Bobby Hahl: Ja skönt och slippa se denna trötta tränartrojka Samhall Klockare kommer inte vinna någonting förutom några Kalle Anka turnering som ingen bry sig om
Karlsson74: Lite knepigt att lösa backparen till nästa år tycker jag. Skulle vilja ha in någon som låser upp Freij och ger honom chansen att växa, men samtidigt skulle man ju vilja ha en poängback.
Alt1. Freij - NY Harde - Barkemo
Alt2. Freij - Harde (vetefan om jag tror på detta backpar) NY - Barkemo
X-Län: ja det blir skoj ..eller inte .. Vi kan snabbt konstatera att vi knappast har någonting med medaljstriden att göra. effektiviteten är närmast ett skämt ..och målvakten har inte haft tur någon gång.
Bobby Hahl: Varför sätter Samhall in tredjemålisen 2 raka matcher? Varför är Loob där? Vi hade allt flyt mot Italien, men nu går det sämre ???? - eh ... expert?
Söderöver: det målet påminner mig om Johanssons match mot Örebro hemma för några år sedan. Kvartsfinal game 6 tror jag. Pucken gick in på alla märkliga sätt
Zäta75: Det är stort att kunna ändra sina åsikter och erkänna att man haft fel..🙂👍 Ja helst minst tre. .men jag tror iof att det räcker att ta två till...plus nån enpoängare ..för att säkra kontraktet. Det bör vi klara. Vi har just nu 9 poäng som HV behöver hämta in ...osäkert om de tar mer än 12 -13
Smörgåsen : Jag vill att vi vinner minst 3 av de 5 kommande matcherna. Mot Malmö, Djurgården och HV. Sedan helst mot endera Brynäs eller Luleå.
Har ändrat mig om värvningar efter att Wedin kan spela igen. Det är bäst att spara pengar. Dessutom finns det inte skarpa målskyttar att få tag på heller.
Känns som vi måste ta våra poäng dom kommande 5, för att vara ”säkra” på att undvika kval. Det bör räcka med 6-7 poäng och det borde vi kunna ta. För att ta en play in plats krävs det mer än dubbelt så mycket poäng på resterande 9, skulle jag tro.
Schemat får väl anses vara till vår fördel. Matcherna mot HV, Djurgården och Örebro blir snuskigt viktiga är känslan. Där får man hoppas på full pott och sen kanske vi kan sno åt oss lite poäng från FBK eller Malmö. Övriga matcher tror jag vi torskar.
Labban: lek med tanken att Wedin och Dahlén fortsatt kommer ha problem med axlarna. Då får vi hoppas MP varvar upp och gör iaf ett mål dom sista 10 matcherna
SKRIDSKOSKENAN: Jag hade kunnat snacka Pääjärvi, Westfält eller Lilja men nu har de kontrakt.
Jsg vet precis vad jag vill ha. En snabbare, smartare och yngre spelare som har möjligheter att ta kliv och då räcker det med att skanna av de allsvenska trupperna på eliteprospects. Skämt åsido så är han den lättaste spelaren att ersätta och i HA finns det guldkorn som skulle älska att få chansen och underkasta sig sin roll utan gnäll.
Ingen pratar om en avgörande faktor, utan en bidragande dito. I förlängningen kan det dock vara avgörande. Så här då; det säger sig självt att man vinner på att ha en potentiell fjärdekedja som klarar av att flytta upp spelet, etablera tryck och skapa offensiva zonstarter för topp 6. Boyce av i dag har inte kvaliteterna till att ingå i en sån formation.
("tunga lass i bp" = 22 sek. i snitt när han väl spelar.)
Karlsson74: Och vilken plats har Pääjärvi och Lilja nästa säsong med 15/16 forwards på kontrakt? Jo på läktaren vid fullt lag, så om två juniorer ska ersätta dom så hamnar dom ju ändå på läktaren?
I det här fallet tror jag gruppdynamiken inte påverkas särskilt mycket.
Smörgåsen : sa inte nånting om skador. Sa att en junior ska ha Pääjärvis eller Liljas plats. Juniorer behöver speltid för att utvecklas oavsett skador eller inte. De ska heller inte nöta bänk allt för ofta. ..sen att slå ner på på att köpa sin roll som ert "svagt argument" visar att man inte förstått det här med gruppdynamik och köpa sin roll.. men men skiter i vilket egentligen det är min åsikt och det är okej att tycka olika även fast man inte håller med.
jk: Ja man hoppas ju att det är någon som tar för sig och blommar ut. Dock rätt så oprövad på SHL-nivå..och det går inte att bara ha såna spelare som ersättare till rutin heller. Vi skulle behöva ha in en mer etablerad back också.
Karlsson74: Ja mycket hänger på huruvida vi ersätter Dahlén/EP, där VARJE krona kommer behövas. Då kan vi inte sitta och betala 45/50k för en 16e forward!!!???
Säger inte att en junior ska ERSÄTTA RAKT AV, säger att juniorer ska kunna slussas in vid behov, är väl det klubben eftersträvar? Ska vi ha 5-6 skador innan juniorer får chansen eller?
Nu kommer ju befintliga spelare i laget få ta den rollen oavsett om dom vill eller inte. Att sitta på läktaren alltså, eftersom vi just nu ser ut att ha minst 15 forwards nästa säsong, vilket innebär att två st kommer behöva sitta på läktaren vid fullt lag, med blyge i laget blir det 3 st på läktaren.
Det här med köpa sin roll utan att gnälla är så svagt argument
Karlsson74: Barkemo är jag ändå rätt taggad på, många som snackat gott om honom på sistone! Karlskoga går ju bra i HA men han loggar väl typ 24-25 min per match och även om +- inte är nån höjdarstatistik att kolla på så ligger han +17 med den mängden minuter.
X-Län: Varför skickar du bara in det som passar din agenda?
”– Men det är klart att då kommer vi att leta spetsar till laget, det måste vi göra. I fall Pettersson också skulle lämna? – Ja, det kommer vi försöka göra även om han inte gör ... | Läs mer