Med anledning av att Timrå IK supporterklubb fyller 40 år den 4/2-2002 så har jag tagit mig friheten att forska lite i olika supporterklubbars historia.
Detta är vad jag har kommit fram till och det är inte utan att man blir lite imponerad av den första styrelsens framsynthet då de närmaste i ålderhänseende är Black Army & Garnkanin... Järnkaminerna. Men dessa är 19 år yngre än Timrå IK Supporterklubb.
Det vore lite kul om denna tråd kunde fungera som en arkeologisk undersökning för att utröna om det finns någon äldre supporterklubb än vår.
Förening: Supporterklubb: Aik Black Army 1981 Björklöven Green Devils 1982 Brynäs Brooklyn Tigers 1997 Djurgården Järnkaminerna 1981 Färjestad The Wolfpack 1986 Malmö Redhawks Support 1996 Timrå IK Timrå IK Supp... 1962
En fråga som då kommer som ett brev på posten är om det kommer att bli en fest, svaret på denna fråga är då ja, vi håller på att jobba fram ett koncept som skall passa både medlemmar & spelare så bra som möjligt. Info om detta kommer framöver.
Man ska vara medveten om att flera andra lag haft supporterklubbar på sextiotalet men ingen har överlevt ända fram till idag. Djurgården - och kanske även de andra stockholmslagen - har en äldre supporterklubb som inte är "klacken". Se länken, DSC har varit med sedan 40-talet. Kovlands IF har också en urgammal supporterklubb men även den har - liksom Djurgårdens - mer som syfte att dela ut stipendier och stötta ekonomiskt.
Högintressant kraftmätning detta. Ifjol drog Mitell ner småbyxorna på Jokinen i första mötet, sen var vi helt chanslösa även resterande tre möten. Vi får väl se, men att vi skulle gå in med samma helt ocyniska uppsyn i detta i år ... | Läs mer
40 år den 4/2-2002 så har jag tagit mig friheten
att forska lite i olika supporterklubbars historia.
Detta är vad jag har kommit fram till och det är
inte utan att man blir lite imponerad av den första
styrelsens framsynthet då de närmaste i ålderhänseende
är Black Army & Garnkanin... Järnkaminerna. Men dessa
är 19 år yngre än Timrå IK Supporterklubb.
Det vore lite kul om denna tråd kunde fungera som en
arkeologisk undersökning för att utröna om det finns
någon äldre supporterklubb än vår.
Förening: Supporterklubb:
Aik Black Army 1981
Björklöven Green Devils 1982
Brynäs Brooklyn Tigers 1997
Djurgården Järnkaminerna 1981
Färjestad The Wolfpack 1986
Malmö Redhawks Support 1996
Timrå IK Timrå IK Supp... 1962
En fråga som då kommer som ett brev på posten är om
det kommer att bli en fest, svaret på denna fråga är då
ja, vi håller på att jobba fram ett koncept som skall
passa både medlemmar & spelare så bra som möjligt.
Info om detta kommer framöver.
Men fram till dess så gräv på i historien.