1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602235 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Kerstin_k: Kunskapen om att LHC nu spelar som dom förväntats göra och har en uppåtgående trend.
För övriga lag känns det ju betydligt osäkrare, så att LHC räknas bort tycker jag är fullt logiskt.

Hassan: Sedan kan man ju ifrågasätta hans val av lag. Hur kan, exempelvis, Linköping inte hänga med i den där röda skaran av lag då dom har exakt lika många poäng som oss? Vad är det som gör att dom inte också är indragen i striden om slutspelsplats om vi är det?

Hassan: Ibland funderar jag om han har blivit tvångsförflyttad från skvallersidorna. Hans hockeykunnande är verkligen bristfälligt...

Hassan: fst å andra sidan verkar ju inte expressen ha så stor koll på läget.

"Mikko Laine, som tog en sargretur och elegant chippade in pucken över Markus Korhonens benskydd."

expressen.se/index.jsp?a=818661

Vart hittar han Timrås taskiga attityd nånstans? Vad menas?

expressen.se/index.jsp?a=818950

actionleif: Å andra sidan känns det mer befogat att fokusera på något som händer en gång/säsong (klackuppslutning), än det som händer 54 gånger (tomt på ståplats). Dom där 'var är publiken?'-reportagen med medföljande bild av en far och son på en ödslig läktare körs ju varje vecka.

Lite roligt att det blir så uppmärksammat att DIF fyllde Hovet - Wow

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,968471,00.html

Skarin: Det fanns nog inga marginaler kvar att ta av åt andra hållet ;=))

Nåja - Skit i spelet - Gör detta till nationell helgdag - Domustrappan till nya Sergels torg

Nu börjar segertåget!

Skarin: Böjd att hålla med dig. Kändes lite att marginalerna var på vår sida efter första perioden. Klockrent stolpskott och lite andra småsaker - precis vad vi behövde! Hoppas att marginalerna bestämmer sig för att vara med på vår sida på lördag också.

Känslan innan matchen: "Låt oss ha lite flyt nu då för fan. Dax att dom där jävla marginalerna väger över till vår fördel".

Känslan efter matchen: "Äntligen!"

Kerstin_k: Samma här. Tänk att nolaskogs aldrig beter sig som man vill ..

Regins mål påminnde mycket om det #42 gjorde i supportermatchen

actionleif: Synd att lillasyrran vek ner sig på hemmaplan. Annars hade min smått patetiskt lilla kassa på spelkontot faktiskt blivit lite större.

Per HApps: Synd att man fegade ur å inte lirade reskassan på en tvåa ...

Bragd-Birger:

Så att Masken är "hockeyexpert" på AB, hade inte han utbildat sig till fertilitetsdito på gamla dar?

Hahl Bundy: Jag håller med! :)

ÄlskarTIK: Frågan är hur deprimerad man blir av själva matchen.
Laget ser i a f ut som det bör. Tre treor (backar + center) och fyra ytterforwardspar. Ett beprövat TIK-koncept - visst körde man hela 03/04 med endast elva forwards?

Inga problem med komponeringarna, förhoppningsvis blir det speed på såväl Sundh/Nylander som Hedström/Hallin. Minst två Hallinrondell-pass-inåt-från-bakom-mål-till-framstötande-Hedström vill vi se.

Försiktigt positiv nu. Magen vibbar inte helt obehagligt. En bedräglig känsla bottnandes i ett par dars matchuppehåll och förträngning? Vi får se. Spännande blir det!

ÄlskarTIK: Mantrat i Kellys Hjältar måste fram.
Donald Sutherlands rolltolkning som en galen stridstanksförare som hela tiden propagerar: "Positive waves. Positive Waves."....det är skönt!

ÄlskarTIK:
Tähtinen som var tänkt som förstecenter i Skellefteå
är rejält ute i kylan, finns inte ens med i truppen mot DIF i kväll.

Så vilket lag blir först att ta honom?

Ryck upp er nu allihopa här inne :) Även fast de kan vara svårt..
Hehe man blir ju deprimerad av att läsa alla negativa tankar här inne..

lungan:
Ja det känns som det stuvas om i formationer och backpar, kanske blir bra detta

htikare:
WENNERBERG, Mattias 2. MOE, Erik 14. LAINE, Mikko
4th Line

--------------------------------------------------------------------------------

19. SVENSSON, Björn 17. ANDERSSON, Johan 18. RYNO, Johan
3rd Line 9. KOSKINEN, Kalle 8. LINDSTRÖM, Sanny

--------------------------------------------------------------------------------

11. NYLANDER, Peter 13. REGIN, Peter 10. SUNDH, Oscar
2nd Line 30. KOKKO, Petri 36. STYF, Pär

71. HEDSTRÖM, Jonathan 79. WARG, Fredrik 16. HALLIN, Per
1st Line 7. SVEDBERG, Johan 6. STRÅLMAN, Anton

Goalkeepers 35. ASPLUND, Johan
31. BACKLUND, Johan

Nu går vi runt på exakt lika mkt folk som MIF och vi spelade inte match i senaste omgången så idag kan vi inte skylla på orken i alla fall, idag ska bara vinna vi är klasser bättre än MALMÖ, så vinner vi inte idag så kommer jag i alla fall bli grymt besviken och ARG. Men det håller jag för mig sj det slipper ni höra här.

Vi vinner med 3-0 och Våra backar med målvakt gör en stro match sedan kliver Nyllet Ryno och Andersson fram....

htikare: Om man väljer att spela på tre femmor eller fyra forwardspar återstår att se.

htikare: Hedström-Warg-Hallin

T T: vart på swehockey hittar Du detta?? o hur blir förstakedjan?...

Uppställning finns på swehockey nu.

Nylander-Regin-Sundh....me like it!

Nu jävlar Timrå! Tillbaka till grundstrukturerna, tillbaka till det enkla, tillbaka till Timrå IK. Kämpa, åk skridskor och kämpa ännu mer! Ikväll gäller det! Fy fan, spännande!

Passande låtval att ladda upp med:

Bryan Adams - We're gonna win

Kom igen nu Timrå!

Shadar Logoth:samma här undrar ibland vad frugan är!!!:)heja Backlund..

TIKbiff: Du menar som något i stil med din Styf-tröja? ;)

Långben: Dags att plocka hem Crippe.

Det enda jag önskar nu förrutom att frugan skll komma hem är att Backlund för göra ett par riktigt saftiga räddningar och att vi sedan gör första målet....

Ör det för mycker begärt....?

Helg Ernest:
Inte nu längre, dom tog ju tvättmedlet.

Tips, hör efter med alla pensionärer om dom sett något mystiskt i tvättstugen.

htikare: Mackans turtröja är borta.
Nackdelen är ju att dom förmodligen stinker som svin.

Mappe: Som Ronny Eriksson skulle ha sagt-- Vi skall nog "vara måttligt glada" snart kommer nästa (vatten) skada! ( el. ljumskar, armar, knä, hand, tänder, magmuskel, diskbrock, fingrar, axlar...men annars är det ganska bra med Tik.. hoppas undrens tid inte är förbi!

Helg Ernest: Jag ser hellre ett finalspel en ett rafflande kvalseriemöte!
Ja, jag förstår att det var ironi!

Helg Ernest: Och helst av allt vill du väl åka ner, så vi får spela mot Sundsvall igen va? Nänä, rafflande slutspel låter bättre!

TIKEUNDERBART: Finns det nått mer spännande än ett rafflande kvalspel ?

RTS: Skärpning. Vi skall inte spela någon kvalserie, fortsätter vi bara att stötta grabbarna blir det slutspel med allt vad det innebär!

RTS: Tänk om spelarna hade samma inställning, undra hur det skulle gå då?. Om dom inte tror att dom kan vinna har dom inget att göra på isen. Om det kunde smitta av sig lite i GB'n skulle det bli roligare att läsa inläggen. Klart som fan att det är endast 3p som gäller ikväll.

RTS: äh vi vinner mot malmö,stenhårt jobb ingen viker ner sig defensiven!backlund stor spelar igen i kassen!låter mycket bra det där!

Kvällens Tips :4-1 till miffo. Lika bra att vara inställd på brakförlust så man inte blir tok besviken.
Klara vi Kvalserien med nuvarande prestanda??.

lungan: som jag sagt förut så tror jag inte vi få ser nåt mera av både Hahl och Pärsinen i år. Så dom kan vi nog sluta drömma om.
Vi få hoppas på Robban och Nilsson i stället.

Mappe: En Abba klassiker funkar ju också ..

Ska man skratta eller gråta?
Ska man sörja eller le
åt det liv som blev oss givet?
Kan du svara mig på det?
Ska man sörja allting tokigt
man får höra eller se?
Allt man känner vara krokigt?
Eller ska man bara le?

actionleif: Ja det är lika bra att sluta drömma
Det går åt helvete i allafall
För om man drömmer om Paris
Hamnar man på något vis
Likt förbannat i Hudiksvall.

Den funkar nästan alltid, fantastiskt!

Som sagt första matchen för året och ännu inte med 4 hela kedjor, längtar då nå fruktansvärt till att robban och timo kommer tillbaka, om inte de är tillbaka så är slutspelsplatsen inte vår längre, vi har tio poäng ner till mellanskitet och med två matcher mer spelade. För att vi ska vara kvar och behålla en slutspelsplats tror jag att vi behöver vinna 8 av de sista 20 matcherna som jag i dagsläget inte ser som omöjligt men som sagt detta innebär att våran trend måste ändras NU, Niklas Urban NU. och det är idag. Det är ett nytt år, och vi har fått tillbaka en härlig spedster i Nyllet och Ryno börjar finna sin roll och andersson börjar få tillbaka farten och Heddan börjar känna vittring i att gå komma till slutspel.

Och förhoppningsvis med en del tvekan så har nog Backe tha man tagit sig i nackskinnet och sett på hur enroth och gistet arbetar i JVM målet, lite mer aggresivitet till folket, Snälla.

Som sagt jag hoppas och tror att vårat gäng har kollat på JVM och sett vad smälla och fart innebär, spelar Timrå som JVM killarna så kommer vi krossa resten av säsongen.

Vem vet kanske kan Timrå ha fejkat sin svacka genom att redan i November börjat träna in för slutspelet och de börjar äga nu ingen de sista 20 omgångarna vi börjar med 20 bra latjar lite på skoj i 15 och sedan tillbaka som i början sista 20. Om detta visar sig så skulle jag med mpnga andra bli extremt glada... Vi gjorde gick upp till 6-6 mot HV71 där visar vi vad vi har ta nu fram det varje match.

Shadar Logoth: Jag tror v
faktiskt vi klarar femminutessträcket innan första baljan ramlar in bakom
baklund.

1-0 slutar föta perioden och matchen slutar 4-1 till mif

Helg Ernest: Ja, många av matcherna har vi nog fått stryk i alla fall. Alla lagdelar behöver höja sig både defensivt och offensivt för att det ska räcka till slutspel. Men senaste hemmamatchen mot Brynäs är ett exempel på en match där en hygglig målvaktsinsats av samma klass som början av säsongen förmodligen hade bärgat en trepoängare. Nu är det dags att ge Backlund chansen att hitta storformen igen och inte byta från match till match.

Om Backlunds matchvinnarform kommer tillbaka kan vi vinna några jämna viktiga matcher, som vi kanske inte är värda att vinna spelmässigt.

Repeter: Den kavrten glömmr jag aldrig......stod kvar på läktaren efter slutsignlen tills hallen stängde....

Kände mig helt tom....

actionleif: Nu tror ju inte jag att vi vinner ikväll tyvärr. Men visst, oddset smakar friskt och fräscht.

DIF, LHC och LHF är tre klara ikväll. Bara att lasta på ;)

actionleif: Men å andra sidan så kan man ju bli sittandes hemma sen också ..

« · 809984 · »