Dubbeld: Att vi tar in en finsk back är en lågoddsare. Eronen måste ha en lekkamrat och vår sportchef är finne. Finsk timråhistoria är great. Jag tror på fler finnar ge oss Juolevi!
JonteD: Westerlund och Svensson ihop gjorde inte bort sig. Iof så konkurrensen hårdare i år, men finnen och Westerlund mot Geggan den dealen tar jag sju dar i veckan.
{9386}: Tycker att Westerlund va hyfsad ifjol o mpj kan bli bra igen hos oss o får vi in finnen då är iaf jag ganska nöjd men vill ha tillbaka Oj från lövmaskarna!!😇😇
LaLeggia är ett stort tapp. Snitt 24min/match förra säsongen och något liknande denna. Poängbäste back och tre i interna poängligan efter Rattie och Hanzl. Ingen slump att han har mest istid. Nubben gör dock en bra värvning.
{7043}: Tankevurpa. Tänkte inte på att Westerlund eller den som ansluter som breddback blir 7:e back mest troligt.
Laleggia är inte så stor i kroppen direkt. Får vi in en spelare som Joulevi som är runt 190 cm och väger över 90 kg och fortfarande är relativt snabbt vinner vi mycket i det defensiva och fysiska spelet.
dr-nix: Ja, Eronen har blivit lite osynlig offensivt. Har inte sett hans skott som på försäsongen där han satt 4-5 slagskott från blå. Hoppas att han får mer tid i PP och offensivt när Laleggia försvinner. Den nya backen blir en tvåvägsback med fokus defensivt säkert. Ju mer jag tänker på det desto mer gillar jag denna del om det blir som jag och många andra tror. Laleggia kan vi klara oss utan om vi får in en bra ersättare.
lungan: Har även spelat med Dahlén om jag inte missminner mig helt. Detta är en rå talang som många trodde skulle få en lysande NHL karriär, tyvärr har han varit lite skadedrabbad. Tror absolut han kan göra ett avtryck i NHL om nått år om han får upp självförtroendet lite. Fattar inte varför folk är så upprörd, visst laleggia är ett tapp, men det är inte hela världen. Han har stora brister defensivt, det vet vi alla. Sett till hans lön så bör vi kunna få in 3 spelare som det ser ut nu. Det tycker jag är en ganska bra deal.
{9386}: Är nöjd om vi får in Joulevi. Stor tvåvägsback 188 cm 93 kg som är relativt snabb på grillorna. Pääjärvi MPS och han in. Sedan lutar det väl åt Westerlund i Timrå igen som många skriver i en affär med HV som får Laleggia. Då blir det Westerlund och Svensson igen kanske. Frågan är vem Joulevi petar isf.
Kapanen har säkert bra kontakter och att han har spelat med Eronen tidigare finska AHL backen talar ju också för att han kommer att ansluta. Vi lär få reda på det inom kort spännande.
Vi får 3 spelare isf och blir av med en. Det kan jag leva med även om jag gillar Laleggia. Trots 5p har han inte imponerat i år och är en säkerhetsrisk.
Octagon: Offensiv power, javisst. Men inte på backsidan. I ett idealscenario är alla spelare forwards som backar nära varandra både offensivt och defensivt på en hög nivå. Annars blir laget "långt"
jompa13: Westerlund har en fin offensiv uppsida och Jag tycker också att han fick ordning på sitt spel i egen zon under förra säsongen. Lite oroande är det med hans självbild som om man ska tro utspel i media och de rykten som florerar lite väl okritisk.
Min motorsåg ligger och är uppvärmd kan jag säga. Och om någon här inne inte klarar av en sågning så skulle jag föreslå att ni blundar när ni tittar in hit nästa gång när ersättaren är presenterad.