1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604109 inlägg · 6212 ämnen

Hockeykväll

Hockeykväll
Det syns vilken skillnad mediabevakning gör... Målet mot SSK för Leksand blir årets ickemål och alla funderar vad det är för regel... ingen ens vet att det hänt en gång tidigare under säsongen i coop arena omgång 24.
Titta på länken ->online->elitserien->Division Round Games->omg24->Luleå-Timrå
Markus Mattiasson 5-2 målet står det ENG bredvid målet precis som Niklas Erikssons mål i tisdags...
Skärpning Hockeykväll!

Förresten tippade challe oss som vinnare... vi kommer att åka på spö!

Sv: Hockeykväll
Tycho: ENG betyder Emty Net Goal vilket exempelvis DIF gjorde ett mot Timrå i tisdags

El Maco: Emty?

Tycho: Japp, det är över, vi är redan borta, det är slut.
Att Tjalle Feltipp tror att vi vinner var det sämsta som kunde hända.

Fan, nu är det nog kört iaf, säsongen tar nog slut fortare än vi anar. Challe TROR på Timrå (?!) Han tror vi slår ut Luleå med 4-3 i matcher. Hur ska vi tackla det? Kan vi palla den pressen?

Tillåt mig tvivla...

Fan, nu är det nog kört iaf, säsongen tar nog slut fortare än vi anar. Challe TROR på Timrå (?!) Han tror vi slår ut Luleå med 4-3 i matcher. Hur ska vi tackla det? Kan vi palla den pressen?

Tillåt mig tvivla...

Dream Team:
Nog lika bra att stanna hemma på lördag,,jäkla Challe..

Men nog lätt Rådbjer lite som en smyg TIK:are ?

Kanske klacken skall hylla honom i lulää

matsby: "Uffe Rådbjers röd-vita army"....

El Maco: Okej... men det var fortfarande likadant mål... 'flin*
Du var bra på att rätta mig denna vecka... måste fått en släng av de(mens)

El Maco, Tycho : Andreas Salomonsson gjorde ett sånt mål i Kempis för flera år sen. De har hetat SALLEMÅL sedan dess. Kommer inte ihåg vilka Modo mötte då. Nån?

Dream Team:
Ingen som hört något kul från ikväll?
spännande nyförvärv?

Frisco: Det är bara att kolla statistiken på Swehockey och se om man hittar något...

matsby: Har inte hört nåt förutom att Nubben var nere i Stockholm i nåt ärende till sent ikväll.....=))

Dream Team: Challe är bra, men här talar han i nattmössan. Hur skulle lule kunna ta tre matcher från the Big Red Machine? Icke, sa nicke. Das Boot kommer att lägga torped efter torped. Troligen ger vi walk over i tredje perioden, när ni petat in 10an, eller något sådant.

Eländiga Challe, att han skulle ta pressen från er, och radera ut den redan nästan obefintliga chans vi hade. Chansen att lyckas sätta ett mål, eller två, under de fyra matcher det blir frågan om. 4-3 ujujuj. Nu kommer Machinen att tugga Fulingar som en mikro hanterar ett paket mikropop.

Mindre än 40 timmar kvar nu........*rysa*...

Dream Team:

hmm skall vi få både en hammarbyare och en AIK:are

matsby: Pax för Pasi Petriläinen.

matsby: Oduya och Hagos??

Johnny Oduya (SWE)
Born 01.10.81, Stockholm, Sweden
Height 182 cm
Weight 87 kg
Position Defender
Shoots left
Drafted Washington, 2001, 7th, 221st

Yared Hagos (SWE)
Born 27.03.83, Stockholm, Sweden
Height 185 cm
Weight 93 kg
Position Center
Shoots left
Drafted Dallas Stars, 2001, 3rd, 70th

Tja, två rätt tunga pjäser och Hagos har humör, det visade han häromsistens.

Enligt Kenta ikväll letar dom tre-fyra nya, en på varje position. Det måste inkludera en ny målvakt det va, för Freddan slutar ju?!

Dream Team:
yepp..

Frisco: Kan det vara mot Luleå 99/00 omgång 12??
Luddigt Game misconduct på Myllys i samband med målet...

Tycho: Stämmer bra. Kollade upp det hela på www.modohockey.se och där finns följande att läsa om målet:
[5-3 Andreas Salomonsson. Salle gör mål utan att pucken passerar blålinjen! Luleå har tagit ut målvakten och spelar 6-5. MoDo får pucken ur zon och Salle åker mot tom kasse men blir fälld precis när han skall slå in pucken. Rådbjer dömer mål, helt enligt egelboken]

Frisco: Jag hittade det inte men det kanske var den delen som var bara för medlemmar...
Roligt iaf...

Tycho: Du går in på www.modohockey.se och klickar på ALAGET sen på STATISTIK. Där har du lite gott och blandat.

Frisco: Nu hittade jag... Roligt ändå att Myllys fick matchstraff... undra vad han sa för nått till Rådbjer... *s*

Tycho: Jag borde komma ihåg det hela men gör det inte. Myllys var i alla fall i båset när "målet " gjordes. Om han sa nåt därifrån eller när han åkte in på planen efter målet för att stå sista sekundrarna minns jag inte.

Frisco: Anders Vikberg har har också gjort ett sk "Ickemål" alltså passerat rödlinjen och blivit nedragen när han kommit mott fritt mål i MoDo-dressen under 80-talet nån gång. Det vet jag för det har jag läst i en hockeypärm hemma hos Vikbergs på Ringvägen. Det kommer du väl ihåg Frisco?

« · 225894