1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582347 inlägg · 6215 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2009-02-17

« · 1128003 Till forumet


Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Jag har redan så hög puls inför dubbelmatcherna här hemma i 08-området att jag måste starta DIF-tråden redan nu. Nu vill jag se mängder av Timråiter på läktarna de här matcherna! Kolla på biljetter redan nu mot DIF, de har haft riktigt mycket folk på slutet i Hovet. A7 och A6 är sektionerna för oss.


Kul och läsvärd analys på difhockey.se
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
El Maco:
" Tyvärr har Brynäs börjat alldeles för bra för Djurgårdens smak, först en enkel seger över Linköping följt av en lika klar triumf över Rögle"

"två bortamatcherna mot formsvaga Brynäs och Södertälje."

Är Brynäs formsvaga eller formstarka?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Blizzard: Det beror på din attityd till livet i stort. Är glaset halvtomt eller halvfullt?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
El Maco: Jag har slutat druckit, jag häller i mig ;-)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17

Blizzard: är Brünäs formsvaga eller formfranska...

ett ävvla bröögäng är vad dom är!

Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
El Maco: Detta är glasklart!

Definition

Ett glas som man håller på att fylla kan vara halvfullt och ett glas som man håller på att tömma kan vara halvtomt.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
"Vi spelar med samma lag som senast mot Linköping".

Det borde alltså innebära att varken Styf eller Lehtonen kan spela. Eller? Någon som varit på träningen idag?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Skarin: Jag läste idag i Dagbladet att Styf hade så ont i ryggen i Fredags att han knappt kunde stå på benen.

Han kämpar allt han kan för att möjligen kunna spela mot Djurgården .
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Andersson: Ja att Styf blir borta ett tag får vi nog räkna med. Men Lehtonen?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Skarin: Enligt ST så tror de Lehtonen kommer till spel. Dessutom följer DiCasmirro med men lär inte spela. Måste vara en jävligt fin tillgång i omkl. rummet då han åker med på bortaresor trots att han inte spelar.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Skarin: Tror du Styfen är borta imorgon mot DIF ?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
fredriko74: Styf borta, Lehtonen spelar
Kommentera


Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
jens_88: Okej, får plocka bort Styf från dream team denna omgång då =)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
fredriko74: Gör det. Att Styf spelar är ett under i såna fall. Att ena dagen inte kunna röra sig pga ryggskott till att nästa kunna spela, det går inte.
Nä han är nog borta på torsdag också, tyvärr.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Hahl Bundy: Och skulle han spela dirrekt efter så gör han nog inte mycket nytta i ett Dream team!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
AndreaasW: Nä precis! Tryckte in J Obsut där istället denna runda.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Det kommer att bli en ruskigt svår match imorgon utan Styf och Lehtonen. Må det klivas fram av övriga. Ska vi säga att RJ gör årets första mål?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
El Maco: Lehtonen skall väl vara med?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
jens_88: Vet vi det? I så fall blir jag glad. (Men RJ får gärna göra mål ändå)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
El Maco: Tydligen har ST sagt att Lehtonen ska delta.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Fan... jag är nervös inför kvällens match. Och inte kan man se den heller, varken live eller på tv.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
kör ett matchtips i vanlig ordning

DIF 2 TIK 3 Sudden Death

Mål DIF: Anger , T. Pettersson

Mål TIK: Wandell , Pyörälä , Pääjärvi
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
fan va skönt att lehtonen är med ikväll!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Maggan: Inte jag heller. Ska provjobba på restaurang ikväll. Kommer kännas supernervöst att inte veta hur det går =/
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Heleniz: Hmm, på restaurangen eller i matchen?
Kommentera


Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
jonmannen: Typiskt Expressen. Jag tror knappast de kommer plocka Wandell nu. Var inte det ett krav, att Dallas gick med på att inte plocka över Wandell igen förens efter säsongen?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
jonmannen: Och även Dagbladet har kommit på eländet..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Andersson: Roligt att du tror på mål av MPS, det är dags att han börjar hitta målet nu.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
MPS: Häng dom högt!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
John K: hitta målet gör han väl .. lite svårt att göra mål då han oftast tar avsluten en cm från målvakten bara . och dessutom inte kan få upp pucken mer än en millimeter från isen .. nästa år har han säkert fått lära sej det . då blir de nytt målrekord igen ..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Strunta i vad Expressen skirver fokuser på dagens match och inte det som florerar runt Timrå IK just nu.

Det Hamrin skrev i sin blogg om "överlevnadsstrategi", tycker jag vi verkligen ska ta till oss. Det är genom att vara 100 procent närvarande som vi stöttar vårat lag på bästa sätt.

Expressen har skrivit skit tidigare och jag intalar mig att detta är nonsens till en riktig nyhet kring detta ämne kommer upp och antingen styrker denna eller förkastar denna.

Det svenska transferfönstret är stängt, de borde ha en stor påverkan på hur Wandell kommer ens kunna lämna Timrå.

Om han kan lämna Timrå, när fönstret är stängt ska han banne mig kunna komma tillbaka.

Nej nu får Svenska ishockeyförbundet något att bita i.

Det kan inte låta Wandell åka till Dallas, för att sedan förbjuda honom att inte komma tillbaka.

Vad indikerar ett STÄNGT transferfönster, jo att alla spelövergångar i svensk ishockey är STÄNGDA, ingen spelare får byte klubb, detta bör även gälla för Wandell!

Jag ställer mig även frågande vad det är som gör att Samulesson och Lander kan bli tillbakaplockade, det tycker jag dem inte ska kunna bli heller!

Stängt transferfönster är Stängt, så är det bara, det ska vara lika för alla. Annars indikerar det om att de regler som finns är pajjasregler, som kan tummas på!

Nej förbjud Wandell att ens åka över tycker jag. Dallas får stå sitt kast, som valt att låna ut honom till Timrå.

Dock bör man ifrågasätta kontraktet gällande Wandell mellan Dallas och Timrå. Hade detta gjorts klart och tydligt från början där man sagt att Timrå får förfoga över Wandell till 100 procent säsongen 08/09 så skulle denna diskiussion inte en förekomma.

Det hela börjar enl. mig med bristande kunskaper från sportchef håll!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Inte vet väl jag men Expressen får utstå en massa skit här inne allt som oftast. Löjligt tycker jag.

Dalsland kan plocka tillbaka Wandell om dom vill. Punkt slut. Det här är så klart allvarligt men det är ju ingenting vi kan påverka. Jag tror inte Dallas plockar över honom.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Härligt att lello är tillbaka, hoppas han är frisk nu så han inte spelar halvfrisk för de är ju bättre han blir riktigt frisk nu så han kan spela på topp, men jag har bra känsla inför matchen och vi vinner med 2-4.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
jonmannen: Äh, det är bara spekulationer från XP:s sida och man ändå känner oro så är det bara att läsa Hamrins blogg.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
lungan: Du har aldrig funderat på skillnaden mellan ett nytt kontrakt och ett lån?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Jag har letat men inte hittat något . Vet någon vem som ska vara domare ikväll ?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Andersson: Är inte det hemligt fram till matchstart?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
nectis: har för mig att det brukade stå på hockeyligan.se på förmiddagarna men det kanske stämmer att det är hemligt

Med tanke på att det är stockholmsområdet så lär det väl bli någon Ulf , Rådbjär eller Rönnmark .

Fick man välja skulle jag vilja ha Vinnerborg , han brukar va jämnast.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Om Challe menar allvar med att DP var felfri senast, och om Prosit spelar, så borde det rimligen betyda att Lotvonen startar som sjunde i kväll.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
T T: fast de här är ju en sån där match som skulle kunna passa lotvonen . ska väl inte behöva gå så där fruktansvärt fort
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Skulle vara tacksam om någon skulle kunna länka ut matchen mellan Djurgården - Timrå så man kan se live från datorn gratis :D

Mvh/ Skorpan
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Skulle va så satans skönt med vinst ikväll ! Varför känns de 20 senaste matcherna som var å en är de viktigaste matcherna i klubbens historia? Tror inte jag pallar att titta ikväll... Man får ge sig ut i skidspåret och träna som Charlotte Kalla istället...

Kom igen ! 3 poäng !
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Andersson: Du tycks få som du vill.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
T T: jahapp , får se om han är bra då eller om man får ångra sig ;)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
T T:

Det mest anmärkningsvärda med den listan är att Thomas Forsström dömer LN 91 mot Östersund/Brunflo i morgon.

Gick det inte så bra i Elitserien Thomas? Detta är mer din nivå.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Simmalugnt: ja hinner han inte med i den matchen då bör han lägga ner .. jag har ju varit och kollat på vårat superlag i östersund några gånger .. och det var som att se en match i slowmotion . fast utan närkamper
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
superfalle: Jag vet inte, men det är ju just mot DIF som Lotvo gjort sina sämsta matcher den här säsongen.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Någon som vet vart man kan se Djurgården - Timrå på nätet live, utan kostnad?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Skorpan: Har inte hittat nåt
Kommentera

« · 1128003