1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601743 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
ståpäls: Unka? Usla? Underåriga? Uppsala? Uruguay? Ultras? Ulmekott? Ukulele? UsamaBinLadin? :D

Kvällens knep & knåp: gissa ordet.

KamratFöreningen U......... Supportrar.

Utförsäljning av souvenirer i E.ON Arena 28-30 mars.
En välvillig tolkning av detta skulle ju kunna vara att det är nya prylar på g.
Eller ska vi kalla dom nygamla...

Vet inte vilken fot jag ska stå på när det gäller ifsh idag.
Å ena sidan skulle skadeglädjen nå oanade höjder ifall dom åker ur.
Å andra sidan är det antagligen en nackdel att inte ha en allsvensk samarbetsklubb i stan. Hmm...

ståpäls: exakt så tänker jag med.. exakt i denna stund kunde vi ha stått i LLA/Scaniarinken och jublat över 1-0 i matcher till Timrå, allt detta har sabbats pga några misstag i en match i Onsdags..ÅÅÅÅÅÅH!

Och exakt nu kunde Krykov ha tekat i Scaniarinken och de rödvita regerat på läktarna... Så jävla bittert.

Fy fan vilken härig match i Lördag.
I lördag stod jag och tre kompisar 5m ovan Dif-fjantarna och man kan ju förstå varför det bråkas så mycket inom fotbollen.
Efter att hört på deras omogna beteende i två perioder skanderade vi "Ni kan gå hem nu" och "åk hem till Tensta" och vi var lika mogna.
Undra när rösten skall komma tillbaka, Ikväll är det Globen som gäller.
Forza Timrå.

ståpäls: Den som vill ladda upp inför matchen kan läsa en intervju med en lugn målvakt i DN

Medan jag satt på stan idag och tog en matbit droppade tre tikare in efter varandra och hämtade käk. Hoppas kocken sköter sin handhygien annars kan vi vara illa ute imorgon. ;)

ernie eagle: Fy ... vad bra att Kimmo ska stå ikväll.. Påstår att han är bättre än Kipper för närvarande, om man ska jämföra matchen mot Modo samt i Globen, mot Kippers senaste matcher.. för mkt misstag, såna som inte Kapanen gör!

Idag vinner vi!! Publiken, hjälp till!
Vi är Timrå & Vi ger a l d r i g upp!

Friman SR: Här kommer en lite "Up warming song before the storm"

Någon har säkert hört Linda Bengtzing, ni den vet den klämkäcka bruden som sitt Pepsodent-leende förgyllde eftermiddagarna i TV4:s "Ordjakten" innan hon tackade för sig bara för att veckorna senare dyka upp i delfinal nr.1 i Göteborg med den härliga slagdängan "Alla Flickor" som åtminstone jag tycker är en äkta schlagerlåt utsprutandes ur Fame Factory-fabriken i Skara under ledning av Bert Karlsson.

Nu har jag gjort om texten rejält i ny Timråtappning...

"Fräls oss ifrån ondo, Kapanen, fräls oss just ikväll, Kimmo Kapanen. Han bara tar när alla andra ger, tar ju allting som han ser. Försök att skjuta mål, det blir ända bara i luften tomma hål, klubborna går av, frälsaren mitt i vägen står, för han är ju vårat nav. Fräls oss ifrån ondo, Kapanen, Fräls oss just ikväll, Kimmo Kapanen.

Hel och fräsch, jadå finns ingen bukt, ingen hejd. Psyk-finnen är tillbaks, åh nej, han måste tamejfan vara lejd. Världens jubel bryter ut, på Västra stå. Nu får vårt lidande faktiskt vara slut. Bara alla jobba för varann så det i ansiktet blir blå, så kan det faktiskt bära frukt, Kapanens tröja har efter matchen en frän odör, en svettig lukt. Precis som det skall vara. Så fräls oss ifrån, Kapanen, fräls oss just ikväll, Kimmo Kapanen....

Texten kan fortsätta om man vill, men det var i allafall en bit på vägen...

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

Om det går åt helvete idag så hoppas jag att Krykov får en rejäl hyllning efter matchen.

orion: djurgården är inte det en serie i sundsvalls tidning ????

willysson: åkej dårå, kämpa och seger får det bli.
Muppvalls tidning tippar 2-2, jag tippar att Mattias får fel...
IGEN!!!

Frisco: "Don't knock masturbation. I´ts sex with someone I love"

Woody Allen

Å vi ger ALDRID, ALDRIG, ALDRIG upp...

FORZA TIK.....alltid, alltid.........

willysson: kan ju alltid hoppas för det gör jag värkligen men man ska vara förberedd på allt

falo: Idag vinner Timrå med 4-1, känns så iallafal för mig.

willysson: timrå ik har alltid varit mitt hjärtas lag men denna gång tror jag djurgården vinner kvarten mot tik men jag är inte ledsen för det när man tänker på vad timrå ik åstakommit på fem år två gånger semi och en gång kvarten inte illa det av en "nykomling" får väll hoppas på ett bättere år nästa år

Frisco:

"Den är inte lång, men smal, fast den luktar som en stor"

Jimmy Uhlin fd, supporterordförande

willysson: "Sist jag var inne i en kvinna var när jag besökte Frihetsgudinnan" Woody Allen

orion:

" Jag råder er inte till att arbeta utan till att kämpa.
Jag råder er inte till fred utan till seger"

-Friedrich Nietzsche

Skarin: Käre Andreas...
Jag behöver inte kolla upp för att förstå att trumman är tyst!
Öron är mitt yrke!
När det har varit tyst tillräckligt länge kollar jag upp för att se om jag ska springa upp och ge dej hjärtmassage, men mina ögon (som är långt sämre än mina öron) förvissar mej om att du är vid god hälsa, men liite trött...
Dags att filma klacken en hel match, möjligen skulle bildbevis kunna visa att Timrå IK har en medgångsklack!

"Du och dina barn och någon kvinna här och där"...
Kvinnosyn?
Vi fick till slut igång den berömda klacktrummisen med den underbara ramsan "Vi är Timrå och vi ger aldrig upp"

Ni måste slå ut drygDjurgårn så att det blir tyst på Wikegård någon gång.Hoppas verkligen att ni fixar detta!!!!

orion: Tyckte jag körde på helt okej i sista perren. Du kollade väl upp vid fel läge. Men det är i alla fall bra att du och dina barn och någon kvinna här och där maler på med den mycket uttjatade ramsan.
Tyckte att vi i sista perioden malde rätt bra med "Begravningsramsan" under stora delar av perioden och sista 5-6 minuterna med "Åh Tiiii-iimrå".
Så du har faktiskt helt fel......tyvärr återigen. Ärligt talat så vet jag inte vad du yrar i egentligen.

Försök få igång andra som bara står med armarna i kors hela matcherna istället. Gubbar kan!

Tycker inte vi är sämre än någon annan i motgång. Ska väl vara den ansiktsmålade gubb-klacken i Färjestad dårå.....

På lördag får vi problem med 50 st "fuck you-fingers". Det har du rätt i i alla fall. Då gäller det verkligen att öppna munnen, orion.

Nu börjar filmen Pensionat Pärlan med inslag av gnäll-tutor. Hua. Pinsamt.

Selina: Visst är det för jävligt...
Sluta snacka om "klacken bäst i världen", patetiskt!

orion: Ja det blir mest enskilda personer lite här och där som försöker göra sina röster hörda när det går dåligt för laget.

Timrå IK har en MEDGÅNGSKLACK!!!
I tredje ikväll såg det mörkt ut, men inte bara mörkt utan:
"Största möjliga tystnad..."
Jag tittade upp, Skarin stod buttert halvsovande bakom trumman, varför då? Jo Timrå ligger under, och då är man ingen klack längre!
Min älskade dotter tar upp "Vi är Timrå och vi ger aldrig upp", vi är tre som skriker den, till slut har väckt delar av klacken, som till slut väcker trummisen.
Det här är ingen Skarinkritik, en trummis är som en servostyrning på en bil, vrider ingen ratten händer ingenting! Det här är kritik av en klack som tror sej vara den bästa i Sverige...Haha! Femtio Djurgårdare dödar oss lätt!

orion: klart man måste få bli besviken när de går dåligt, men jag tycker han brukar trumma på ganska bra när timrå ligger under också

orion: Ja jag tar tamefan inte åt mig av att vara tyst när det går dåligt. Jag har ingen röst kvar så fort serien startat. Men jag kan hålla med om att många står som om käften vore limmad med superlim när det går dåligt. SKÄRPNING!!

General_Moisio: Det enda jag säger ar att gode Skarin kan bli lite lessen ibland när det går emot. När han slår på trumman är han bäst!
Gäller hela klacken, tystast i stan, eller bäst i världen!

Skarin: Jag måste säga att jag vart imponerad i Söndags.
Då tom. Norra läktaren körde igång fast klacken var tyst.
ALLA Ville ge 110% då.
Varför skulle det vara någon skillnad i kväll ?
Nu i kväll behövs det mer än vanligt.
Skarin, du får nog ta på dig förtroendet att se till att allt flyter . så länge som vi inte har någon klackledare som jagar på allt och alla.

En homogen ljudmur skall råda i hela hallen.
Inte en Djyrgårds supporter skall höras.
Vi skall tysta dom förgott !

I Kväll kära Timrå Supporters skall vi ta hem segern både på plan och på läktaren.
Bonnjävlar ? Skall dom där som kommer från Rinkeby, Kista, Wårbygård och Tensta mflera säga. Finns bara en komentar till det.
- NySvenskar

orion: Jag tycker inte man ska begära så mycket från Skarin, jag tycker han gör ett kanon jobb förstår inte alls hur han orkar men de gör han. Annars kan du ju ställa dig själv där å trumma får du se hur jobbit de är.

Så sluta klaga på Sveriges Bästa Klacktrummis! Han förtjänar inte nå negativt utan bara positivt.

Viktig match ikväll! Förlust ikväll å de e kört!

orion: Som så många gånger förr pratar du i nattmössan, din lilla nattuggla där.....

Använd din äldre stämma imorrn på matchen så kommer det här ordna sig ska du se. Jag efterlyser mer sång på ståplats. Akustisk klack känns för tråkigt.
Tycker det var en bra stämning förra hemmamatchen (frånsett första perioden).

Folket nedanför trumman (inte alla), undra vilka regler dessa har...

Avslutar med ett passande citat:

"Slå på trumman bonnjävlar, slå på trumman bonnjävlar".
- järnkaminerna

Krossa köttmuren!

I have a dream...

Imorgon har Skarin svetsglasögon på sej, man blir mer musikalisk ju mindre man ser, och om motståndarna gör mål märker man inte det, utan fortsätter tappert att trumma!
Förra Djurgårdsmatchen var trumman tyst när den borde ha hörts...

"Älska mej mest när jag förtjänar det minst,
det är då jag behöver det som bäst"...(remember?)

En väldigt bra regel för en klacktrummis!!!

ståpäls: Klacken måste visa var skåpet stå När Djurgådens fans Hyllar ??
Marcus Nilsson. Skall vi tolerera sådana IDIOTER . Vi måste stötta ALLA våra Spelare , och Ännu mer för dom det går dåligt för .Ingen skall väl sätta sig på oss... och tro att dom är bättre än oss ELLER?????? Hyllar dom Nilsson så Hyllar vi Koskinen osv.......

ståpäls: Visslingar och burop får bara inte finnas. Då kan man lika gärna gå hem. Kom igen nu, låt oss spräcka decibel-rekordet på 114!

Herminator: En annan sak som oroar mig lite inför imorgon är publikens reaktioner om matchbilden blir densamma igen, och vi hamnar i underläge.
Missnöjet kan sprida sig snabbt med visslingar och burop. Då blir klacken viktigare än någonsin. Stötta, i med- och motgång!

ståpäls: Mental träning var en stor del av passet idag. Hoppas att det kan få grabbarna på rätt väg igen. Våga/Ödmjuk...

En upp och två i minne. Gör vi som Kenta brukar göra dvs håller serven så tar vi det här trots allt. Spelarna måste försöka slappna av och spela ut så ordnar det sig. Lättare sagt än gjort kanske.

Underbart tifo igår. Ståpäls!

Nu är det bäst av fem. Vi har ännu aldrig förlorat en kvartsfinal borta. Sex raka segrar. Forza TIK!

mattias - 74: Ja...det kör vi på!

Oraklet f Alnö: Hahahaha....

Springsteen:

Säg inte för mycket nu.. Indalsälven börjar typ i Ånnsjön. Väster om Åre om jag ska förtydliga. Fast är det medströms eller motströms ni hade tänkt? Går ju flyta runt lite, lär väl ta en månad, men det skulle ju kunna gå att flyta på en flotte hela vägen ;-)

SMÅLAND:

Då kan vi ha sällskap för jag skall gå Naken runt Siljan om Leksand klarar es kontraktet ;)

SMÅLAND:Instämmer med föregående talare !!!

KÄMPA TIMRÅ IK KÄMPA!!!!
MOT SM-GULD 04/05!!!
Låt oss vinna o jag ska simma naken längs HELA indalsälven...
Skål i vargtass...

orion: Glöm inte att ställa pucken på högkant på söndag...!

HerminatorJr:

Jag har hjälpt till....

har spelat 50:- på både en 1 och X i matchen...

och jag vinnar aldrig någonsin på Oddset...

Kom igen nu Timrå... :-)

orion: Javisst! vilka gör mål då? =D

« · 576490 · »