Andersson: Vänta du bara! Nästa säsong smäller det. Då har Westfält suttit hela sommaren och hårdtränat in McDavids rörelsemönster. Då tar han det berömda offensiva steget!
Andersson: En fråga med risk att köra hack i skivan.
Sitter och spånar lite på vår poäng produktion.
Westfält, Lilja och Heikkinen ser alltså inte ut ett ens sammanlagt Komma upp i Oliver Kapanens produktion. Som han hade på typ 35 matcher.. (Då räknar jag inte ens in tappet av Hållander)
Får man fortfarande kalla det lite halvdålig scouting och lite svagt värvat?...
Utan att för den delen vilja utstå som en "Nubbenhatare".
Brodda13: Vet inte heller varför det har blivit så viktigt med '' helsvensk '' trupp . Försvårar ju Dahlens ersättning med ca 50 % Vilka Svenskar finns med 40 + poäng kapacitet i SHL ?
Maktankan: Gör en dubbel swoop, Tuurula + Diaco. Vore något. Tyvärr lär väl det inte bli av för vår sportchef hellre prioriterar gosiga familjekänslan och tittar på spelarnas pass snarare än vad de är kapabla till…
Puckat: Jag upplever honom inte som särskild "udda". Det är mer hans bakgrund som sticker ut: uppvuxen i Rinkeby, gillar punk, har gått en omväg kring det mer etablerade tränar-Sverige, etc.
John Cena: Absolut, men att det skulle vara en försvårande omständighet i sammanhanget känns lite långsökt om intresset var ömsesidigt. Jag vet inte hur avtalen ser ut för tränare men det lär väl förmodligen likna vanliga anställningsavtal mer än vad spelarkontrakt kanske gör med sina Schweiz-klausuler/bonusar/pensionsavsättningar/osv.
Kulltorp: Enig på att vi inte vill se någon av dessa 4 du räknar upp. Att tillföra Andreas Johansson till den listan är väl en no-brainer. Bubblare till "vill inte ha" listan är väl Ulf Taavola och Karlin.
Knylan: Ett problem med Joakim Fagervall är att han redan har kontrakt fram till och med 26/27 hos växjö. Så han måste både kunna och vilja bryta sitt nuvarande kontrakt för att vara aktuell för oss.
Puckat: Kan inte tänka mig att Tuurala skulle fungera ihop med Nubben och Backlund. Jag tror Karlin faller på det kriteriet också, det måste bli någon som kan följa order bättre och köpa 'liten förening' tänket.
Vi har redan gjort försöket med nya influenser och kravställan med OJ, men de får gärna bevisa att jag har fel.
Sedan1928: Nej, konstigt nog. Vi ska tydligen inte ens vara intresserade. Vad jag förstått så verkar han vara lite av en speciell typ men den sportsliga framgången går ju inte att blunda för.
Montén Python: Kenttä kom in inför 19/20, dvs Fagervalls sista säsong, och blev geniförklarad direkt i och med att Löven lyfte något enormt. Cannata visade sig vara ett monster och Kenttä hade något "hemligt system" han smusslade med. Egentligen handlade väl det systemet om att han var tidig med att manuellt skapa avancerad statistik och att han räknade expected goals, tror jag. Något år senare hade alla tillgång till såna siffror när HA köpte in samma system som SHL, men han var först att få framgång med det och känslan är väl att Fagervall åkte lite snålskjuts. I HA kommer man väldigt långt med en smart sportchef.