matsby: tyvärr är läget j##ligt tråkigt och tyvärr så blir det lite av först till kvarn i det hela..hård drar man det hela är det en stoooor j##la skandal av hockeyligan att ta ett sådant beslut att bara 100 biljetter ska finnas för bortalagets fans...
matsby: visst är det en stor skillnad på hallarna.. men i allt detta skit så har även våran ordförande (Jan Söderström)varit med att ta det beslutet att max 100 biljetter till bortafansen..SKANDAL..
klart att det finns ett otroligt sug när det gäller att se en semifinal när TIMRÅ IK spelar..;0)
hur vi än vrider o vänder på steken så kommer det finnas folk som blir ledsna..vi här i TIK031 har sedan 12 snåret fått nobba folk..och det är inte roligt..så kommer det säkert att vara för 08 och supporterklubben oxå...
jag har precis som Madde pratad med bokningen o säkerhets ansvarige i Frölunda och dom kan INTE göra något åt detta..beslutet är tagit ovan deras huvud..
Jag har i allafall redan anmält mig till Madde så resa blir det för mig, såvida det inte blir stopp till på måndag, fast det är det ju svårt att spekulera i nu.
Förstår om madde och alla andra har det jobbigt nu med ala frågor,,men kämpa på, alla vet att det inte är erat fel.så det så...
Det är helt fantastiskt vad det skälls till höger och vänster om allt som görs och inte görs... Börjar supporterklubben bli så stor att den inte längre är en klubb för inbördes beundran utan snarare en klubb för inbördes hackande?
mike66: Hur mycket kostar det att åka vanlig buss eller tåg ner?
Finns det de som kör billigare så önskar jag att vi fått veta det innan slutspelet. Vi gjorde en överenskommelse i kvartsfinalen att ta samma bussbolag i semin då han subventionerade priserna ganska rejält för oss.
Madde: Det kan du inte göra på denna sida heller......men du är duktig på att "prata" så jag tänkte att du skulle kunna säga till den i supporterklubben som kan ändra.
Madde: Kanske är det dags att riva avtalet med detta hutlösa bussbolag - Det finns en buss som kostar 231:- per resenär och den bör vi kunna åka med istället. 431:- inklusive biljett är ju en betydlig skillnad.
El Maco: Vi ifjol räknade på ett busspris på 220 spänn till gbg, varför är det mer än dubbelt så dyrt iår??? varför går inte styrelsen in med de pengar som behövs så att man kan göra billigare resor när det nu gäller+??? vad får man för medlemsagiften?? har alla pengar gått till klubblokalen ingen vet var den ligger?? Nu vill man ha lite svar, Här får styrelsen en straffspark och man slår bollen till inkast!! skandal var ordet!!! Man bytte ju bussbolag för att de var billigare ju!!det ringer folk till mig och jimmy som är väldigt upprörda!! Tack!!
Per HApps: Bussarna mm är säkerligen redan bokade och det blev ett pris på 475:- . Det kann kännas lite häftigt dyrt men det är sådant man får ta när det är slutspel , jag tror knappast att det blir billigare ju mer vi gnäller. Ts är det bussbolag som är anlitat och det kommer det vara så jag tycker istället att vi skippar gnället och stöttar resegruppen istället.
Dom har ett ganska så ansvarsfullt arbete med dessa resor och dom gör säkerligen sitt bästa, de skall bokas bussar , tas upp anmälningar - när sedan bussen är iväg så ska dom se till att inget otrevligt hände dvs någon blir glömd på någon matstation eller sådant. Så istället för att gnälla ring och anmäler - Det är dyrt men hur ofta är tik i semifinal , när dom är det vill man ej missa det.
willysson: TIK08 ordnar resor till självkostnadspris utan att någon av resenärerna gnällt så att jag hört i alla fall. När det gäller möjligheten till subventioner så är väl en skillnad att supporterklubben inte har en kiosk i hallen längre antar jag? Jag har betalat min medlemsavgift vilket gärna får användas till bussubvention om möjligt.
Det jag blir så jävla trött på är att när något ordnas, och det gäller det mesta, så är det väldigt få som kan se något positivt, går det att gnälla så är det de inläggen som dominerar. Särskilt kul att gamla styrelsemedlemmar svingar storsläggan med tanke på att det knappast var fler resor som arrangerades tidigare år. För ett par år sedan så var det ni som fick skiten, är det därför det är extra kul att hacka nu?
Madde: kommer att ringa själv, jag är inte direkt anonym så jag står för det jag skriver. Eftersom att allt annat ska ske över internet som info och annat, varför inte heller kritiken???
El Maco: Inte alls men kan säga att ifjol låg vi dyngsist och i år i toppen , men det är ingen skillnad på reseantalet.. jag blir bara så jävla less. Tycker att man kan lägga pengarna på det som är väsentligt...
willysson: OCH som alla medlemmar i alla organisationer verkar Supporterklubbens medlemmar ha glömt att det är medlemmarna som väljer sin styrelse. Är man inte nöjd med deras jobb får man väl kalla till urtima årsmöte och avsätta dem, eller kräva korten på bordet, vilket natiurligtvis alla medlemmar i en förening har rätten till.
keta: Timrå har redan garanterat "brons", oavsett vilka som vinner. Man spelar ju ingen bronsmatch. Men jag tror inte det delas ut bronsmedaljer faktiskt..?
keta: Vi har redan brons! Detta eftersom det endast spelas om guldet och sedan gäller slutplaceringen i grundserien. Detta pga att det var FBK och Frölunda som gick vidare! Så, vi är redan trea.
Hör med TIK om de tillsammans med SK kan hyra ett större plan ner till götet. Fansen kan då åka med ner på ett bekvämt sätt. En boeing som tar 250 pers bör räcka. Men Midlanda räcker kanske inte till då? =) Snacka om att planet skulle gunga på väg ner...
El maco: Varför skulle folk inte gnälla om nånting är dåligt? Annordna resor är väl fan det enda supporterklubben egentligen behöver syssla med. Klarar man inte det bra är det en skandal. 475 spänn är ett skämt, hur fan har man lyckats med det ?
SaraS: tyvärr är väl folk för godtrogna och litar på att de ansvariga ska göra ett vettigt jobb. Vafan ska man behöva avsätta en hel styrelse för liknande grejer?
Självklart ska Frölundafansen ha 100 biljetter! Inget snack om saken. Bara dom ser till att fylla sektionen. Annars börjar det likna Djurgårdens behandling av bortapubliken, o det är inget som jag vill se hända i Timrå. 100 biljetter är inte alls mycket begärt.
Oraklet fr Alnö: Se till så att Frölundas medgångssupporters får många biljetter. Det var trångt på Frölundas sektion i Kempis igår. De TRE trängdes enormt.
vad tror du 08:orna säger om det då?
de vill nog ha sin beskärda del de med...