Blir inte förvånad om vi förlorar dom två närmaste matcherna, heller. DIF som, kanske, har vaknat till med målproduktionen och sedan HV och dom vet vi ju vad dom kan.
Frågan är vad som händer med grabbarna OM det skulle bli två ytterligare förluster..?
pettsson: Vad jag menade var att han har fått sina betvivlare, den gode Kapanen och många vill slänga in Freddan. Visst, Fredriks tur kommer, men av kommentarerna från matchen att döma var det inte Kimmo Kapanens fel att TIK förlorade, han fick istället beröm gång på gång...
Hälge: För min del är jag fortfarande VÄLDIGT nöjd om vi hamnar på 8:e plats efter 50 omgångar. Och om man är realistisk är även 9-10 plats över förväntan. Vi har nog blivit lite förblindade av den grymma starten på serien. Det är väl klart att förluster kommer.
Nu gäller det bara att inte deppa ihop. Det kommer fler segrar men att tro att TIK skall ligga på övre halvan hela serien är kanske att ta i.
Hälge: Den som vet svaret på den frågan vet om TIK kommer slutspelsplats eller inte :-)
Klarar de en svit på fyra-fem matcher tror jag faktiskt att det kan bli slutspel. Om jag inte minns fel började TIK förra säsongen relativ hyggligt. Det var ungefär nu, dvs. efter 13 omgångar, som raset kom. Till synes lätta hemmamatcher, (AIK, SSK m.fl.) blev förluster och det var då kräftgången började. I år tror jag dock inte det blir samma trend, de ser helt enkelt för starka ut.
bucken: jo nog alltid vinner alla över DIF alltid.. dom e inget vidare... men FBk kommer dra ifrån i tabellen nu.. många vunna matcher nu på sistonde...
Det blev en väldigt strulig situation där på slutet. Tjernkvist kör på Kapanen och domarn visar ut en difspelare på 2 min och Christian Sjögren på 2+2. Vi får se om webradio reder ut saken närmare sen.
Struligt situation eller inte. Tycker personligen att det är anmärkningsvärt att TIK, som i jämförelse med andra lag inte spelar särskilt fult, alltid drabbas värst i en fifty-fifty situation (gruff där flera spelare är inblandade).
Dessutom, har TIK verkligen gjort sig förtjänt av 5*2 utv.min? Lahti verkar förövrigt vara av samma virke som Lärking i fråga om bedömning av Timrå.
Det är så jävla mycket härligt grått och massabruk över Timrå IK!
SM i svårmod och ångest.
Jagade av kronofogden. Explorer, rödnästa grå gnällgubbar, sliten hall, vad fan är lyxiga loger? Läktare brantare än pisten i Svartlien, sprucken ... | Läs mer