1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601842 inlägg · 6213 ämnen

GO TIMRÅ GO

Sv: GO TIMRÅ GO
actionleif: Bara för att du har en snygg tröja så behöver du inte vara spydig... =)

actionleif: Appropå det så hoppas jag han återkommer snart... jag vill hellre åka till Helsingfors när jag hämtar hans autograf... =)

Stenmark is back!

www.tikare.se/nyheter/?nid=314

actionleif: Läckert värre!

Det jävliga är väl att tjejen lär bli fullständigt betuttad i den eftersom det är akryll.

actionleif: Men ett lovvärt initiativ att ni kategoriskt fortsätter på den inslagna vägen med detta undersköna material.

Guuuud så retro! Asballt asså!

actionleif: Haha... en sån där mössa, fast i originalutgåva, från sent -70 eller tidigt -80-tal, kanske, ligger här i garderoben bredvid. Inte använd så mycket nuförtiden, men man kanske får skäl att plocka fram den igen.

Bra jobbat, SK!

Nyansernas mästare strikes back

Dream Team: Detta kan vara den snyggast souveniren som SK tagit fram...ever! Det är väl bara fjolårets retrohalsduk som är vackrare.

Ambroo: Mössan var grymt snygg. Skullle vara roligt om man kunde ta fram en ny sovenir tröja som är hämtad från mitten av 70-talet utan helt utan reklam och inte lika stor som de riktiga matchtröjorna. finns bra exempel från nhl (med formen på tröjorna)! någon gammal version när tallarna finns på bröstet skulle vara sjukt snyggt.....kanske ett förslag att ta på allvar?

Jag skulle lätt kunna köpa en även om priset låg runt 600-800 spänn

Ambroo: Jag har för mig att även du ligger inne med ett stycke original av denna skapelse. Visst har jag rätt? Det blir inte snyggare än sådär! Nu är det ju bara megafon som fattas i klacken så blir det ju ascoolt sen ba! ;P

Dream Team: Jag hade faktiskt två original, men båda har försvunnit på supp-resor genom åren. De ex jag hade var dock ännu tjusigare än de nygamla då det på dem stod Timrå IK och inte TIK. Megafon för alla mega-fån är ju numera Brünäsarnas paroll men visst skulle det vara fräsigt om exempelvis JimmyH stod och gapade i en sån;-)

actionleif:
Lysande! Jag ska försöka lägga mina vantar på två stycken (far & son)...

Sovjet: Problemet med en sån tröja är väl att det skulle kosta alldeles för mycket att ta fram en. Jag tycker mer att det där ligger på Timrå IK:s bord, men så länge man vet vem som tar fram souvenirer där så lär det knappast vara aktuellt.

Ambroo: Hmm.. hold you horses här nu ett tag. Som jag nyss sa så var det inte igår jag bar den här vansinnigt vackra mössan. Ja, och iom det så hade jag nog glömt att även jag har ett ex. av den art som det står "Timrå IK" på. Det släpptes väl nån lite nyare "årgång" efter den med bara "TIK" på, något eller några år efteråt.

"De var så vacker så han började gråta......"

Dream Team: Vilken av dem var det egentligen som kom först? Jag är inte helt säker...

Ambroo: Jag tror att det var den som vi tagit fram nu som var först

actionleif: Hmm, meningarna går isär. Lindgen, nu tar du och forskar i det här istället för att trakassera BIF:are!

Ambroo: Lind G ren.

actionleif: Jag kan nog bara hålla med i det du säger. Den som det står "TIK" på, ser inte bara mer ut som en riktig "stenis-luva", den är sydd på ett lite annat, och vad jag tolkar det som, lite "äldre" stuk. Den som jag ser det "nyare" mössan, har ett finare garn och ser även ut att vara nyare. Men jag kan ha fel. Vi kanske får höra med våra åldermän och ålderkvinnor här på HS om manhar bättre koll på läget. Jag var ju bara runt tio bast i den här perioden, så jag kan ju som sagt mycket väl ha fel.

Abron, du borde väl ha blykoll på det där!?

Dream Team: En fråga till alla timråälskare nån som vet var man kan hitta tabellen 2005-06 efter 17omgångar?

Så lätt man misstolkar saker, och tar den bild man skapat i huvet för given, innan man har sett hur något faktiskt ser ut. Vad jag menar är MoDo-Timrå den 17/10, och den lilla men ack så vackra lilla filmsnutt som finns att beskåda på youtube. Det jag vill komma fram till är alltså flaggan. Flaggan som, nu när jag tar mig tid och ser filmen, ju är en riktig läktarflagga! ingen liten sak som bara var uppsatt på läktaren. Bah, vad fel man kan ha! Vad är det för text som står på flaggan? Exakt hur stor var den? 

Och, innan jag avslutar, en sista fråga: Exakt hur lurade måste inte hemmapubliken ha känt sig när de såg den dras ned?

(Filmen finns på länken nedan)

Oj vad vackert det kan vara med hockey ibland!

Dream Team: Om jag inte är fel ute stod det VI ÄLSKAR TIMRÅ på den ...men jag kan ha fel...

fighter: Så såg det ut. Taget från den alldeles utmärkta historiska databasen på swehockey.

RkTeamGPWTLGF:GATPOTWOTLPSWPSL
1HV 7117124155 : 24422200
2Frölunda HC17123268 : 34412100
3Linköpings HC17113345 : 30371000
4Färjestads BK1793541 : 29300000
5MODO Hockey1772838 : 37230000
6Brynäs IF1764736 : 38231200
7Timrå IK1772834 : 41230000
8Luleå HF1771944 : 47220000
9Djurgårdens IF17431039 : 55172100
10Mora IK17521031 : 49170200
11Södertälje SK17521030 : 48170000
12Leksands IF17131327 : 5660000

250kg kärlek: Jag tackar och bockar.Dettakan du bättre än mig.

Ann: Du har så rätt så. Jäklarns vad man myske och skrek när den åkte upp. Det var någon Modolid som skrev att denne person vart orolig när Timrås huliganer var och smög på Modos sittplats ;-) Gulliganer är ett bättre ord.

Dream Team: Det var jag och bror min som var dit med flaggan. Den var 8*10meter och texten var alltså "Vi älskar Timrå"

Jag fick idén för ett par år sedan om att det skulle vara rätt coolt att kunna skicka upp den på modos sittplats.
Jag snackade lite med publikvärden som stod i insläppet på sittplats före matchen, jag spelade med lite och snackade lite modo med han :)

När det var dags att gå ner med flaggan, var det några från Timrå som kände igen mig och flinade och hälsade.

På raden längst fram satt det en dam i modotröja som frågade vad det stod på flaggan, Krossa Timrå svarade jag snabbt, då slängde hon sin del på golvet och sa att då tänker minsann inte jag hjälpa till. Nämen det står KROSSA Timrå på den, svarade jag. Jamen dåså sa hon och tog upp sin bit igen.

Gissa om man blev nöjd när vi lyckades få upp en läktarflagga på bortaplan, på hemmasitt, och mot just modo.... Först i sverige?? :)

73Sjöbba: Och kalla mig för fan inte för gulligan! Det håller inte brünäs vakter med om... :)

Dalan: Helt rätt ;-)

Dalan: Hehe, gullbubbe!

Dalan: Helt jävla fucking wonderful ;) Bitterljuvt och vackert! Alltid kul att dela ut käftsmällar på banjoiterna så de regnar snö i struparna på dem :)

Äntligen dags igen

Hm... Martin Lindman tvåmålsskytt och bäst på plan...

Lindmans andra var visst riktigt vackert...

T T: Ett gott ändamål

Wikegård synar TIK i kväll...

T T: Han kommer säkerligen ha en hel del beska kommentarer, men det skall inte vi ta så hårt på. Man vet ju utav erfarenhet att där handlar det om mycket snack o lite verkstad.

El Aka Ali: skrikegård lär säkert säga en hel del precism som många andra experter men precis som du säger så är det mesta sånt man kan avfärda ganska snabbt. men skrikegård får väl ha åsikter även han.. även om dem inte är lika mina..

El Aka Ali: Ja han lär säkert komma med bryska kommentarer.Men för sjutton låt han göra det det är hans sätt att uttrycka sig. roligt ibland barnsligt ibland.Men trots allt så sa han innan es började att timrå hade nåt på gång däruppe och hittills har ju han haft rätt.Jag börjar så smått ändra uppfattning om karln så länge han håller sig borta från tränarbiten jag vet att en del här vill ha han som ersättare för lillkenta det vill inte jag iallafall men jag respekterar dom som har en annan åsikt.Visst han kan hockey väldigt bra men det betyder inte att man är en bra tränare för det.

fighter: Äh...han är en duktig "tyckare" och gör sig bra i TV. Dock får han passa sig, mot slutet har fånerierna blivit lite väl många och han balanserar farligt nära buskisstupet. Det är en myt att han skulle ha nåt emot Timrå, precis som du säger höjde han ett varningens finger för TIK rätt tidigt på säsongen. Liksom han inför förra säsongen trodde att vi skulle få det svårt, att det skulle bli året då Timrå "gick in för landning". Stämde ju rätt bra det också! Karln kan nog en hel del hockey helt enkelt!

För att även tona ner Virus-hatet härinne: Inför tordagens ES-omgång hade Virus TIK som spelfavorit alla kategorier mot DIF. Säkra pengar att satsa på TIK-seger enligt honom. Så en viss tilltro till vårt stolta lag kan väl ändå skönjas hos TIK-fansens favvohatobjekt...

mikenomad: "Det är en myt att han skulle ha nåt emot Timrå". Exakt! Så är det.

Kan inte hitta en annan expert som jag håller med om lika mycket som med Wikegård. Inte i allt givetvis, men i det mesta.

Sedan kan jag hålla med om att det blir lite föööör mycket humor ibland.

När det gäller vithåret så räcker inte det där med att tippa en etta för att ändra uppfattning om den s.k. expertkommentatoren.

mikenomad: Ja så är det.Men jag har då aldrig haft den uppfattningen om wikegård att han skulle ha nåt emot timrå.Men däremot vad gäller virus jag hatar inte han.Men tycker definitivt inte om honom.Om nu virus i nån blaska sagt att timrå är säkra pengar att satsa på en match betyder ju inte det att han gillar timrå.Jag har tvingats höra hans kommentarer om timrå för mycket så är det bara jag har sätt timrå mycket på tv dom sista 4.5 åren när jag bor en bra bit från sundvall.För mig får dom gärna byta ut honom.Lika så följer jag timrå på weben nu när jag sagt upp canalplus när timrå har hemma match förväntar man sig att nån av kommentatorn el.bisittare ska känna för timrå men så är det inte ibland. det är bara att köpa.Men i lördags så var hallin bisittare och det var väldigt intressant att höra han.

mikenomad: Du rekomenderas att ta en titt i Wikegårds blogg. Där har han innan serien startade, tippat Timrå näst sist. I och för sig är inte serien färdigspelad på långa vägar men inte kommer vi väl så långt ner i tabellen?

El Aka Ali: Jag vet inte var du sett den bloggen.Han sa väl så i tv när förra säsongen var slut.Inför den här säsongen så sa han att timrå har nåt på gång däruppe.

El Aka Ali: i hans blogg från 17 september tippar han iaf Timrå trea. Däremot tippade han väl TIK näst sist i Hockeykvälls sista program förra året? Då baserat på fjolårstruppen...

fighter: PÅ vilken kanal var Hallin bisittare? Såg förresten honom på Ikanohuset ca en timme före match i lördags och räknade då snabbt ut att han inte skulle spela. Trots att han liksom Pärssinen enl. tidningen skulle testas innan matchen..

mikenomad: han satt som bisittare i webbradion. dvs sr.se/hockey

dr-nix: Ok...

dr-nix: Jajamen och där missade ni nåt ni som inte var på matchen.Det var som sagt väldigt intressant.Synd att man inte får veta sånt före. mera sånt jag menar spelare som råkat bli skadade eller varför inte nubben det ni.

fighter: ?

mikenomad:
Något nytt på Sanny Lindström-fronten?

« · 779944 · »