Det syns vilken skillnad mediabevakning gör... Målet mot SSK för Leksand blir årets ickemål och alla funderar vad det är för regel... ingen ens vet att det hänt en gång tidigare under säsongen i coop arena omgång 24. Titta på länken ->online->elitserien->Division Round Games->omg24->Luleå-Timrå Markus Mattiasson 5-2 målet står det ENG bredvid målet precis som Niklas Erikssons mål i tisdags... Skärpning Hockeykväll!
Förresten tippade challe oss som vinnare... vi kommer att åka på spö!
Fan, nu är det nog kört iaf, säsongen tar nog slut fortare än vi anar. Challe TROR på Timrå (?!) Han tror vi slår ut Luleå med 4-3 i matcher. Hur ska vi tackla det? Kan vi palla den pressen?
Fan, nu är det nog kört iaf, säsongen tar nog slut fortare än vi anar. Challe TROR på Timrå (?!) Han tror vi slår ut Luleå med 4-3 i matcher. Hur ska vi tackla det? Kan vi palla den pressen?
El Maco, Tycho : Andreas Salomonsson gjorde ett sånt mål i Kempis för flera år sen. De har hetat SALLEMÅL sedan dess. Kommer inte ihåg vilka Modo mötte då. Nån?
Dream Team: Challe är bra, men här talar han i nattmössan. Hur skulle lule kunna ta tre matcher från the Big Red Machine? Icke, sa nicke. Das Boot kommer att lägga torped efter torped. Troligen ger vi walk over i tredje perioden, när ni petat in 10an, eller något sådant.
Eländiga Challe, att han skulle ta pressen från er, och radera ut den redan nästan obefintliga chans vi hade. Chansen att lyckas sätta ett mål, eller två, under de fyra matcher det blir frågan om. 4-3 ujujuj. Nu kommer Machinen att tugga Fulingar som en mikro hanterar ett paket mikropop.
Tycho: Stämmer bra. Kollade upp det hela på www.modohockey.se och där finns följande att läsa om målet: [5-3 Andreas Salomonsson. Salle gör mål utan att pucken passerar blålinjen! Luleå har tagit ut målvakten och spelar 6-5. MoDo får pucken ur zon och Salle åker mot tom kasse men blir fälld precis när han skall slå in pucken. Rådbjer dömer mål, helt enligt egelboken]
Tycho: Jag borde komma ihåg det hela men gör det inte. Myllys var i alla fall i båset när "målet " gjordes. Om han sa nåt därifrån eller när han åkte in på planen efter målet för att stå sista sekundrarna minns jag inte.
Frisco: Anders Vikberg har har också gjort ett sk "Ickemål" alltså passerat rödlinjen och blivit nedragen när han kommit mott fritt mål i MoDo-dressen under 80-talet nån gång. Det vet jag för det har jag läst i en hockeypärm hemma hos Vikbergs på Ringvägen. Det kommer du väl ihåg Frisco?
Titta på länken ->online->elitserien->Division Round Games->omg24->Luleå-Timrå
Markus Mattiasson 5-2 målet står det ENG bredvid målet precis som Niklas Erikssons mål i tisdags...
Skärpning Hockeykväll!
Förresten tippade challe oss som vinnare... vi kommer att åka på spö!