1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 605159 inlägg · 6213 ämnen
2940358 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs IF - Timrå IK 2025-11-20
Peacedog: tråkigt om Juel går, men förståeligt. Han är värd en större roll, och målvaktssituationen är ohållbar i Timrå.

Blev så här på efterhanden en rätt given diskussion som ändå är tråkig runt Timrå IK och Tim Juel.

Han har varit så jävla nyttig!
JJ har fått en kamp som garanterat gjort honom till en bättre målvakt med.

Så ska det bli så här till slut ändå…
Bänkad får inte spela, trots att baljorna haglar in i egna kassen, praxis har alltid varit att byta målis när det sker även om anledningen så som igår fan inte är keeperns.

Rubrikerna kommer direkt.

Juel på väg bort.

Tre fina år på väg ner i soppåsen med en infekterad skilsmässa.

Sjukt tråkigt!

Här hoppas jag Timrå kan städa upp kommunikationen lite och sätta saker på rätt plats.

Är det så att Timrå inte kan det så är något fel i denna story med.

Timrå har inte råd med två första målisar!
Det är ett lyxproblem! Två målvakter har i klubben utvecklats till skitduktiga och resultatet blir att dom inte båda kan få den lön dom kanske förtjänar. Tråkigt som fan men sant!
Kontraktläget styr hur Timrå måste framåt och den stora förloraren i det är Juel om han vill spela kvar i Timrå.
Det kan även vara den stora vinnaren om han vill flytta vidare. För lönen bör kunna lyfta hos en klubb med starkare ekonomi.
Sedan behöver han få chansen att visa upp sig den här sista säsongen med om han ska kunna hitta bästa möjliga lösning framöver.

Hoppas klubben och Tim kan hitta ett sätt att inte låta media slita detta i stycken med.

jk: Är det försent då? Vi kan ju göra en deal med nåt lag som är i behov av en bra målvakt och samtidigt kan släppa en bra forward+ nån billig målvakt åt andra hållet. Nu under säsongen alltså.

Zäta75: Det var ju väntat med Juel men vilken skitvecka än så länge. Börsen går ner, Brynäs turar in en seger mot oss och dessutom är dess supportrar inne och tjötar i vår bok. Tur det är fredag iaf.

jk: Hellsten har väl ett utgående kontrakt till och med?
Tycker det vore en bra lösning i så fall.

Vargher85: Expressen tog ju upp det i nån artikel häromdagen när de gick igenom varje lagbygges största miss inför säsongen. Timrås var att man borde bytt Juel mot en topp 6 spelare efter hans monstersäsong.

Det är ju jäkligt tråkigt att han går gratis till sommaren och denna outcome är ju inte helt oväntad med tanke på Jackes kontrakt.

Andersson: Synd att det inte skiljer 6-7 år mellan JayJay o Juel.
Det är ju självklart att en SHL-klubb inte år ut och år in, kan ha två "KarjalaCup-landslagskompatibla" målvakter i primeålder(27-34 typ).

Hellsten låter inte så dumt om vi fortsatt ska ha lokal förankring/närodlat.

Sist på pucken kanske , men .....

Juel har ett utgående kontrakt, samtidigt som Jacob Johansson har avtal även över kommande säsong. Vid sidan av Johansson ska Timrås plan vara att satsa på en yngre och billigare målvakt. Enligt uppgifter har Juel den här säsongen en månadslön runt 120 000 kronor.

jk: Gillar också Juel, men förstår situationen. Timrå har inte råd att avlöna två högklassiga målvakter. Sedan kan jag tycka att Schweiz, Tyskland eller Tjeckien är bättre alternativ än andra SHL-klubbar, eftersom jag inte vill se Juel i motståndarlaget.

Bobby Hahl: gick de inte lite snack om Hellsten för några veckor sedan? Nån intervju med hans farsa typ. Kanske bara var spekulationer här på forumet.

Sett något om att han ligger på 30-50 i Leksand. Kanske går att landa honom på 50-80 ifall Leksand trillar ur? Finns ju lite spelrum ifall man släpper Juel och frigör hans 95-120

KulltorpsOlli: ja verkligen, jag gillar Juel men tyvärr blir det ju han som får gå eftersom Jacke har kontrakt ytterligare något år. Vi har inte råd att fortsätta betala för två förstemålvakter nu när Juel ska ha (välförtjänt) löneökning

Smörgåsen : Ja det vet jag inte. Han är ju yngre iaf 😅

Bobby Hahl: Är han så mycket billigare då? Svårt att uppskatta vad man betalar en målvakt som honom.

Zäta75: Om Juel lämnar så vill jag se Hellsten (Leksand)som backup. Han har ju spelat här som junior o pappan bor ju här.

Peja: Jag nöjer mig med att konstatera att jag som skattebetalare tvingas hosta upp långt mer än jag någonsin skulle vilja, bara för att vuxna som barn ska kunna gå på Brynäsmatcher på min bekostnad. Det är helt orimligt. När ungen dessutom kommer hem med tio (!) biljetter till en och samma match börjar det närma sig ren parodi.

Faktum är att hela upplägget får den där OS-episoden ? du vet, när en deltagare plötsligt stängdes av för något som mest var tänkt att hålla luftvägarna i schack ? att framstå som milt i jämförelse

Huge: Nu är du lite ute på svag is Professorn. Tror att du ska gå tilbaka till barndiscot i den svart/gula gästboken nu. ;-)

Huge: Aldrig att du är en verklig människa, måste vara ai

The great one: stäng tråden och gå vidare nu

jk: Jo förvisso så brukar Aftonbladet svinga från höften.
Dock så påstår de ju i artikeln att de fått uppgifter på att man inte kommer förlänga med Juel.

Alltså så får man anta att deras artikel utgår från mer än att "killgissa".

Huge: Men gå in i din egen bok och fortsätt mästra alla neggosar i din egen klubbfärg än att totalt meningslöst börja mästra andra som tycker er mållåt är jobbigt usel i deras egen bok.
Ja jag säger då det… brunäsare 🙄

Konstaterar att "vardagslunkiga" Timrå lockar en skrälldus Gävlebor att ändå spamma här :-)

Apropå "historien" mellan klubbarna skrev extra flitige "Peja" att "ingen under 70 minns denna".

Jag förstår tänket, d v s att det bara var i början av 70-talet det fanns en tajt rivalitet. Men exempelvis undertecknad, inte ännu 70 men med på den tiden, tycker ändå att givetvis Mats Näslund, men också såväl Tommy Sjödin som t o m Fredrik Modin ingår i klubbarnas gemensamma historia.

Så det om "ingen under 70" vill jag bestämt ändra till åtminstone "ingen under 60" och faktiskt t o m "ingen under 50". :-) Dessutom har jag åtskilliga 40-åriga Brynäsfans i mitt nätverk som absolut ser oss som någon form av näbbig rival/lillebror, men där tänker jag inte försöka övertyga "Peja" och hens verklighetsuppfattning ...

Huge: ok de har du all rätt att tycka. har dock aldrig sagt nått om vår mål låt endast hur outhärligt fjantig er är. tycker inte vår är perfekt på nått sätt men den känns i mitt tycke iaf int som om ett barn fått fri tillgång till windows sound maker .

sen är de ju heders värt av dig att inte ha nåra som helst åsikter om andra lags förteelser! ja är en sån som upplever saker o ibland har ja åsikter om dom oavsett om de är brynäs timrå eller frölunda. o er låt är så bedrövligt fjantig kompott av dunka dunka att ja helt enkelt är övertygad i min åsikt att ja är väldigt glad att vi har spelat färdigt hos er mycket tack vare den.

SKRIDSKOSKENAN: Nu är ju min poäng bara den att det känns lite barnsligt och löjligt att som supporter i allmänhet sitta och tjafsa om tycke och smak:
"Haha, vilken löjlig mållåt ni har. Våran är mkt coolare och häftigare!!!!"

Sånt man tjafsar om när man är nånstans runt 10-12 år gammal, typ.
Och brukar gå på barndisco där man emellanåt tjafsar om vem som har dom coolaste och snyggaste kläderna....

2940358 · »