1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602193 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
Nej lind 2 min 17.35

Micke Lind 2 min...

Time out av Timrå

Jaha, det var det. Men som mike66 sa. En förlust hemma mot ssk är inget att gräva ner sig för. Bara inte detta förlorande blir en trend...

Kapanen storspelar

Gonatt.

4-1

bucken: Visst låter det betryggande när Kapanen storspelar, 4-1, Ahola....

I tom kasse

Go natt

bucken: Precis, då storspelade han ju inte direkt. :o)

Ja, då tar vi nya tag på Tisdag då!

KÄMPA TIMRÅ.

Oden: Japp, hemma mot Djurgården. Hoppas det går bättre i det återmötet än mot FBK.

Ha de' alla Timråtokar!

Hälge: Man får beklaga förlusten. Synd att ni inte vann och fullbordade trippeln för norrlandslagen.

Portello: Ja, det var ju tråkigt. :-(

Blir inte förvånad om vi förlorar dom två närmaste matcherna, heller. DIF som, kanske, har vaknat till med målproduktionen och sedan HV och dom vet vi ju vad dom kan.

Frågan är vad som händer med grabbarna OM det skulle bli två ytterligare förluster..?

pettsson: Vad jag menade var att han har fått sina betvivlare, den gode Kapanen och många vill slänga in Freddan. Visst, Fredriks tur kommer, men av kommentarerna från matchen att döma var det inte Kimmo Kapanens fel att TIK förlorade, han fick istället beröm gång på gång...

Hälge: För min del är jag fortfarande VÄLDIGT nöjd om vi hamnar på 8:e plats efter 50 omgångar. Och om man är realistisk är även 9-10 plats över förväntan. Vi har nog blivit lite förblindade av den grymma starten på serien. Det är väl klart att förluster kommer.

Nu gäller det bara att inte deppa ihop. Det kommer fler segrar men att tro att TIK skall ligga på övre halvan hela serien är kanske att ta i.

Helge: Jag har exakt samma tankegångar som dig, men det jag undrade över var hur grabbarna tar en eventuell förlustrad på 4 matcher eller mer..?

Hälge: Den som vet svaret på den frågan vet om TIK kommer slutspelsplats eller inte :-)

Klarar de en svit på fyra-fem matcher tror jag faktiskt att det kan bli slutspel. Om jag inte minns fel började TIK förra säsongen relativ hyggligt. Det var ungefär nu, dvs. efter 13 omgångar, som raset kom. Till synes lätta hemmamatcher, (AIK, SSK m.fl.) blev förluster och det var då kräftgången började. I år tror jag dock inte det blir samma trend, de ser helt enkelt för starka ut.

Helge: Frågan var hypotetiskt ställd. :-)

Helge:
i fjol började raset redan efter 8 omgångar då dessa matcher spelades.....

BlackBay: Du har rätt, börjar bli gammal...

MIF, AIK, Linköping, SSK, Luleå, Brynäs i omg 8-13 resulterade i 3 poäng, där började kräftgången. Så faran är över??? ,-)

bucken: ja det va jätt nycke skot på målvakten

Jaha 15 min till nedsläpp hua...

bucken: ni har stora förväntningar på ert lag va?. ha inte de.. ni kommer förlora...!... tredje raka förlusten nu går det utför för er!

FredrikM: Glöm dä säker seger i kväll.
Ni ska int´ bli kaxiga bara för att ni krossade Brynäs....
Det gör väl alla.. 4-2

FredrikM: Jaha sorry tog dig för en dif:are såg sen att du var fbk:are.

Jaja sak samma vi kommer inte att dala så speciellt mycke.

bucken: jo nog alltid vinner alla över DIF alltid.. dom e inget vidare... men FBk kommer dra ifrån i tabellen nu.. många vunna matcher nu på sistonde...

FredrikM: Hmmmm Mif-fbk 1-0 nu

Tik spelar bra nu verkar det som..

Per Hallin åkte ut nu.

pettsson: bra spel av tik

Lindman fick klubba i ansiktet. Ingen åtgärd av domaren...

Robert Lahti!!!

Webradio... Finns den tillgänglig under alla matcher? Vart någonstans får jag tag i den isåfall`?

Kasparov: MIF-FBK 3-0 Målvaktsbyte.

Jag: Gå till www.hockeyligan.se och klicka på "hockey live". De sänder alla matcher varje speltillfälle.

pettsson: Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Cassel

1-0

Casselstål!!!!!!!!!!!!

Kasparov:På text tv stog det att det var Thomas Andersson som var domare.Kul ibland och se vilka fel som finns....

16.26

Niklas Falk klagar hos domarn för att han täckte skott med ansiktet. Hmmm.

1-0, Casselståhl!

We will survive...

Cha la la la laa lalalalalalaaa lalalala lalalalaa

Vad händer i Malmö? 4-0 till hemmalaget mot regerande mästarna Färjestad.

Hur gick målet till?

Box play för tik

Paus ja va skönt

Det blev en väldigt strulig situation där på slutet. Tjernkvist kör på Kapanen och domarn visar ut en difspelare på 2 min och Christian Sjögren på 2+2. Vi får se om webradio reder ut saken närmare sen.

Struligt situation eller inte. Tycker personligen att det är anmärkningsvärt att TIK, som i jämförelse med andra lag inte spelar särskilt fult, alltid drabbas värst i en fifty-fifty situation (gruff där flera spelare är inblandade).

Dessutom, har TIK verkligen gjort sig förtjänt av 5*2 utv.min? Lahti verkar förövrigt vara av samma virke som Lärking i fråga om bedömning av Timrå.

Generalen: Håller med dig där men vi är Timrå å vi ger aldrig upp så det här löser sig nog...

« · 147273 · »