1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13

2390091 · » Till forumet


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Sputnik: Parafras på Freddans time out inför 6 mot 5 i underläge med ett mål mot, vilka var det nu igen? Varför var det mikrofoner som plockade upp det? Kanske coronans förtjänst?

Minns så väl.
"passa till Jonte, se till att få pucken till Jonte."
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Dubbeld: Ante får köra det enkelt och koncist-
Wi haff to passa to Dahlén, and he will skjuta and make some mål!!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Sputnik: bästa jag hört på hela veckan... "pass, shoot and score"
Krångla inte till skiten i onödan
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Dubbeld: +rep very nice
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
mikenomad: 🤣🤣🤣
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Sputnik: Kan inte tala för någon annan här inne men vad jag har upplevt så fastnar (Äldre) personer mitt i en mening när dem talar Engelska för att.. ja, jag vet inte; Kanske inte får fram det rätta ordet eller för att det inte finns någon direkt översättning på Engelska.

Speciellt om man vill få fram något relativt snabbt; Kollar man tillbaka på dem första avsnitten på "Bakom Tallarna" så tar han större delen av genomgångarna på just Engelska.

Sitter och tänker högt nu men kan ju vara så att han drar genomgångarna i periods pauserna snabbt på Svenska för att sedan låta kaptenerna ta det på Engelska.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
AndersB: Haha, 18 pers fick inte godkänt på engelskan?
Ante behöver bara kunna 3 ord ändå. Pass, shoot and score. Mer behövs inte. 🥸
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
andemeningen är att de är ante som är dålig på det och inte gör sig förstådd
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Kanske det är så att Ante inte behärskar engelska? Fast det vet jag inget om ska sägas.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Bucker: andemeningen är att de är ante som är dålig på det och inte gör sig förstådd.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Känns väldigt troligt att vi har 18 spelare som inte kan engelska.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
AndersB: Så vi har alltså 18 spelare i laget som inte behärskar engelska?

Oj
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Sputnik: förmodligen för att om han tar den på engelska fattar inte 18 pers, om tar han den på svenska fattar inte 3 pers
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Olle: Kontakta psykolog!🤢
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Tom Topp: ja de hade behövts en spelartyp som grisar lite. Alla hemvändarna är stöpta i samma form. Behövs en Jonte Hedström i första eller andra som smäller på och samtidigt är duglig i spelet
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Bragd-Birger: Det går TOLV minuter in i tredje innan vi skjuter första skottet på mål. Brukar hålla med dig i mycket men jag tycker det är en helt värdelös tredje period. Innan dess har vi 2 helt ok perioder. Det sammantagna betyget kan inte bli godkänt om vi ska aspirera på något annat än kval denna säsong.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Dubbeld: Vet vi diskuterat detta innan men varför fortsätter tar Ante all genomgång på Svenska?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Ante förstår inte heller varför pucken inte går in i mål.

...Kollade på senaste avsnittet av "Bakom Tallarna" och där får man se att i omklädningsrummet så pekar Ante ut vart vi brister och vad motståndarna gör ofta som leder till ett farligt anfall.

Då börjar man ju undra varför spelarna fortsätter med att låta motståndarna göra exakt det som beskrevs utan något motstånd.

Spelare som Dahlén, Hartmann, Eronen, borde skjuta oftare istället för att passa.

Laget som en helhet bör lita på varandra och inte gå 3 personer efter puck för det är då man släpper igenom motståndarna.

Nu jävlar ska Lilla Danmark få stryk imorgon, Didde får gärna fixa tänderna som finns kvar på Sylvegård.

PUCKEN. SKA. FAN. I. MÅL. <3
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Sputnik: en grisig och irrationell Lodin skulle sitta fint!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Håkkybåkky: Tror nog Snushane mer refererade till att vi behöver förstärka laget för att få lite mer pondus!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
snushane:
Det är ju inte att vara inställsam att konstatera när något som ser rätt bra ut, ser rätt bra ut.

Det är att vara inställsam att lägga sig platt för järnrörsgänget för att få sitta i regeringen.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Bragd-Birger:

"
Vi lär torska mer än vi vinner. Laget är under uppbyggnad. Låt oss för faen glädjas när spelet ser ut att, peppar peppar, vara på rätt väg.
"

Amen!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Tom Topp:
Rödvita kamrater, glöm inte att vi är i en process.
Snushane, glöm inte ordet snippa, så kanske vi slipper att få jämställdsombudsmannen på oss.
;-)
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Zoogin62: Ja det blev en tid borta, dags att kalla hem OJ.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Bragd-Birger: Om inte matchen igår var perfekt, så vill jag inte påstå att Leksand var bättre. Vinner man på ett turmål, så säger det allt!
Om TIK kan nypa något/några poäng på denna bortamatch period, så är jag nöjd.
Jag tror att det kommer att dröja ytterligare 4 - 5 matcher innan vi supportrar blir glada. Men då tror och hoppas jag på den berömda ketchupeffekten!👍💯👍
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
söder över: den dagen Timrå inte har "bekymmer" på bortaplan mot ett förväntat mittenlag i god form är vi ett topplag. Där är vi inte i dagsläget.

Jag är jävligt nöjd med insatsen igår. 50/50 att vi fick med oss 3 poäng. Vad mer kan vi begära av ett lag som vi, i a f dom flesta av oss, hoppas ska kunna knipa en playin-plats?

Vi lär torska mer än vi vinner. Laget är under uppbyggnad. Låt oss för faen glädjas när spelet ser ut att, peppar peppar, vara på rätt väg.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Werner: först känner jag: JAAAA EXAKT! Dom ska fan kunna mer!!!!!


Men sedan kan jag landar lite i att det faktiskt är ett nytt lag där många av de viktigaste (främst förväntade produktiva) spelarna varit utomlands senast och en aldrig spelat i SHL samt en som för någon månad sedan inte fick lyfta sin arm.

Lägg därtill att laget har haft några riiiiiiiktiga bottennapp. Skellefteå borta, Växjö borta och FBK där man inte var ett snäpp sämre utan verkligen klart kontrollerade.

Då har jag förståelse för att en bortamatch med motståndare Hrivik Camper och CO är inget självklart på förhand lyckotillställning…

De som säger att det var bra igår ljuger inte jämfört med hur Timrå IK’s bottennapp sett ut.

Men visst hade man en del bekymmer igår med och fick gå på knäna med några långa byten i andra perioden. Visst åkte man fortfarande på en del sk klubbduttareutvisningar och passningarna/uppspelen var inte värst bra. Stunderna där man hade kontroll på pucken i anfallszonen var inte så värst långa.

Man kan ha högre krav ja men gårdagen var ingen dyster kollaps utan snarare en match till utan genombrott.

Vi har en riktigt bra målvakt iaf!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Tom Topp: Blir det en "hedersam förlust" imorgon så kommer jag göra en sur min mot Ante nästa hemma match.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Håkkybåkky: Imorgon ska skåningarna få k*k tills dom spyr! 💪😉
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Sputnik: 0 gjorde mål och en bra bortamatch.. där lägger timrå in nivå 22/23 ? Komigen nu lite högre krav på killarna kan ni väl ha?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Håkkybåkky: Vi får se hur det blir med Halloran men imorgon är han inte med, de lär ju inte flyga ner OJ heller så vi får hoppas att alla håller sig hela och friska.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Zoogin62: Snushanes topp 3 nycklar till timråvinst imorrn:
1. Dase
2. Kuk
3. Kontrollerade ingångar med bibehållen hög trea
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Sputnik: Finns tyvärr inget sådant i Snushanes värld!🤢
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
snushane:Haha ok, nej jag behåller kläderna på för allas trevnad. 🥸
Jag ger kritik när det är befogat men har ärligt talat svårt att hålla med de värsta tongångarna från igår. Har man lite nyktra ögon så gjorde vi faktiskt spelmässigt en bra bortamtach igår, till och med den berömda statistiken understryker det. Lite Mer killer instinkt så vinner vi den matchen.

Det visar förhoppningsvis att sistaperioden mot Örebro inte var en engångsförteelae utan att vårt kära Timrå är på gång!

PS, det går faktiskt att vara lite positiv också, testa vettja! 😉
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Sputnik: Tänk om nån gång kunde visa lite k#k nån gång för ens skull och visa lite dase och pondus . Du svamlar hit och dit efteråt hur snacket går här på Hs. Jävligt inställam inställning har du,.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
AndersB: positiv som vanligt! Ja det är väl ett tillstånd det också, alltid grinig!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Tom Topp: scoutat Hahah! Han tar in 8-10 spelare per säsong de flesta floppar men de vore otroligt om ingen nånsin var en positiv överraskning. Kolla värvningarna i hv. Tedenby, bödker, miele alla är slut. Dessa spelare som ska bära en nykomling. Hv är ett av kvallagen. Tråkigt om Timrå blir de andra
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Sputnik: det känns fegt! Det är lite skämskudde över Luleå nu!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Rip Kirby: Ja blir han avstängd så blir det nog andra toner från Luleås håll. Nu kan de ju bara dra kortet, "vi skall prata med honom om det här".
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Tom Topp: föreningen tolererar vinster…


Heder är dyrköpt 2022
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Rip Kirby: jag tycker att Luleå borde kunna sköta en avstängning internt! Bänka honom i två matcher, visa att föreningen inte tolererar sånt där!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Dubbeld: Både att han gör om det igen och att straffet blir hårdare andra gången är ju bara väntat. Men NÄR blir det obligatoriskt med en avstängning vid t.ex tredje gången??
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Shinnimin fälls (Ingen är förvånad) får betala 10 000kr böter
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Labban: Walli tog ju iofs en hyfsat onödig tripping igår i tredje perioden i offensiv zon.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Sputnik: Tror också att vi hade vunnit på hemmaplan med samma spel igår. Problemet är ju att vi inte får med oss några poäng från bortaspel. 0 pinnar sedan premiärmatchen mot Frölunda.

Hemma: 7/12 poäng
Borta: 2/12 poäng
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Sputnik: Håller med!

Det jag önskar av laget är att man fortsätter med att hälla tändvätska på brasan och hålla lagandan uppe. Skrev det igår med men så fort dom gjorde 1-0 på oss med 17 minuter kvar av sista! Då började man hänga med huvudet och ja.. Man såg ju hur det gick
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Dubbeld: Måste säga att Didde också gjorde en solid insats igår! Sen tycker jag det varit lite väl ångestladdat härinne. Det var ett stort steg framåt spelmässigt igår och hade det varit hemmais så hade vi nog snarare haft 3-0 på tavlan med NHC i ryggen.
Det som gör att vi supportrar har lite extra panik är ju att vi kollar tabellen, men 1 vinst och vi lämnar kvalplats, så jämn är serien och lär förbli hela säsongen.
Det viktigaste är att inte ha för långa och djupa dippar och poängtapp på vägen!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Håkkybåkky: Intressant tabell. Men i ärlighetens namn, de flesta utvisningar har vi ändå dragit på oss själva för att vi inte riktigt hänger med eller är för ivriga. Didde, Erixon och Lander har flest tvåminutare med 4x2 vardera. Walli brukar vara den som annars tar korkade utvisningar, men räknar man bort hans matchstraff så har han hållit sig borta ifrån utvisningsbåset hyfsat.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
KniveN: Bra fråga. Datan som jag hämtat är total PP/PK tid (från SHL.se). Kvitingsutvisningar och överlappande utvisningar bör således försvinna, men vet ej hur 5-3or hanteras.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2022-10-13
Dubbeld: Gör ont att få Didde på sig
Låst ämne

2390091 · »