1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600185 inlägg · 6212 ämnen

Har Challe rätt ?

Har Challe rätt ?
Med detta lag förväntar man sig inte att ligga i bottenstriden.
Betyget hittills kan bara bli underkänt !

DeRouville 3 (Klart godkänt, även om han sviktat lite på slutet)
Andersson 3
-------------------
Halvardsson 2
Rajamäki 1 (Flopp, Finsk mästarback som inte gör nåt rätt)
Källarsson 3 (Bra, tar för sig mer och mer)
Casselståhl 3
Wallin 2
Jindrich 2 (Börja visa klass nu.....)
Styf 2
-------------------------
Simons 1 (Flopp) Stor,tung och orörlig
Crippe 4 (Klart bäst iår)
Robban 2
Eriksson 2
Nordgren 3 (Överraskning)
Hallin 1
Hautamaa 2 (Hade förväntat mig mer !)
Peltomaa 1 (Tyvärr, även om han är min favorit)
Fagemo 2
Zäta 2 (Krävs mer av en världsstjärna)
Lind 3 (Stabil)
Matthiasson 3+ (Klar överraskning efter ett svagt fjolår)

Sv: Har Challe rätt ?
Örn-öga: Det här med betyg beror väl på lite hur man tänker... Om man räknar efter vad man förväntar av alla spelare eller vilka som varit bäst i laget...

Här kommer lista efter det senaste:
#31 2 (har bara stått en hel match svår att betygsätta)
#32 3 (hade fåt högre om han inte darrat de senaste matcherna)
---------------
#3 2 (överraskat lite men är lite för slarvig)
#4 2 (överraskat negativt, kommer fel in situationerna)
#6 3 (klart bästa finnen, blivit stabliare)
#7 4 (gör ett kanonjobb varje match)
#9 2 (har sett honom lite för få ggr i serien men verkar stabil)
#11 3 (klassback som bara blir bättre o bättre)
#36 3 (blir bättre o bättre för varje år, synd att han är skadad)
---------------
#8 1 (håller inte ES-klass helt enkelt)
#10 4 (började strålande men har precis som hela laget dalat lite)
#12 3 (gör ett kanonjobb varje match, tyvärr syns han mer det går ont för laget)
#13 1 (har inte lyckats med mkt så här långt)
#14 3 (en måltjuv som oxå jobbar bra, en positiv överraskning)
#16 2 (bra fart, bra jobb men inget xtra)
#17 1 (har inte alls varit bra, tyvärr en stro besvikelse, hoppas o tror att det finns mer att ta ut)
#18 1 (ruskigt blek, har det jobbigt, långt ifrån fjolårsformen)
#19 3 (bra jobb, gör en del jobb)
#20 4 (enormt jobb varje match men det lilla xtra saknas)
#24 4 (varit mkt bra, smart taktisk center som är bra o teka)
#29 3 (löpträningen har gjort honom bättre, en av de få som gör mål)

#19 3 (bra jobb, gör en del mål) ska det vara...

Har sagt det förr Challe kan få rätt, sen att vissa snackar Slutspel
det är inget som jag har tyckt, jag är glad om det blir kontrakt nästa År. Tyvärr Finnarna ser tunga ut och Backförvärven går inte in i förstafemman som jag hade väntat, helst på Jindrich. Philippe
oskrivet kort enligt många, men det får väl tiden utvisa, Nordgren trodde jag var bästa förvärvet, visst, det kan bli så men tiden för vi nog snart reda på det. Det behövs en 3 poängare denna eller
nästa vecka annars blir det mycket tufft. Andra målet igår såg ut som en dundertabbe det man såg på tv, bara hålla med peo om
det.

TD:

Är det inte bara två backar i varge femma??? hur i h-vete ska du få plats med alla nya back förvärv i första femman????

Vad kräver du,,, Backarna är istort ospelade med varandra efter skador osv,,,,så det löser sig,,,Phillippe är inte ett oskrivet kort?? har du sett en match eller lyssnar du med halva örat vad folk sagt???

Varför blir det så tufft om vi inte tar treor nästa match, eller matchen där på,,,,tabellen är hur ointresant som helst före omgång 40, det kommer jag att tjata till leda, likväl som att challe ska få dra på sig Dumstruten,,,,,

Min syn på saken,,

Men då har ju jag en båt av ett finsk märke med ,,,

Förklaring: Halvardsson och Wallin är 4 de line Backar som jag har hört av en tränare som haft dom i sitt lag Jindrich ska väl gå in förstalinen, Raiamäki är ett mycket defensiv back som kanske behövs men ingen powerplayback som jag skulle vilja ha, Philippe
är ett oskrivet kort, kan ha fel, men att dribbla med målvaktarna är inte bra låt en stå, det såg man i fjol. Lösningen som jg tror måste till är att slussa i nån Junior som back eller forvard.

TD: Wallin är fab inte en 4:eline back, hanär enligt mig given på tre backpar... Det har knappast dribblats med målisarna, Freddan har stått en hel match... Skulle va kul o se Zetterström eller nån annan piggjunior i ett 4.e fw par det håller jag md om...

HH: Alla matcher är lika viktiga... Vid omg 40 brukar det mesta redan vara så gått som klart var lag hamnar...

Jimmy:
Är Hundar som hamnar, och Timrå äter inte hundar,,,,,,,,

Vad jag menar med omg 40 då möter vi 3-4 lag som i princip är klara, och några lag som kanske börjat tala med farbror självförtoende,,,,

Och mins bara ifjol då hände mycket på sissta 10, vi bla gick från under strecket till en pinne från slutspel på tre fyra matcher,,,,

och det är väl dom 8 översta som är det primära målet,,,, Man behöver inte Toppa tabbeller,,,bara jobbigt dessutom då man blir ett jagat byte,, Bättre då att komma nerifrån

Nu,mina vänner,nu om någonsin skall vi stämma upp till kampsång!Problemet för TIK,har varit de tidiga sjukskrivningarna!De individuella anvaret var på topp i början.Men nu när spelarna kommer tillbaka sjunker den för att ersättas till en kollektiv röd
vit röra!Vad jag påstår är att det hela ligger på det mentala planet,och att det är dax för ett uppvaknande!Så stäm upp
till kamp på lörd,så kommer grabbarna göra sitt yttersta för
att åter ta en tre poängare mot Brynäs!!!
TIK Forever

För att Timrå ska hålla sig kvar krävs det att alla spelare visar vad dom går för.

Det gäller också alla andra runt om laget!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det kanske krävs att supportrana blir bättre.

Nike 89:Vilken grupp tillhör du?

Det är grabbarna på planen som sköter föreställningen, men det VI gör påverkar sannerligen spelet på plan!
Symbios var namnet, nästan!

Ähh...
var snäll emot NIKE89.. det här är hans enda
chans att vara med dom stora pojkarna o tjejerna..

« · 18764