1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604491 inlägg · 6212 ämnen
« · 2388808 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
OlliJanne: timrås första kedja skojar man inte bort 😆 blir falig i kväll

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
sargad: Precis, skulle gissa på att Boyce går som 13:onde forward och att det här egentligen är våran 3:de femma, då Blomqvist,Andersson,Walli känns som en utpräglad in å grisa kedja

Charlie2: "Vi måste sätta länkarna va"

Gjorde min dag!
10/10 internhumor.

{Janne H "Kedjor:
Dahlén, Lander, Pettersson.
Wedin, Hanzl, Halloran.
Blomqvist, Andersson, Walli Walterholm.
Alvarez/Lundin/Hartmann/Boyce."}:
Gillar fjärdekedjan. Harmatmann o Boyce checkar fast backarna mot sarg, Alvarez "på kontoret" och bökar med målvakt och så ligger Lundin lite högre och kan dirigera och säkra defensiven..... är vi säkra på att domarna o LIF inte har några invändningar på att dom är 4 i kedjan o 6 utespelare på isen då? ;-)

Villervalla:

Gäller att vara vaken på deras spelvändningar säger Mikael Karlberg

Lycka till ikväll och hoppas på en underhållande match.

Äntligen, Lundin som center enligt Ante på radion idag.

Håkkybåkky: Vi måste sätta länkarna va

Försökte länka Dahlens balja mot Leksand 17/18 när han snor pucken av Alsing, men det gick sådär va...

Det är ikväll han ska va störst, Dalamördaren Jonte, här trivs han.

OlliJanne: Ja, att hålla det tight mellan lagdelarna är viktigt. Det har vi inte gjort och det gör att motståndarna får oceaner av yta i mittzon att anfall oss på. Sedan ger vi bort pucken snabbt varenda gång vi får den. Om vi kan hålla ihop laget bättre och hålla i pucken mer tror jag att vi blir mycket bättre. Borde inte vara svårt att hålla i pucken mer och inte bara slänga iväg den. Då kan vi få med oss lite utvisningar också. Det ska vara svårt och jobbigt för motståndarna att ta pucken ifrån oss.

Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Sorry kids, matchtråd var det.

Zäta75: så här tränade de tydligen:

Kedjor:
Dahlén, Lander, Pettersson.

Wedin, Hanzl, Halloran.

Blomqvist, Andersson, Walli Walterholm.

Alvarez/Lundin/Hartmann/Boyce.

Är Hartmann skadad eftersom han är "petad" till 4e?

Vem som spelar vart måste ju även bero lite på vilken spelartyp man är och vilken kemi man har med sina kedjekompisar. Spelare för spelare så har vi ju fortfarande en av seriens starkare forwardsuppsättningar... på papper. Gäller att de börjar visa det på isen också.

Visst det kan ju vara backarnas fel som inte lägger smörpass till dem men jag tror nog forwards måste komma ner mer och erbjuda backarna bättre alternativ.

jens_88: Jag tycker att det är jättebra att man kör vidare med vinnande förstakedjan Dahlen - Lander - Pettersson. De får gärna köra vidare tillsammans resten av säsongen. I andrakedjan skulle jag vilja ha Hartmann istället för Halloran. Men om Halloran inte lyckas där får de väl flytta upp Hartmann. Att Walli ska spela i 4:e kedjan känns lite konstigt. Han har varit bland de bästa de senaste matcherna offensivt. Tror på uppställningen, men de får coacha och kasta om lite i 2-4 kedjan beroende på vem som är het under matchen.

Sedan hoppas jag att vi får se lite mer av Eronen. 4 mål från blålinjen på försäsongen. Nu bara 1 i premiären och sedan har han varit osynlig. Vill se honom mer offensivt och i PP avlossa sitt fina slagskott. Vill också se Svensson få bättre form efter sin sjukdom. Han har sett lite seg ut de senaste matcherna.

Forza Timrå IK!

Gurkan: du tror inte det kan va så att det inte kommer så mycket borta supportrar när deras lag ska upp och möta detta bondgäng i övik? Och att det är därför publik siffrorna sviker lite?

EXPLORERSMÅLAND: Börje i facebookgruppen ligger på diskbänken idag igen före match. Då vinner vi, det är sen gammalt :) Sedan hur han kommer upp på diskbänken är en annan sak, inte så lätt haha. Tycker det är sjukt roligt att se honom på diskbänken även om jag inte är så aktiv i facebookforumet utan gillar detta forum mycket bättre.

jens_88: Tror ju dock med all sannolikhet att Hartmanns lina är 3e.

jens_88: Byt plats på Halloran och Hartmann så är jag nöjd!

Framm mä matchtråden nu fö fan!
Nu börj festen!!
Forza Timrå IK!!🥳
Låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🙏
Uppladdat:

500x0-518e1461-c18f-475c-ba6e-acc5deba13b2.jpeg

jens_88: om inte första kedjan får spela anfall så känns det ganska klent i egen zon…

Men jaja!

Kör så får vi se! Jag har haft fel förr!

Då verkar Ante ha kastat om, tolkar man träningarna rätt så ställer vi upp med
Pettersson - Lander - Dahlén
Wedin - Hanzl - Halloran
Blomqvist - Andersson - Walli
Alvarez - Lundin - Hartmann
Boyce
(Oförändrat på backarna)

Märvärkvärt där är ju att Hartmann är nere i en fjärdekedja nu

Gurkan: Hög svansföring från dig med tanke på att supporterkulturen i Övik är stendöd. Våra supportrar överröstade era varje gång vi möttes i HA i er arena, även när vi låg näst sist, bakom Sundsvall och Ohre spikade igen i Fjällräven.

Alternativ historieskrivning verkar vara en paradgren i Nolaskogs.

Nisse på Mon or: Såklart inte, hur kan du tro nåt så dumt? Kapanen och Torines har ju bastulogen alla hemmamatcher, käkar spillkorv med rostad lök efter matcherna och bingar Netflix-serier i saccosäckar tillsammans på kansliet övrig tid och bara mår gott och längtar till måndagens Dagens lunch-utskick. Har dom tur så vinner laget lite emellanåt. I april vet vi hur det gick.

Ur Jönköpingsposten ...
"HV71:s sportchef Kent Norberg kommer göra allt han kan för att laget ska stanna kvar i SHL. För JP/Jnytt berättar han nu om varför han i dagarna nobbade en NHL-meriterad forward, att spelare från dagens trupp kan tvingas lämna – samt kommenterar ryktet kring Isac Brännström.
– Jag kan lova alla HV-supportrar att min telefon är extremt varm, säger ”Nubben”."

Nubben är Nubben och Hv är Hv, men gör Timrå IK och Kapanen "allt för att laget ska stanna kvar i SHL?"

Måste bara få säga att Zibanejad tar begreppet Hockeyfrilla till en helt ny nivå. =)

Varmed är en jätte talang som många tittar på SHL klubbar. Såg nu mot Mora i förlusten 4-6 så gjorde grabben 4 poäng. Hoppas verkligen Timrå ik inte slarva bort en sån till Rögle Linköping Hv äckliga lag Röd Vid Dynamid ❤🤍🏒💯

Tänkte bara informera om att vi har släppt ett nytt avsnitt av Domustrappan.
Kanske det kan minska fokus på modoiterna ett tag?
Vi snackar tröhissningar, kedjeformationer och så lite Daniel Corso.

{297}: Och var exakt har du fått den infon? Ser ut som en ganska reguljär publiksiffra när man möter dessa bonnklubbar från Småland i HA på en onsdag. Såg bara att nån tidigare i tråden nämde "protest". Men jag har aldrig hört talas om denna "protest". Tar du det som fakta? Låter som påhitt enligt men jag vettefan.

Gurkan: vi tar det igen. Den här ”klacken” hos er väljer alltså att bojkotta laget/matchen efter EN torsk i ett läge då ni leder serien?

Sjukaste jag hört. Vill man framstå som bortskämda snorungar eller vad är poängen? Jag kanske har blivit för gammal för jag förstår inte.

Erik177776: Jaja, får väl ursäkta då. Har inte följt SHL, mycket i år. Är väl fast i fjolåret, vill bara minnas att det såg glest ut i NHC för att vara SHL dem gånger jag zappade till Timrås matcher (föregående säsongen).

Gurkan: Vet inte riktigt hur du tänker när du säger att arenan är halvfylld när vi har i snitt 5100 per match i en arena som tar in 5800

Walle2: Du har skrivit så mycket skit så jag förstår att du inte håller reda på allt

Walle2: Det har du skrivit många gånger, att löven ska gå upp i år

{9233}: ja nu har ju inte jag sett hur det såg ut på er läktare ikväll själv med egna ögon men om man ska tro ryktena så är ”wannabeeultraskulturen” ganska överrepresenterad på er ståplats om allt dör när dessa bojkottar.
Eller är det kanske så enkelt som att dom du kallar ”wannabeeultras” är dom enda som faktiskt står för upp supporterkulturen?

{297}: Den där "klacken" i Timrå ljudade inte märkvärdigt när ni mötte Tingsryd i HA för några år sedan vill jag minnas. Krävdes 2 säsonger i SHL för att faktiskt lyckas halvfylla arenan i zäta-land.

{297}: haha, "klacken" blev väl kränkt efter att vi vanliga dödliga blev lack på att de tände en bengal mot löven..

Wannabee-ultraskulturen hör inte hemma inom hockeyn.

Olli Nomadinen : Hej mike. Har aldrig trott eller skrivit att löven ska till SHL. Dåligt spel 5 mot 5 katasrof i i pp.skapligt bp.

Ja herregud nu kann mann rör dä lurviga nä en komm hemm!😅🥳
Krozz Leksann i Bageera imorn!
Lilllörta hört ja en skål?😇
Uppladdat:

500x0-2601dff7-6114-47e6-abe3-0edcd8811732.jpeg

{9037}: Timrå torskar 12 raka och har fortfarande klacken på läktaren som stöttar laget. Modo förlorar EN match mot löven och då går klacken hem?

Mycket märkligt beteende.

Walle.....var äääär duu? Skulle inte lappjesus ta er till SHL den här säsongen? Det var ju så gott som klart enligt alla lövare 😂😂😂

För övrigt så är väl AIK ett lovande lag? Not.

{9037}: verkar vara ngn protest sen lövenmatchen. Så stöttar du ditt lag bäst osv. Herregud så missriktat beteende...

Gud va långsamt det går mellan ÖIK v KIK

{9037}: Löven spelade bra mot ett uruselt MoDo. Annars när dem inte spelar mot Modo, ser det förjävligt slött ut hos burkölen. Styrker min teori om att Löven bara spelar för att slå MoDo, inte för att fightas om en SHL plats. Dem vet att dem aldrig kommer spela mot SAIK igen så därför tar dem ut det på oss.

{9037}: väldigt blandat i år ... fast de gör ju ingenting iofs

Andersson: löven utklassade ju modo sist så kanske underskattning ikväll?

{9037}: En annan fråga : Är Löven så här usla i år ?

Tyst i övik ikväll. Ingen klack och knappt någon publik. Heart of Hockey levererar.

Grattis Anton , NHL-karriären fortsätter . Och dessutom i ett betydligt bättre lag än senast

*Anton Stralman has signed a one-year, $1 million deal with the Bruins. Was in Boston on a PTO*

« · 2388808 · »