1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 602089 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
nectis:

Är det inte ganska svårt att utse Sveriges bästa supporterklubb? Vad väger in, liksom? Hur väl sammansatt styrelsen är, hur bra skött ekonomin är, hur ofta man gör tifon, hur ofta man ordnar resor...mer?

El Maco: För övrigt ska jag ut till timrå och spela lite hockey. actionleif och Edström och några till. Vi har inlett ett samarbete mellan supporterlagen. Eftersom vi vunnit fyra av fem så ska vi låta våra juniorer och mindre begåvade som spelare, som jag själv, stå på tillväxt i timrå.

El Maco: Tack, men det känns som åtminstone en förlorad poäng.

Moverare: Grattis till en pinne ikväll föresten.

Per Styf har också +2.
Men det finns lögn, förbannad lögn och statistik, så siffrorna säger ju inte allt.

Erik Moe har -2 och Magnus Nilsson -1, bara lite fakta för att balansera debatten.

Moverare: Heja Svedberg. Mot DIF var han dock riktigt olycklig. Värsta var inte att han drog på sig tre tvåor, det värsta var att han fick fortsatt speltid efter det.

Sune: Inte skulle väl en rönalle erkänna att en Sundsvallare är bra.

+2 enligt www.swehockey.se.
Rätt bra för att vara så dålig.

Dream Team:

...eller så har kanske Svedberg varit bra de senaste matcherna?

Kapten Lindow: Jag får vill titta på +/--statistiken.

Dream Team: Hoppas det, men kan ju inte uttala mig om det.

Stenkarn: Det är kanske Eric Moes förtjänst att han har lyft sig de senaste matcherna..?

Moverare: Svedberg var helt sanslöst värdelös i matchen mot Djurgården. Tre (onödiga) utvisningar och nästan inte ett rätt på banan.

Moverare: Tycker att du har en poäng där, men komihåg att Timrå har ju faktiskt släppt in hela 15 mål. Svedberg ligger väl bakom minst 14 av dem.

Uddan: Med tanke på hur usel Svedberg nu är enligt dig så är det märkligt att timrå ändå leder serien med 10 poäng. Svedberg spelade ju ändå drygt 13 minuter senast. På den tiden borde han ju ha hunnit med hur många misstag som helst som resulterade i baklängesmäl, och kanske även ett par självmål.

ståpäls: Grattis, Oscar! - till nomineringen...

Fanzin: Seriöst, vi måste ha sveriges bästa supporterklubb just nu?

Eaglegirl: Se länk.

Någon som sett om det kommit upp någon film om tisdagens tifo mot Modo ????

Knylan: Syndes inte så bra men det duger ju, Sedan måste jag få fråga vad äre dom sjunger alldeles på slutet?

Kerstin_k:Finns på länken, Sanny1 & Sanny2

TIKbiff:

Är det inte på Eniro man ska kunna hitta allt?

knaskamilla:
Va faan...inte ens spay kan man hitta något på, dom säger att
man till och med kan hitta tjejer där, men banjoballongerna är slut...

TIKbiff:

Inte heller Wikipedia erbjuder någon hjälp.

knaskamilla:
Lika illa på Altavista...jag fattar inte..
Kan någon ringa svenska akademin så vi får en lösning på detta..

73Sjöbba:

Nu vet jag inte om de var namngivna, jag syftade mest på att det stod Crocs på dem. De kanske kallas banjoballonger?

Tyckte faktiskt att det var ganska intressant att lyssna till Sanny på P4 och turen runt i bussen. Det är för lite sånt från vårt hockeylag. Sånna här gånger kommer man på sig själv med att sakna Sjögren och hans krönikor. Dom var ju klockrena.

Förnedringens tid är här.

knaskamilla: Var det så dom heter? Trodde att dom helt enkelt hette banjoballonger

73Sjöbba:

Tyckte du att det var roligt med Crocsballonger? Hm. Inte höga krav på underhållning från din sida, inte.

Per HApps: Man hajade till lite när flaggan kom upp.Det var precis
när Modo kom in.

Knylan: underbart att se =)

Bedrövlig kvalitet vart det, men här är den.

Per HApps: Vi älskar Timrå.

ståpäls:
vad stod det på flaggan?

73Sjöbba: Jag tycker att modokidsen ska ha en eloge för att de försöker bland alla dönickar som knappt orkar lyfta händerna (men gubbsen var snabba att hjälpa till när de trodde att det vankades ett håntifo, hehe).

Modoante: Jo, men erkänn att det var häftigt.
Det var med en skräckblandad förtjusning jag stod ca 1½m bakom Jimmy när har slet av sig tröjan, så Knaskamilla: Gnäll inte!

Kapten Lindow: Tänkte mest på dom misstag han ofta gör Svedberg. Ser ju ut som han inte vet vad han ska göra med pucken!

73Sjöbba: Dom där ballongerna var ju från matchens företag.

knaskamilla:
"Men det var lite roligt med alla små flaggor, att det såg ut som att de gröna inte räckte till hela ståplats."

Ja, jätteroligt! för att inte tal om ballongerna som puttades runt på hemmastå.

Paddan: Det tifot var riktigt bra tycker jag

actionleif: Ibland kan de faktiskt vara riktigt genialiska, som läktarflaggorna och banderollerna som tillverkades inför matcherna mot Linköping och Skellefteå, även om den fina banderollen tillägnad Wernblom blev söndersliten av en förbannad skellefteåsupporter.

Paddan: Ni verkar ha stor respekt för er tifogrupp :)

TIKbiff: De var nog upptagna med att dela ut en handfull plastflaggor och... vad jag senare förstått... ordna något halvdant tifo på ena halvan av nedre etaget.

Paddan:
Asgarvade när jag hörde det, väntar bara på dom första bilderna ;-)

Undrar om modosupport blev glada?

TIKbiff: I Swedbank Arena finns det också fina sittplatser... som en ren konsumentinformation alltså.

Hehe, blev minst sagt förvånad när den läktarflaggan dök upp.

Paddan:
Nej nej nej...där står man inte, nej en liten fin sittplats blir det.

Jimmy H och grabbarna får väl säga till om dom behöver hjälp
med att få upp en läktarflagga ;-)

« · 770526 · »