1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600519 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Timråit H-sand: När man hör det här så förstår man varför ev. operation nämndes tidigare löst för någon månad sedan eftersom allvarliga ljumskador kan till slut ändå kräva op. trots väntan på självläkning..

Här får man verkligen hoppas att Pärssinens ljumskar håller ihop för utan hans spetskunskap blir det tungt. Han behövs bredvid Jonte då dom höjer varann rejält.

TIKbiff:
På puckprat på hockeyligans sida kan man dessvärre läsa att Pärssinens ljumskskada inte vill ge med sig och att han ska genomgå ett nytt test på måndag.
Tidigare idag läste jag på hockeyligans sajt att Micke Andersson uttalade sig om både Carlsson o Pärssinen där han sa att de tränbar för fullt och att det snart är på gång med comeback. Han sa dock inget om att Pärsinens ljumskskada inte vill ge med sig, men lite oroväckande är det att läsa på puckprat om Pärsinens ljumskskada. Bara att hoppas att testet går bra och att han kan vara tillbaka om en ca vecka. Just att Pärsinen kan komma tillbaka tror jag betyder mycket för laget.

TIKbiff: Orkar inte ens negga längre, DJ Hemp, var är du? Men jag tippar att ST tippar seger, låt säga 3-2 till Timrå! Professionellt, Roland!

uhahl:
Hm, din länk öppnar bara HS engång till för mig, hänvisar du till
"skadeläget" uppe till höger?
Det är väl ändå någon här på HS somm uppdaterar detta, då litar jag mer på en intervju med våra tränare som är gjord idag...

uhahl:
Var ser du det?
"
Anfallsspelarna Timo Pärssinen och Robert Carlsson tränar för fullt och lär vara tillbaka inom kort.

- Timo ska genomgå ett test innan han lämnar klartecken och "Robban" är nog inte långt borta, meddelar tränare Andersson"

Detta är uppdaterat kl 13.56

mikenomad: ser även att Statusen på Timo blivit ändrad från mitten på Januari till januari?? Bakslag eller???????????

mikenomad: Från magsjuk till skadad när det gäller Nilsson alltså. Ja herregud.

mikenomad:
Reagerade på samma sak, vad har hänt med Nilsson?
han försvann ju med magsjuka, den måste ha tagit jävligt illa, snart kommer väl ett pressmedelande att han måste operera sig och blir borta en månad, jag menar vi fick ju tillbaka Nylander nu....

På vilket vis är M. Nilsson skadad? Han finns inte uppsatt som skadad under rubriken "skadeläget" här. Före nyår var han väl sjuk och missade två matcher därför, är det fortfarande så?

Ambroo: Jadå...vi ska inte förstora upp skadeproblemen som råder i dagsläget. F.n ser TIK:s skadelista ut som många andra lags, vi är inte värre drabbade än lag som tex FBK el. MIF. Skillnaden är väl att TIK haft problem sedan oktober ungefär och att dessa har varit på tongivande spelare samt i så pass riklig mängd. Men de miserabla resultaten på sistone beror naturligtvis även på att de friska spelarna varit dåliga, att laget är inne i en djup formsvacka. TIK är just nu ES sämsta lag....

Men detta kan snabbt vända! Kan det bli 3 p i morgon och ytterligare poängkap under den närmaste framtiden börjar kvisten grönska igen och allt ser genast mkt ljusare ut. Så mycket betyder nämligen den otroliga säsongsinledningen att trots denna långa Golgatavandring är det inte mycket som krävs för att TIK på allvar är inblandat i toppstriden igen! Men fortsätter detta, ja då börjar det snart osa katt på allvar...

mikenomad: Ev. ja... MIF kommer imorgon till match med endast fem backar, tre centrar och fyra forwardspar. Kan vi gå på fyra hela kedjor och 7 backar så ska det väl ändå kunna gå vägen...

Ambroo: Ok...Nyllet ev in som center alltså..för även om forwardssidan är väl tilltagen när alla kommer tillbaka är det ju lite klent med centrar när Hahl blev skadad. Thätinen (center i SAIK) uppges vilja röra på sig...

Gorkyman: Om jag inte är helt ute och cyklar så duger Nyllet i en sådan roll. Vill minnas att han på försäsongen spelade center i någon match, bl a i SCA-cupen.

Ambroo: Ser dock lite klent ut på center-fronten när Hahl inte är med. Inte kvalitetsmässigt men dock i numerär. Vem går in och tar 4-center platsen ?

GO TIMRÅ GO fortsättning på er.

TIKbiff: Läste mig till det nu.. måste ha läst lite snett tidigare :)

actionleif:
ja det var ju det jag menade :-)

Ambroo: Ja, en riktigt stabil defensiv back är vad som behövs om något! En som kan rensa framför egen bur!

Men arslet fram... Detta oändliga tjat om värvningar på forwardssidan. Vi har 14 stycken att tillgå när vi är skadefria och då räknar jag inte med Hahl. Är det på nån position som det bör värvas på så är det på backsidan.

TIKbiff: Att Robban har bäst +/- kan ju ha att göra med att han missat lagets tunga tid..

Captain Crash: Fan vad glad jag blir.... :-D

Varför hålla på att tjata om Manderville i detta läge?
Han står under kontrakt denna säsong så det finns ingen anledning att
störa honom, tror nog inte att hans finska klubb skulle uppskatta det heller.
Lika lite som om vi skulle höra efter med Åkerman i Hv71 om han skulle vara sugen att bryta sitt kontrakt, eller varför inte Kallio i Frölunda?

Det är en sak om det är en spelare som får minimalt med speltid och det inte verkar fungera i klubben, då tror jag nog nubben skulle prata med honom, EFTER att först ha talat med klubben om det är okay.
Hur f-n skulle det se ut om alla satt och ringde kors och tvärs till spelare som stod i kontrakt mitt under säsong?
Tror inte att det är speciellt uppskattat av klubbarna.

Kanske Skellefteå är sugen att ringa till Hedström? han är ju våran sämsta spelare i + - statistiken, fast speltid får han ju...
Noterbart, robban som varit skadad en längre tid är den som är BÄST i Timrå, det säger allt vad resten av laget presterat dom sista omgångarna.

In med Timo på lördag.....

actionleif: Även ifall dom inte vet hur hans namn stavas så vet dom vad han levererar

Ambroo: Tänk att folk som trånar efter honom inte ens vet hur hans namn stavas.. hehe..

Nylander tillbaka är väldigt trevligt men också väldigt väntat

Ambroo: Han verkar orkar forchecka än den gamle (36 till våren)...K. Mandervile
9+9 på 23 matcher och 6+ i plus /minus. tyvärr verkar ju Espoo gå till slutspel så att få se honom i Tik känns inte troligt..eller.

Captain Crash:
Det var en GLAD nyhet!

Nybbe: Varför skulle dom prata med honom ?
Han har är ju kontrakterad. Så han kan ju inte spela för oss.
Han skulle ha fått förlängt redan ifjol.

Nybbe: Näe, men man kanske har kontaktat K. Manderville?

andyo: Man undrar om det var en dröm att komma till slutspel,eller om det var ett mål,för det är en jä.. skillnad. Det som sker den här veckan ,det visar var vi står ,sen vilar ödet i våra händer eller i andras ,kanske i Kentas
eller Kents.
Ett tjänste fel vore att inte kontakta K Manderwille,har hört att man inte har talat med honom alls ....Säker källa!

Sune: Ne varför nöja oss med kapanen, vi tar hit källarsson, Fredik Andersson, Bosse Ahl, Henrik Eriksson osv.

Hoppas du håller käften när Backlund och alla andra i laget kommer in i formen igen.

Sune: Fast långsiktigt känns ju Enorth som en jävla grej. Han lär ju knappast sticka över till NHL än på ett tag, så han kan gott och väl mogna i ett ES-lag. Frågan är ju dock om inte SSK kommer att gå upp, jag tror det. Då behöver vi inte fundera på vart Enroth hamnar.

htikare:

Ta hit Kapanen och ha Backlund som backup...

Om inte SSK går upp i elitserien så vore väl Jonas Enroth en bra ny andremålvakt i Tik för nästa säsong..det är ju lite Krizanstuk över hans spelstil!
(menar inte att han är lika bra som denne..)

Janken: Kanonlåt om Jonte, bra gjort.....man fick sig ett lite gott skratt...

Klart det blir en trea på lördag!
Vi har ju hämd att utkräva!

hem.bredband.net/struten/

Ja Nyllet lär kunna spela för enligt källor så va han nere kring jul och tränade med hans lillebror i MB och då gick det bra han körde på med dem men han sköt inte slagskott.

NYLLET; PÄRSSINEN; NILSSON & CARLSON VILL JAG SE I MATCHDRESSEN PÅ TORSDAG ANNARS BLIR DET ÄNNU EN FÖRLUST.

JimmyH: Japp, jag hittade lite olika matchprogram från säsongerna 1988-89, 1989-90, 1990-91, 1991-92, 1995-96 ;-)

Per HApps: Jag slängde in ett gäng jag minns från huvudet nu och DreamTeam har rotat upp gamla matchprogram så sidan fylls rätt snabbt just nu. ;)

Per HApps: kan du inte börja med att åtminstone skriva av matchprogrammet för i år så kan vi börja skicka över siffor för tidigare år sedan?

Du får en på vägen: 10 Joakim Nilsson

Per HApps: ?

TIKbiff: Tro de, men är inte säker.. Men vi kan ju alltid hoppas att dom är tillbaka mot MoDo nu på lördag

Kerstin_k: Japp den sänds på PPV.. :)

ÄlskarTIK:
Japp, det jag funderade mest på är om "strax efter nyår" innebär denna vecka, kanske hemma mot modo?

ÄlskarTIK: Gahh.... Kan dom inte börja trilla tillbaka nu? Känns som en otroligt viktig match mot Malmö. Visst fasiken sänder dom den på PPV också?

ÄlskarTIK:
Har skapat en nu undersida om tröjnummer, bidrag gärna!

TIKbiff:
Enligt Timrås läkare Johnny Karlsson:
Timo Pärssinen:
Väntas kunna spela strax efter nyår.
Robert Carlsson:
Lika som för Pärssinen, väntas vara tillbaka strax efter nyår.
Kimmo Lotvonen:
Tillbaka om ca 2 veckor.
Peter Nylander:
Fått special sydd hanske. Mycket upp till han själv när han kan spela igen.
Hahl: Kommer troligen inte kunna spela mer i grundserien

lincoln:
Hoppas på ett bakslag för MIF på torsdag, någon som vet hur det ser ut på skadefronten? (skadeläget uppe till höger tror jag inte riktigt stämmer)

TIKbiff: hmmm. Inga resultat går med i kväll...
Då var det 12 pinnar ner till kvalserien då... hua

10 ner till Mora, och de har två matcher mindre. Som vanligt i såna här situationer kommer man efter en stunds analyserande på att man inte kan backa sig ur en uppförsbacke. Det gäller att vi själva börjar plocka poäng nu, annars är det kört.

Känner igen detta från fjolåret då man mest bara satt och hoppades att den och den inte skulle ta poäng, medan vi själva radade upp torskar

« · 809078 · »