1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600408 inlägg · 6212 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Så blev det bara Jonte kvar...

Spelar ej:
5. Daniel Fernholm, vilar
6. Magnus Johansson, vilar
27. Jimmie Ölvestad, vilar
51. Mika Hannula, ansluter till truppen på onsdag
79. Fredrik Warg, vilar

SKITKRÖNIKA! Klart man ska få bua om man är besviken.
Däremot förstår jag inte hur någon kunde vara missnöjd mot HV71, då kan man inte mycket hockey...

DJ Hemp:

Håller med vilken pajas krönika. Buh!

DJ Hemp: Upplever också det han beskriver som ganska el. mycket sällsynt bland Tik-fans..då man knappt märkt under matcherna så känns det en aning missriktat mot kärntruppen av Tik-supportrar.... men man vill kanske hitta nån ny vinkel bara i hockeyskrivandet!

T T:

"Brånis" snackar skit! Så mycket bättre stöd än i e.ON arena går det la inte att få, inte på den här nivån i alla fall. Har snubben aldrig stått i klacken eller!? Spridda missnöjesyttringar bland sittplatspubliken existerar väl överallt. Om det nu finns en publik som kan lyfta ett lag till SM-guld, så är det väl Timrå IK:s...

Brånfelt dömer ut delar av publiken...

Ambroo: Ursäkta mig.

Jobba in den här nu då;

Jag tycker dock inte att denna modell ska massproduceras. I stället borde de som används på lördag vara exklusiva och auktioneras ut, det bör ge en hyfsad slant.

Hitta något sorts jubileum för en sjuttiotalsmodell framöver och sälj dem till fansen i stället. Röda, vita och snygga.

Frella:
1:an väljer mellan 7,8
2:an väljer ett av dom två kvarvarande lägst placerade lagen.
3:an väljer ett av dom två kvarvarande lägst placerade lagen.
4:an spelar mot det kvarvarande laget.

Frella: Jag har hört två olika bud:
1) Ettan får välja mellan lag sju-åtta.
2) Ettan får välja mellan lag fem-åtta.

Jag vet inte vilket som stämmer, någon som kan hjälpa till?

Frella: Är det inte så att att lag ett får välja mellan lag 7,8? Lag 2 får välja mellan det 2 lägst rankade lagen efter det osv?

Laken: Blir Frölunda åtta så är det väl bara ettan eller tvåan som får lov att välja Frölunda även i år?

Laken: Får man välja? Trodde själv att lotten avgör vilka man möter. 1,2 lottas mot 7,8 och 3,4 mot 5,6. Nån som vet?

T T: Ja inget lag 1-3 lär ju välja Frölunda och då blir det just 4'an som får möta dom.

T T: Vf.står bäst som Västra frölunda,,,Goa gubbar=)

Nu har jag avslöjat Kenta och laget; Bengan-taktiken! Man håller igen lite och bara bevakar sin femteplats för att slippa Frölunda i kvarten.

Nu till något muntrare: saxat från VIF:s hemsida

TIMRÅ IK Supporterklubb 2006-års stipendiat!

Västernorrlands Idrottsförbund (VIF) firade sitt hundrade år under 2005. Med anledning av detta beslöt styrelsen att årligen utdela en utmärkelse kalla VIF-trofén. Förutom en trofé består utmärkelsen av ett stipendie på 10.000 kronor.

Utmärkelsen kan tilldelas lag, individ, förening eller organisation, som gjort något speciellt inom idrotten värt att belöna. Det kan vara ett bra resultat, en fantastisk prestation, en ledargärning, sportsligt uppträdande utöver det vanliga eller ett utmärkt arbete i en styrelse.

För 2006 har VIF:s styrelse beslutat att utmärkelsen skall tilldelas Timrå IK Supporterklubb.

"Idrott är roligt och skapar kontakt mellan människor. Så står det i Idrottsrörelsens verksamhetsidé och riktlinjer. Timrå IK Supporterklubb bidrar i hög grad till att det är roligt att gå på idrott. Klubben skapar kontakt med alla och en oslagbar stämning i hela Eon Arena. Detta vill vi belöna, säger ordföranden i Västernorrlands Idrottsförbund, Leif Thunman."

Utmärkelsen kommer att utdelas i samband med Timrå IK:s hemmamatch den 29 januari.
-------------------------------------------------------------------------------------

Prisutdelning i morgon alltså. Jag har ännu inte sett några gratulationer från Ångermanland...

T T: Det var helvete vad fröl stänker in mål.Dom måste vi ha efter oss efter 55omg.Förlust på lördag finns inte i min värd 5-6poäng på dom sista 4omg innan uppehållet borde vi kunna ta.Sen gillar jag inte att 4timråspelare ska spela i trekronor vi behöver ha dom hela och friska för det är ett jävligt tufft program efter uppehållet med match varannan dag.

4-0 till Frölunda...förlorar vi på lördag kommer strecket kusligt nära igen.

irre: Kul att du skriver på officiella sidan! Fler, tätare och bättre uppdateringar är efterlängtat.

actionleif: Äh vadå... Sjötungan kommer väl?

Vi får ju vänta med vilka konsekvenser det blir när det gäller kvartetten TIKare i LG Games när grundserien är färdigspelad (det är topp 4 som gäller) och under slutspelet (räknar alltså kallt med slutspel).

timrå_ik: ja, nog värker dom allt. Hahl, Pärssinen, Lotvonenoch Koskinen! Jag menar att skador säkert VÄRKER!

timrå_ik: Kolla den glada nyheten på Timrå IKs hemsida!

expressen.se/index.jsp?a=848055 här är allas utlänska spelare

expressen.se/index.jsp?a=847753 dåligt? ja kanske för timrå som villa ha så många finnar

äntligen vet man något om timo pärssinen

Ingen comeback
– En anledning är ekonomin, men inte hela. När alla spelare är tillbaka så har vi 15 forwards och nio backar, säger Norberg.
Men Norberg lämnar en liten öppning.
– Jag kan inte säga till hundra procent att det inte blir något. Men ser det ut som i dag så kommer det inte att inhandlas några nya spelare.
NÄR DET GÄLLER: TIMO PÄRSSINEN KIMO LOTVONEN SÅ VÄNTAS INGNEN AV DESSA GÖRA COME BACK FÖRRÄN EFTER LG HOCHEY GAMES

ja tror pärssinen kan spela nu men att dom vill vara på den säkra sidan så han inte går sönder igen därför (väntar dom nog med honnom ????

timrå_ik: Jag kommer ihåg min ungdom, då värkte finnarna också...

MERA FINNAR I TIMRÅ = UNDERBART FINNARNA VÄRKAR TRIVAS I TIMRÅ

Röda Tallen: Ja dom lär nog inte tacka nej.Det är mest frölundaspelare som som gör.

Ambroo: Sant. det som dock är tråkigt med det hela är ju att ingen av dem kan vara med på supporterfesten som är den på lördagen då.

Personligen tycker jag att det känns skönt nu att laget får träna o återhämta krafterna nu i 5 dgr tills dom möter Saik nu på lördag.
Känns välkommet faktiskt.

actionleif: Klart pojkarna ska spela och jag tror det här kan höja samtliga. Det är ju inte direkt någon blöjturnering i öststaterna...

Rooster23: Tvärtom, tror jag. Det är nog vad Jonte behöver just, ett konstaterande, en nytändning, en ny miljö. Sedan är han hetare än någonsin i slutspelet(hoppas jag).

Rooster23: Jag tror snarare att det är detta som han behöver,att slippa den press han har skapat på sig själv, att föra första kedjan och vara kung
på isen ..Nu lossnar det var så säker
Angående ny spelare ,varför inte ta hit SCHNABEL ,en man som stog när andra föll

actionleif: Jag tror inte dom tackar Nej. Dom vill nog spela VM.
Är man uttagen ska man inte tacka nej. Men det är ju synd att dom blev uttagna.

LingaN: Man kan ju hoppas att de har mod nog att tacka nej.

Iofs kan det ju som det står vara en VM plats på spel .. men man borde väl ändå sätta klubblaget före, det är ju trots allt därifrån lönen kommer

LingaN: Precis det sista Hedström behöver i det här läget.

LingaN: Hur Hedström kan platsa där just nu är en gåta.

Enligt Dagbladet så har BÅG plockat ut Jonathan Hedström, Anton Strålman, Fredrik Warg och Johan Backlund till LG Hockey Games.

LingaN: Jag vill inte verka spydig men på min tröja står det så här...

"I was at the end of my shift, BUT you never know what kind of garbage you´re gonna pick up" ;-)

På hockeyfloskler här till höger så står det:
  • I was in the of my shift, and you never know what kind of garbage you will pick up.
Men visst sa Manderville "I was in the end of my shift, and you never know what kind of garbage you´re gonna pick up"?

Här är lite statistik för analytikerna. Vi gör nästan hälften av våra mål mellan 30:e och 50:e minuten:

När kommer domen från Anrell då? Han kanske är så chockad efter Xons version av Du gamla, du fria så han har tagit timeout.

För er som inte var där; tänk Hendrix och The Star-Spangled Banner.

Skarin: Satt och kikade på reprisen från i lördags igår, konstigt nog blev jag inte störd på Virus. Nu visste man iofs att det skulle bli seger men när jag kom hem efter HV's 6-6 match och var på ett strålande humör och tänkte att nu ska jag se reprisen direkt, då tänkte jag att inget kunde få mig ur balans, Virus lyckades.
Åter till reprisen på Modos match igår sökte jag tom. saker att hänga upp mig på utan att lyckas

mikenomad: F.ö. frågar jag mig varför, VARFÖR har Sveriges samlade lärarkår så usel koll på allt som är viktigt? Hur många gånger har man inte suttit som ensam, ansvarsfull farsa på ett föräldramöte när TIK spelar? Andra "lyckade" krockar är landskamper i hockey, EM/VM-kvalmatcher i fotboll etc...
Det slår sällan fel. Så nu bär det iväg, ska försöka hinna åter till slutet av perre två iaf.

Bragd-Birger: Har ju de senaste omgångarna följt upp din Kefir-mage med de sura uppstötningarna min egen levererar inför varje match. Så även denna gång....gaserna i magen skvallrar om dyngtorsk och en stenhård landning på marken igen.

Allt är som det ska mao, oddsen för seger så bra de någonsin kan bli! :-)

« · 830703 · »