1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601366 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Örn-öga: man har rätt att vara överlycklig en dag som denna =)
ångrar att jag inte fick med mig matchtröjjan ner hit när jag flyttade... skulle vart skojj o ha den på sig ikväll =)

BlackBay: Härligt att se att Robban är sitt gamla jag igen.
Krykovs bästa match som jag har sett iaf.

Det är ett sånt härligt go i hela gänget så man fattar inte...vad är det som gjort dom så här ..?

Är det sommarträningen , tränarbytet , nyförvärven eller är det REVANSCH som lyser ur ögonen på alla..?

Jag vet , jag vet...det är fortfarande en massa omgångar kvar , men jag är bara glad , nöjd och TIKare. :-)

Smurf: Ja vafan jag är så lycklig så jag "tröck" på fel knapp !

Örn-öga: jaaa det e jag det...

Kimmo Kapanen, vilken målis !!!
Vilka kämpatag grabbarna visar, iår viker vi inte ner oss i egen zon. Challe-balle och Leffe Dumstrut nu sitter ni nog och kallsvettas !!!

BlackBay: Nu får vi ju inte bli för självsäkra och göra några alltför djupa analyser efter tre matcher. Men att döma av de två senaste matcherna och matchrapporter så verkar ju försvaret ha stärkts rejält jämfört med förra året. Men säsongen är lång. Kan det vara så att det var som första säsongen att man medvetet formtoppar och utnyttjar andra lags underskattning (för visst kan det väl handla om det till viss del, eller?) av Timrå. Kanske har jag fel. Man får suga på denna karamell så länge den varar. Och Djurgården i Globen ska väl inte vara en omöjlig uppgift? Vore skönt om de kom hit till Jönköping med full pott i bagaget och ta Tjurarna vid hornen och visa var skåpet ska stå.

BlackBay: Ja jag håller med dig där , krykov överraskade faktiskt mig possitivt han var välldigt snabb å smidig men som sagt TEKNINGARNA oj oj dom vann inte många måstes tränas på.
Kapanen vilken målis 97% före denna match ojojoj :-))

Smurf:

Nyss hemkommer från hallen måste jag då säga att det ser väldigt bra o stabilt ut i Timrå..... kändes inte som segern var alltför hotad.... fullt rättvis seger..... Kapanen måste ju bli årets målis...
Lindman o Koivunen blir årets nyförvärv.... även Krykov ser stabil ut.....

FORZA TIMRÅ!!!! MOT ALLA ODDS!!!!

bucken: ja men fortsätter dom så här så blir det nog bra det oxå så småningom... lite besviken är jag att jag inte kunde ta mig till matchen och uppleva stämningen =)

Ja jag måste säga att det såg bra ut förutom tekningarna som timrå inte van många och det måste förbättras.

bucken: Ja VART ska detta sluta =)

Jaha då är vi ensam i topp :-)

bucken: ja nu är det nära..... snart dags att inkassera en tredje raka seger....

Jaha nu sitter man här å väntar på att man ska få lomma iväg med ladan som mål.
Ett stort tomrum finns i en just nu , man vill bara se hockey just nu & ssk vist ska vi ta dom va?
Vi har ju revange från sca cupen att kräva eller??
Nä det är klart att vi tar dom vad tänkte jag på 5-2 blir det ju såklart.
Dumma mig fy....

scroll:grattis till att ha blivit av med..Z..,lgt myck bättre o jämn utan hnm.en av svensk hockeys mest överv spelare gnm tiderna.

Var nervös ett tag att Challe skulle börja säga något om slutsspelspotential och annat men nu vidhöll han kvalserieplatsen. Puh... Nu kommer det går bra..!

SPORTEN NU HEJ DÅ

Timrå 2 2 0 0 7 - 2 5 6
Brynäs 2 2 0 0 8 - 4 4 6
HV 71 2 2 0 0 8 - 5 3 6
Frölunda 2 1 0 1 6 - 5 1 3
Luleå 2 1 0 1 7 - 7 0 3
Linköping 2 1 0 1 5 - 5 0 3
MIF Redhawk 2 1 0 1 4 - 4 0 3
Färjestad 2 1 0 1 4 - 5 -1 3
Djurgården 2 1 0 1 2 - 4 -2 2
Södertälje 2 0 0 2 3 - 5 -2 1
Leksand 2 0 0 2 4 - 8 -4 0
MoDo 2 0 0 2 2 - 6 -4 0

Redax 2: Och hur länge dröjer det innan dom börjar ropa efter "träskorna" ska komma och rädda dom som vanligt.

TIK i TOPP

Vi kan nu suga på segerns söttma..... 3-1 otroligt härlig seger. Det viktigaste dock är att vi har inte behöver be om ursäkt för segern i kväll samt segern mot MoDo och det visar ju att vi kan slå alla lag i ES. Det torde visa att de så kallade hockey experter som tippade oss hopplöst sist har nog stuckit ut hakan lite väl långt. För utspelade i ngn match kommer Vi nog inte bli.
Undrar vad Challe Berglund säger ikväll på hockeykväll på 4:an?

TIK-POWER

250kg kärlek: Jo det känns väl tidigt att "sväva" iväg i drömmarna!
Men dagens seger smakar mumma!

Albert Hall: Tack för det !

anders:
Ja enligt experterna så kommer väl alla slå FBK eftersom vi är juh sämst av alla och vinner vi över FBK måste juh de vara sämre än oss... och då kan de väl inte vinna några matcher? eller??

Slask:Och den stunden slutar på Lördag mot Södertälje?
Södertälje har ett spännande lag på gång vann ju också i snygg stil SCA supen.

Hälge: Härlig seger! Grattis Timrå.

iggy: Måste som Mifsupporter gratulera er till kvällens skalp mot FBK. Härligt att se att kaffetanterna ifrån Karlstá inte är oslagbara!!!

GRATTIS TIMRÅ!!!

COLD MAN: COLD MAN: Timrå IK fans kokar ikväll
60 TIKare inloggande av 85 st just nu, vem sa att luleå leder hockey leder hockeysnack ?? Vilken kväll !!!

bolla: Det är visst inte bara supportrar som blir lite "tokiga" efter den här starten. :-)

bolla: HA HA HA, Det är ju underbart. Nu börjar media vakna :)

Nike89: Ja tänk dig om FBK tar sista platsen av oss när säsongen är slut, what a skräll!!

Ville bara säga att OM det går helt åt H-vetet efter de 50 omgångarna kan vi iaf säga att vi var 1a ett tag..

Inte för att jag tror att det gör det, men man vet ju aldrig och Tro, det ska man göra i kyrkan!

Timrå Guldkandidat?
Följ länken.....

Nike89: Jepp så det gäller att njuta av stunden :)

Slask:Men som Ulfbåge sa det har ju bara varit två omgångar av 50.Så det kan ju förstås sluta hur som helst.

Här kommer en uppdaterad tabell...(Länken)

Färjestad-Timrå 1-3, minsann säger Ulfbåge. hehe

Det va otroligt skönt att se tabellen :)

Redax 2: Efter att ha sett sporten... Per Lövström var juh inte bra ifjol heller i LIF...

MB: Haha, så rätt, så rätt... Daladansen kom dock i otakt i kväll...

Härligt.. Sju gjorda mål på två matcher och sju olika målskyttar. Som sagt var det är laget som ska göra det den här säsongen och vilken målvakt vi har Kapanen Kapanen KAPAAAANEN.

iggy:Bara så du vet visar dom ej Timrå.Möjligtvis på Sporten om du har tur.

Helt sjukt... sitter och kollar på Svenska cupen och slår på text-tv och ser TIMRÅ SKRÄLLDE MOT FBK.... och jag bara tjuter ut JAAAA!!!

Rasmus89: alla till TVapparaten NU sportnytt !!! har inte tid att vänta på nerkylningen av ölen har tagit två frysklampar och ett gummi band runt hela anrättningen och videon på

Nike89: Ja i MIF-TIK så blir det nog 3-3

Å glöm inte hockey kväll med tjalle :-)))

Rasmus89: Tack tack nu kommer sporten

Generalen: Det har du iofs rätt i

Rasmus89:Se där ett inlägg utan Malmö kommer krossa Timrå nästa gång dom möts.
Visserligen kanske du får rätt men det är ändå ganska "o moget"

Slask: Å andra sidan hade TIK 20 utv. minuter ikväll vilket förmodligen kraftigt bidragit till FBK:s skottstatistik.

« · 124425 · »