Rip Kirby: Känns som att Träff kommer ha anbud från alla SHL-klubbar till nästa säsong. Grym skott och en fysisk spelare. Ironiskt nog precis de egenskaper som HV saknar…
Andersson: Nu hatar jag IF Björklöven i grund och botten så därför unnar jag dom inte den minsta framgång. Men nu är det ju bara att inse att den här säsongen finns bara ett lag på banan med chans att kliva upp. Kanske Kalmar i sina bästa stunder, men över tid kommer det visa sig att inget annat lag kommer kunna hota IFK Umeå från att ta sig upp.
Andersson: Med tanke på¨den totala ojämnheten i den här ligan denna säsong finns det solklart inget annat lag som kan hota Löven. Halvfart resterande tid i grundserien sen steppar man upp och gör processen kort i slutspelet. SHL, here they come.
Nisse på Mon or: Om ni letar bland mina inlägg så droppade jag den där tidigt på säsongen, om de kanske redan var under försäsong.
Timrås kull med den där årgången är jävligt vassa & många där har fina kurvor, såpass att Timrå undersökt om att få ha fler platser på sitt hockeygym för att kunna rymma dem. Just den här spelaren har SAIK varit på å bearbetat länge, snudd på osmakligt tidigt enl folk som är nära det där laget.
Ni får gärna syna mig på den infon, men jag var tidig med den ;)
"Finns det några lärdomar du kan ta med dig från dina månader i USA? – Språket, svarar Lundmark blixtsnabbt. – Jag har blivit en riktig hejare på engelska. Där har jag blivit riktigt bra. Den var halvtaskig när jag kom till Timrå från Tingsryd, men där hade jag turen att ha Olli (Jokinen) som pratade engelska, så jag hade lite engelska i kroppen när jag åkte över – men den har blivit betydligt bättre nu. Det tar jag verkligen med mig och jag hoppas att jag kan hålla den vid liv."
Attans! Hoppas Nubben informerat honom om att vi bara pratar svenska i Timrå. =P
Jag vill bara påminna läsare om flera här kan ha åsikter och det innebär inte ett drev utan snarare att flera deltar i samtalet.
Lilja har ingen fantasilön Han är inte så bra SHL är i dagsläget för hög nivå för Lilja.
Klubben Timrå, dess ledare och hans lagkamrater måste jobba hårt med att utveckla David och David måste ha det ödmjuka mindsettet med att ta steg likt en u-spelare.
David är inte övergammal utan kan fortsatt ta steg men han har den fysiska förutsättning som han har och måste hitta ett spel som passar honom.
Och kanske inte kasta in honom matchavgörande sekvenser och hoppas att han ska bli Dahlén dag 2…
Nisse på Mon or: Tror inte att vi kan bli en av spelarnas favoritklubbar, så snabbt, på juniorsidan och hockeygym. Det tar tid att bygga upp. Att vi bara tappar en spelare i den talangfulla kullen är ändå ngt positivt enligt mig.
Sen kan vi inte konkurrera ekonomiskt när andra klubbar erbjuder ersättning, vilket de gör.
Andersson: Offensiva parametrar • Total Goals • Expected Goals • Expected Goals For WOI • Successful Pass to Slot For WOI • Controlled Entries • OZ Scoring Chance Generating Plays • 1 Timers Pass from OZ
Defensiva parametrar • Expected Goals Against WOI • Successful Pass to Slot Against WOI • Total Controlled Entries Against • Odd Man Rushes Against • Successful Defensive Touches