1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582177 inlägg · 6215 ämnen

Frölunda - Timrå IK 2007-03-02

846781 · » Till forumet


Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Kerstin_k: 45
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Vilken omgång stammade Frölunda - Tik ifrån? Den var väl en del av en flyttad omgång, eller hur?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Friman SR: Inget fel på er insats igår. Erixson som du nämner varvade bra insatser med mindre bra men han har nog en lovande framtid. Blev livärdd när han nästan gick från egen zon mot vårt mål... ofta junisar gör mål på oss känns det som! Lycka till.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Dream Team: Han skulle ta emot tacklingen av Bergenheim men finnen vek undan. Varpå han blev bentacklad av Sanny.
Ordentligt med otur även om jag inte klagat på 2 minuter för Sanny.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Friman SR: Appropå regler....jag såg inte matchen, utan får väl gå på tidigare erfarenheter, Jonte och Pelle brukar väl inte heller ha tröjan utanpå....
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Jag summerar jag oxå eftersom jag var där....

Frölunda vann rättvist. Vi hade dock och skapade chanser och dem måste vi sätta i slutspelet. Unge herr Erixon var duktig så ung han är, men han gjorde också livsfarliga saker så ung han är. Det finns potential i grabben och han ska ha fler chanser. En domare brukar efter han bedömt orättvist kompensera, det gjorde dock aldrig Persson. Backe kan vi lita på i slutspelet om han gör samma gig som igår. Riku Hahl behövs och med den tryggheten så kommer målen komma i slutspelet oxå...;-)

Då regler... Finns det inte en regel som säger att en spelare ska ha tröjan utanför byxorna??? Isåfall så tycker jag att det är underligt att inte Sören Person tog ut Tommi Kallio redan från första nedsläpp och sedan i varje byte han var inne därefter... Säger jag då som inte e så bra på regelboken, tycker domare gör fel och är är lite blind på ÄLSKADE TIMRÅ IK....;-)

Till slut så segrar ÄLSKADE TIMRÅ IK ska ni se...

FORZA TIK......alltid, alltid...........
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Dream Team: Han var trött domarn gjorde rätt för engångs skull
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
TD: På tal om ovårdad så får vi ju tyvärr lägga Sanny i det facket efter den här matchen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
DJ Hemp: Häng på låset på ticnet.se eller på atg omb eller entré.
Bra ändå att få första matchen hemma tycker jag, kanske LHC, Brynäs vore en dröm men Modo mer troligt stark insats ikväll ändå men lite misstag av M Nilsson och som var 3 mot 1 och nån min kvar, 2 utv sen var det kört "Backe# kanon J Andersson var lite ovårdad.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Taurus: Verkar ha varit många som räknat med vinst ikväll. Visst var Sören Persson mindre bra. Jag tycker för övrigt att de flesta domherrarna är mindre bra ganska ofta. Men ingen kan väl påstå något annat än att Frölundas seger var välförtjänt. Backe gör en kanonmatch, med en stor portion tur. Detta var en mycket bra genomkörare inför framtiden.

Det som är jobbigt är väl just att LHC sprang iväg sista minuten mot DIF och knep 4:e platsen.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Som icke-Göteborgare har jag lite svårt att förstå det hysteriska intresset kring förortsklubben Västra Frölunda. Fotbollslaget drar ungefär lika mycket publik som Brommapojkarna, men hockeylaget - i sommar- och fotbollsstaden Göteborg - skapar mer extas än IFK, ÖIS och GAIS tillsammans. Det måste handla om att vinterhalvåret i baksidan är SÅ djävulusiskt tråkigt och att hockeyn är det enda alternativet (jaji, har bott där själv under samtliga årstider)...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Huge: Brynäs, killarna som säljer sig dyrt. Brynäs, kämparna.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
El Maco: Vilket lag vill du påstå har dålig moral?
Enligt min mening så är nog Brynäs ett av lagen med högst moral.
Resultaten den senaste tiden har inget med moralen att göra, utan handlar mer om andra orsaker.
Det är ju de facto vår höga moral till stor del tagit oss till slutspelet, som jag ser det.
Om det sen räcker i ett slutspel mot mkt bra motstånd, det är en annan femma.
Mora lär väl få Färjestad, så redan där tycker jag att våra odds för att gå vidare är bättre, i en jämförelse med Moras chanser.
Och det oavsett vilket lag som väljer oss.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Huge: En regel som gäller är att "Sönderläst lag med dålig moral kan bli lätt byte"

Visst kan Brynäs skrälla men jag gillar Moras chanser bättre.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
El Maco: "Snacka om att ni är första pris i det här slutspelet."

Vi får väl se. Man ska inte bortse från gamla ordspråk:

"Högmod går före fall" alt "Liten tuva stjälper ofta stort lass"

Nomala "regler" gäller som bekant inte i ett slutspel...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
RocknRolf2: Det ser något alldeles fantastiskt uselt ut framåt. Ändå, kan det gneatas till en 1-0 eller 2-1 efter förlängnin-seger i första matchen kan det gnetas ända till semi.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
RocknRolf2: Nu har du druckit för mycket fredagsgrogg... Mer läsk i spriten!;)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
RocknRolf2:

Kan inte tänka mig att dom gick på full maskin idag, och gjorde dom det så ser det definitivt inte bra ut!!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
4:e platsen
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Per HApps: Det var väl okonsikvensen i hans dömmande man blir lite irreterad på. Som när wennerberg åker ut 2 sekunder efter en krosscheck i ryggen av en VF:are.
Så spel 4-4 ist för powerplay 5-3 för oss.

Fanns oändliga fler situationer där han blåste bara åt ett håll.

Kokkos utvisning var klar men Kallio borde också åkt ut...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
EON:

Ja, det var pinsamt. Kan inte tänka mig att han dömer en enda slutspelsmatch. Då gör P Andersson ett tjänstefel.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Skräp också. Med denna totalt harmlösa offensiv kan vi glömma semifinal, särskilt nu när 5:e platsen rök så plötsligt. Snöpligt slut på en splittrad säsong.

Tror inte ett skit på semi faktiskt... vilket iofs kan vara lovande
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Huge: Jag hoppas att Modo har så mycket hår på bröstet att de tar oss. Har de å andra sidan mer hjärna än testosteron tar du er. Snacka om att ni är första pris i det här slutspelet. Nog för att Timråformen suger svårt men Brynäs post-Boorkförlängningen skulle torska mot Kovland i en SM-kvart.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Taurus: Häng ut han på blocket.. På köpes sidan,
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
DJ Hemp: Ja men då förstår vi varandra.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
El Maco: "Brynäs spelar sin fjortonde match utan seger på full tid och går in i slutspelet som seriens på papperet formsvagaste lag."

Ja, det är ju just det som är det fina i kråksången: att matcherna inte avgörs på papperet.
Så vi får väl se vilka som är så korkade att dom väljer oss.... :-)
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
EON:
Såg du inte matchen? För i så fall missande du jordens hakning av Kokko under 10-15 meter. Hade Persson missat den, hade jag trott att han var blind.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Ambroo:

Jag är fullt medveten om att vi drog på oss utvisningar på löpande band under kvällens match. Dessutom var Kallios filmning - eller hur fan det nu var - i slutet av andra "perren" rent patetisk. Ännu mer patetiskt var domaringripandet som gav utvisning och spel 3 mot 5 som följd och därmed var matchen förlorad...

Men jag avser Timrås effektivitet i offensiven totalt sett. Vi måste fan lyckas näta mer än en gång per match för att överleva kvarten. Tack för det uppnådda målet Timrå IK, men jag vill se en ännu längre säsong!

Edit: "då spelar det ingen roll om VI skjuter 14 eller 38 skott på mål..."
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Ambroo:

Nä, det var det klart sämsta domarinsats jag någonsin sett!!!! Man börjar fundera om det är nåt skumt.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Sören Persson fick två poäng ikväll... Assist vid båda rölunda målen!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Kom igen nu alla neggos, börja negga!!!
Vi är i slutspel. Det var det banderollen sa i sässongstarten.
Nystart, nyslipade skridskor, nya takter! Och försök er på att komma med nå'tt nytt; era repriserande neggobögar!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Huge: Om jag vore med i fångarna på fortet och kom upp till fader Forah och fick svara på en gåta med chans på en nyckel och frågan var som följer:

"Brynäs spelar sin fjortonde match utan seger på full tid och går in i slutspelet som seriens på papperet formsvagaste lag. Är Huge helnöjd?"

Alternativen: Ja eller nej.

Jag skulle ta "Ja" och tror inte att någon lagkamrat skulle behöva simma.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Kerstin_k: Sören Persson kan omöjligt få döma i ett slutspel för då har fomarkåren problem. Räcker det som förklaring?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Sune: Tror inte vi tagit fler poäng ikväll om vi bänkat Strålman...skottstatistiken säger ju en del.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
El Maco: Det är fanimej vuxenpoäng. Visste inte ens att dom tagit upp tillverkningen av Trabant.
Stiligt erbjudande, jag är såväl hedrad som lockad. Finnes goda möjligheter att jag tar dig på orden.

Den trevliga tanken till trots: Modo! Om Lückner väljer oss i morgon ska jag nästan, nästan tycka att han är en man.
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Ambroo: Jag såg inte matchen men efter att ha bevittnat statistiken efteråt klunkar en envis fråga omkring i min skalle - gick domaren på något?

Synd att tappa 4:e platsen. Men vi har ju bara positiva erfarenheter av LHC i tidigare slutspel. Nu är det gasen i botten och plattan i mattan. Tjoho! Kör så det ryker!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Per HApps: Att åka vattenskidor i drygt tio meter duger han iaf till...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
DJ Hemp: Det är ju lätt att prestera offensivt när man spelar halva matchen med en man mindre...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Som sagt, skyll dom två målen på Kokko, tränar han inte skridskoåkning?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
El Maco: "Hepp! Men det räckte inte fram. Gissar i och för sig att det var mer Luleås franska nerver än Brynäs ståldito som definierade tredje perioden."

Jag är helnöjd trots förlusten, eftersom spelet nu börjar funka igen.
Fan, vi såg ju ut som ett Timrå i form, om man ser till slitet på banan.
Endast försynen räddade ju lulingarna från ett poängtapp eller förlust.
Lycka till i slutspelet och härligt att Djurgården missade...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Sune: Såg du nån repris från ifjol??
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
EON: På vilket sätt var han kass, förutom det du beskrev??
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Sune:
Har jag inte sagt åt dig att sluta köpa röka på Sergels Torg?
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
I nästan två perioder satt jag och gladdes över vårt uppoffrande försvarsspel och "Backes" fantastiska målvaktsspel. När sedan allting raserades på 13 sekunder i slutet av andra "perren" fokuserade man givetvis mer på hur jävla kassa vi är offensivt. "Nyllets" kryssrökare hjälpte föga. Fan, vi överlever inte en kvart på snittet en balja per match och detta oavsett motstånd! Jävligt tungt att torska fjärdeplatsen med 42 sekunders marginal, men det känns nästan som att det kvittar. Vi nätar en gång under en match och då spelar det ingen roll om skjuter 14 eller 38 skott på mål...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
RTS: Men jag säger inte han var dålig men osynlig
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Bänka Nilsson resten av säsongen! Han åker omkring som en tupp i hönsgården...Tuff kille!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Per HApps:

Typ Johan Andersson och Anton Strålman...
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Sune: Kan bara tänka på en som var osynlig. Pärsinen
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Sune:
Vilka då? Berätta!
Kommentera

Sv: Frölunda - Timrå IK 2007-03-02
Sune: Utveckla gärna...
Kommentera

846781 · »