Sitter och funderar över vilken festklädsel man skall välja! Vitskjortan är det så länge sedan jag hade att den säkert vuxit fast i klädhängaren så man kanske skall göra som på matcherna och ta på sig en matchtröja?Men vilken?!?!
(Rotar bland grejorna)
Jo men den här blå med nummer 13 på har aldrig setts i Timrå Ishall men har ändå anknytning till klubben.Ja den blir det nog! Kryptiskt? Kanske läge för lite gissningar? Ja,gissa på och den som mot förmodan får rätt får ett pris av mig. Funderar nog ut något kul pris.Men det är svårt måste jag tllägga så om någon gissar rätt så blir jag väldigt förvånad!! Det blir nog till att lova ett pris till den som kommer något sånär nära för helt rätt är svårt. Scenen är Er!
ernie eagle: Hyffsad gissning!Med beröm godkänt MEN varken rätt klubb eller person. Ge dig inte Ernie!Skippa sömnen inatt och jag tror Du går bet ändå! Men Du kan vara klurig-så kanske!
Bärra Littmar: Letar febrilt efter gamla IFSH-spelare med nummer 13... Men... så illa är det väl ändå inte... *le* Sen satt jag och funderade om någon av våra nyförvärv har varit och lämnat sina spår i dina saker... kan det stämma??
Jimmy: Du liksom många andra har gissat vilt och bra men ingen är nära ännu för detta är svårt. Nu på eftermiddagen satt jag på altanen här på Timrås svar på San Fransiscos Nob Hill och helt plötsligt kände jag samma kväljande lukt som jag kände i sexan vid ett svårt matteprov. När många gnuggar geniknölarna samtidigt så kan denna fräna lukt skapas.Då förstod jag att ryktena från bl.a Sörberge om att familjen Frisks grannar börjat bli oroliga då de noterat att Frisks sitter uppe på nätterna och tänker på detta med tröjan,från Timrådalen sägs det att K.W inställt förberedelserna inför höstens val bara för detta ämne och i Kovland ses Papa Maco förtvivlat slå igen dörren när han lämnar huset och med sänkt huvud vandra upp och ner längs ortens Avenyer funderandes på detta spörsmål!! De som hittills gissat är nog för unga för att minnas denna tröja för det var innan IFSH fanns och Moverare hade kanske nervöst börjat tänka på all mobbning som förekom på förskolan i Järpen under denna era så inte är det lätt inte. Spelaren ifråga är dubbel svensk mästare i ishockey för juniorer och var en gedigen lagspelare utan att ha stjärnglans och var även god fotbollsspelare i ett lag Madde och Anders Lundin har nära sitt hjärta. Reklam på matchställ var inte vanligt då men denna bär en lokalt känd bensinreklam av klar nostalgisk karaktär! Nog med ledtrådar!
ernie eagle: Nä inte någon av dem heller. Men när vi ändå är inne på tröjor så kan jag skvallra lite för att höja beredskapen hos hugade spekulanter att nu ÄNTLIGEN nalkas Tröjauktionen! Foton tas i nästa vecka och sen är det dags! Håll utkik för nu är det nära.
Bo Bly: Lysande tänkt!Grönis var stjärna i TV-pucken men valde tidigt fotbollen men tyvärr fel det också i detta sammanhang. Det handlar om en Sundsvallsfödd kille som spelat bl.a för TIK men kanske inte så känd för den stora hockeypubliken.Står naturligtvis om honom i Timrå IK-en klassiker eftersom han spelat i TIK.Men om ni hittar rätt gubbe så tror jag ändå inte att ni någonsin sett tröjan vilket kanske kan bli en kul grej att få se på festen!?
Bärra Littmar: Känner att jag måste blanda mej i leken - kan Janne Kock ha blivit dubbel svensk mästar i Brynäs tro. Eller är det frågan om JSM eller svensk mästare i forboll eller någon anna idrott ? Min chansning är iallafall Janne Kock ...
Friskan: Inte undra på att det lyst på nätterna i Sörberge men nu kan Du gå och vila med ett stort leende trots att Du INTE gissat rätt!! Gästbokens Grand ol´(förlåt!) Lady har nämligen kommit så nära man kan i denna gissningstävling och vunnit andra priset! Andra priset är att efter kl 23 på festkvällen överta ansvaret för digitalkameran från PerHApps och föreviga fortsättningen av kvällen.Glöm ej att använda vidvinkelobjektivet då det då säkert raglas från hörn till hörn i högt tempo. Frågan kvarstår dock:Vem bar tröjan?
Friskan: Lysande!! Helt rätt!! Hur den sedan ser ut i verkligheten och vilken nostalgisk reklam den bär kan beskådas på festen. Första priset blir att innan Du skall sköta kameran skall stå vid kajkanten med ryggen åt Ortviksfabriken och med armarna utåt så att ingen trillar över kanten. Det är med ståpäls jag delar ut detta välförtjänta pris och med glädje jag konstaterar vilka kunskaper vissa supportrar besitter!!
Bärra Littmar: På fester är det och skall alltid vara kameraförbud. Ni har väl alla sett bilden på tjejen som dansar limbo på någon firmafest, för att sedan hängas ut till allas beskådande på internet.
Per HApps: Festproblem nummer 2 alltså! Synd då det därmed kunnat skapats mer material till Eagle Eyes nästa eventuella nummer! Men det är ju klart,vi har ju bilderna på Willys strip att använda istället,för de verkar ju gå bra att använda eftersom det inte kan jämföras med limbo!
Per HApps: Jiiiiiiiiiiiippiiiiiii, Kamera förbud på feste satan vad lycklig jag blir,,Gillar inte heller desperados med Digitalkameror på fester, så Knylot och actionleffe långa näsan, lämna kameran hemma snälla,,ööööh tänk på att spelarna vill vara för sig själv en stund
Nike89: Rätt intresant att veta vilken koll en ifsh:are har på hur många kameror det finns på TIK-Supporter klubbs fest, nässtan så man tror du var där ifjol
Friskan: Nä sorry!Det var kanske inte något höjdarpris så jag skall försöka fundera ut ett nytt! Suspensoar kanske? Nä får nog fundera lite mer. Väl mött på festen!
Bärra Littmar: Rent informelt, vet du om att Friskan är flicka och rent annatomisk är det viss skillnad på pojkar och flickor har jag hört sett på bio,,öööh ärch var någon som sa det,,,så suspensoar????
Ja, nog kan det bli som rubriken antyder om riktningen som diskussionen nu är på väg håller i sig. Friskan -manlig- jag är skeptisk. Ytterligare en intressant länk..apropå att spränga gränser, men nu handlar det inte om att spränga kommungränser, ligagränser utan..
Bärra Littmar: Jag spelar i alla fall. Själv då? Kan allt, vet allt, har gjort allt, och inget mer att bevisa, eller? Spelar hellre än snackar, det är roligare. De som hellre snackar än spelar förstår inte vad de missar. Eller så gör de det.
Moverare: Jag kan inte allt men har gjort och sett mer än de flesta-bevis i bl.a digra fotoalbum.Spelar med Timrå Oldtimers och är ledare där.Har gjort så över 10 år.Spelat och vunnit turneringar i bl.a Canada o USA.Gillar både att snacka och lira och oftast med ett leende då vi sällan förlorar! Men det är klart att det finns veteranspelare som varit med om mycket mer och då tänker jag bl.a på gamla W/Ö-spelarna Bert-Ola Nordlander och Bernt Arvidson som med AIK spelat veteranhockey i USA,Thailand,Sydafrika och Australien (förutom runt i europa).Fem kontinenter!! Har själv varit i dom länderna men bara spelat i USA. Bert-Ola spelade förresten 10 säsonger i W/Ö innan det blev lika många i Solna AIK innan detta veteranspelande. TIK Oldtimers åker snart för gemensam semester utan hockey och då till Bulgarien men nästa vår åker vi någonstans ner på kontinenten och lirar. Vart brukar Du spela och vilka turneringar har ni vunnit??
Bärra Littmar: Tycker att en människa som relaterar till mobbning i förskolan när han ska beskriva en hockeytröja har hamnat på en löjligt låg nivå. Jag förstår mycket väl att du försökte vara rolig, men mobbning är inte kul. Därför blev ditt "skämt" bara platt och dumt. Och är det något som jag innerligt avskyr så är det mobbning.
Har för övrigt inga idrottsliga meriter att tala om, och är det idrottsmeriter som avgör mitt värde så är du naturligtvis en mycket bättre människa än vad jag är. Grattis.
Jag träffade supporter U.U igår och eftersom han aldrig läser detta forum visste han inget om nån suppfest, undrar om det drabbar många supportrar.......hur många är anmälda någon som vet?
Bärra Littmar: Mack Allan.... den stationen hade jag faktisk helt glömt att den funnits. Bild 63 är den tagen under bordet? och bild 79 är det fotografens vänstra hjärnhalva? :)
timraw: Vad göra en julifredag mitt i semestern med ett självklart bad avklarat? Ja, på väg hem från Vivstavarvstjärn tog jag en avstickare förbi Sörberge kyrkogård där jag utan att känna till var spelare #5 ligger begraven tog mig an ... | Läs mer
Vitskjortan är det så länge sedan jag hade att den säkert vuxit fast i klädhängaren så man kanske skall göra som på matcherna och ta på sig en matchtröja?Men vilken?!?!
(Rotar bland grejorna)
Jo men den här blå med nummer 13 på har aldrig setts i Timrå Ishall men har ändå anknytning till klubben.Ja den blir det nog!
Kryptiskt?
Kanske läge för lite gissningar?
Ja,gissa på och den som mot förmodan får rätt får ett pris av mig.
Funderar nog ut något kul pris.Men det är svårt måste jag tllägga så om någon gissar rätt så blir jag väldigt förvånad!!
Det blir nog till att lova ett pris till den som kommer något sånär nära för helt rätt är svårt.
Scenen är Er!
P.S Alfons bor i Utsikten