1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582217 inlägg · 6215 ämnen

Hemsidan...

« · 1061562 · » Till forumet


Sv: Hemsidan...
Jensen_12: Jo jo min sida är inte menat som en alternativ sida. En hockeysida måste vara mer simpel med mindre detaljer och som du säger
behaglig att titta på osv. Det enda på min sida som är behagligt egentligen är lille Algot i hörnet med Timråkittet hehe..

Men min poäng var att om jag lyckas göra detta på 2 timmar undrar jag om inte de som jobbar med detta som yrke borde ha åstakommit mer än det där?

Sidan är inte unik eller nyskapande eller följer de uppdaterade typiska standard som websidor brukar ha. Bara kolla på övriga elitserieklubbar eller varför inte kolla in NHL-klubbars sidor? De är betydligt mer moderna och "fräna".

Kanske hockeysidor ändå behöver ett litet rock n´ roll design?

Majoriteten av Timrå-fans som använder webben just är ungdomar?

Sidan känns väldigt strikt och gubbig enligt mig även fast jag nästan är gubbe själv numera=)
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Yellowcard: Kanske lite mer åt Rock n' Roll hållet, i mina ögon. ;) Självklart skulle dom ju kunnat göra den lite häftigare och mer ungdomlig, men sett över det stora hela så tror jag att dom flesta tycker att den nya sidan är väldigt behaglig att sitta på. Det tycker jag man ska ha som mål också. Enligt mig så är det ingen tävlig om vilket lag som har den tuffaste ellet häftigaste hemsidan - den ska vara behaglig också. Det tycker jag man lyckats utmärkt med.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
dr-nix:
Skriver under på dina åsikter kl 22:55, dr-nix.
Hur svårt ska det vara?

Och dessutom, tona ned det blåa och bort med örnjäveln!
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Jensen_12: hehe jo kanske det=) bara testade runt lite på skojs! För mig är Timrå punk!!=)
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Yellowcard: Enligt mig så ger den där sidan du gjorde precis ett intryck av att tillhöra ett rockband, eller något annat. Inte en elitserieklubb i vilket fall. Inte så att det är fult gjort på något sätt, men den passar verkligen inte som en hockeyklubbs hemsida.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Vette fan om detta funkar, men var som tvungen att testa göra designet till en egen timrå hemsida på skoj i photoshop bara för att bevisa hur LITE tid dom måste ha lagt ner på den nya sidan... Jag är amatör och har hållt på i drygt 2 timmar nu, på skoj typ. Kolla länken.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Det enda med den nya sidan jag är lite besviken på skulle väl vara att den har flertalet errors i XHTML-kodningen. 118 stycken närmare bestämt. Jag anser att det inte ska förekomma några errors om det är en sådan här profesionell hemsida.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
dr-nix: Den nya hemsidan är mycket bättre än den gamla, på alla sätt. Den är inte lika rörig, behagligare för ögonen samt med strukturerad. Sen att den skulle vara lika "hypad" som lunarstorm tror jag inte att styrelsen hade som mål. Sen så är det ju inte bara ungdomar som besöker hemsidan, så du ska inte skylla på åldern på ledarsidan.

Jag är extremt nöjd. Den är clean och har ett färgschema som matchar den nya hemmatröjan. Passar perfekt!
Kommentera

Sv: Hemsidan...
dr-nix: Ne jag håller med dig i det du skrev, men såg inte att du hade gjort det innan jag skrev.

Kan inte förstå att inte alla spelare har större vilja att visa engagemang mot supportrar. Men ibland är det nog inte så bra för unga män att tjäna stora pengar, i vissa fall blir man lite bättre än människor än "supportrarna".
Kommentera

Sv: Hemsidan...
spud: som sagt är det något spelarna inte är intresserad av att göra blir det heller inte bra. Spelaren som ska skriva behöver inte vara värsta författaren bara han har en åsikt och inte är rädd att uttrycka den.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
spud: Då är det bara till att hålla tummarna att någon vill då :)
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Snoop: DEt där med att spelare ska blogga/skriva på hemsidan har jag läst hos många klubbar, även min egen. Och det är verkligen nåt som skulle få många att titta in på sidan oftare. Tyvärr är det inte många som lyckas få sina spelare att skriva särskillt ofta, men det hade varit väldigt roligt att få läsa en spelares ocensurerade ord om serien! Även om det i detta fall hade handlat om en bloggg i moll.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Snoop: tyvärr brukar det sällan bli bra om det är något lite halvt påtvingat. Är det något spelarna verkligen vill göra så kan det absolut bli intressant men annars tvivlar jag om jag ska vara ärlig.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Jag gillar de där med att spelarna skulle börja blogga lite på hemsidan iaf, de ser jag fram emot.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
hoppsan det kan bli tråkigt med för mycket mål oxå :)
Kommentera

Sv: Hemsidan...
TRL: själv fattar jag inte hur företaget som designade sidan ens fått dom uppdrag dom fått. Seriöst jag fattar ingenting. Till och med jag, en kille som kan några rader html och pyssla lite i fotoskåp skulle kunna ordna till en sida av bättre klass. Tyvärr så misstänker jag att detta har att göra med åldern på ledarsidan i Timrå IK, dom ser inte hur dålig sidan är (för jag vägrar tro att Timrå IK inte godkänt designen).

Fattar TIK ens vitsen med att ha en hemsida?.. Det är inte 1994 längre, en hemsida är en integral del i ett företags växt numera. Internet är ingen fluga man kan ignorera. Någon borde läxa upp gubbarna på kansliet för jag är väldigt besviken.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Skulle den inte ha sett bättre ut med svart bakgrund?
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Kerstin_k: Nä den gamla var mer proffsig... den nya är lika tråkig som baren i Eon Arena... ser ut som en konferenslokal...
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Kanske redan har uppmärksammats men..

"En rutinerad forward med mängder av erfarenhet från AHL, NHL och landslagsspel. Tenkrat debuterar i Elitserien denna säsong."

Ståre om Tenkrat på Timrås hemsida och hockeyligans..
Kommentera

Sv: Hemsidan...
TRL: Fördelen med den nya är att vi slipper den där hemska blåa färgen i bakgrunden. Den var hemsk.

Den nya ger ett litet lumpet intryck. Lite template över hela sidan. Något som jag tycker förstör fokus från själva sidan är dels reklamen (nödvändigt ont) till höger. Flashreklam tenderar alltid att dra till sig blickarna. Jag tycker också att den hade varit snyggare om dom blå "borderna" (jag kan inget webdesignspråk what so ever) där nyheter från hockeyligan, artiklar och ungdom inte ligger i linje med dom blåa "borderna" där det står "bortakortet" och "Matcher".

En annan sak jag tänkte på var den där svarta "nyhetsrutan". Det ser inte ut som om man ansträngt sig att fixa till korten och texten i den. Ser ut som om man bara pressat in dom där. Sånt där lär väl fixa till sig vad det lider.

Annars känns det som om den nya sidan lämnar ganska mycket övrigt att önska. Men jag tycker ändock att det är ett litet litet steg framåt. Jag avskydde verkligen den gamla.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Gamla hemsidan var mycket bättre tycker jag. Ser bara rörigt och trist ut på nya. Men det är vad jag tycker som sagt...
Kommentera

Sv: Hemsidan...
robe1969: Ja de där får ju hockeyligan.se ta och fixa.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Märker nu att om man går till adress timraik.nu så kommer man till Timrås gamla hemsida och går man till www.timraik.nu så kommer man till www.hockeyligan.se

Båda dessa borde väl gå till nya www.timraik.se i stället
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Jag kan i alla fall inte förstå vitsen med att man från den gamla adressen www.timraik.nu kommer till hockeyligan.se. Denna borde väl länkas till nya timraik.se i stället.

Detta innebär att alla som använder den gamla adressen (via favoriter etc) kommer till hockeyligan istället för till timrås hemsida. Detta kommer ju att dra ner besökarantalet ordentligt.

Har man inte missat något här??????
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Leroy:
Ett ämne, en tråd

Nya hemsidan!


Satt och kollade in lite på nya hemsidan, men jag tycker att den känns väldigt blek mot förra sidan. Hittar liksom ingen rytm i sidan. Vit o tråkig, lite som dom nya tröjorna. Nu kanske man inte har hunnit finjustera sidan, men enskilda bilder på spelarna tar jag för givet kommer. Rögle hade annars en väldigt bra presentation på spelarna. Sidan känns mest som ett reklamblad i brevlådan som hamnar i papperspåsen tyvärr. In med lite mera färg och tydligare textrubriker tack.

Kingen @ TIMRÅ Idag kl. 20:29
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Nej det här var 2 steg tillbaka, tillbaka till hemsidornas födelse.
Nu hade vi chansen att få ett riktigt vackert färgtema, taget från dom nya tröjorna, men nej, det fanns inte.
Och vart är dom nya spelar bilderna?
Vart är den stora nya lagbilden man kan ladda hem till skrivbordet?
Det är ju ett måste i dom här dagarna.
Ibland känns det som vi verkligen är riktiga lantisar.

Nä nu öppnar jag whiskyn, och sen när jag vaknar i morgon så är den gamla sidan tillbaka igen.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Cartman: Ingen kan beskylla sidan för att vara svårnavigerad. Det är verkligen basic som visas upp.

Reklamen bryr jag mig inte så mycket om. De som inte förstått att dagens elitserie bygger mycket på kommersiell verksamhet lever i en föråldrad tid.

Men det gäller att blanda. En attraktiv hemsida med bra grund tillsammans med bra budskap från våra annonsörer. Just nu (kanske inte så konstigt med tanke på att serien inte startat än) fylls hela sidan med en massa budskap från föreningens sponsorer. Med lite fingertoppskänsla hade det varit bättre att renodla sidan från en massa annonsörer och på så sätt få en bra bedömning av det relevanta på sidan.

"Dom flesta anväder nog hemsidan bara för att kolla för och eftermatch rapporterna och nyheterna osv"

Herregud! I så fall har man inte förstått en hemsidas innebörd. Först med varje nyhet, unik i sin rapportering...
En hemsida, 2008, är den naturliga mötesplats där man utbyter information och fakta. En hemsida som du påstår att människor använder sig av "för och eftermatch-rapporterna" är en dålig hemsida. Det är det jag vill förändra. Låt Timrås sida gå i bräschen, låt den förmedla nyheterna FÖRST, låt den vara den sida dit alla supprtrar vänder sig till.

Nu läser man nyheten först i AB, sedan i EXPRESSEN och till sist ST. Sedan står det att läsa på timraik.se.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Marcus: Vad är det för jävla skit? Vill man inte att folk ska läsa vad som skrivs där?
Kommentera

Sv: Hemsidan...
250kg kärlek: Alldeles riktigt, men dom som klagar på för mycket reklam retar jag mig lite på. En hemsida ska vara lättnavigerad, sen för det väll vara lite reklam här och där.

Dom flesta anväder nog hemsidan bara för att kolla för och eftermatch rapporterna och nyheterna osv.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Sune:
Lall on broder lall on ;)
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Per HApps:

...och Tom Wandell står fortfarande inte med på laguppställningen....
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Cartman: Jag reagerade mest på att du skiter i allt som inte handlar om spelarna på isen.

För att spelarna ska prestera krävs att organisationen mår bra. Vi kommer aldrig att kunna köpa oss till framgång. Det är många faktorer som skall stämma överens om vi skall lyckas.

Du snackade som att vi ägde världen, typ. För mig är en bra hemsida 2008 en viktig del i bygget.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Med lite tur blir Timråsidan av HS3 mer poppis än klubbens :)

Men det jag har sett så tvivlar jag inte en sekund. tss tss
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Per HApps: Precis! Lagsidan är ju en "rip-off".
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Cartman:
känns inte direkt som om man kommer in på timrå iks hemsida, snararare hockeyligans
Kommentera

Sv: Hemsidan...
250kg kärlek: jag tycket iaf att den var snygg ;)
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Cartman: Vilken jävla inställning.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Jensen_12: Jo men det går ju och göra bättre och sämre. Dett tillhör väl tyvärr det sämre. Eller så beror det på nyhetssnurran på förstasidan...
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Vem fan bryr sig om hur hemsidan ser ut, det är väll inte den som spelar alla matcher?
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Frella: Är inte alla elitserielag tvugna att ha massa reklam på sina hemsidor? Har för mig att det infördes för ett tag sedan nu.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Frella: Jag räknade till 6 örnar. Det närmaste tall jag hittade var en tomat till höger.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
+
Sidan är mer lättnavigerad än förut
Typsnittet är betydligt bättre än tidigare

-
Oerhört trögladdad(men ska ju optimeras sägs det)
Väl mycket blinkande STOR reklam

Vet se inte i vilket fack man ska placera designen, gör man någonting åt de största reklamblafforna skulle den nog upplevas OK. Lite Microsoft över designen i övrigt som det känns.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Per HApps: Den nya påminner mig om www.vl.se och då är det fan tråkigt, ja kanske mer som vl.se såg ut förut men rätt lik nu också.
Pengarna tillbaks, eller så får en amatör designa den, det torde bli bättre.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Tyvärr så kommer HockeySnack inte längre att få några nyheter från Timrås sajt i och med den nya hemsidan. Så nyhetslänkarna här till höger från timraik.se försvinner.

Dessutom kommer inte Timrå IK skärmsläckaren att fungera om ni inte ändrar nytheskälla i skärmsläckar-inställlningarna till tikare.se eller hockeysnack.com
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Blizzard: verkar som företaget sports design eller vad dom nu hette inte har hängt med i utvecklingen. Deras design är knappast värd att betala för. Det är iaf min åsikt.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
dr-nix: nu ser sidan för "stor" ut ist helt tom, inge personlig sida alls bara en ljusblå färg ser fan ut som en billig reklam sida -.-
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Några större förändringar är inte heller att vänta.

"Den kommer också under hösten byggas på med en medlemsfunktion där Du kommer att kunna få bland annat nyheter och pressmeddelanden lite snabbare än övriga, om Du går med så klart.

Det förs också en dialog med spelarna om att de skulle blogga, inte bara en av dem utan allihopa lite då och då, vilket skulle vara kul. Har stor förhoppning att det kommer att genomföras.

Några delar av sidan är inte helt uppdaterade vad gäller bilder och annat, men vi vill ändå släppa upp sidan då den är färdig i det stora hela. Lite finlir kommer det att vara en tid framöver."

Kul om spelarna kommer att blogga, det ligger i tiden. I övrigt känner jag mig en aning besviken att inte sidan "levererar" mer. Men, jag vänjer mig nog.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Jag blev lite skrajsen av mig när jag hörde att det är samma folk som designat hockeyligan.se som gjort timraik.se. Så resultatet var väl väntat, dvs en sida designad av klåpare vad det verkar. Att dom inte tagit bort örnen förbättrar knappast min syn på sidan.
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Yellowcard:

he he ...vi kan säkert väl skramla ihop nåt här på hockeysnack .... he he :-D
Kommentera

Sv: Hemsidan...
Blizzard: nu skule man haft en *edit* knapp igen och ändra mina till min
Kommentera

« · 1061562 · »