Ambroo: Ja, det känns faktiskt som ganska mycket bara kan bli positivare än vad det är just nu. Så om "bara" Zäta skulle bli klar, så är ju det kanon. Visst, då både Zetterberg och Modin har fått sitt genombrott på nationell nivå i Timrå/ST Hockey (inte Modin fullt ut, kanske) skulle det ju kännas ordentligt trist om man nu inte kyckas lösa allt med Fredrik. Nu tror jag man gör det, kanske inte till premiären. Det lät ju på Nubben som "nån gång nästa vercka", ungefär.. gott så. Fördjävla gott så!
Vad beträffar Mika Kiprusoff så ligger jag nog lågt med att ta ut nåt, än så länge iaf. Det hade varit FÖR bra, ja, om nu något kan bli det. Raycroft känns mer "sannolik", på nåt sätt. Vi får väl se...
Men visst, nästa måndag, bortastå i Kempis, med dom spelarna klara för TIK.. då ska det nog kunna bli match!!
Dream Team: Märkligt nog så är jag 99,9% övertygad om att det blir match i Kempehallen även utan de där spelarna. Fast riktigt säker kan man ju aldrig vara. Känns i varje fall skönt att det snart är dags för elitseriepremiär. Vore väl knepigt om inte denna säsong skulle se ökade publiksiffror i elitserien. Fast samtidigt har folk blivit bortskämda med C+ och matcher på PPV. Jag ser då i varje fall fram emot 50 oerhört intressanta och ovissa grundspelsomgångar.
Paddan: Bara en sådan sak som att Linköping har en ny hall lär ju öka publiksnittet med en hel del. Sen blir det ju inte sämre av att ett 20-tal NHL proffs har joinat Elitserien. Har svårt att tänka mig att en match som Frölunda - Modo drar annat än ett fullstatt Scandinavium.
Däremot Globen kommer säkerligen vara endast halvfull. I alla fall fram till Jul då det är sagt att allas slippsnissars gullegris Sundin, ska dra på sig Djurgårdströjan.
Lövva: Jag tror nog att just Frölunda-MoDo hade fyllt Scandinavium med folk ändå. VF-pöbeln lär nog vara rätt sugna på att visa Alexander Steen sin ståndpunkt så mycket det bara går... ;)
Dream Team: Viktig poäng du framför! Hade totalt glömt bort honom! Kan nog bli lite Figo stämpel på honom. Lite skilland kasnke på Nou Camp och Scandinavium men vem vet. Goa Göteborgare brukar ju inte vara å leka med :)
Nog för att det finns en del idioter i Göteborg, men jag tror ju inte de kommer kasta in ett grishuvud, som Barcafansen gjorde mot Figo, i alla fall...:-)
Rip Kirby: kul citat från MoDo-Adam där i sin timråanalys. Det han säger är alltså att om målvaktsspelet havererar och forwards havererar och om juniorerna havererar, då kan det bli kval? Vilka lag i serien hamnar INTE i kval på dom premisserna? 😅