1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582984 inlägg · 6215 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2007-03-02

« · 845069 · » Till forumet


Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Sune: Svedberg och...?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Ambroo:

Det är pinsamt som två av Timrås spelare agerade ikväll....hade det inte varit en slutspelsmatch nästa match så borde de varit bänkade! Förjävligt rent ut sagt!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Jean1: trodde han var kanadensare?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Att det ska vara svårt för radiorösterna att hålla reda på vem Moe är!
Nu har jag mailat LG och läxat upp honom för att påstår att han är en norsk produkt! En expertkommentator ska väl veta bättre! Särskilt som han propagerar för juniorer i elitserien!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Bragd-Birger: Precis. Peta till LHC och de faller som ett öschötskt korthus.

Goddamnit, mot Klöbben har vi allt att vinna. Tar vi första matchen börjar hela Linköping att darra med underläppen. Får de igång ett stim blir de å andra sidan jävligt jobbiga.

Själv hämtade jag ut mitt livs första fabriksnya bil igår (Vuxebnpoäng!) Kör gärna in den på sträckan Sthlm-lkpg tor några gånger. Skaru mä Birger?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
RTS: det har de inte heller.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
RTS: Nä, det tror jag inte Har-ald vågar. Men jag skulle verkligen önska det. Lika hemskt att ryka mot dom, lika underbart skulle det vara att slå ut dom. Den matchserien skulle ha alla möjligheter att bli en klassiker av stora mått.

Men inte är Timrå chanslösa mot LHC. Dom har gått bra på slutet, visst. Men dom har också spelat som strykrädda småpojkar den större delen av säsongen. Självförtroende-boosten är förmodligen blott en, två förluster stark. Sen börjar det bli loser-vibbar igen.

Så: blir det LHC är det som alltid första matchen som är nyckeln. Går Timrå på hörntänderna och vinner direkt hemma är det slagläge med pluspoäng Timrå i match 2. Vinst där, och resten av matchserien glider i rätt riktning utan några större bekymmer. Piece of kakel.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
RTS: Bra tänkt...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
El Maco: Du menar väl stake.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Ambroo: Tackar laget och högre makter att vi tog så mycket poäng i Början annars hade det blivit kval.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
RTS: Klart de inte gör. Mesmodo som till och med går ut med att de gärna lägger sig mot Mora. Hade modo som förening haft take (vilket de inte har) hade de valt Timrå bara för att det är rocknroll att ta Timrå. Hade det varit det omvända och vi kunnat välja hade jag tältat utanför Timråkansliet och krävt Mododerby. Modioterna tar vaniljbrynäs för att klara kvarten och åka i semin istället. Vad trist. Tänk er en länsuppgörelse i kvarten. Vare sig TIK eller Modo tar guld - men du skulle ha en Vinnare och en Förlorare efter det. Det räknas det också.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Ambroo: 24 sek kvar ska det vara...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
El Maco: LHC gjorde 3-2 med 42 sek kvar, det känns förjävligt!

Glädjande nog så fick vi se ett genombrott ikväll. Sebastian Erixon spelade enkelt, men ändå smart och kontrollerat och tänk om han gjord mål på sin Strimma-ride...hua! Hur som helst så överglänste han Kokko med hästlängder och även Sanny får ställa sig i skuggan där...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
El Maco: Mora till slutspel! Vilken jäkla vändning de har gjort!

Surluleå är ändå kanonmat i slutspelet, de tror inte på sig själva och det är helt ointressant att de är i slutspel. Synd på Djurgården tycker jag så antidif jag normalt är. Det var ju riktigt drag här för ett par veckor!

DIF i slutspel med 10000 på läktaren i huvudstaden hade varit så mycket mer relevant även om de åkt ut direkt än va Lule med 5100 som också åker ut direkt är. Mora är Buster vilket förlåter att de åker ut direkt med 4800.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Bragd-Birger: Tror du verkligen pingsvännerna från norr väljer oss, inte en chans i helvete.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Huge: Det hade ju vi också...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Då blir det respass i kvarten då, inte en chans vi slår ut clöben, SAatans helvete.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
El Maco: Vågar man gissa att matrialarna får använda klorin när han tvättar lulefilsingarna? Men det blev blott på håret när.

Så, femma. Det innebär således att det kan bli en riktig höjdarkvart mot Framstjärten. Om dom har cojones nog att välja oss framför Brynäs, vill säga. Det har dom naturligtvis inte, därför LHC. Svårt, men vem har sagt att livet är en enkel dans på rosor.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Huge: Hepp! Men det räckte inte fram. Gissar i och för sig att det var mer Luleås franska nerver än Brynäs ståldito som definierade tredje perioden.

Sådärja, där dödade LHC sin match. Lets go DIF-kravall i Cloetta.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
El Maco: Och det med ungefär halva laget borta och två juniorbackar därbak.
Pass upp. Boork har tryckt på slutspelsknappen.... :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Bragd-Birger: Jag har inte kollat på lulä som var klara med 4-0 inför tredje. Shit, där är det dramatik vill jag lova. Brynäsarna återuppstod från de döda, har gjort tre mål till 4-3 och missat en straff efter det.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Snabba ryck på slakaslätten.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
El Maco: Men helvete 3-2....
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
SKIT! gonatt. LHC blir fyra Gråter
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
...och där var vi femma igen.
Kommentera


Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
El Maco: OM LHC vinner i sudden då? går dom om då eller?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Marcus: Tänk om DIF vinner - full tid eller sudden. Vilket jävla åshöjden. I och för sig tragist i så fall för verkliga åshöjden Mora.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. det viktigaste är att Djurgården gjorde mål. :D Nu blir vi nog fyra ändå trota allt. *svettig*
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
dr-nix: Nä, nu är Timrå fyra igen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
andyo: Vet inte hur många holding the stick FrölundaSören kunde ha tagit på sina arbetsgivare
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
just nu är linköping 4:a..
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
andyo: Helt otroligt att domarn inte hittade en hakning nu när Sundh kontrade. Helt makalöst. Men VF spelarn åkte ut när han fällde TIK-spelarn när han egentligen fick felskär eller nått.

Otroligt var ordet. Kan det ha att göra något med att Timrå gjort 2-1?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
In med Erixon nu. Låt honom spela varje byte och slå alla passningar på honom så har vi snart kvitterat.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Nyllet reducerar. Målsnittet håller i sig.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
andyo: Snyggt! 2-1!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
andyo: Hahahaha så tar den dumma jävla domarn ut en VF spelare nu för att jämna ut det hela. Om han ska döma fördel till frölunda kan han väl göra det snyggt istället å bara ta ut VF när dom verkligen gör fula grejer, och inte såna här pinsamma grejer.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Per HApps: Ja, snart är han väl den speldummaste du har sett.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Dream Team: Ja, han lär väl få slasing om han håller kvar Frölunda i ES. Känns verkligen som det.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Dream Team: Det var ju väntat. Det är mycket som står på spel i den här matchen och då måste man ta till andra medel för att inte riskera allt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
wap.hockeysnack.com
Som sagt, hemmadomare...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Kokko får ta på sig på båda målen. Tänk att haka i tio meter utan att ta ett enda skär och sedan slå ut armarna mot domaren när han åker på en hakning.

Men att få skåda Moe och Erixon är iofs en fröjd för ögat. Mitt tips är man man bänkar Kokko resten av säsongen, sedan kan Nubben tända en brasa i sin kamin med Kokkos kontrakt. Tänk att vara värvad som en powerback med fart på rören. Jo tjena , mittbena.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
dr-nix: Ta mig fan bedrövligt att se domaraset.
Snacka om att inte stå pall.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Timrå har inte varit dåliga, kan vi få tillbaka några backar så kan allt hända i slutspelet
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
wap.hockeysnack.com
Minst sagt
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
RocknRolf2: 9 skott på 2 perioder. Hurra.

Men motivation slår klass.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
dessutom patetisk hemmadomare.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Kan inte fatta varför man skall ta så mycket utvisningar. Kokko och Andersson har dragit på sig två stycken tvåminutare var.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
förlust såklart. Hyfsat spel men måltorkan är ju löjlig
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
2-0 VAFAN
Kommentera

« · 845069 · »