1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581447 inlägg · 6216 ämnen

Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25

2604022 · » Till forumet


Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Zoogin62: Han ska kollas i veckan enligt läkaren inte aktuell för spel
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Nån som hört nåt om Didriks skada?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Charliejfz: TIK har ingen fördel, glöm det..
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Kerstin_k: En spännande match imorgon. Tik har fördel men hoppas förstås på en pinne.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Rip Kirby: [SMÅLANDS]
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
DJ Abbot: Till "Smålands" försvar bör vi väl kanske inte anklaga honom för att försöka vara helt igenom seriös och allvarsam med sina inlägg här. Jag har inga problem att ta hans inlägg precis för vad dom är.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Zoogin62: ja nån form av anti-jinx kommer jag att ta till för att bryta Rögles trend
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
SMÅLAND: Please, kan du sluta kalla ladan för "Sydkraft".
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Charlie2: Lockoutsäsongen 2004-05, med Miika Kiprusoff och Kimmo Kapanen? Timrå har väl aldrig riktigt satsat på att ha två jämnbra målvakter. Säkert mest beroende på ekonomin.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
SMÅLAND: Kul bild. Bulla o Håkan P va?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Juel känns som det man hade Hoppats Svedberg skulle vara för oss.
Jag hoppas han får starta 2/3 matcher den här veckan.
Kommer inte ihåg om de var här eller twitter nån skrev att Johansson är stabilare men Juels högstanivå är galen. Alltså är han i zonen tror ja han skulle kunna vara den som fixar vinst i tighta X-matcher.
Jag älskar fan båda våra keeprar! När var det sist vi hade så bra målisar?
Jaja 89% fucking skiter jag i, spelar vi enkelt egen zon å städar framför kommer de stiga. Sen i slutspel om med guds nåde vi hamnar där så är Statistik whatever bara vinn matchjäveln! Det är där jag tror Juel kan vinna matcher åt oss som vi kanske skjuter femtioelvaskott i magplattan på motståndarekeepern.
Sen klart bästa mv ska stå så är det. Men jag tycker de har varit knepigt JJ startat igen och igen efter förluster. Visserligen är dom inte på han. Men kan ju inte va kul och sitta bänk flera matcher på rad när laget förlorar. Är mest rädd att föreningen slarvar bort han till nån annan klubb för man fegar och är bekväm.
Men med allt de sagt så om vi ska kunna gå långt i ett slutspel så handlar allt om att inte Harnebring dömer våra matcher.

Är påverkad och avstängd på flashback så ville skriva lite, ska bli kul se imorgon vad jag skrev :D
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Rip Kirby: Jag hade fått för mig att det var borta. För mycket julglögg redan skyller jag på :) Hemma ja då är chanserna nog större för vinst
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Ja än ha knappt nyktra till sen i lördas!!
Kniv på strup match imorgon!!!
Dags att VINN hemma i Sydkraft mä!!💪💪💪
Rögglee ska manglas!!
Ja tolerera int en förlust imorgon!!
Nu ladd vi tusen å låt dä rinna lätt ikväll rabbuslingar 🥳🥳🥳
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Cobbel: Lite som när jag själv spelade pojklagscup med Timrå i Sveg på -80-talet. Var kanske 13-14 år, normalväxt, men när vi ställdes mot Leksand fick man känslan av att vi mötte ett seniorlag 🫣🤭😅
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Rip Kirby: Rögle kan vi vinna emot om vi vågar spela fysiskt mot dem. Men de ser ju alltid ut som att vi spelar mot våra äldre bröder när vi möter dem :D
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Hahl Bundy 2.0: Eller hur. Det skrevs om vilken dålig statistik vi har mot Rögle borta. Vilket känns mer än inaktuellt just nu🤔👍
Nåväl, upp på hästen igen eller vad fan man nu brukar säga. Nog ska Timrå kunna kuva dom här skåningarna en gång för alla.

Försvarsspelet som vanligt nyckeln. Men vår nya leadingline visar vägen offensivt genom bra skridskoåkning och passningsspel och förhoppningsvis vassa avslut. Kör, ba kör!!!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Rip Kirby: Jo vi spelar hemma imorgon.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Zäta75: Har jag missat något? Spelar vi inte hemma mot Rögle imorgon?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Zoogin62: Jag tror att det blir tufft. Historiskt har vi haft det tufft mot Rögle borta. Men chanslösa är vi ju inte. Tidigt mål som mot Frölunda och Juel håller tätt så kan det gå..igen :)
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
JanneH: Bra ide. Absolut värt ett försök!🤩
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
JanneH: Timrå brukar ju bryta trender. Då kan vi väl lika gärna bryta en sån trend?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Annaaa: Jag måste lära mig att inte lita på Expressens jävla sensationsjournalistik och deras rubriksättning
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
JanneH: nästa säsong ja
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
JanneH: Vi slipper i a f Tambellini
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Herminator: Ja bara för att jag tippade Rögle på 10e plats har de nu en 5 matcher lång seger streak. Tror ni vi kan sätta stopp för den där streaken på Tisdag om jag tippar dem som topplag istället?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Sputnik: Glömde Pääjärvi insåg jag nu. Så kör denna.

Wedda-Ny center/Hanzl-Dahlén
Hållander-Emil.P-Ny rightare
OJ-Lander-Hartmann
Boyce-Andersson-Värmhed/Pääjärvi
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Sputnik: Håller helt med dig där om pettersson på center, tror det skulle gynna hans spelstil bättre.

Hanzl tycker jag efter han slutat prestera poäng att han går ner sig i spelet, och kan i vissa matcher verkligen ligga på gränsen eller dra på sig onödiga utvisningar.

Skulle vara spännande o testa
1a hållander.lander. wedda.
2a. Dahlen, pettersson. Oliver eller ny
3a. Päjärvi. Ny. Oliver/ny
4a. Boyce,Andersson mieho
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
HKN: Behåller gärna Hartmann, för skall vi skicka honom så måste vi in med 2 rightare i min bok.
Jag skulle gärna se nått sånt här till kommande säsong istället.

Wedda-Ny center/Hanzl-Dahlén
Hållander-Emil.P-Ny rightare
OJ-Lander-Hartmann
Boyce-Andersson-Värmhed/ny

Lundin känner jag mig lite tveksam till och om vi sätter Emil som center så tycker jag det är en bra lösning för att få ännu bättre djup och spets på centersidan utan att behova spränga banken.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
mikenomad: Sett till de senaste matcherna nej. Sen bytet dom gjorde med dahlen o pettersson så har både hanzl gått ner sig.

Säger inte att MPS är en dålig spelare, absolut inte då jag gillar vad han står för ute på isen. MEN platsar han i en 1a ? 2a ? Line. Nej, tror verkligen han skulle blomma ut mer om han fick en annan arbetsroll med tex Lundin o mieho.

Tycker både oliver och wedda har ett sett att skapa som gör att jag ser dom högre upp. Och bara nu en match utan han o jag känner att jag inte saknar hans input lika mycket som jag skulle sakna tex hållander fan boyce också för den delen

Sen var mitt förra svar riktat mycket mot att man alltid ska ta upp historia. Visst grabben har 476 NHL matcher, i världens bästa liga. Då tycker o förväntar jag dock mer av honom än vad han ger just nu. Han är dock inte enda spelaren som jag gör det av, men det var inte där "pucken" låg.
Mitt sett o se, att vilja utforma laget efter är vilka är bäst just nu, vilka skapar och är solida bakåt ?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
söder över: Skicka i väg Hartmann och satsa på en vass rightare. OJ fyller Hartmanns plats alla dagar i veckan.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Jag tycker Pääjärvi är en begränsad spelare vars största styrka ligger i arbetsinsatsen.

Tredje eller fjärdekedjematerial enligt min syn.

Han har visat sig vara duktig på timing i kontringar. Bättre än Dahlén faktiskt.

Han tar emot långa passningar och drar sig fri på väldigt fina vis.

Han skjuter ganska illa och slår inga magiska flippmackor… Han får dock ofta klubba på puck kring motståndarmålet.
Kan jämföras med Landers och E Pettersson nära totala oförmåga att slå in den ”enkla” pucken vid nära mållinjen.

Jag ser gärna Pääjärvi i en lägre kedja men med instruktionen att spela sitt spel!

Att vara först ur egen zon så Rindell och Forsmark kan slå långa puckar för snabba kontringar ibland.

Jag gillar Pääjärvi. Han har erfarenhet och han har kämpat och visat att han duger!

Rönnberg pratade en del om att spelare i FHC saknar kreativitet eller han blev pumpad av en journalist i saken men det är aktuellt även hos oss.

Hartmanns återkomst, OJ’s inledning, Landers fjolår, Hanzls slutspel och Kvalspel. Osv… det finns hockey i grabbarna jävlar i mig vad det finns hockey i dom!!!


AntMarMol!!!!! Förhelvete!!!!! Pilla fram det! Hitta glädjen hos dessa att utmana och pressa sig själva igen!

Med dom igång… då kan Pääjärvi spela i en tredjekedja och ändå producera medans man får lös mer kreativitet i de högre formationerna…
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Andersson:
Nu kommenterade jag bara Pääjärvi, eftersom flera var negativa till honom, jag tycker han gör mycket för laget, min åsikt, ni andra får ha er åsikt.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
solbacken: För att få en jämnare produktion , kan man testa med Hartmann , Lundin eller OJ i andrakedjan tro ?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Bee:
Det var väl så att under tiden han gjorde poäng spelade han med Hanzel och Pettersson. Efter att han fick nya kompisar har det gått i stå.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Knass: Däremot tycker jag nog att vi har större bekymmer i att våra forwards i 3:e och 4:e kedjan inte levererar poäng just nu. Framförallt måste vi kunna ha en 3:e kedja som producerar lite mer.

Lundin börjar jag nog känna mig lite mer tveksam till om vi skall förlänga med.
Erik Andersson däremot är en utmärkt 4:e center att behålla, om han kan tänka sig stanna med en sån roll och lön därefter.

Jag fortsätter också min spaning om att köra Emil.P som center, något som han gjort förr och en roll han är rätt van i.
Då kan man få med honom ännu mer involverad i spelet.

Med tanke på att Hanzl verkade väldigt mån om lönefrågan i intervjun senast så känner jag mig lite tveksam till att behålla honom, om priset inte innefattar att vi har råd med klassback då vill säga.

Då skulle en potentiell centersida se ut så här och det finns utrymme att kunna fynda forward i HA eller om Kapanen kan fynda på den Finska marknaden, för att fylla Emil.Ps nuvarande roll som ytterforward i topp 6, gärna en rightare då.

Centersidan
-Lander
-Emil.p
-ny klasscenter/Hanzl
-Andersson

Inte en helt fy skam centersida.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Knass:
"Finns juh också anledningar till att han knappt platsade i Malmö
"
Karlkvist gjorde 0 poäng i Finland också. Likt förbannat är han etta i torskars poängliga, tätt följd av snömannen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Bee: Jag må också tillhöra skaran att Pääjärvi kanske bör hamna lägre ner i hiarkin, men han har trots allt gjort mer poäng än både Lander och Hållander.
Lite olika förväntningar på förhand om man säger så, lite olika lönekuvert med...

Pääjärvi är en bra karaktärspelare med bra arbetsmoral.
Att ta med tiden i Malmö är dessutom lite missvisande, han har själv sagt att han inte borde spelat då för att han hade en tung skada, som han sedan tog hand om och rehabiliterade innan han kom till Timrå.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Bee: Kan bara stämmande på det du skriver. MPS är väl inte värvad för att vara en poängspruta heller, eller har jag missuppfattat ngt? 😁

Känns som att vi emellanåt glömmer bort att ett lag inte bara kan bestå av superstjärnor här inne. Vi måste ha gnuggisarna som gör grovgörat med. Det enda jag skulle kunna önska mer ifrån MPS är han satt sätter en tackling lite oftare & alltid parkerar framför mål.

En våt dröm är ju att vi hade hittat en spelare som Sean Avery (ni som vet, vet) som aldrig bangar på att så framför kassen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Väldigt förvånad över hur negativa en del är kring Pääjärvi. Offensiven har ju varigt trubbig senaste matcherna, men det är ju ett utbrett problem i laget, och han står för ett gediget jobb.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Knass: Nu tycker jag att det går lite för långt!
Håller med om att Wedda är en bättre lirare än MPS.
Men med det innebär inte på automatik att MPS är helt värdelös.
Nej MPS är en helt okej lirare och som jag vill ha kvar.
Däremot så tycker jag att han skulle passa en bit lägre i hierarkin.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Knass: Du tänker att MPS är en av de som inte presterat den här säsongen?
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
bar mofftak: Absolut han har 467 NHL matcher, men man kan inte alltid ha det i backspegeln om man inte presterar.
Finns juh också anledningar till att han knappt platsade i Malmö
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Alltså, vad skönt det är med tre poäng och att nolla motståndarna!
Jag är inte den som är igång och gnäller alltför mycket, men efter HV-matchen så var det tungt och jag var less. Det blev ett mail till klubbledningen där jag ifrågasatte Dahléns varande på isen i slutet av den matchen och ifall de jobbar på att klura ut vad det är som gör att vi inte stänger ner matcher så bra som ifjol. Som supporter ville jag bara få höra att något görs bakom kulisserna, så att man inte bara tuggar på.
Så det var oerhört skönt att se laget nolla Frölunda igår. Hoppas innerligt att det var ett trendbrott i defensiven!
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Sputnik: Såklart är grön/vita kraftigt på G.
Vi ska ju möta dem på tisdag.
Julle måste få förnyat förtroende hoppas jag..
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Sputnik: Man får rusta för att hålla sig undan bottenstriden ser det ut som.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
DenRöda: Börjar verkligheten komma ikapp Malmö i vanlig ordning? På väg mot 4:e raka med 0-3 underläge mot Rögle. De grönvita å andra sidan börjar vakna till liv efter en trevande start av säsongen.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
JanneH: Våran Målistränare är erkänt mycket duktig med videoanalyser.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Bragd-Birger: ja har vi ingen videocoach eller någon som kan sätta sig ner med Rindell och peka ut alla saker han bör slipa bort? Balansen mellan galenskap och geni tippar väldigt mkt över till galenskap just nu och sånt har vi inte råd med i längden.
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
bar mofftak: OCH Timråfostrad
Låst ämne

Sv: Frölunda HC - Timrå IK 2023-11-25
Satt och kollade på tabellen och noterade en sak, att vi är det lag med näst minst förluster under ordinarie tid av alla lag. Vi har 6 förluster och bästa lag Färjestad har 3 förluster under ordinarie tid. Sämst av alla lag är Oskarshamn med 15 förluster under ordinarie tid. Trots att man grämer sig över att vi tappat många poäng så känns det i backspegeln lovande inför fortsättningen om laget fortsätter plocka poäng i nästan varenda match.
Låst ämne

2604022 · »