1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597418 inlägg · 6213 ämnen
« · 2465093 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Apropå nånting...
{9566}: Vaddå hans version? Han har ett kontrakt, gör sig omöjlig och tvingar i princip Timrå att låta honom gå. Och sätter därmed Timrå i en skitsits. Finns inget "laget över jaget" what so ever i hans handlande. Det är svart på vitt, behövs inga fler versioner än så. Han kan gott kapas

BlackBay: Jag tänkte närmast på Mantler, kan han spela en dag i ÖIK och nästa i Timrå?

Villervalla: Osäker på hur den här låneproceduren fungerar om du menar den med namngiven tredje mv

Annaaa: Tommy Naurin är ju sugen på att registrera sig som tredjemålis i giffarna. Kan han vara spelande sportchef så kan Kapanen :D

Villervalla: Många lag brukar ha en namngiven tredjemålvakt uppskriven som man har möjlighet att kalla in under slutspel/kval ifall det blir målvaktskris.
I vårt fall gäller det isåfall hitta en bra målvakt i HA som spelar i ett lag som inte går så långt i ett slutspel så han blir tillgänglig.
Minns att året bi gick upp hade Löven Växjös keeper uppskriven men han blev ju inte aktuell att kalla in förrän mot slutet av slutspelet vill jag minnas och han tackade dessutom nej att hoppas in då han var trött o sliten efter Växjös slutspel.

Andersson: Ettan möter sämre laget ifrån Åttondelsfinalen
Tvåan möter det bästa laget som går vidare ifrån Åttondelsfinalen
Lag tre mot sex.
Lag fyra mot fem

{9566}: Med tanke på att Kapanen pratar om bättre scouting så kan jag nog tänka mig att Rautio stulit energi o är en crybaby.
Han kommer att säga att det var den värsta tiden i hans karriär blaha blaha blaha…

Synd att vi hamnar på pottkanten men bye bye Rautio!

Hur funkar slutspelet numera ? är det 1 mot 8 , 2 mot 7 osv eller får man välja som man gjorde för nått år sen ?

Olli Nomadinen : Skulle vilja höra Rautios version innan jag kapar honom jäms med fotknölarna.

parssinen27: Vi får nog hoppas att JJ håller ihop, jag tror att få tag på en duglig målvakt som klarar av ett eventuellt slutspel är svårt. Går JJ sönder är play in att räkna med och därifrån går vi nog inte till slutspel utan en riktigt bra ersättare. Hur funkar det med lån nu, inte kan de hoppa mellan två lag hela tiden?

Andersson: Troligtvis inte, skulle JJ gå sönder vill man inte stå där med en oerfaren juniormålvakt, juniormålvakter får bara chansen om de är något riktigt speciellt.

Olli Nomadinen : Kommer ju knappast få mer speltid i Schweiz när han har Luca Boltshauser framför sig som förbättrat sig rejält sen sin tid i Färjestad tex för några år sedan.

Dahlén vilken macka! Och Lander dominerar som vanligt.

Annaaa: Dahlén assist. 1-1.

Mycket bra jobb av Dahlén!

Sonnenberg: Det skulle vara en syn det 😂😂

Olli Nomadinen : Anar man lite "diss" till en annan sportchef som rekryterat Rautio från början..

"– Vi vill inte ha någon sådan här situation i framtiden och vi måste ha en bättre rekrytering för att hitta rätt spelare, säger Kapanen."

{9566}: Har otroligt svårt att tro att det lämnas speltidsgaranti inför en signering till nån spelare på den här nivån

Zäta75: Kan å andra sidan inte varit så kul för honom att få läsa i media att en annan målvakt är klar som ersättare nästa säsong samtidigt som man i princip aldrig får stå nån match.

Annaaa: Kapanen får väl dra på sig grejerna igen 😎

Olli Nomadinen : Absolut, men vi vet ju inte vad som sagts, och om han blev lovad att dela på spaden. Som sagt: Svårt läge.

Rip Kirby: Så här var det, När Xavi kom till landslaget så fick han nummer 6 medans Iniesta fick nummer 13 då David Albelda (Valencia) hade nummer 8.

När Albelda slutade i landslaget så tog Iniesta över nummer 8 och dem bytte aldrig sen.

{9566}: Ja, finns inget försvar för att vara så jävla oproffisionell. Har man signat ett kontrakt biter man ihop och gillar läget. Det finns inga sportsliga frågetecken för någon som följt Timrå den här säsongen till att han sidsteppats till förmån för JJ

{10040}: När Xavi kom till landslaget så fick han nummer 6 medans Iniesta fick nummer 13 då David Albelda (Valencia) hade nummer 8.

När Albelda slutade i landslaget så tog Iniesta över nummer 8 och dem bytte aldrig sen.

Olli Nomadinen : Absolut, ganska kul att Kapanen slänger lite shade på nubben med

"Det är en helt ny situation för mig också. Jag har pratat med ledarstaben och vi vill inte ha någon sådan här situation i framtiden och vi måste ha en bättre rekrytering för att hitta rätt spelare."

Olli Nomadinen : Oerhört svår sits

Juniormålisarna är inte tillräckligt bra ?

Zäta75: Noll respekt för Rautios agerande. Crybaby

Zäta75: Kommer att vara oerhört svårt att hitta en målvakt som inte får spela, bara vara dörröppnare och foga sig.

Villervalla: känns lite oroväckande att vi bara har en ordinarie målvakt. Hoppas han hittar ngn

Villervalla: När man läser detta känns det som att det varit ett större problem än vad jag och många har trott. Rautio har verkligen varit missnöjd. De säger att de inte vill uppleva detta igen.

{10040}: Ska på inga sätt ta åt mig den minsta äran av mitt svar då Google som vanligt har svar på allt.

Labban: Ja NHL har på tok för mycket att säga till om. Är väl därför USA är sopsämst när det kommer till fotboll. Mycket av kulturen i fotboll ligger i den nationella stoltheten och finns väl för lite kommersiella intressen i det för få genomslagskraft i det där skitlandet. Det är liksom ingen vinst för dem att släppa iväg spelare och främja folkintresse, då NHL-lobbyn inte tjänar några cash på det.

Tänk om bara en handfull NHL-spelare skulle bli släppt till såna här turneringar då och då. Skulle lätt köpt en biljett och kört de sura 40 milen ner till Fjollholm för att se EP eller Zibbe i Tre Kronor.

Synct: Än så länge iaf.

Rip Kirby: tack för tydligt historieberättande

Villervalla: Dahlen är stort fan av Philadelphia 76rs i basket. Det är därför.

Problem.
Uppladdat:

500x0-screenshot2023-02-09-20-11-48-524comandroidchrome.jpg

500x0-screenshot2023-02-09-20-11-55-939comandroidchrome.jpg

500x0-screenshot2023-02-09-20-12-04-069comandroidchrome.jpg

500x0-screenshot2023-02-09-20-12-13-690comandroidchrome.jpg

{10040}: Historien är att när de var i ungdomslag tillsammans ville de båda ha nummer 8, så de kom överens om att den ena skulle få nummer 8 på Barca och den andra skulle få det internationellt, och de har fortsatt så sedan dess.

Synct: Jag tror inte man får ha enbart en 0:app tröjan. 🤔

Villervalla: Har Jonte och Lander alla lemmar kvar?

Labban: Kollade klockan, strax efter 20, känns som jag kollat på matchen minst i tre timmar så klockan borde vara runt 22.

{10040}: Varför har Rahimi 48 när han är en 0:a?

Villervalla: varför hade xavi 6 i Barca och 8 i landslaget och iniesta 8 i Barca och 6 i landslaget under alla år

{9908}: Kombination av det du sa. Särskilt att de bästa inte är med och att det alltid är samma lag med i dessa jippoturneringar. Hockey är en mindre sport och skulle må bra av färre landskamper där bara de bästa är med. Man skulle behöva hitta en lösning med NHL på något sätt, den ligan har för mycket makt inom hockeyn.

Hade varit ett annat drag om McDavid och gänget spelade träningsmatch mot Elias Pettersson, Erik Karlsson osv.

{9682}:
Slagen om Y-län hade allt. Har inte funnits dess like sedan dess. Att Harald valde oss i kvarten året efter gjorde inte saken sämre. Läge för revansch och den tog vi. Några år senare möttes SAIK och Luleå i SM-finalen, men det blev aldrig riktigt någon match då SAIK var alltför överlägsna. Vad hockey-Sverige saknar allra mest idag är dessa heta möten Timrå och MoDo emellan. Växjö och annat väcker inga som helst känslor på samma nivå.

Sputnik: Det sitter säkert runt 2 miljoner svenskar i vikingahjälmar och blågul-målade ansikten och tittar just nu!

{9908}: Lägg ner Jippo Hockey Tour istället.
Öka SHL med några lag till och tighare spelschema.
Det finns underlag för fler lag och städerz mer intressant än landslagssömnpiller.

Något jag måste ge fotbollen, är att de fan lyckats med landskamper. T.o.m. en träningsmatch kan vara intressant. Och då hatar jag fotboll egentligen, håller på GIF av mer patriotiska skäl samt att farsan spelat med dem på 80-talet.

Den här matchen som går nu innehåller lika mycket känslor som jag tänker mig ett ett arrangerat äktenskap gör. Är det för att de inte är de bästa spelarna som är med? Är det för att det inte finns lika många bra nationer som i fotboll? Är det för mycket ”turneringar” inom hockeyn?
Ja vette fan, men något är det. Jag försöker sitta och titta, men kommer på mig själv scrolla på telefonen titt som tätt. Tror inte ens jag skulle kolla upp om jag hörde Sverige gör mål.

Villervalla: Precis hans "bonusmorfar" som varit med sedan han föddes.

« · 2465093 · »