Bössa 68: Mina vänner, vi kan inte prata krig och politik härinne, kommer absolut att bli en olustig stämning här. Vi vet alla vilket elände det är. Låt det stanna här.
Meduza: Jag tror du är ganska ensam om den åsikten, ja. Nu handlar det dessutom inte om en bojkott av Putin eller Ryssland utan en bojkott av svensk spelare som tar emot blodspengar från en diktator för egen ekonomisk vinning.
Släpper man in en sån jävel i omklädningsrummet med ett sånt omdöme och värderingar, då kan man lägga ner verksamheten.
Hade du köpt stulna rolexklockor av en nazist i polen 1943 också?
Meduza: Putin bryr sig väldigt mycket om Hockey samt Fotboll, det handlar inte bara om att om att sätta ner foten emot Putin, ryska spelare som har spelat under fanor för Putin och gjort en hel del saker under matcherna bara i årets KHL med
jag hoppas innerligt att ingen av SHL klubbarna eller HA klubbarna tar och köper en enda ryss eller svenskar som har valt att spela där
{297}: Jag är säkert ensam men jag förstår inte varför vi bojkottar Ryssland när det gäller idrott!? Jag är helt övertygad att inte att Ukrainska folket får det bättre, inte heller att kriget tar slut snabbare. Det är bara vanliga oskyldiga människor, idrottare m.m. som drabbas. Putin bryr sig inte!
T T: ” Almquist hamnade alltså i en situation där han hade behövt sitta hemma och vänta ut kontraktet i två år, eller spela hockey i en klubb som var beredd att ta över kontraktet, något Traktor alltså var.
– Dinamo Minsks General Manager tillmötesgick Adams begäran till slut. Den begäran var att inte behöva sitta hemma i två år, säger Pilko.”
Tja ”when in rome” eller? Kan ju lika gärna spela för diktaturen istället för att spela playstation hemma.
Måste säga att det hänt ganska mycket på kort tid när det gäller Djurgården, bra rörelse, smartness, fått bort mycket av ego bärande av puck. Fortsätter det då så här så blir dom livsfarlig.
{10040}: ” Ja, lite halvsvårt att betygsätta efter att ha släppt Joey LaLeggia under säsongen och tagit in Joonas Lyytinen och Magnus Pääjärvi i stället. Visserligen kom Jonathan Dahlén hem till Timrå igen, men jag tror inte att Kapanen hade så jättemycket med det att göra. Väldigt nyfiken på resten av säsongen, om han satsar för en spännande slutspelsaresa eller att etablera sig och gasa nästa år.”
Synct: För att ge kontext så spelade han i ECHL på en så kallad "conditioning stint" efter att han missat en jäkla massa tid på grund av en skada han ådrog sig träningslägret. Så planen var aldrig att han skulle till ECHL till att börja med, men på grund av omständigheterna blev det så för att han skulle komma igång efter skada. Sedan ska man inte alltid läsa in allt för mycket i om spelare skickas upp/ned mellan AHL och ECHL, kontexten till varför de skickas ned är viktig. I framförallt importers fall är det för att de ska få matchning om de inte gjort braksuccé i AHL till en början.
Toronto Marlies är dessutom ett av AHL:s bästa lag som på backsidan haft ett helt gäng NHL-backar på besök för matchning under hösten.
Kebab_House: Några rader om vad Blomman anser om TIK:
Jag och min familj har haft en fantastiskt tid här i Timrå. Att få vara med att resa tillbaka till SHL och att även få etablera Timrå i SHL igen. Vill tacka alla underbara lagkamrater ledare och Timrå som organisation som gjort vår tid här oförglömlig, kommenterar.
barafakta: får väl hoppas att han åker på en avstängning så får vi det svart på vitt haha.
Nä men ibland pekar källor åt olika håll. Och dina har ju som sagt varit trovärdiga tidigare, när man tittar på din historik. Vi får se om det uppdagas på något vis
Håkkybåkky: Ja alltså, jag har ju inte sett kontraktet. Men jag har bra källor inom organisationen som säger detta. Visst kan dom ljuga, men ser ingen anledning till det och har inte gjort det tidigare.
Synct: när man läser kommentarer om honom från dom 5 matcherna han gjort i ECHL så verkar alla vara rörande överens om att han var alldeles för bra för den ligan iallafall. Där var det aldrig tänkt att han skulle bli kvar.
Synct: tror att dom ser en spelare som trivs när det blir lite större ytor, och mindre spelförstörande lag. Tror att det här är samma typ av back som Lyytinen. Men att spela dom i lag, det känns mycket tveksamt!
DenRöda: Det vet jag inget om. Men om man talar isolerat om Rindell har jag hört att han ska kosta mer än vad som kan beskrivas som ”jättebilligt”. Men jag kan ha fel och signaturen Barafakta kan ha rätt. Han har ju bra historik av att ha rätt.
Sedan så har vi ju 8 backar nu(om man räknar in skadade Didde) och tror inte att ambitionen är fler spelare än så. Och på forwardssidan har vi ju fullt nu, med möjlighet att använda Värmhed och plocka hem OJ. Så med det sagt tror jag inte att vi kommer plocka in fler gybbar