1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581631 inlägg · 6215 ämnen

Djurgården - Timrå IK 2009-02-17

1129026 · » Till forumet


Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Idag är de inge kul o läsa tidningarna, fyfan va Timrå stank BAJS igår och hoppas dom skämms varenda jävel förutom backe.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Kort reflektion bara över matchen igår, mot DIF MÅSTE vi få upp farten, detta med att hålla ned tempot och safe:a funkar inte i längden, dessutom, vad det bara jag som såg likheten med matchen TIK-BIF 4-1?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
morgondagens stora fråga blir alltså .. hur mår timos rygg . är de slut nu måntro ..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
DJ Hemp: man tackar .. man tackar ..
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
superfalle:

O´Learys, Köpmangatan 31 i centrala Timrå. Kan nog inte missas...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
måste åka till sundsvall på lördag .. har inte missat en match på flera år .. och hade inte tänkt göra de då heller .. var i timrå kan man se matchen .. olerys?? eller något annat ställe .? hittar inte så bra i timrå .. mest bara till sportvägen
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Andersson:

1. Han kanske blev pressad av den alltid så "Foppa"-galna mediakåren och tänkte att "Ja, vad fan. Man får väl ställa upp då...". Vet inte riktigt.

2. Samma svar där. Håller naturligtvis med om att det var himla skumt med en presskonferens under en pågående match. Det har väl aldrig hänt tidigare, eller?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
orion:

Vid första anblicken tänkte jag att han faktiskt är rätt snygg, den där. Men så slog det mig att jag nog inte har den läggningen ändå. Och då kvittar det ju. Hade ett jävla dilemma där ett tag. Nu har jag totalt glömt bort hur han ser ut. Kanske som en skitnödig fjortis? Nej, jag minns inte. Skit samma...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
DJ Hemp: Foppa gjorde 2 fel igår (Tisdag)

1 . Varför kalla till Presskonferens i periodpausen? inte särskilt inspirerande för lagkamraterna

2. Varför ens ha en presskonferens om inget nytt sägs? -ja foten funkar inte , jag ska inte sluta , vi får se , jag ska prova igen . ny timeout . Allt de där har vi hört förut . Det var ju ingen skräll att foten inte skulle hålla
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17

DJ Hemp: Åsså tycker jag att Djurgårdens tränare ser ut som en skitnödig fjortis!

Mogen kommentar?

I helvete heller!

Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
När det kom till kritan så handlade ju allting denna kväll bara om "Foppas" jävla fot ändå. Som vanligt. DIF - TIK var ju totalt ointressant från början till slut. Själva matchen alltså. Stockholms-hockeyn var ju grymt intressant. "Mesta mästarna" och allt det där. Jaji...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Jobbigt idag men jag tror vi grejjar det, det blir 3 poängare mot AIK och SSK.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Jag anser faktiskt att det känns lindrigare att torska när vi nästan hela matchen är totalt utspelade än när vi fuskas bort eller på ett snöpligt sätt tappar en tvåmålsledning till förlust. Det här kan man leva med, till skillnad mot t ex tappen mot Rögle och MoDo borta eller "sparken" som inte blev godkänd mot HV71 borta. Icke att förglömma att DIF var förbannat bra och dessutom lyftes fram av en fantastisk hemmapublik. Man får ta med sig att man fick sväva i sjunde himlen för en stund när "Tenkie" snyggt satte vårt ledningsmål i ett något oväntat, men inte alldeles ovanligt, läge. Totalt sett var DIF:s seger odiskutabel. All heder till dem denna gång. Bara att börja förbereda sig på ännu en grym streckmatch och glädjas åt det flyt vi hade i Linköping. Tre så otroligt viktiga poäng vi fick med oss där...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
T T: Dessutom var det ju grymt nära att Backe tog första målet. Pucken gled precis under armen. Lite otur där kanske. Skogstokigt värre.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
El Maco: Det är väl nästan vi som är vårens lag, eller åtminstone 2009 års bästa lag hittills. Tätt följt av DIF givetvis.

Frågan är om det inte är bättre att möta topplagen på slutet än dom där lagen som alla krigar (förutom Tälje då) om slutspelsplatser och att hålla sig kvar.

Hur som helst. Större dramatik än så här blir det nog inte.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
El Maco: Backe är faktiskt ursäktad på fyran också då pucken styrs på Dennis klubba.

En sak som slår mig när jag ser första målet igen är att Skogs hade kunnat rädda om han inte hade bromsat framför mål. Linkan höll i så länge så att Skogs hade hunnit in bakom Backe och täckt.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Jag är inte så nattsvart bekymrad som resten av forumet verkar vara. Vi fick stryk och stryk skulle vi ha. Det är the fucking elitserien och vi mötte vårens hetaste lag på bortaplan. Djurgården var bra, de har fått ordning på grejorna. Vi har precis stått upp mot FBK, HV och LHC, DIF borta är inte heller en lätt match precis. Funkar det inte så gör det inte, det betyder inte att vi är döda och begravna och inte har något i ett slutspel att göra.

Backlund tycker jag var strålande. Ett irriterande sånt där konstigt mål i ingen vinkel igen skämmer en aning. Jag ser fan inte luckan, ändå sitter den där. En centimeter mer mot stolpen resten av säsongen Backe, OK?

Utespelarna var rätt profillösa, jag har svårt att ta ut någon best of eller sämst av. Vi var OK i försvaret men kom inte loss framåt, första halvan av matchen hade vi inte en klar målchans. Jag tyckte faktiskt att tredje såg bäst ut offensivt - det var den perioden vi förlorade med 4-0... Slutet av andra och inledningen av tredje var enda sekvenserna som vi skapade tryck i anfallszon, sen fick DIF retroaktiv ketchupflaska och så var det avgjort.

Vi kommer inte att vinna alla matcher i serien, då är det bara. Vi kommer inte heller vinna allt som är kvar av serien men har ändå inget dåligt läge. Vi var uträknade av Nyströmarna på grund av vårt svåra spelschema med tio omgångar kvar, nu har vi lagt den svårare halvan med de på papperet största utmaningarna bakom oss med två segrar och en oavgjord som facit och går in i en sekvens med vad jag tycker är rakt av är lättare matcher. SAIK h, SSK b, Frö h, BIF b, LHF h. Vi tar mer än hälften av de poängen, bara lugn.


Så tycker jag det var kul att se det massiva Timråintresset i Stockholmstrakten, vi var fler Timråiter på Hovet än på länge. Några ramsor per period från oss städat sittande. Hoppas att många kommer till Södertälje på lördag också, då är det rejäl ståplats som gäller, ännu lättare att släppa loss då.

Och igen, fan att vi förlorade, jävla äckliga rattfyllo till att vara bra trots att fotbojan borde vara ivägen - men jag vet att det blir bättre och i slutet sannolikt ganska bra.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
T T: Vi vinner på torsdag. Det som är hemskt är att jag är betydligt mer orolig inför lördagsmatchen än den på torsdag och det beror inte bara på bortaspelet. Usch.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Om jag innan de här två bortamatcherna hade erbjudits att ha två/tio poäng till strecken i kväll hade jag tagit det. Det här ska vi kunna fixa.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Men vilken hemsk match... Tror jag ska sluta åka på Djurgården - Timrå hädan efter. Går ju fan inte att vinna där.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Det är skrämmande och faktiskt chockerande att det ser ut på det här sättet på bortaplan i en sådan här grymt viktig match och mot DIF återigen. Känns som att vi viker ner oss redan från start. Det tar ju över halva matchen innan vi ens kommer in i den. Herregud!!! Men det är väl som Challe så fint uttrycker sig. Vi orkade inte, bensinen var slut. Märkligt tycker jag. Men självklart möter vi ett lag som gör det svårt för oss också så klart. Det var ju en helt annan glöd på DIF. Igen.
Och när vi väl hade greppet om matchen för första gången en bit in på sista perioden (då såg det faktiskt bra ut) så klappar alla ihop fullständigt. Backlund orkade inte och ingen annan orkade heller. Skogs fantastiska backspel och Tenkrats tackling (interference) gjorde allt nattsvart därefter. Det är säkert en solklar utvisning i dagens hockey men kring sargerna borde man väl få tacklas iaf. Nä jag är inte bitter.

Hur som helst är ju detta en fullständigt rättvis DIF-seger och det är ju det som är det mest jobbiga. Jag förstår mig inte på det här längre helt enkelt. Visst, spelarna kämpar så klart. Men det blir på fel sätt på nåt vis. Sedan är det ju bara ett fåtal som åker skridskor och då blir det ju extra svårt om man säger så. Illa.

Jag förstår heller inte varför inte Challe matchar laget så som Ambroo menar och som även jag varit inne på ända sedan Hynning var tillbaka efter sin skada. Jag menar, så längesen var det väl ändå inte då vi spöade skiten ur nolaskogs ifjol? Men vissa glömmer fort tydligen.

Nu behövs det två raka segrar. Då ser det ljust ut när det gäller slutspel.

Fan!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Hemkommen från Hovet. Reflektioner:
+ Ett par klasser bättre än förra bortamatchen mot Jyrgårn.(Men då ska vi komma ihåg att den matchen måste vara bland det sämsta som någonsin presterats i ES)

+ Inställningen kan jag faktiskt inte klaga på. Såg ut som större delen av laget kämpade på så gott dom kunde.

+ Backe gjorde en helt OK match (4-1 slank förbi lite lättvindligt men so what).

+/- Får man berömma något icketimråiskt (Bremberg är för%&% bra.)

- Vi ser lite små och rädda och uppskrämda ut på Hovet.

- Vi var ett hockeylag utan ledning och styrsel. Skulle vara intressant att se vad en Styf på rinken hade betydd? Båda 2 senaste matcherna på Hovet har man suttit i 60 minuter och väntat på en Styf, en Manderville, en Sanny. Någon(helst några) som på något sätt signalerat till lagkamrater att "kom igen nu, står vi upp". Kändes inte som t ex Sonnenberg och Bogg visade några sådana tendenser. Det är spelare jag har haft sådana förhoppningar om.

- Hade med mig son + 2 brorsöner i 10-12 årsåldern och tyvärr är risken att Timrå tappar yngre 08-fans om man ständigt bjuder på denna urvattnade soppa vid Sthlms/Sö'tälje besök .


Nu lägger vi detta till handligarna och kommer igen ;-,
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Foyn: de är väl just det som är fördelen , alla lag slår alla.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Andersson: Hela den här säsongen; Timrå plus hela ES är ju ett mysterium. Ena dan gör lagen kanon matcher andra dan är dom så dåliga att klockorna stannar ! Jag fattar ingeting..... Går vi till slutspel så känns det som en stor bonus ! Helt sjukt egentligen när man tittar på de andra lagen. SAIK,DIF,Brynka å Lulä har inga Detroit Red Wings lag precis....
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Foyn: hjälper föga om MODO missar slutspelet , ifall nu Timrå förlorar på Torsdag. Nu ska det laddas som .... och det finns inget annat än en trepoängare på Torsdag
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Långben: Ja kan man lugnt säga... Måste vara kris i Dallas organisation om man tar över Tompan.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Långben: Dom kommer inte att plocka över honom heller
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Ambroo: Ja våra ledande spelare var inte bra idag. Nu är ju matchen mot SAIK helt sjukt viktigt. Torsk där.... Då går jag faen å gräver ned mig nånstans nya E4 an. Kanske modoliderna har det värre?? Det är ju en liten tröst...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Taurus: Ja ja, pinsamt ikväll var det som många ggr förr!
God natt med er
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
ÄlskarTIK: tur det är hela två dagar till SAIK matchen då.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Föga förvånande vek Timrå ner sig. Syntes ganska tidigt i matchen att det inte skulle gå åt rätt håll. Kändes ändå som om en strimma hopp tändes när Tenkrat gjorde 1-0. Men ack och ve som man bedrog sig...

Nåväl. Något positivt måste man väl hitta från en sån här match också...

Modo förlorade.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Kan ju inte vara sant att Tom Wandell ska till Nhl!Måste ju vara årets största skämt issåfall...Eller ser man så jävla helt fel!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Andersson: Ja han sa att det var många trötta spelare ute på isen på slutet
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Andersson: Nä, helt kasst är det inte, men han är jävulskt ojämn och hade han ett bättre sikte har han satt 28. Grymt taskig precision.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Ice Tea: sa han verkligen det? Trötta ? jag såg inte intervjun efteråt . Ring Sanny efter slutspelet och fixa 3 års kontrakt
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Ice Tea:

Håller med
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Angående Pärssinen...

Är det någon som har den minsta aning angående hans status? Vad gäller ryggen alltså...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Taurus : 14 mål är väl inte helt kass med tanke på att han bara spelat 40 matcher
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Ambroo:

Ska vara med Z och Crosby då :-)
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Ja vad är det som händer? Challe pratar om trötta spelare efter LHC???
Men hallå match lördag och tisdag...
Laget måste vara otroligt dåligt tränade eller så är det nåt annat med DIF -matcher borta och DIF vek ju ner sig i Timrå oxå.... hmm... eller så är det dåligt ledarskap helt enkelt....
Två dagar att förbereda sig inför en viktig match...
Man orkade tydligen med HV och LHC med en dags vila emellan.....
Jag förstår mig inte på årets Timrå.... ibland.....

Att Modo går tungt fattar jag inte heller ärligt talat.

Båda lagen har nån sorts störning i gruppen och ledarskapet tror jag.

Nåja - SAIK hemma torsdag- come on!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Andersson:

Tycker inte Pjotor tillför så mycket. Han e duktig på att trampa runt på kanten, men det är allt. Drar på sig dumma utvisningar och träffar inte en lada innifrån med skotten. Plus att han kostar nog en hel del!!
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Andersson: Nu var det väl iofs inte det som var frågan, men det är ju bra att du klargör resten iaf.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
ÄlskarTIK: när skall vi lära oss att +- inte räknas i med olika antal spelare på banan.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Taurus: I en annan omgivning är Tenkrat god för 20 mål.
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
dvs när egna laget har PP
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Ambroo: Men just ja. Men då var hans statistik verkligen kass, det håller jag med om
Kommentera


Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Foyn: MPS i all ära, men det är ju inte han som ska göra det. Vart var Pyörälä, Hynning, Wandell idag t ex?
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Foyn: ja , du får 1+ om du gör mål i Boxplay , samt -1 om du släpper in ett i Powerplay
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå IK 2009-02-17
Andersson:

Nog tycker jag Styf håller bra klass!!. Sebbe och Moe har framtiden för sig och kommer att bli bra. Men resten kan vi skicka
Kommentera

1129026 · »