Sputnik: det konstiga med att han hämtar in Lalle är att han bara för en vecka sedan gick ut och sade att han inte ville köpa några nordamerikanska spelare för de vill ha sin lön i dollar... Ja du det uttalandet åldrades ju bra
Sputnik: joey är inte så populär i timrå. Har en jobbbig agent, fått minskad speltid, Ante tycker det defensiva brister. Men framförallt klagar han på situationen. Enligt vad jag hört är en annan back klar redan och breddbacken kommer det fortsatt väntas med.
Sputnik: Med tanke på att Nubben plockar LaLeggia direkt. Kanske var mer Nubbens förlängning med LaLeggia än att Ante ville ha kvar honom? Bara en tanke eftersom man skeppar honom så tidigt?
Eller kan det rent av vara så att Nubben sonderat marknaden redan innan och gett förslag om att ta över eller köpa ur LaLeggia? LaLeggia kanske lockades över med ett lite fetare lönekuvert också? Tänker att vi kommitvin en bit på säsongen och ett rikt lag som HV kan bjuda lite mer nu när det inte är ett kontrakt över hela säsongen.
JonteD: Tragisk utveckling... Börje var Barndomsidolen tillsammans med pekka.. Som liten grabb var man antingen Gretzky Pekka eller Börje när man spelade.
JonteD: Borde få ett tifo nästa hemmamatch. Som en hyllning till en av svensk hockeys största. Om inte den största. Vore en fin gest till Börje som han kunde få se innan han går hädan till hockeygudarna.
Erol Ateceae: Lilla farbrorn tycker att vi skickar en god tanke till Börje Salming och hans hustru och barn för nu galopperar hans ALS så att talet har försvunnit! Vi RÖDA OCH VITA TIMRÅITER TÄNKER PÅ DIG BÖRJE!!!😞😞🌜
{9386}: Ok skall tilläggas att jag inte ifrågasatte dig förut,vilket jag förstår du kanske syftade till med ditt förra inlägg till mig innan.
Jag hade inte följt tråden riktigt och sett att folk kommit med "källor", utan gick på diskutionen om att Joulevi var en önskespelare hos folk. Så jag ifrågasatte alltså inte dina uppgifter som du säger att du har.
OlliJanne: Detta snack om dollarn osv? Finska lirare, får inte dom också betalt i dollar? Vilket betyder att Juolevi förmodligen kommer kosta i runda slängar exakt lika mycket som Laleggia? Plus Pääjärvi och ytterligare en till back (Westerlund som varit snackis här), vart ska dessa pengar komma ifrån?
Kerstin_k: jag vill ju inte flasha eller bryta mig men jag sa ju då att Jonte var klar till 99 procent och jag säger samma sak nu att Juolevi är klar till 99 procent. Sitt still i båten bara.🐸
Zäta75: "Timrå IK:s sportchef Kimmo Kapanen bekräftar att kontakt tagits med Magnus Pääjärvi-Svensson, och erkänner dessutom att det lär ha hänt en del i truppen fram tills nästa vecka.' Från ST
{297}: En ny back lär vara klar, ja. Men det är den andra backen jag pratar om. Som lär behövas så småningom. Men finns det pengar till det nu när allt talar för att Pääjärvi ansluter också?
Tror att Kapanen med Ante resonerar så att genom att släppa Laleggia så utgörs utrymme att värva två backar. Samt att Ante tycker att han är en säkerhetsrisk och vill ta bort det också. Om nu hans kontrakt är mot dollar så har hans lön stigit ordentligt mot lönen när han skrev på.
Pengar fanns nog innan för en breddback och nu kan man lägga pengarna på en toppback med stabil defensiv samt MPS som lär vara billig.
{7043}: finns ju inte på kartan att man står på 6 seniorbackar och gör sig av med LaLeggia utan att ha en ny back klar. Blir nog bra detta, LaLeggias offensiva egenskaper överskuggades rejält av hans defensiva brister.
{7043}: Jag tror att det finns utrymme. In Kimmo we trust. Finns många i Timrå som har en förbindelse med Juolevi. Man ser Elias Pettersson i den första videon jag postade i Vancouver canucks. Hans brorsa Emil kan säkert prata med Elias som känner Olli.
{9386}: Jag blir förvånad om inte vår nya back är Juolevi och om han inte presenteras senast imorgon. Jag tror inte att LaLeggia spelar på torsdag mot Luleå.
Timrå4ever: Såg nu nån artikel från Aftonbladet för 2 v sen att finnen blickar mot Europa. HV, Rögle, SAIK nämndes, så kanske har en out-klausul för Europa.