Dream Team: Vad var det jag sa Linus blir tungan på vågen för Luleå, fortsätter han så här är Tre kronor nära, tror säkert han gör en 25 30 mål i ES i år, Vilka ska TIK ha bakom sig då? Bra tippat av LG men jag tror kanske Brynäs kommer högre upp och MIF länger ner. TIK hoppas jag på en 10e plats LIF och Modo längst ner kanske men jag har ju sagt Luleå men med Linus i laget kan det gå bättre.
Om Hardy har något som helst vett i skallen så ska ju Fagemo vara given i Tre Kronor. I alla fall om han bibehåller denna form. Han är ju den spelaren som har imponerat mest i Luleå under försäsongen med ca 20 poäng! Inte dåligt av ett nyförvärv. Fast han har väl inte dirket rätt märke på bröstet för att bli landslags aktuell. Då måste man spela i DIF, FBK, HV eller Frölunda
Fagemo och Jonas Rönnqvist har visat sig vara en ovanligt lyckad kombination, men som Fagemo nu har utvecklats under försäsongen och så rätt som han har hittat i laget så tror jag att han nu gör lika mycket poäng med vem han än spelar. Fortsätter han så här går han mot sin i särklass bästa säsong hittills. Så jäkla kung! Tack Timrå för honom.
dr-nix: Hela sundfors diskussionen är så sjuk. att det äns finns en diskussion om det är ju bissart. Nu när Hedman å Kilsteth är skadade så ska han ju vara given första målvakt. Han har ju i särklass varit den stabilaste målvakten i Allsvenksan denna säsong. Å det säger jag med helt objektiva ögon. Är själv Bajare så jag fattar ingen överdriven sympati för Giffarna. Men nummer ett skall han vara. I alla fall nu som läget ser ut nu. MEn Lars-Tommy lär ju plocka ut Asper istället. Allsvenskan kasnke mest darrigaste målvakt nu när Olsson spelar i superettan
DenRöda: Endera ligger arenan kvar där den är, och då får man acceptera att klubben aldrig kommer kunna växa till någon stormakt i SHL ens i teorin, eller så flyttar man den till hamnen. Allt snack om Birsta osv. är ju bara en extremt ... | Läs mer