1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596638 inlägg · 6213 ämnen

Göteborgsresa

Sv: Göteborgsresa
gud:
vad tror du 08:orna säger om det då?
de vill nog ha sin beskärda del de med...

Info kommer strax då vi hittat någon som kan lägga in den längst upp här på sidan!

matsby: så som jag uppfattat det så gällde 100 biljetter över hela Sverige.

matsby:
tyvärr är läget j##ligt tråkigt och tyvärr så blir
det lite av först till kvarn i det hela..hård drar man
det hela är det en stoooor j##la skandal av hockeyligan
att ta ett sådant beslut att bara 100 biljetter ska finnas
för bortalagets fans...

gud:

Det är ju en stor skillnad i en hall med 12000 och en med 5500..
men men, det kanske inte är så stort intresse för en sån här resa,,vad vet man...

matsby:
visst är det en stor skillnad på hallarna..
men i allt detta skit så har även våran ordförande
(Jan Söderström)varit med att ta det beslutet att max
100 biljetter till bortafansen..SKANDAL..

klart att det finns ett otroligt sug när det gäller att
se en semifinal när TIMRÅ IK spelar..;0)

hur vi än vrider o vänder på steken så kommer
det finnas folk som blir ledsna..vi här i TIK031
har sedan 12 snåret fått nobba folk..och det är
inte roligt..så kommer det säkert att vara för 08
och supporterklubben oxå...

jag har precis som Madde pratad med bokningen o
säkerhets ansvarige i Frölunda och dom kan INTE göra
något åt detta..beslutet är tagit ovan deras huvud..

gud: Har du fått tag i några biljetter till 22 mars?

Madde: Glöm inte bort att informera på Supportersidan också, och ta för sjutton bort reklamen för resan som var 25 feb.

Hörde av en frölundait att biljetterna till de två första matcherna i göteborg tog slut på 20 min....

badger: Svenska fans? Där kan inte jag ändra ett skit.

gud:
Ja det är som det är,,tyvärr.

Jag har i allafall redan anmält mig till Madde så resa blir det för mig, såvida det inte blir stopp till på måndag, fast det är det ju svårt att spekulera i nu.

Förstår om madde och alla andra har det jobbigt nu med ala frågor,,men kämpa på, alla vet att det inte är erat fel.så det så...

Men hallå! 475 spänn nu får ni väl ta och ge er? Jag vet att det finns de som kör för halva priset. Vad sysslar denna suppklubb med egentligen?

Det är ju värre än en hönsgård.

Det är helt fantastiskt vad det skälls till höger och vänster om allt som görs och inte görs... Börjar supporterklubben bli så stor att den inte längre är en klubb för inbördes beundran utan snarare en klubb för inbördes hackande?

mike66: Hur mycket kostar det att åka vanlig buss eller tåg ner?

Finns det de som kör billigare så önskar jag att vi fått veta det innan slutspelet. Vi gjorde en överenskommelse i kvartsfinalen att ta samma bussbolag i semin då han subventionerade priserna ganska rejält för oss.

Madde: Det fick du...jag berättade redan i höstas för dig om ett annat bolag och du fick telefonnummret...

Madde: Det kan du inte göra på denna sida heller......men du är duktig på att "prata" så jag tänkte att du skulle kunna säga till den i supporterklubben som kan ändra.

Ni jobbar väl för samma supporterklubb?

Helt jävla otroligt. Samma mäniskor drar ungefär samma varv med gnäll varje gång det ska bli en resa.

AVGÅ ALLA!

badger: Jag har redan sagt det till ansvarige.
Har de ändrat lösenordet och han inte fått något nytt så är det inte mycket att göra.

Madde: Kanske är det dags att riva avtalet med detta hutlösa bussbolag - Det finns en buss som kostar 231:- per resenär och den bör vi kunna åka med istället. 431:- inklusive biljett är ju en betydlig skillnad.

Madde: Hallå där, blir det några biljetter över till VF-TIK 22/3, till Linköpings största TIK-supporter? Du har mitt nummer, hör av dig!!!

El Maco: Vi ifjol räknade på ett busspris på 220 spänn till gbg, varför är det mer än dubbelt så dyrt iår??? varför går inte styrelsen in med de pengar som behövs så att man kan göra billigare resor när det nu gäller+??? vad får man för medlemsagiften?? har alla pengar gått till klubblokalen ingen vet var den ligger?? Nu vill man ha lite svar, Här får styrelsen en straffspark och man slår bollen till inkast!! skandal var ordet!!! Man bytte ju bussbolag för att de var billigare ju!!det ringer folk till mig och jimmy som är väldigt upprörda!! Tack!!

Per HApps: Bussarna mm är säkerligen redan bokade och det blev ett pris på 475:- . Det kann kännas lite häftigt dyrt men det är sådant man får ta när det är slutspel , jag tror knappast att det blir billigare ju mer vi gnäller. Ts är det bussbolag som är anlitat och det kommer det vara så jag tycker istället att vi skippar gnället och stöttar resegruppen istället.

Dom har ett ganska så ansvarsfullt arbete med dessa resor och dom gör säkerligen sitt bästa, de skall bokas bussar , tas upp anmälningar - när sedan bussen är iväg så ska dom se till att inget otrevligt hände dvs någon blir glömd på någon matstation eller sådant. Så istället för att gnälla ring och anmäler - Det är dyrt men hur ofta är tik i semifinal , när dom är det vill man ej missa det.

Madde: det är inte dig jag kritiserar utan dina uppdragsgivare...

willysson: All kritik skickar jag och Stefan vidare till styrelsen!

Har ni något att klaga på så vänd er direkt till dem! skriv inte i gästboken utan skriv ett mail så kan jag ge er telefonnummer!

willysson: Har supporterklubben en klubblokal?

Mr Danne: tydligen... man har lagt ner en massa pengar har jag hört iallafall... ska ligga i timrå...

willysson: Är inte du med i styrelsen??

willysson: TIK08 ordnar resor till självkostnadspris utan att någon av resenärerna gnällt så att jag hört i alla fall. När det gäller möjligheten till subventioner så är väl en skillnad att supporterklubben inte har en kiosk i hallen längre antar jag? Jag har betalat min medlemsavgift vilket gärna får användas till bussubvention om möjligt.

Det jag blir så jävla trött på är att när något ordnas, och det gäller det mesta, så är det väldigt få som kan se något positivt, går det att gnälla så är det de inläggen som dominerar. Särskilt kul att gamla styrelsemedlemmar svingar storsläggan med tanke på att det knappast var fler resor som arrangerades tidigare år. För ett par år sedan så var det ni som fick skiten, är det därför det är extra kul att hacka nu?

Madde: kommer att ringa själv, jag är inte direkt anonym så jag står för det jag skriver. Eftersom att allt annat ska ske över internet som info och annat, varför inte heller kritiken???

El Maco: Inte alls men kan säga att ifjol låg vi dyngsist och i år i toppen , men det är ingen skillnad på reseantalet.. jag blir bara så jävla less. Tycker att man kan lägga pengarna på det som är väsentligt...

willysson: Det är för att de ansvariga inte sitter och läser HS så ofta.

Red Rocker: Inte längre ...

Madde: ska snacka med dom...

willysson: Det spelade ingen roll för vissa förra året. Vi åkte till Boden och Bofors trots att det "bara" var kvalserien.

Visst håller jag med dig. Pengarna ska gå till det som är väsentligt. Sedan vad som är väsentligt varierar från person till person.

Madde: japp..

willysson: OCH som alla medlemmar i alla organisationer verkar Supporterklubbens medlemmar ha glömt att det är medlemmarna som väljer sin styrelse. Är man inte nöjd med deras jobb får man väl kalla till urtima årsmöte och avsätta dem, eller kräva korten på bordet, vilket natiurligtvis alla medlemmar i en förening har rätten till.

Vilket jävla gnäll.

SaraS: Visst får Timrå brons om Frölunda vinner SM?

SaraS: Lugn lite nu.

Vad är det som är problemet. Jag har inte riktigt hängt med i diskussionen (sitter i styrelsen)...

Vill Ni att SK ska sponsra bussar och i så fall till vilket belopp?

Octagon: Det som menas är att bussresan kostar 475 kr och det kan ju tänkas pressas eller??

Här ska tilläggas att varken jag eller Stefan sitter i styrelsen!

keta: Timrå har redan garanterat "brons", oavsett vilka som vinner. Man spelar ju ingen bronsmatch. Men jag tror inte det delas ut bronsmedaljer faktiskt..?

Octagon: Blev trött på gnället bara. Det är alltid så lätt att bara klaga på styrelsen och inte inse att en förening alltid är ett vi, aldrig ett ni.

SaraS: Du verkar ha fattat en hel del...

keta: Vi har redan brons! Detta eftersom det endast spelas om guldet och sedan gäller slutplaceringen i grundserien. Detta pga att det var FBK och Frölunda som gick vidare! Så, vi är redan trea.

Hör med TIK om de tillsammans med SK kan hyra ett större plan ner till götet. Fansen kan då åka med ner på ett bekvämt sätt. En boeing som tar 250 pers bör räcka. Men Midlanda räcker kanske inte till då? =) Snacka om att planet skulle gunga på väg ner...

LennartA: Coolt...

SaraS: När vi gräver brons i Playa Del Vivsta ;)

ALLTID RÖTT, ALLTID RÄTT ;)

El maco: Varför skulle folk inte gnälla om nånting är dåligt?
Annordna resor är väl fan det enda supporterklubben egentligen behöver syssla med. Klarar man inte det bra är det en skandal. 475 spänn är ett skämt, hur fan har man lyckats med det ?

SaraS: tyvärr är väl folk för godtrogna och litar på att de ansvariga ska göra ett vettigt jobb. Vafan ska man behöva avsätta en hel styrelse för liknande grejer?

Förresten ska det inte vara mer än 45 frölundafans i Timrå Isstadion. Allt annat är fullständigt oacceptabelt.
100 biljetter, vilket jävla skämt.

Kasparov:

Självklart ska Frölundafansen ha 100 biljetter! Inget snack om saken. Bara dom ser till att fylla sektionen. Annars börjar det likna Djurgårdens behandling av bortapubliken, o det är inget som jag vill se hända i Timrå. 100 biljetter är inte alls mycket begärt.

Oraklet fr Alnö: Se till så att Frölundas medgångssupporters får många biljetter. Det var trångt på Frölundas sektion i Kempis igår. De TRE trängdes enormt.

« · 238947 · »