några år sen, så kan jag meddela att han bodde granne med Eddy..Det är väl lite kult varning över det? =)
Vi kan väl kanske konstatera att Timrå hade större chans än Färjestad har mot Frölunda. Tror att Färjestad saknar lite av det som är Timrås vinnande recept - hjärta, lagkänsla och rollspelare (om nu det expertuttrycket tillåts användas - syftar här på att det finns olika typer av spelare).
klm: Som jag skrev till mina kolegor i Götet och mina ex kolegor i Karlstad. Efter dagens seger ser det ju ut som vi fått fel lag i lottningen ! Vi skulle ha spelat finalspel nu om vi fått FBK i semin. Så jag sitter och hejar villt på VF för tar dom Bollklubben med 4 raka , bevisar det ju bara att "vi" är bättre.
Kvällens Eddy får väll bli denna då , tillängnad Färjestad. ( c :
Finns det nogån som kommer i håg från 78-80 fanns det en svensk artist som hette Hanc C Burnett som spelade instrumental rock. Kommer ihåg han hadde en jätte hit med Driver licens. Någon ?
Helg Ernest: Yes!!!! Vi surfar under ytan och låter Frölunda och Färjestad kämpa! Vi har visat att det kommer att hända annat framöver, och Frölunda ska tacka Gud att Färjestad är obegripliga loosers, vem hade trott att kaffekvarnarna skulle bjuppa Frölunde på fyra hemmamatcher för att avgöra,,, Vi hade grisbankat Färjestad, synd att vi inte fixade några poäng till i serien!
orion: Ja, tänk om vi lyckats hålla oss kvar på 2a plats. Då hade det varit finalspel nu. Men det är ju lätt att säga nu, så här med facit i hand. Var faktist i den andra kaffestan i Fredags och till min förvåning kör lokalbussarna runt med Brynäsvimplar (2 st ) i främre övre hörnen på taken .
Helg Ernest: I Gävle är man väl stolta över och hejar på sitt lag.....så det var väl inte så konstigt med vimplar på lokalbussarna. Du hejade väl på Timrå förra säsongen trots att det blev spel i kvalserien!!???
saaben: Du tydligen under 18 år ? Så jag får väll köra en repris åt dig på en Eddy då ! Men visst tycker jag det borde gå att fixa så alla medlemar får delta. Kan inte vara så svårt tycker jag . Bara att arrangörerna får offra sig med lite vakter. Men det är väll för besvärligt att några skall måsta vara nykter och ta på sig den rollen. För övrigt tror jag det nog också bryter mot generella stadgar för föreningar. Så , bara dom vill så går det nog.
Helg Ernest: Det är väl upp till lokaltrafiken här att ta beslut om man ska ha Timråvimplar på bussarna eller inte.... Ang. festen så är ALLA över 18 år välkomna, oavsett medlemskap eller inte....(se info på supp.klubbens sida)
eyz59: Jo, jag har läst det ( c : Men som Saaben säger, det är trist att inte alla medlemmar får komma. Jag har väldigt svårt att tänka mig att dom kan stänga ute medlemmar på det viset. Eb förening är till för att gagna alla medlemmar. Då är det logiskt att alla medlemmar skall beredas tillträde till alla föreningens aktiviteter. Så är det bara ! Visst kan det kännas fel att föräldrar tar med sig barnvagnar och inte tar dem hem i rimlig tid, men det faller under barnavårdslagen. Det är ju trots allt en sluten tillställning för medlemmar. Borde iallafall vara det då det arrangeras av en ideel klubb om man inte bara gör det till en offentlig tillställning i ekonomiskt syfte.
Helg Ernest: Det måste nästan vara på det sättet. Många vill nog få tillfälle att ta sig en öl eller två, vilket inte skulle vara möjligt om festen var öppen för alla oavsett ålder. Om alkohol inte var tillåtet på festen skulle förmodligen många stanna hemma. Inget hindrar ju att det anordnas något mer barntillåtet vid ett annat tillfälle. Åldersgränser är något man får leva med tills man passerat dem.
Helg Ernest: Det är ju ingen sluten tillställning för endast medlemmar....Supp.klubben står för arrangemanget men ALLA (över 18 år) är välkomna!!! T.o.m Du kan köpa en biljett till festen! ( c : ( c : ( c :
Montén Python: Hoppas verkligen TS. har lite nya ide'er vad gäller uppspel, hålla i och inte "dumpa puck" i tid o otid. Rörligare PP och inte att han har förutfattade meningar om vilka som skal vara på isen vid PP. Inte vara rädd att ... | Läs mer