1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598790 inlägg · 6213 ämnen

Heja heja-ramsan

Heja heja-ramsan
KLacken: Heja heja heja- ramsan var grym igår. Tack för den... En ny ramsa. Jag hörde även lite Maiden - inte heller fel.

Sv: Heja heja-ramsan
Octagon: Ja Heja heja heja... ramsan var grym! den funkade väldigt bra måste jag säga även om det tog några minuter att nöta in den. Nu ska Maiden ramsan också funka på annandag jul!

För alla som inte hört Iron Maiden ramsan: Köp (för det finns väl inga TIK supporters som kör olagligt med att ladda ner?)Somewhere In Time och lyssna på Heaven Can Wait. Nånstans i mitten där ska sekvensen dyka upp.

Vi borde hitta ramsor till fler lirare... Ska fixa en sådan tävling!!

Borde ju gå att samla ett gäng nu under julen och brainstorma lite på ramsor även om jag inte vet om det skulle resultera i något.

Just nu upplever jag det som att det blivit bra mycket bättre i klacken än vad det var vissa matcher i början av säsongen. Bättre drag och igår var det ju över det normala men det beror nog ganska mycket på att laget inte låg under på hela matchen igår.

Det finns en tråd här som heter "Nya ramsor".....
Jag tror att största orsaken är att folk nu fattat att vi ligger där vi gör och det finns en väg och det är upp. Plus att man fattat att det enda man kan göra är att stödja i den mån det bär. Que sera sera
whatever will be will be.. Kul med entusiasmen igen iaf.

Under vissa sekvenser av gårdagens match kändes det som om jag var tillbaka "hemma" på Norra Stå, eller tom i Gärdet...

2 ramsor som jag hört en hel del på andra arenor, nu var endast texten annorlunda. Hur är det med fantasin egentligen????!

Nu minns jag klart varför jag inte gillade mupparna när jag var liten, fragglarna däremot var en helt annan sak...

Madde:
Är väl bra att du börjar känna dej hemtam i Tik klacken, se så bra vi tagit hand om en vilsen stackars tös,,,,

Men visst var bara en viss färg som saknades i den ramsan,,,,

HH:
Den behandlingen är jag en aning skeptisk emot...

Saknade bara att vissa skulle skrika Sundsvall Blåe på södra...
Ramsorna ska ändå vara en aning unika för varje klack...men...

Madde: Är inte detta en Hammarbyramsa från början?

Jimmy; Då behöver jag inte säga mer!!!

Ursprunget är oftast England eller internationell fotboll, vet inte exakt med denna men det går att ta reda på.. Se tråden nya ramsor för mera inspiration. Jag skulle aldrig jämföra klackar Madde...högklackat?

Melodin till denna ramsa vet jag ej vad den heter men den kan iaf höra under några scener i filmen "The Rock" med Nicolas Cage å Sean Connery...

« · 36117