Det här blir bra det. 73 mål gjorde dessa herrar förra säsongen tillsammans. Lägg till backarna utöver det så kanske vi kommer upp i 90 mål sammanlagt. Räcker väl om vi vinner med 1-0? Eller som Hamrin sa i senaste podden: Om alla gjorde 3 mål mer så hade vi nog varit ett slutspelslag. Men då hade vi både EP och Dahlén under den ekvationen. Nu behöver alla göra 6 mål mer än förra säsongen. Inte omöjligt, men chansen är extremt liten.
Oj, just det. Jag glömde Danielsson. Vart ska han spela?
Pääjärvi som arvtagare till Nubben? Blir Hartmann borta längre än väntat? Måste Wedin opereras igen?
Smörgåsen : det stämmer ju även överens med vad Madhawk sagt tidigare, typ "jag skulle tro att vi kan se förändringar på befintliga spelare, alla är inte nöjda med en roll det blivit"
För övrigt så säger ju Mattias Persson på SportExpressen att han tror att det kommer försvinna någon spelare som har kontrakt. Då lär det ligga nånting i det han ”tror”. En sån person slänger inte ur sig vad som helst om han inte har hört något.
Jag tänker välja att tolka brist på rykten och nyheter angående nästa års trupp som något positivt. Förhoppningsvis betyder ju det att de inte bara tar första bästa spelare de hittar eller accepterar första bästa löneanspråk etc. Utan att de faktiskt fortfarande ligger i för att nästa säsong ska bli så bra som möjligt.
Kanske naivt men all glädje i att hålla sig uppdaterad och att spekulera kring nästa års trupp försvinner om man är för negativ så jag tänker fortsätta att ha den inställningen.
Dessutom är det ju faktiskt omöjligt att veta hur det slutar nästa säsong oavsett trupp😅
JonteD: Haha, ja något med mycket energi är det som de petar i sig iaf! :D Jävligt duktiga målvakter också som orkar med matchen. Satan vad de ska dricka vatten 😂
Montén Python: Att ”bojkotta” att köpa säsongskort för att man inte förstår sig på ett lagbygge i början på april är givetvis rakt av patetiskt. Inte minst när inte ett enda spelarkontrakt är presenterat. Någon jävla måtta får det ... | Läs mer
Wedin - Lander - Forsell
Heikkinen - Levinsson - Hartmann
Lundmark - Westfält - Walli
Lilja, Pääjärvi
Det här blir bra det. 73 mål gjorde dessa herrar förra säsongen tillsammans. Lägg till backarna utöver det så kanske vi kommer upp i 90 mål sammanlagt. Räcker väl om vi vinner med 1-0? Eller som Hamrin sa i senaste podden: Om alla gjorde 3 mål mer så hade vi nog varit ett slutspelslag. Men då hade vi både EP och Dahlén under den ekvationen. Nu behöver alla göra 6 mål mer än förra säsongen. Inte omöjligt, men chansen är extremt liten.
Oj, just det. Jag glömde Danielsson. Vart ska han spela?
Pääjärvi som arvtagare till Nubben? Blir Hartmann borta längre än väntat? Måste Wedin opereras igen?