1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581694 inlägg · 6215 ämnen

DIF - Timrå IK 2005-03-14

525392 · » Till forumet


Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Modoante: Om inte så tror jag faktist att SSK kan bita från bättre och ge tillbaka med samma mynt. Min uppfattning är att dom kan spela ryggsäckshockey jävligt bra.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Modoante: Vem oroar sig för Foppa över huvud taget? ;-) Nä, det hade jag troligtvis inte gjort, men det beror på att man är blind för sitt eget lag, mycket enkelt! Men längst där inne vet man oftast ändå om en av sina egna gjort fel. Och jag är rätt säker på att Nordström inte hade för avsikt att skada Foppa på det här sättet, säkert ville man visa Foppa att han skulle få det tufft, men det här tror jag ändå var lite mer en olyckshändelse

F.Ö så verkar Jocke Lindström vara på G till Timrå, kul!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
tjobba: Ang Nordström så råder det delade meningar om det tror inte du hade sagt samma sak om det varit timrå som varit laget ifåga.ang ssk-fbk så tror jag att färjestad är ett bra mycket bättre lag än ssk så jag tror att dom inte behöver ta till alla sin fula knep ingen foppa att oroa sig för denna gång
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Modoante: Är beredd att hålla med den person i tv, vem var det nu..Attans, ska inte svära på att det var Calle Johansson, men det kan ha varit han som sa att tex den hjärnskakning Foppa åkte på av Nordström, det var mest självförsvar av Nordström som själv försökte klara sig undan från en smäll, och att det blev en ren olyckshändelse

Även om det inte såg vackert ut är jag som sagt beredd att hålla med Calle (?) om detta.. Sen så blir spelet såklart hårdare i ett slutspel, bara att ta nya tag nästa år! Föresten såg du SSK-FBK idag? Måste varit snällaste slutspelsmatchen i år..
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
tjobba: öhh ta och se på match fyra vet jag inte var det snyggt fyra hjärnskakningar i matchserien säger nog en del det med
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Modoante: har lite svårt att se vad du baserar FBK som grishockeylag i kvartsfinalserien mot MoDo, nu har inte jag sett alla matcher men, vet inte om jag håller med dig.. syftar du på Charas mäktiga höger o vänsterslag på Hinote, får du nog granska ditt eget lag, för detta var något som Hinote såg chansen i, att få bort Chara med att ta stryk.. Och ett jättebråk så i ett slutspel, hör väl hemma? Och har skett i alla kvartsfinalserier..

Gör som oss, gräv nya tag nästa år! Finns en härlig morot att sträva efter..
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Dawidovski: Det som in sysslade med i kvartsfinalerna var grishockey.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Modoante: Såg du matchen idag? Grishockey? ICKE SA NICKE!!!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Dawidovski: det Färjestad sysslar med på isen är grishockey jag känner igen det när jag ser det
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
ringo: [ Det delas ut många fula saker på en is,men grisfarmarmarna och Färjestad hör till de spelare som tar hockeyn ett steg bakåt.
Det gick i år med grishockey tack vare att timrå gjorde sin sämsta matchserie på flera år,likaså Modo.
Grisfarmen var och är inte bra,timrå var dåliga.
Tittar vi över hela säsongen så skiljer det mycket mellan lagen i poäng.
Timrå är ett mycket bättre lag.
Årets elitserie har haft 5 lag som bjudit upp till spel Frölunda;Linköping,Timrå,Modo och Mora.
Jag hoppas att i framtiden vill publiken se såna som Z och liknade spelare
istället för galningar som Nilsson,Ekman,Kåberg etc.............. de förstör bara hockeyn och skadar spelare.............]

Jag tycker du har fel, Färjestad är inget grislag! vi har minsann bjudit upp till bra spel denna säsong vi också! såg du matchen idag? Underbar start för FBK, och för att klargöra, vi grisade oss inte till segern! matchen var jämn, södertälje var något bättre i spelet, fast dom satsade lite väl offensivt med backarna emellanåt! SSK visade idag, att dom kan spela hockey, FBK också, precis som resten av säsongen! SSk var väldigt duktiga på att täppa till i mittzon när dom backade hem dessutom.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
DIForever: Antingen är du eller jag blind men jag ser en tackling i ryggen så han faller framlänges och stuper i isen och träffar med ansiktet klubbskaftet. Därav uppstår blodvite.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
DIForever: Det var väl inte i ryggen heller. utan i sidan under armen..

Eller har jag fel??????
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
DIForever: ojoj vad spelar det för roll om det var en crosschecking el inte? HÅLLER MED om att det var en crosschecking men hur många delas det inte utt per match? sen att Boyle slår sig på en klubba på isen rår väl ingen för el?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
DIForever: Det delas ut många fula saker på en is,men grisfarmarmarna och Färjestad hör till de spelare som tar hockeyn ett steg bakåt.
Det gick i år med grishockey tack vare att timrå gjorde sin sämsta matchserie på flera år,likaså Modo.
Grisfarmen var och är inte bra,timrå var dåliga.
Tittar vi över hela säsongen så skiljer det mycket mellan lagen i poäng.
Timrå är ett mycket bättre lag.
Årets elitserie har haft 5 lag som bjudit upp till spel Frölunda;Linköping,Timrå,Modo och Mora.
Jag hoppas att i framtiden vill publiken se såna som Z och liknade spelare
istället för galningar som Nilsson,Ekman,Kåberg etc.............. de förstör bara hockeyn och skadar spelare.............
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
ernie eagle:

"Har du sett TV-bilderna? Granska dem så får du se vem av oss som har rätt!"

Det är precis de jag HAR sett. Hur tydligt som helst, en klubba i ryggen på Boyle, från Berg. Kan inte bli så mycket mer crosschecking än det där!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
DIForever: Har du sett TV-bilderna? Granska dem så får du se vem av oss som har rätt!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
ernie eagle:

"Det var ingen cross checking överhuvudtaget. Det var en tackling från sidan..."

Då skulle jag vilja veta; hur ser en crosschecking ut enligt dig?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Lövva: Det var ingen cross checking överhuvudtaget. Det var en tackling från sidan sett där Boyle inte var beredd, hade dålig balans och föll framåt och slog i pannan i klubbskaftet vilket föranledde blodvite. Ren olyckshändelse, därmed basta!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
ernie eagle: Tyckte Skarin var bäst när han vinkade åt sig kameran.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Helg Ernest: Då måste ju våran eminente kassör Kjell "Frisbee" Sandberg få ett sk "wild card". Han är bara stora, tung och dryg! Han skrattar sig hela vägen fram till finalen!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
ernie eagle: Vi får holla koll på Skarin !
Med så mycket TV tid är han snart med i någon dockysåpa.
De 10 trummslagar pojkarna, skall utspela sig i en ishall.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Sannes: Vaddå vaddå vaddå? Hörde jag någon viska i mitt öra att konverterat till den rätta läran? Tänka sig äntligen har förståndet kommit på pränt och du har blivit en kvinnohund?!

Det var ju väldans trevligt att höra må jag få säga. Inte nog med Timrå vinner ikväll, Sannes smyger i kulisserna och viskar sin kärlek till Big Red Machine - FANTASTISKT!!!

Fortsätt i samma andemening och vi kommer gå långt, riktigt långt!

Om allt blir som det är tänkt så ses om inte förrn så den 30 April på Frölunda Super Bowl - då skall du få mina slående likheter med kvällens kung - JONTE HEDSTRÖM!

1. Vi har ständigt krämpor i kroppen, vi viker inte ned oss som kärringar.
2. Vi bakar de fetaste snusarna.
3. Vi är lika stora i käften
4. Vi levererar, om och om och om igen!

Avslutar med ett citat från kvällens ppv-sändning mellan DIF-TIK

Anders Fredriksson: Vad åker han ut för egentligen Sanny Lindström?
Mats Weiderståhl: Vi skall se här på reprisen, näe det där var en tufft tagen utvisning måste jag säga.
Anders Fredriksson: Han proppar två Djurgårdare samtidigt!
Mats Weiderståhl: Han åker väl ut 2min för strike!

Strike it them all out!

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
El Maco: Jo men som du säkert läste så var det inte jag som tog upp det utan en av era "cyklop" som påstog sig ha sett Åkerström svinga en klubba på Nordgren och då förklarde jag bara vad som hänt nått fel med det?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
El Maco: Hur mycket värde ska man egentligen läga i diverse omröstningar?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14

Linkan: Jaha, kossorna har spelat klart för i år och släpps ut på grönbete. Vem orkar läsa idisslandet om Åkerström - IGEN. Är det årets mest spännande händelse?

Fuleå klarar sig annars bra i omröstningen på Expressen om slutspelets fulaste lag. Visserligen dubbelt så många procent som Timrå men långt efter vinnarna FBK och Modo.

Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Manderville: Nä, han svingade inte klubban i huvudet på honom. Han crosschekade mot hans kropp och Norgrens klubba styrde Ågis klubba rätt upp i ansiktet på Nordgren. Detta har både Nordgren och Kenta Johansson bekräftat å litar du inte på deras omdömen så finns det ju alltid tv bilder du kan kika på
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Enligt min källa på SAS så har Niklas Wikegård bokat en golfresa till Egypten Torsdagen den 17 April med avresa 06.30....

Undrar vem man ska vända sig till för eventuell kommentar eller bekräftelse/dementi....
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Manderville: mer eller mindre nja Åkerström svingade minsann inte någon klubba han cross checkade mot bröstet men klubban gled oturligt nog upp i käften på Nordgren!

" Det tar ont att stå framför mål"
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Hälge: Lite skrämmande ändå att lokala domare får döma sm-slutspel.
Tror och hoppas att dom är proffsiga(men man börjar tveka efter Zätas utv. och att Ölvestad inte fick nån)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Hälge: Huring, vi vill ha Huring :-)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Lövva: Men hallå, olyckligt ? Åkerström mer eller mindre svingade ju klubban i Gunnos ansikte.
Så varje gång nån slår huvudet i isen efter en insident bör alltså den andre bli utvisad?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Frella: Inte omöjligt med tanke på att alla domare är tilgängliga på onsdag - inga andra matcher. Å Rådbjer rankas väl som den bästa?
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Frella: Ja, varför inte ? Lika bra vi tar alla när vi ändå är på gång. :-)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Hälge: Tyckte Sannys innan var lika skum, men Rönnmark var skum idag. Ska vi gissa att den en tredje domare från sthlmområdet dömer på onsdag? Jag tänker på Rådbjer.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Manderville: Var det inte framför mål som Åkerström crosscheckade Nordgren tidigare i vintras? Då gjorde det också ont å stå framför mål. En stor skillnad då och nu var ju att Roger fick matchstraff, vilket var mycket riktigt. Men lika olyckligt att klubban tog i Nordgrens ansikte, lika olyckligt var det idag att Boyle slog huvudet i isen
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Frella: Utvisningen på Zäta måste ha varit den billigaste på länge med tanke på att vi redan hade en spelare utvisad.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Lövva: förvisso men ingen domare törs ta en i det läget, och det gör ont att stå framför mål
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Manderville: SPeciellt som de två han tog innan var felaktiga...
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
dr-nix: haha jag menade ju detta :

I mina ögon så är spelare som Hedtröm och Nilsson viktiga spelare även om dom inte är poängmaskiner i alla lägen då dom kan skapa ytor till sina kedjekamrater.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
I mina ögon så är spelare som Hedtröm och Nilsson även om dom inte är poängmaskiner i alla lägen då dom kan skapa ytor till sina kedjekamrater.

Hedström och Zäta bör vara VM-spelare och B-Å bör kolla nogrant på Magnus Nilsson om han fortsätter på det här viset (glöm inte bort att han var en olycklig skada ifrån vm-spel ifjol)
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Manderville: Rent logiskt sett så ska det ju inte spela någon roll hur många spelare som han har tagit ut innan. En crosscheking är ju en crosscheking
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Skarin såg helt galen ut!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Lövva: Ja men det ska mycket till för att domarn ska ta en tredje utvisning i det läget, och om jag inte minns fel åkte Hagos på en liknande i match 4 efter avblåsning.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Kevin O Shea:

Tomas Kollar är inte ett dugg bättre. Helt Iq befriad är han.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Hälge: Närå, jag frågade bara om du tyckte det
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Lövva: Om vad ? Att du sammanfattar det som grisigt ?

Det jag skrev var att jag tyckte det var tragiskt att han inte ens fick en två-minutare, sedan skrev du att det var fult med crosscheckingen på Boyle och jag höll med.

Sedan skrev jag att jag tycker att det är värre med en crosschecking i ansiktshöjd.

Om du hittar något där som säger att jag har sagt att du har fel, då får du gärna visa mig det.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Manderville: Det finns ju små crosschekingar, å så finns det betydligt större crosschekingar. Å det där var ju av det senare slaget. Nog tror jag det skulle vara en å annan tikare här inne som skulle reagerat kraftigt på det, om det hade varit ombytta roller
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Grattis till segern..starkt att komma igen efter 1-3 i matcher! blir spännande på Ons!
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Lövva: Crosschecking i ryggen på en motståndare i boxplay händer ju hela tiden. Om han slog pannan i isen eller klubban är väl oturligt.
Kommentera

Sv: DIF - Timrå IK 2005-03-14
Hälge: Eller har jag fel???
Kommentera

525392 · »