1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581313 inlägg · 6216 ämnen

Historiefrågor ang Kent Mandervill's första match

1111296 · » Till forumet


Sv: Historiefrågor ang Kent Mandervill's första match
pratarn: enligt vad jag kommer ihåg så hade kent varit med på träningen under dagen och varit absolut sämst på strafftävlingen (inte satt en enda straff) och ändå får han lägga straffen på matchen med bra resultat
Kommentera

Sv: Historiefrågor ang Kent Mandervill's första match
Tack Ni hjälpsamma Hockeyvänner !!!

Kul match med lysande stämning i Sydkraft Arena var det denna afton i varje fall. Mitt första År som "speaker" har jag för mig och i Timrås mål KIIIIMMOOO KAAAAAPAAAAANNEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEENN !!!

(Tiden Går) :-) ;-) :-D
Kommentera

Sv: Historiefrågor ang Kent Mandervill's första match
pratarn:

1. Mandy kom till Timrå 2003-11-27
2. Vi spelade mot Modo
3. 59.59 stod klockan på och i modo målet stod Juuso Riksman
4. Slutresultatet blev 3-0
5. Domartrion var Patrik Sjöberg, Anders Karlberg och Leo Takula
Kommentera

Sv: Historiefrågor ang Kent Mandervill's första match
pratarn: Svaren på dina funderingar:

1. Förmodligen bara dagen/dagarna innan sin första match.
2. MoDo, den 27 november 2003.
3. Juuso Riksman.
4. 3-0 till Timrå.
5. Patrik Sjöberg, Anders Karlberg, Leo Takula
Kommentera

Historiefrågor ang Kent Mandervill's första match
Alla minns vi 28'an Kent Manderwille. "The Sheriff" , "Albertas Finest"

Kan ni hjälpa till att friska upp mitt minne angående den första matchen som han lirade i Timrådräkten.

1. När kom Han till Timrå IK?
2. Vilka spelade vi mot den kvällen?
3. När exakt lade han straffen och mot vem?
4. Vad blev slutresultatet den kvällen?
5. Vilken Domartrio gästade oss denna afton?

Det jag själv vill komma ihåg av den kvällen var att Han landade på Midlanda samma eftermiddag och i princip fick matchdräkt i samband med uppvärmningen inför kvällens match.
Vad jag själv vill minnas ang straffen var att vi "nitade" klockan med 1 sekund kvar av ordinarie tid, alltså 19.59.
Vidare vet jag att jag satt och skrattade åt Hans och lagets gester när Han kom på sig själv att vara den sista att vara på väg mot sargen till Timrå's bås och alla redan snabbat sig att sätta sig. Nå'n, Kenta antagligen vinkade att "lägg straffen" och Han i sin tur gestikulerade och menade att typ, -Va? -Nääe! -Inte jag! men fick ge sig och skrattandes skakade på huvudet och for mot mittlinjen, tog med sig pucken och satte densamma.

Jag har ett minne från den matchen som frugan grävde fram samt tog med sig på en bildkurs eftersom saker med olika färger skulle medtagas. Där hade flera personer tänkt på att ta med samma sak men hennes var den enda med officiell stämpling samt med ett roligt minne bakom sig.

Hon träffade där några andra med Timrå IK varmt om hjärtat och det kom att pratas lite om denna puck men hon kunde inte dra sig till minnes om vad det riktigt gällde. Bara att den var speciell och hade med nå'n straff att göra. Jag fick denna inlämnad till mig av Domaren/linjedomaren men jag hade läsning och snack att göra så jag minns inte vem av dem det var.

Däremot minns jag att ingen mig veteligen fiskade upp denna straffpuck utan Domartrion tog vara på denna för ett sista nedsläpp eftersom matchen skulle slutföras. Detta nedsläpp tror jag rann ut i sanden pga svagt intresse från motståndarna och slutsignalen ljöd.
Som sagt, pucken lämnades in och jag har en liten "souvenir".

Kan nu någon hjälpa mig med ovanstående frågor för att så att säga friska upp minnet p.g.a. att Åren gått sedan jag kom hem med denna lilla tingest.
Kommentera

1111296 · »