1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605196 inlägg · 6213 ämnen
2945924 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Timrå IK - Luleå HF 2025-11-29
Smörgåsen : Går det att tolka dina inlägg på annat vis?

Peja: Han lär nog få sin chans nästa säsong med Löven

Timrå Isstadion: Varför vill du att Timrå ska flytta till Sundsvall? Genuint nyfiken, för varje gång jag stöter på Timråfans och påpekar att Timrå och Sundsvall är samma sak för oss här nere, så blir reaktionen våldsamma protester.

Jåkkinen: Den som verkligen förtjänar chansen från HA är ju Bogren. En lysande tränare som Södertälje lyckades slarva bort.

123Hockey: Du får tolka det så om du vill. Det är okej. Men jag kommer köpa mitt säsongskort, lösa mitt medlemskap och fortsätta stötta på plats.

Smörgåsen : läser man dina inlägg så verkar det snarare som om hoppet övergivit dej, a long long time ago.

Bragd-Birger: vi är väl kanske inte första laget talangerna drömmer om heller, så det är nog inte det lättaste att få hit dom.

Vilken SC hade du velat se?
Vilken SC hade kunnat ersätta Kapanen,Hållander och Dahlen utan att kärnvapenbomba budgeten?
Timrå är ju knappast förstavalet för nån målskytt av rang då det är fler SHL klubbar med samma problem som oss.

JanneH: Det får vi hoppas på!

Smörgåsen : får väl hoppas vi får behålla Genborg och att han är ÄNNU bättre nästa säsong

Timrå Isstadion:

”* Är övertygad om att det blir AHL-spets i anfallet nästa säsong a 200-250.000 omräknat från netto-Euro.”

Det tror jag också. Kan säkert landa in något bra. Men oron för mig är att när vi tappar Dahlén och får in en annan (förhoppningsvis) 45-50 poöngspelare, men att den största majoriteten av övrig trupp är fortsatt lika blek offensivt om inte ännu blekare. Lander gör inte dom poängen längre, Wedin med sina konstanta skadeproblem, Hartmann som aldrig tar dom där ”kliven” osv. Riktigt orolig över vart vi är påväg kommande år. Men hoppet är väl det sista som överger en.

Timrå Isstadion: Tuurula verkar ju göra ett bra jobb men han framstår ju aningen instabil

Bragd-Birger: Skulle Lilja vara lika blek säsongen ut så tror jag till och med Nubben kan trolla bort honom från kontraktet inför nästa säsong. Även om det långt ifrån hur han vanligtvis jobbar.

Bragd-Birger: ’Nästa säsong har vi Pääjärvi, Westy och Lilja’

den först nämnda förlängde väll kapanen med o de två sista är de oklart vem av nubben o kapanen som gjorde vad? ja gillar dock att vi har de 2 första på kontrakt då ja tror de finns mer att vinna där men den sista känns mörkt just nu.

men sätter punkt för min del i detta nu . sargad sa de bra; tror ingen slåss för att nubben promt måste va kvar. man får gärna hitta en ny väg o de tror ja nubben vill med. de är mest de här konstanta pikandet mot vissa värvningar som ev inte träffat rätt. ja hävdar att han har mer hits än miss. de tycker ja timrås framgångar (både förr o nu) under hans regi är ett tillräckligt gott bevis för med.

trevlig kväll!

Lite samlat svammel utifrån dagens inlägg;

* Håller helt med om att vi behöver tänka framåt. KN och TS även nästa säsong är INTE svaret på det. Helst båda bör vara nya namn. Mitt coachnamn är samma som inför denna säsong: Viktor Tuurula (det sagt är jag mycket nöjd med det mesta TS stått för).

*Jag håller inte med om att Forsmark är ett misstag, förutsatt att lönen är vettig.

* Är övertygad om att det blir AHL-spets i anfallet nästa säsong a 200-250.000 omräknat från netto-Euro.

* Denna optimist är också övertygad att det är en tidsfråga innan åtminstone en av Heikkinen, Westy och Lilja levererar på allvar. Även Freij kan inkluderas i denna vision.

* För övrigt borde klubben snarast flytta till Sundsvall. Gärna under min livstid. Jag är 69.

SKRIDSKOSKENAN: Nubben har en rätt bra träffbild på dom dyra värvningarna. Vilket iofs inte är det svåraste värvningssegmentet. Det är a) talangerna, och b) spelarna med (outnyttjad) potential.

Jag anser att Nubben är helt ok på (a), men direkt dålig på (b). Tyvärr verkar det senare vara det segment han helst fokuserar på. Vilket jag känner är en direkt livsfarlig strategi för en klubb i det läget som Timrå befinner sig i.
Nästa säsong har vi Pääjärvi, Westy och Lilja på kontrakt (dom två sistnämnda dessutom i två år till). Baserat på prestation på (snart) halva serien i år kan dom utgöra en offensivt totalt ofarlig fjärdekedja. Summerar vi deras löner skulle jag gissa att vi ligger högt i SHL när det gäller fjärdekedjekostnader. Givetvis ohållbart.

Kommer vi se (nödvändiga) kontraktsbrytningar? Rokader a'la Kapanen? Jag tillåter mig att tvivla. Nubben jobbar inte så. Vilket i sig inte är dåligt (Nubbens förmåga att ha goda relationer till spelare även när dom spelar i andra klubbar är en av hans styrkor), men det är en försvårande faktor när felbeslut (av honom eller Kapanen) behöver korrigeras.

Bragd-Birger: Känslan är att vi står utan en fixstjärna nästa säsong, både på forwardsidan och backsidan. Vilket jag tror lag som Timrå måste ha.

2945924 · »