1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 611279 inlägg · 6214 ämnen
« · 3023257 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly Season 2026-27
FrOllik: Ja den ska vara en aktiv sittplats!

Tom Topp: Kan den bli vår första officiella aktiva sittplats?
Något för Adam Sälg att ta tag i!?

Timrå behöver aktiv jobba med att hjälpa till att hitta verktyg till att engagera hela hela att bidra till stämningen.

Underbart! Nu är Luleå utslaget!

Montén Python: Freddan Va lämnar nog inte friviilgt.

Nisse på Mon or: Ok. Så är det nog. Men tänker mer som första tränare. Eller skall de köra det (inte så) väl beprövade delat ledarskap...

Nisse på Mon or: Jodå, han var väldigt taggad inför två år för ett år sedan. Sparken, va.

Montén Python: hade inte Freddan va kontrakt som ass. 1 säsong till?

För övrigt så verkar den nya sittplats sektionen bli en succe. Så gott som slutsålt redan!

Andersson: om vi inte höjer skotteffektiviteten så behöver nog våra målisar ligga på 97% 😂

Montén Python: Hoppas JJ höjer sig en (räddnings)procent nästa säsong . Behöver vara över 90

Gathlopp: Haha, ok. Läste nog bara lite snabbt och slarvigt.

Aja. Ingen Freddan i M0d0 nästa säsong. Men för väl är Hinken kvar. Det finns hopp om en sunkig säsong till för Nolaskogarna!1!1

Montén Python: haha du förstod ju! Så hakade bara på dig.

Knylan: Nä håller med, helt okomplicerat är det väl inte i serielunken. Men i ett slutspel så är det ju mysigt med 2 matchvinnarmålvakter!

Hoppas vi får ut nått liknande med firma JJ-Dichow!

Montén Python: Nu har ju förvisso Söderström gått skadad hela vintern, men här och nu är det ju en total drömsituation när Mann redan har en succésäsong i bakfickan. Desto klurigare att bibehålla glada miner i lunken. Minns att Petter Rönnqvist hade sina dubier på förhand kring vår lösning utifrån att det i praktiken inte är så enkelt, och jag kan nog köpa det nu i efterhand också. 1+1 skulle bli tre, men det blev knappt två under den här vintern.

Gathlopp: Lugnt. Var inte riktat nåt till dig! Men helt sämst var han inte Freddan. Men lite som M0d0 överlag. Bra i HA men för dålig för SHL..

Hockeydynamit97: Heja Löven!!!!!!!

Montén Python: ja vissa verkar missförstå lite här. Vi gick alltså upp två ggr TROTS att vi hade freddan.

Återigen. Björklöven är ett jävla grislag.

Tom Topp: Framför allt så har inte Freddan en Dahlén.

Montén Python: åsså målar lulä just när man skriver nå positivt

DrCox: och så slapp han dras med såna som Rundblad och Olofsson. Måste vara omöjligt att lyckas med såna karaktärer!

Andersson: Skellefteå är ett exempel på att man visst kan ha 2 "förstamålvakter"! Man kan spela båda lite oftare bara...

Pudas borta då är Pontus lika bra. SAIK:s enda problem nu verkar vara att välja målvakt.

Pääjärvis nya nummer är: 0, mr. 0 poäng

DrCox: saft och bulle Dahlén? Kan väl inte stämma?

Gathlopp: Jag tror att hans framgångar hos er kan tillskrivas Jonathan Dahlén till stor del.

Sv: Apropå nånting...
Luleå totalt utspelade och ligger under med 0-2 men klacken sjunger oavbrutet.

Otroligt imponerande, första gången jag gillar nåt dom gör.

Underbart! 2-0 till Skellefte!

DrCox: vi gick upp två ggr med freddan hockeydum. Prestera är inte för alla. Ha kul i Sveriges roligaste bakgård.

Hank: Ja nu blir inte Rundblad kvar nästa säsong och Olofsson verkar vara på väg till Finland så vi kanske slipper båda. Men tyvärr så verkar ju Freddan hockeydum bli kvar i båset nästa säsong så det är ju mindre bra.

DrCox: Helt sjukt att han var ordinarie när vi gick upp säsongen 17/18. Även Molinder som hade skolats om till back.

DrCox: Tack för ditt inlägg här från Sveriges roligaste serie. Ni har nog spännande själv med Olofsson och lagkaptenen Rundblad som har lika mycket karisma som Kristina Lugn. tror även de gillar att sommarträna lika mycket som Karlin

Hank: Hållander och Pärssinen får gärna komma och bredda truppen

RYGG HANS: håller med

#3015772 · Gathlopp · · 2026-04-03 17:59
Ser nu att Barkemo har nummer 91. Så nu tycker jag att Pääjärvi får tacka för sig och ta pension.

Vore guld att plocka 91 från Pääjärvi om han vägrar sluta”

Det är nog detta som är Nubbens frågetecken ;)

Rooster23: Löven tog ju sig upp samtidigt som oss 1999-00, men där höll man inte alls måttet och åker ur tillsammans med Leksand. Löven var ju även nere och vände i gamla division 2 (2010/11-2012/13) då man istället för Sundsvall Hockey flyttades ner p.g.a förlorad elitlicens.

Änttligen ett förvärv 💪💪💪
Uppladdat:

500x0-screenshot20260415192307chrome.jpg

Gathlopp: Jag är less på Forsell och Hallquisth värvningar. Ge mig något mer spännande nu

Barkemo har ju 91 så Pääjärvi har väl inget val. Det är bara att lägga av.

Hank: han blev sparkad på kvällen iaf haha

Bekymrad inför nästa säsong.

Björklöven vann SM-guld 1987. Sedan tappade de 9 spetsspelare. 1988 gick de till SM-final och därefter tappade de 8 spelare. Säsongen därpå åkte de ut och har aldrig blivit samma förening igen.

Timrå tappade Kapanen och Hållander inför förra säsongen. Grym spets. Inför nästa säsong tappar man Emil P och Dahlén. En grym tapp kan man ersätta men inte två i rad.

JanneH:
Hade inte ni en vass finne på gång?

Zäta75: ja jag sitter gärna här och längtar hela jävla sommaren om så krävs för att vi ska landa "rätt namn"

JanneH:
Haha, precis jag brukar glida runt i min Lamborghini med de andra stekarna på väg ut till golfbanan.

Nejdu jag har faktiskt aldrig spelat golf (om man räknar bort minigolf).
Jag är nog dessutom i princip lika mycket lantis som du.

Zäta75: Hoppas på något oväntat, typ en Corso som jag har för mig presenterades oväntat sent på kvällen

Smörgåsen :
Får den känslan samt att visa serier är klara då. Ofta brukar det komma en hel del i april, men inte säkert det gör det detta år såklart. Hellre vänta längre på bra namn än hoppa på första bästa.

Smörgåsen : ja jag är också lite nyfiken på varför det kommer komma mkt inom de närmsta 2 veckorna. Tänker han kanske på att slutspelen där våra tilltänkta nyförvärv Otto K och Barkemo är involverade i, ska vara färdiga?

Sv: Apropå nånting...
Jag håller på Bofors i finalen. Hockeyligan lär få fundera en del o ge en hel del dispenser om så sker, arenan mm. Tar Löven det så blir det roliga bortamatcher nästa säsong så win win för min del.

Zäta75: Tror ingen kommer att lämna förrän vi närmar oss försäsong/seriestart. Och nyförvärv kan ju dröja ett tag. Vad får dig att tro att det kommer inom två veckor?

Vi närmar oss en del viktiga besked om vilka nyförvärv som kommer in och vilka som ev får lämna. Bör komma mycket inom de närmsta 2 veckorna. Spännande.

Joly som det länkades till tidigare idag är välkommen. Verkar vara en riktig målskytt.

« · 3023257 · »