1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580911 inlägg · 6216 ämnen

HV 71 - Timrå IK 2010-02-04

1235845 · » Till forumet


Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Hahl Bundy: jag lämnar det..tjurskallar och döskallar håller jag mej ifrån..;-)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
söder över: Om han inte ser honom komma varför skulle han då bara försöka stöta bort pucken? Ser du ofta spelare som gör så när det inte är någon i närheten? Han väljer att få bort pucken före att ta emot tacklingen helt enkelt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Hahl Bundy: jag är en jävla tjurskalle... ;)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
söder över o purpleburn: Intressant att följa hur långt ni kan ta den här diskussionen o om nån kommer att ändra uppfattning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
purpleburn: ambåge? pratar du om hynning eller meunier nu?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
söder över: så då e det helt ok att sätta en armbåge i plyte då? vart har du läst regelboken nånstans? på Cloetta..klart som fan den var regelvidrig..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
T T: Skarin har väl aldrig rätt?
Han tror sig ha det gentemot mig bara men jag låter honom hållas. :)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
mikenomad: Helt rätt om Rögles trend, du måste ha läst mina tankar men det var Skarin som satte dem på pränt.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
purpleburn: hoppsan hejsan! ne inget proffs på någonting tror jag...

Jag köper inte att granath kollade upp å valde att ta thörbergs tackling igår för att flytta pucken 3m upp mot blålinjen!

jag tyckte för övrigt att det var en helvetes trevlig match igår. högt tempo tuffa kamper många chanser osv.

Det är inget angrepp på granath bara för att jag tycker att han borde titta upp lite i den situationen som gör att han spelat färdigt i går...

f,ö är jag väldigt positivt till granaths spel i timrå han är tuff, lite små ful å har en offensiv vilja på isen...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
söder över: tycker dina antydningar om timrå är lite flackande..men du e fel ett analysproffs antar jag..en sån där som vet och kan allt...det bra det finns såna som dej
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
KniveN: skojar du? såg du situationen?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
purpleburn: Mmm jag är en jätte god timråit!! :)

vad är problemet?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
mikenomad: Hoppas o hoppas. Vi vet ju hur det brukar bli o se ut.
Jag är mer nervös för den här matchen än jag var för HV matchen. För i den visste jag att vi skulle göra bra ifrån oss.

Innerst inne så kräver vi ju alla seger. Vi vet att vi är bättre.
Nu är det ett spöklag vi möter. Skräm bort spöket så blir det nog bra, men jag tror det blir jobbigt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Hahl Bundy: Vågar man hoppas på att Timrå äntligen, efter 7 sorger och 8 bedrövelser i Ängelholm, fattat att Rögle borta ÄR en svår match? Att de går in i morgondagens match med samma fokus som i går? Tror annars, som TT, att Rögles seger igår inte var en nackdel för oss. Vi vet ju alla hur lag med negativa trender bakom sig brukar ha för vana att vända dessa mot just oss.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Bragd-Birger: "Skönt i a f att vi kan räkna bort Modo från slutstriden. För några timmar sedan var det guldfrossa, en förlust senare är det 'undvika kvalet!!1' som gäller. Och så tycker dom att den här boken är manodepressiv..."

Det är inte bara det. Nu låter det lite annorlunda även i krönikan i Allehanda:

"Enda trösten i bedrövelsen gällande Modos slutspelsdrömmar var att Linköping vände till seger mot Frölunda, men vi kanske ska glömma dem och istället titta nedåt. Med Luleåmatchen på näthinnan bör nog Modo Hockey börja trycka upp kvalseriebiljetter också.

I fall att..."

Sen vet jag inte. Lita på Foppa som han skriver? Han är den mest opålitlige av alla i Modo eller så kanske han menar att det enda man kan lita på när det gäller Foppa, är att han kommer att skada sig?
Vilken del av kroppen ska han utmana nästa gång?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Härlig kampvilja o stort hjärta hos grabbarna igår.Imponerande.

Satt o var ganska så små ilsk på domaren ett tag i matchen, synd på 250 kg som blev störd i matchen av mitt ideliga sms:ande i upprört tillstånd.
Men han var som en sval o mjuk sommarbris (i sina svar) som lugnande smekte min själ.

Owuya en mycket postiv överraskning som var rejäl o tuff i sitt spel. Med lite flyt hade han kunnat göra mål oxå.

Men signa upp Lindbäck Pronto!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Fantastiskt kämpainsats igår. F-n vad hårt alla jobbade! (utom Hynning). Tänk om vi hade slitit så här i varje omgång. Då hade vi legat på en stabil slutspelsplats. Igår gjorde alla skäl för lönen (utom Hynning).

Gabriel Karlsson ska spela back. Han gör ju betydligt mera poäng som back än forward.

Men det som är jobbigt med årets lag är att vi redan på lördag kan vara tillbaka i slöhetens tecken. Vi kan inte spela mot bottenlagen!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
söder över: du låter som du e på fel plats..är du verkligen en god Timråit..tror fan inte det
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04

DJ Hemp: Jag kör också med Dagbladet den här månaden men jag får inte min förrän vid fyrasnåret...

Låter positivt med Granath, viktigt.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Merde! Oú est le quotidien? Mais oui - le quotidien est là!!!

DAGBLADET NEWSREELS !!!1 !!!1 !!!1

"VI TITTAR BARA ÅT ETT HÅLL"

LINDBÄCK MATCHHJÄLTE DÅ TIMRÅ TOG POÄNG MOT HV

Han räddade 53 skott senast och hyllades av hela hockey-Sverige.
I går stoppade Anders Lindbäck stjärnorna i HV71 igen.
21-åringen motade 40 skott och fixade en viktig poäng åt Timrå.
- Vi tittar bara åt ett håll, säger keepern.

(Detta är uppåt kan DJ Hemp avslöja...)

GRANATH KLEV AV - MEN TROR PÅ SPEL PÅ LÖRDAG

I andra bytet tvingades Elias Granath kliva av efter en smäll mot bakhuvudet.
Efter matchen lämnade han positiva besked.
- Jag har inte ont i huvudet nu, så jag siktar på spel på lördag, säger han.

(Kanoners! Han behövs!!! Älska Timrå!!!1)

SPELARBETYG TIMRÅ IK

Anders Lindbäck och Gabriel Karlsson = 5!!! 5!!! 5!!! JAAA :)))

ALLSVENSKAN

Sundsvall - Borås i afton... Hata! Hata!! Hata!!! Forza Troja/Ljungby!!!!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04

Ambroo: Det fanns moment i dagens spel som inte synts tidigare. Challes intensiva coachning i båset, Sonnenbergs jävulska attityd, Gabbes oerhört viktiga roll i laget. Det var mycket som var positivt i kväll.

Laget har gått in i slutspel. Det är äta eller ätas. Du måste hålla med om att dagens fight var ett av det bästa laget åstadkommit hittils under säsongen?!

Om Challe förmår laget att mobilisera så vinner vi rätt enkelt mot Rögle. Vi är bättre på alla punkter, trots många frånvarande på backplats. Bortaspöket måste dock övervinnas. Det görs bäst genom att tro på sitt egna spel och följa den gameplan man har.

Om inte laget är för dåligt tränad (vilket jag för ett tag trodde) kommer Timrå vinna enkelt mot Rögle.

Trusten med harden!

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
- Jag hade lite dueller med Thörnberg, lite "give and take". Jobbigast att möta var Tedenby. Han snurrade runt otroligt mycket.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Ambroo: Det var kanske bra att RBK vann ikväll. Nu kan det inte bli något ont trendbrott iaf ;)
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
250kg kärlek: Nu kliver jag givetvis in och neggar här... Hur ska vi slå Rögle nu då? Efter en sån här insats så är det vanliga scenariot att Timrå IK i matchen efter lägger sig på rygg och är mer än nöjda. Jag hoppas självklart att de överbevisar sig själva och mina onda aningar, men jag är som sagt jävligt skeptisk.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Tjusigt med en pinne! Tack för den, Timrå IK.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
250kg kärlek: yep bara grabbarna inser att man måste kämpa minst lika mycket mot Rögle och SSK så..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
dr-nix: Bara det gör att Timrås kryss ikväll blir än mer imponerande. Lägger du också därtill att Granath utgick rätt omedelbart och att vi därefter spelade på fem backar (3 ordinarie, en junior och en center), så är kvällens insats än mer imponerande.

Spelet i BP imponerade. HV hade tryck vissa stunder men jag tyckte att Timrå hade läget under kontroll. Spelare slet som om det vore deras sista match, me like. Jag njuter fortfarande av denna krigarinsats som andas mersmak.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Ambroo: Jo inställningen och kämpainsatsen ikväll var utmärkt. Det jag tänkte på var att som du också är inne på att vi sliter hårt på de få backar vi har disponibla.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
250kg kärlek: tror nog alla lag tänker ungefär likadant ang Timrås backar i en situation som ikväll. Fyra ordinarie backar, en junior och en center. Klart som fan att man försöker utnyttja det.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
KniveN: Själv fick jag mer en känsla av att HV sagt att man skulle jobba hårt på Timrås backar för att trötta ut dem. Thörnbergs tackling var tuff och säkert helt enligt deras gameplan.

Skit i samma. Jag gillar Timrås sätt att stå upp mot HV. Jag ger mig f-n på att om HV fick välja i ett slutspel (dit vi aldrig kommer men ändå) där de fick välja mellan Timrå och något annat lag så tror jag att HV väljer det andra. HVs respekt för Timrå är antagligen inte att leka med.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
söder över: Granat ser garanterat att han kommer och väljer att ta bort pucken och ta en tackling istället för att skita i pucken och ta emot tacklingen/ tackla.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Laken: klev av efter en tackling tror det handlar om en lindrig hjärnskakning..
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
T T: nästa match mot Rögle kanske, men jag hoppas att det inte är värre med Granath än att han kan vara tillbaka på måndag. Men förhoppningsvis kommer Skogs tillbaka också. Kanske han kan lira redan mot Rögle ?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
T T: Vad hände med Granath?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
dr-nix: Det är nog större chans att Skogs kan spela än Granath.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
T T: mm . man skulle kanske kunna hoppas att de inte var så allvarligt med lite tur .. den här mystiska handleden som sonntag har . vad är de för fel på den egentligen de var faan vilken jobbig skada de där verkar vara
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
T T: låt oss hoppas att det inte är värre än att han kan vara tillbaka mot SSK.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Laken: Det kostade ytterligare en backskada dock.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Just hemkommen efter afterwork. HÄRLIGT med poäng, starkt jobbat!
Jag är nöjd (utan att ha sett matchen då...)!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Dunc: Tur att det är ett riktigt fan du.

Beklämmande!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
T T: granath har aldrig sett feg ut för mig! så ne. men hade han tittat upp så kansk han kunde varit den som satt in tacklingen isst! inget påhopp i det jag skrev om granath! challe är helt klart att föredra när han inte sågar sina spelare! men ändå! hallå ge dig! även när reprisen av det hela rullar framför honom så försöker han desperat hitta något fult!
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
T T:
Jo, han har ju sin nästa karriär att tänka på...
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
söder över: Challe ställer i alla fall alltid upp på intervjuer...
Kommentera


Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Timrå ”snodde” poäng av HV igen

Är det 1 gång av 10 det kan vara en positiv rubrik om en match där Timrå tar poäng ?
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
söder över: "ta ögonen av pucken"? Granath sträckte uppoffrande på sig för att få pucken ur zon. Hade han inte gjort det och HV gjort mål hade du antagligen anklagat honom för att ha varit rädd i stället.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
söder över: Jag tycker ändock det är bättre att Challe står upp för sina mannar, hävda att tacklingen var regelvidrig, än att stå där och liksom gilla läget.
Även om också jag hade svårt att se så värst mycket oschysst i den proppen så tycker jag det är bra att Challe markerar på hur han såg situationen. Situationen hade likat gärna kunnat rendera i utvisning om vi jämför den med de andra utvisningarna som föll i matchen.

Jag tyckte det var mer fightingface i både Challe och spelare idag. Alldeles som om laget förstått hur illa man ligger till och bestämt sig för att göra något åt det. Även om det är långt kvar än så var det längesedan jag kände en sån positiv känsla efter en match.

Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Laban: Det är många s.k, Timråfans som tycker det är jobbigt nu.
Men jag håller stenhårt på dom. 6 fräscha poäng de närmaste matcherna skulle inte förvåna mig.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Det var tre saker som fällde avgörandet till vår sida idag, konstigt att säga så när det "bara" blev en poäng, men utifrån tidigare denna säsong så är det följande:
* Attidyden, kämpaandan hos spelarna.
* Offensiven, man vågar gå fram på ett helt annat sätt än tidigare.
* Lindbäck.

Notera att styrelsen och ledningen inte är hjälteförklarad i och med detta, faktum kvarstår i alla fundamenta. Nu kommer väl vissa att kasta sig över detta och idiotförklara mig men det tar jag för jag har samma inställning som förut.
Kommentera

Sv: HV 71 - Timrå IK 2010-02-04
Va fan skall Lindbäck alltid göra idioträddningar mot Hv speciellt i Kinnarps Arena.

Tik gjorde en bra bortamatch och med tanke på tabellplaceringen för man ha förståelse att man körde gnethockey i mellanåt.

Hv gjorde en Ok match men laget är i en liten svacka , i kväll skulle man ha vunnit med tanke på alla klara målchanser man skapade i tredje perioden.


Hoppas att TIk tar sig till slutspel istället för MODO..
Kommentera

1235845 · »